Vrijwilligers van de SP zijn bezig om 3800 Wijkbrieven te verspreiden in de gebieden waar de partij 2 à 3 jaar geleden buurtenquêtes gehouden heeft: Centrum-Breukelen, Selissenwal en het oude gedeelte van Boxtel-Oost. Sindsdien zijn er namelijk wat dingen veranderd, onder andere met betrekking tot de afhandeling van klachten. Met de Wijkbrieven wil de partij daarover buurtbewoners informeren, aldus coördinator buurtenquêtes Willem van Meurs.

Klachtenafhandeling is sterk verbeterd Op voorstel van de SP heeft de gemeente vorig jaar het Servicepunt Openbare Ruimte weer nieuw leven in geblazen. Sindsdien is de klachtenafhandeling sterk verbeterd. Voorheen werden mensen nogal eens van het kastje naar de muur gestuurd en hoorden ze vaak niets meer terug van hun klacht of melding. Dat is met het nieuwe systeem veranderd: de klachten worden nauwkeurig geregistreerd en afgehandeld en bewoners worden daarvan op de hoogte gebracht. Daarom adviseren wij bewoners die vroeger tevergeefs een melding of klacht ingediend hebben om dat nu weer te doen.

Meldingen en klachten Voor vragen, meldingen en klachten over afval, milieustraat, riolering, groenbeheer of wegbeheer: bel het Servicepunt Openbare Ruimte 0411-655944. Er kan ook gemaild worden naar gemeente@boxtel.nl. Bewoners kunnen ook meldingen en klachten doorgeven met de zogenaamde Fixi-app. Deze is beschikbaar in de Appstore en Google Playstore. Een melding doorgeven kan ook via www.fixi.nl.

Wijkmakelaars Als mensen een initiatief hebben om de straat/buurt (nog) leuker te maken en de leefbaarheid te vergroten, dan kunnen ze contact opnemen met de wijkmakelaars. Voor de wijken Centrum-Breukelen en Selissenwal is er een nieuwe wijkmakelaar: Mieke van de Donk, telefoon (0411) 655808 of 06-82872017. Voor Boxtel-Oost is dat Hans Mols, telefoon (0411) 655256 of 06-37708243.