De turbo- en naastgelegen rotonde worden aangepast. Deze rotondes zijn aan het einde van hun capaciteit gekomen en moeten wijken voor kruispunten met verkeerslichten. Maar het college wil meer en daar is Hoorns Belang tegen. Het kruispunt Dampten-Berkhouterweg krijgt een knip (afsluiting) met een doorgang voor bussen en calamiteitenverkeer. Wat de gevolgen van deze knip zijn is naar onze mening onvoldoende onderzocht en belicht.

De kruispunten Provinciale weg-Keern en Keern-Dampten is met grote regelmaat nu al heel erg druk. Wat gaat er gebeuren als deze kruispunten nog meer verkeer te verwerken krijgen? Wat gaat vrachtverkeer met bestemming het Dampten doen? Gaan zij via de Maelsonstraat waar een grote school is, via het Keern waar het al erg druk is?

Hoorns Belang is van mening dat eerst de rotondes moeten worden aangepakt en dat pas daarna, terwijl ondertussen ook de N23 klaar zal zijn, moet worden gekeken of deze knip dan nodig, wenselijk en vooral veilig is.