Nieuws van BURGERBELANGEN AMSTELVEEN over CDA inzichtelijk

6 documenten

De Perspectiefnota mee op vakantie

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN D66 VVD CDA Amstelveen 06-09-2019 06:03

Ik ben een tijdje weg. Vakantie begint bij mij met het uitzoeken van de boeken, die ik nog wil lezen en wat er nog aan achterstallig leeswerk ligt. Zoals twee uitgaven van het kwartaalboek De Muur, een blad met bijzondere verhalen uit de wielersport, geredigeerd door erkende wielerfanaten als Mart Smeets en Bert Wagendorp. Beiden huldigen het standpunt dat in deze sport de bijzondere verhalen niet dood geverifieerd mogen worden. Mede daarom loopt de wielersport over van mooie verhalen. Op Schiphol zoeken we er nog een paar boeken bij. Maar dit keer neem ik ook de verslaglegging van de discussies over de Perspectiefnota mee. Overigens: waarom noemen ze dat ding niet gewoon de begroting voor volgend jaar?

Ik ga namelijk naar de USA. Eerst een tussenstop van twee weken in de buurt van Washington DC en daarna op naar Texas; Houston, San Antonio en Austin om precies te zijn. Als ik tenminste word toegelaten. Daar moet je heel wat voor doen, namelijk het invullen van een zogenoemd ESTA-formulier. Dat is een klus, nog moeilijker dan het verlengen van je OV chipkaart. Er staan ook wat vragen op, die je allemaal met nee moet beantwoorden. Een van die vragen is: heeft u plannen voor een terroristische aanslag? Dit vraagt natuurlijk om een humoristisch antwoord. Maar, doe het niet, vul gewoon nee in, want humor is niet de sterkste kant van de ‘immigration officers’. Zelfs een uiting van enige vrolijkheid in de rij wachtenden is bloedlink.

In de rij staan

Ben je na een uurtje of acht vliegen in de USA, dan mag je ook nog een paar uur in een rij staan voordat je aan de beurt bent, de ‘immigration officer’ je paspoort controleert, vraagt wat je komt doen, waar en bij wie je gaat logeren, en dan, met een harde klap, je paspoort afstempelt en je doorlaat. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Nederland de Amerikanen bij aankomst op Schiphol ook zo zou behandelen. In Texas zal ik dan mijn politiek geïnteresseerde familie en hun vrienden laten zien hoe we hier politiek bedrijven. Namelijk dat hier de aan de macht zijnde partij best wil luisteren naar de “tegenstanders” en, als een voorstel goed is, dat best wil overnemen. Zo herinner ik me dat een paar voorstellen – hier moties genoemd – van AVA, CDA en zelfs de SP werden aangenomen, gewoon omdat het goede ideeën zijn. In de USA van ‘the winner takes it all’ is dat ondenkbaar. Zeker in Texas, waar de Republikeinen al tientallen jaren aan de macht zijn, betekent het dat de ‘loser’ niet meer meetelt. Voor de Texaan is onze wereld iets, waarbij hij zich niets kan voorstellen. Mij aanhorend zal hij dan ook niet veel verder komen dan: ‘amazing’.

Kandidaat stellen

Nu heb ik in Texas een familielid, Mike Collier, die een succesvol consultant is, maar vier jaar geleden die baan opgaf om zich kandidaat te stellen als ‘ltn. governor’ van Texas. Hij kwam tot 46,2 % van de stemmen, voor een democraat in Texas een ongehoord hoge score. Ik heb het gevoel dat hij het nog een keer gaat proberen. U moet dan wel weten dat Texas een afwijkend kiessysteem heeft, net zoals Texas zichzelf beschouwt als een heel bijzondere staat van de USA. In het kort komt het er op neer dat de ‘governer’ in Texas een soort koning Willem Alexander is. Het is vooral een symbolische functie. Vervolgens worden ook de vakministers, zoals financiën, landbouw, economie en premier door de inwoners rechtstreeks gekozen. De premier heet daar ‘ltn. (=lieutenant) governor’. Ik vroeg Mike eens waarom hij niet voor de mij meer aansprekende titel van ‘governor’ ging. Hij vertelde me toen dat de ‘governor’ de linten doorknipt, maar dat de ‘ltn. governor’ over het geld gaat. “En die heeft de macht”. Mike’s programma is eenvoudig. Hij verwijt de Republikeinen dat zij veel geld verkwisten en er daardoor de oorzaak van zijn dat de staat met de rijkste bronnen in de ranglijst van succesvolle USA-staten zich in de grauwe middenmoot bevindt. Hij stelt dat hij met minder geld meer kan doen, zoals de verbetering van het onderwijs, de zorg en de infrastructuur. Om een voorbeeld te geven: de autoweg tussen de hoofdstad Austin en de belangrijkste stad van Texas Houston, wordt nog steeds onderbroken door stoplichten en spoorwegovergangen. En treinen in de USA zijn vak oneindig lang.

Omgaan

En zo gaat een stukje Amstelveense politiek mee naar Texas. Om te laten zien hoe je ook met elkaar kan omgaan. Want in de USA is het echt zover gekomen dat de Trumpstemmers niet meer met andersdenkende praten of hen groeten en andersom vele Democraten niet met Trumpstemmers. Hoe verzin je het. Ik moet er toch niet aan denken dat overbuurvrouw Marina Casadei, als SP-er, niet meer praat met de bbA-er Frits Suer of VVD-er Walter Vervenne, ook een buurman op Groenhof. Met zijn drieën houden we de gemeenschap Groenhof wel in de gaten. Ik verwacht dat tijdens ons verblijf neef Mike wel een paar verkiezingsbijeenkomsten afgaat. Dan ga ik zeker een keer mee en hij zal mij dan vragen te vertellen hoe het in Nederland (nog) toegaat.

https://burgerbelangen-amstelveen.nl/de-perspectiefnota-mee-op-vakantie/

Amstelveen, 6 september 2019 Frits Suèr

Voordat hij in 1986 het bedrijfsleven in ging was Frits Suer 25 jaar sportjournalist met uiteraard een onafhankelijke mening. Ook in zijn nieuwe functies in o.a. het bedrijfsleven bleef hij een onafhankelijke geest en dus nu ook als bestuurslid van bbA. Die onafhankelijkheid betekent automatisch dat zijn mening in zijn columns niet altijd de mening hoeft te zijn van de bbA – fractie

Opwinding over kritiek bbA op wethouder Raat

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN GroenLinks VVD ChristenUnie CDA Amstelveen 14-06-2019 09:31

Tijdens de vergadering van de gemeenteraad op 12 juni jl. heeft Burgerbelangen Amstelveen (bbA) opzien gebaard door samen met Groen Links een motie van afkeuring in te dienen tegen de bekendste en meest in de publiciteit tredende wethouder Herbert Raat.

BbA vond dat de wethouder de z.g. Position Paper Schiphol, waarin het standpunt van Amstelveen werd verwoord ten aanzien van de groei van Schiphol, te vroeg naar de minister had gestuurd en ook in de publiciteit had gebracht, nog voordat de raad zich over het stuk had kunnen uitspreken. BbA vond dat de wethouder de raad hiermee buitenspel had gezet.

De motie van bbA en Groen Links kreeg steun van de SP en de Ouderenpartij. AvA, ChristenUnie en CDA deelden voor een deel wel de kritiek in de motie, maar vonden het een te zwaar middel. SP steunde de motie omdat, zo zei Patrick Adriaans: “het geen incident was maar een opeenstapeling van incidenten, waarbij de raad voor een voldongen feit werd geplaatst”. Adriaans vond dat: “met de acties van Herbert Raat soms een raadsstandpunt tot een VVD actie werd gemaakt“.

Kunstwerk In een vorige vergadering was er veel irritatie ontstaan rondom de keuze van een kunstwerk op de nieuwe rotonde Keizer Karelweg / Van der Hooplaan. Ook hier werd de raad met de keuze van een kunstenares, door met name de VVD wethouder, voor een voldongen feit geplaatst, zoals Marga van Herteryck van bbA het toen uitdrukte. Was toen de ergernis hierover nog algemeen, nu barstten met name de coalitiepartijen in woede uit, alsof er ergens toch een zwakke plek was geraakt. Kees Noomen van de VVD trok de kritiek meteen in de persoonlijke sfeer door te suggereren dat de bbA fractievoorzitter Ruud Kootker en Herbert Raat elkaar niet liggen. “Geen chemie tussen hen”. Harm van de Steenhoven van D’66 verweet Ruud Kootker een gebrek aan politieke ervaring in vergelijking met hem. “Ik loop al 10 jaar in de politiek mee en weet dat het heel normaal is als een wethouder met een plan van hem in de publiciteit treedt.

Al eerder werden de verhoudingen op scherp gezet tijdens de discussie over een amendement van Groen Links, mede ingediend door bbA, Christen Unie, CDA en SP, waarmee volgens deze partijen de z.g. Position Paper Schiphol werd aangescherpt. De opsteller Lennart de Looze wilde voorkomen, dat Schiphol allerlei ontsnappingsclausules kan bedenken. Wethouder Raat wilde er niet aan. Hij vond dat je je moet beperken tot enkele speerpunten en dat allerlei andere eisen zouden afleiden van het ene grote doel: genoeg is genoeg voor Schiphol.

Kleineren Toen hij het stuk van De Looze enigszins kleineerde zei Ruud Kootker: “Ik zou de wethouder toch willen vragen wat voorzichtiger te zijn met zijn oordeel over de tekst van het amendement. Ik weet hoeveel tijd De Looze er ingestoken heeft en ik weet hoe genuanceerd het is”.

Een ding werd duidelijk. Er wordt bbA nog wel eens verweten aan de leiband van de VVD te lopen. Die indruk is met de botsingen van woensdag 12 juni nu wel weggenomen.

Tekst motie Raad of Raat Om een goed inzicht te krijgen in de kritiek van bbA, onderstaand de volledige tekst van de motie:

De Raad, gehoord de beraadslaging, constaterende dat:

Het College van B&W in haar vergadering van 7 mei jl. het Position Paper Schiphol heeft vastgesteld ter voorbereiding van de besluitvorming door de Raad Wethouder Raat diezelfde 7 mei dit Position Paper middels een mail ter informatie heeft aangeboden aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat De wethouder zowel in de aan de Minister gerichte mail als in een op 5 juni jl. uitgezonden interview van NH Nieuws Amstelveense beelden, standpunten c.q. zienswijzen heeft uitgedragen over Schiphol en haar toekomst Deze beelden, standpunten c.q. zienswijzen op dat moment niet werden gedragen door de daartoe strekkende besluiten van de Raad omdat de Raad zich daar niet eerder dan de 12e juni over uit kon spreken De wethouder geacht wordt bekend te zijn met het feit dat de Raad zich nog diende uit te spreken en geacht wordt zich naar dat feit te gedragen De Raad op geen enkele wijze door het College is geïnformeerd over zin, noodzaak of een dringende reden om voorafgaand aan de besluitvorming door de Raad de inhoud van een concept raadvoorstel met de minister te delen Tijdens meerdere vergaderingen van het Presidium en overleggen tussen de fractievoorzitters van de zogenoemde oppositiepartijen en de burgemeester meermaals de zorg is uitgesproken dat het College en/of individuele wethouders voortijdig naar buiten treden met “Amstelveense “ standpunten, besluiten of opvattingen terwijl de Raad nog over die onderwerpen dient te beslissen Dat de burgemeester naar aanleiding van deze bevindingen eerder heeft toegezegd deze opvatting van een belangrijk deel van de fractievoorzitters binnen het College te bespreken met het oog op het voorkomen van dit soort ongewenste situaties en later heeft bevestigd dit ook daadwerkelijk te hebben gedaan De wethouder door het informeren van de minister op 7 mei en het NH Nieuws op 5 juni op een onjuist en ontijdig tijdstip standpunten en opvattingen naar buiten heeft gebracht die op die momenten niet werden gedragen door enig door de Raad genomen besluit De wethouder door zijn voortijdig handelen feitelijk de Raad passeert en buitenspel zet, terwijl het de Raad en de Raad alleen is die kaders stelt waarna en waar binnen het College vervolgens kan uitvoeren Met het optreden van de wethouder de belangen van Amstelveen niet zijn gediend en mogelijkerwijs kunnen worden geschaad Van elke wethouder en derhalve ook van deze wethouder een respectvolle omgang met erkenning van de positie van de Raad als hoogste en kaderstellend orgaan in de gemeente verwacht mag worden.

Van mening dat

Het handelen van wethouder Raat in deze dient te worden afgekeurd en gaat over tot de orde van de dag.

Aldus de letterlijke tekst van de motie Raad of Raat.

Bus 55

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN CDA Amstelveen 06-03-2019 09:11

Het was dus een puinhoop op maandag 4 maart, de eerste dag van het in functie treden van de tram 51 vervangende buslijn 55. Ik kon het die maandag vanuit mijn flat al zien. Opstoppingen tot voorbij de Gondel. Een dag later had ik een uurtje over en voelde me uitgedaagd bus 55 eens zelf te proberen. Het was ongeveer kwart over elf. De bus kwam vier minuten later dan het bord aangaf op Groenhof aan.

Daarna begon een rit vol optrekken en afremmen, veroorzaakt door een onnoemelijk aantal verkeerslichten en oversteekplaatsen. De eerste bottleneck was de halte Langerhuize. Daar heeft men, ter verhoging van de feestvreugde, de busbaan afgezet en moet de bus, om rechtdoor te kunnen rijden, twee rijbanen voor rechtsaf slaand verkeer oversteken. Nu kan een chauffeur nog zo’n rauwdouwer zijn, maar in de spits is dat best een klus. Er zal daar nog heel wat blikschade gaan ontstaan.

Oranjebaan

Maar de grootste hindernis is toch het kruispunt waar de bus links de Oranjebaan op moet. Het stuk waarvoor alle bewoners van de wijk Bankras Kostverloren al meer dan een jaar hebben gewaarschuwd. Het stuk tussen de Boersweg en de Camera Obscuralaan kan de toename van het verkeer niet verwerken. Er kwam in mijn geval nog bij dat voor mijn bus twee diepladers met 20 meter lange damwanden daar de bocht niet konden nemen. Het gevolg was files vanuit alle richtingen. Dat het toch nog goed kwam was te danken aan de acrobatische toeren waar de chauffeurs de diepladers toe dwongen en aan de verkeersregelaars, die met het wegtrekken van allerlei borden, blokken en hekjes wat extra ruimte op het kruispunt schiepen. Vermaak genoeg dus onderweg. Trek voor het busritje Groenhof – Station Zuid maar een dik half uur uit. Was de chaos van maandag 4 maart te voorkomen geweest? Feit is dat de grootste hindernissen in Amstelveen zelf liggen, want eenmaal de Kalfjeslaan voorbij, rijdt de bus in een paar minuten naar het eindpunt. De vraag blijft toch of het niet mogelijk was om het kruispunt Boersweg/Oranjebaan eerder aan de te verwachten drukte aan te passen.

Te weinig bussen?

Het GVB liet na de eerste dag weten dat de problemen niet zijn ontstaan omdat er te weinig bussen waren ingezet. Wel dus in de ochtendspits. Bij de haltes Groenhof en Ziekenhuis was er al geen plaats meer voor nieuwe passagiers. Dus heb je een of meer extra bussen nodig. In de bussen die nu op lijn 55 worden gebruikt is plaats voor maximaal 105 personen, inclusief staanplaatsen. Wil je de capaciteit op het tramniveau houden, dan heb je per metrostel drie bussen nodig. Het bus schema wijkt nu niet zoveel af van het schema dat voor tram 51 werd aangehouden. Op zaterdag bijvoorbeeld een bus om de tien minuten. Net zoals de tram deed. Dan vraag je weer om moeilijkheden. Het kan allemaal veel beter en sneller. Geef bijvoorbeeld de bussen een sensor, waarmee men de verkeerslichten kan beïnvloeden. Verwijder het altijd op het verkeerde moment op rood springende verkeerslicht bij KPMG en breng alsnog een halte aan bij de Kalfjeslaan. Er is ruimte voor en het ontlast de nu toch al overvolle tram 5.

We gaan dus nog heel wat incidenten krijgen rondom het OV naar Amsterdam. Maar wordt niet boos op de chauffeurs. Het zijn – is mijn eerste ervaring – goedwillende vriendelijke mensen, kennelijk CDA-ers, want ze zeggen tegen iedereen die instapt een goede morgen of middag. Geniet van de voorvallen die u wellicht gaat meemaken. Maar heeft u haast, ga dan lopen of neem de fiets.

https://burgerbelangen-amstelveen.nl/bus-55/

Amstelveen, 6 maart 2019 Frits Suèr

Zwemmen een elementaire behoefte

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN CDA Amstelveen 06-11-2018 12:39

Zwemmen is een elementaire behoefte, zei Sandra van Engelen tijdens de bespreking van de begroting voor 2019, toen zij, samen met Marina Casadei van de SP, bij de wethouder er op aandrong om het schoolzwemmen opnieuw in te voeren. Zelden heeft een CDA-er mij zo aangenaam verrast. Zeker waar het sport en bewegen betreft. Want zwemmen is inderdaad een van de elementaire behoeften bij de opvoeding van de jeugd. Net zoals gymnastiek, taal en rekenen. Maar de nieuwe sportwethouder Rob Ellermeijer heeft zijn twijfels omdat volgens hem het merendeel van de kinderen dan al kan zwemmen. Wel wil hij – na aandringen van diverse raadsleden – het leren zwemmen stimuleren. Alleen denk ik dat daar niets van terecht komt.

Het probleem van zwemmen is namelijk dat de drempel om het te leren veel hoger is dan bij andere sporten. Wil je voetballen, hockeyen of hardlopen dan meld je je aan bij een club en je mag trainen en spelen. Vaak op acceptabele tijdstippen. Maar bij zwemmen ligt dat anders. Sowieso zijn de kosten hoger, maar de tijden waarop je kan leren zwemmen zijn vaak zo vroeg, dat je het liefste je in je bed nog even omdraait. Bovendien is het aantal voetbal-, hockey- of tennisclubs heel wat groter en toegankelijker dan de paar zwemverenigingen hier, die ook nog eens moeten knokken om de paar zwemuren die er voor hen overblijven.

Ik heb er ervaring mee. Toen mijn dochter ging zwemmen moesten we al om kwart voor zeven in Het Keerpunt zijn. Het was ongeveer rondom 1970. De ouders brachten hun kinderen naar het zwembad. Het vroege tijdstip maakte me niet vrolijk, maar we gingen toch. De lestijd kwam ik wel door omdat mijn toenmalige collega, Ben de Graaf, in die tijd een bekend sportjournalist, daar ook altijd was voor zijn dochter. Ben was niet de vrolijkste sportcommentator en zijn chagrijn over de volgens hem altijd bestaande misstanden in de sport stortte hij dan ook onverminderd over mij uit. Zo hoorde je nog eens wat. Het naar zwemles brengen van onze dochters hebben we beiden tot het b-diploma volgehouden, ook omdat we het beiden als een compensatie zagen voor het veelvuldig van huis zijn voor ons werk.

Ook in mijn jeugd was schoolzwemmen een must. Alleen had ik de pech dat de minister besloot om het zwemonderwijs een jaar te vervroegen. Van de zesde klas naar de vijfde klas. De leerlingen van dat tussenjaar moesten het zelf maar uitzoeken. Ik had dan ook nooit leren zwemmen als ik niet uit een sportieve familie was voortgekomen, met een broer en zus als grote zwemliefhebbers. Zij namen mij mee naar de Kweekvijver in het Amsterdamse Bos of naar de aloude Poeloever aan de Badlaan.

Gelukkig vindt het overgrote deel van de ouders (ruim 90%) dat hun kinderen moeten leren zwemmen en daarbij trotseren zij allerlei drempels. Maar zelfs van die groep stelt de Nationale Raad voor Zwemveiligheid (NRZ) vast dat ouders vaak een zwembad in de buurt kiezen en een zwemlesaanbieder die les geeft op tijden dat het de ouders het beste uitkomt, zonder zich ervan te vergewissen of de aanbieder wel hiervoor gekwalificeerd is. Zwemonderwijzer is geen beschermd beroep. Daarom geeft de NRZ licenties aan die zwemleraren die aan de kwaliteitseisen van de branche voldoen en opleiden tot de Nationale Norm Zwemveiligheid. Circa 850 zwemlesaanbieders hebben een licentie om les te geven en officiële diploma’s uit te reiken. Maar, zegt de NRZ, een A- diploma is niet voldoende. Want baantjes trekken in een rustig zwembad is iets anders dan in open water. Daarom stelt de NRZ dat je pas echt kan zwemmen als je alle drie de diploma’s hebt gehaald, A-, B- en C .

Hoe organiseer je dat vraagt Rob Ellermeijer zich af. Nou, gewoon zoals vroeger. In het verleden had Amstelveen een bus gereserveerd, die niets anders deed dan kinderen van school naar zwembad brengen. En als ouders hierin willen helpen des te beter. Als ik Robs reactie in tweede termijn lees lijkt hij bereid ze desnoods zelf naar het zwembad te brengen. Alles wat er toe leidt dat ieder kind leert zwemmen is mooi.

Amstelveen, 6 november 2018 Frits Suèr

Peter Bot lijsttrekker ...

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN CDA Amstelveen 09-11-2017 20:23

Peter Bot lijsttrekker Burgerbelangen Amstelveen Peter Bot wordt de lijsttrekker voor Burgerbelangen Amstelveen (bbA) voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het bbA-bestuur draagt Peter voor op de ledenvergadering van 14 december aanstaande, waar de definitieve lijst wordt vastgesteld. BbA vindt Peter de ideale kandidaat-lijsttrekker, mede gezien de wijze waarop hij invulling geeft aan zijn succesvol wethouderschap en in die functie altijd heel open en toegankelijk is voor alle Amstelveners. Als wethouder is hij nu verantwoordelijk voor o.a. Ruimtelijke Ordening, Duurzaamheid, Sport en Milieu en Energie. Op de ledenvergadering van 14 december presenteert bbA ook de kieslijst. BbA is trots een team van kandidaten te kunnen presenteren met ervaring als raadslid, burgerraadslid en fractieondersteuning. In willekeurige volgorde noemen wij het huidige raadslid Ewa Petiet , de burgerraadsleden Jacqueline Solleveld en Daniëlle de Kluijver en fractiemedewerker Ruud Kootker. Bij dit team hebben zich twee nieuwe kandidaten aangesloten. Allereerst is dat Marga van Herteryck, voorheen gewaardeerd raadslid voor het CDA, die besloten heeft de bbA gelederen te komen versterken. Nieuw is ook Henk Heuvingh, buiten de politiek tot voor kort onder andere bekend als voorzitter van AMVJ/Martinus. De huidige fractievoorzitter Jitze Bakker zal na de verkiezingen niet meer terugkeren in de raad. Door zijn nieuwe maatschappelijke functie is de combinatie van zijn werk met het zeer intensieve raadswerk in Amstelveen helaas niet meer mogelijk. Burgerbelangen Amstelveen heeft begrip voor de beslissing van Jitze, maar betreurt het dat een goede, deskundige en toegewijde collega de politiek gaat verlaten. Jitze zal, met de verve die wij van hem gewend zijn, tot en met de raadsverkiezingen van maart de fractie blijven leiden. De definitieve kieslijst wordt uiteraard vastgesteld tijdens de ledenvergadering van 14 december, maar het bestuur van bbA is er van overtuigd met deze lijsttrekker en kandidaten voor de gemeenteraad tijdens de komende verkiezingen hoge ogen te kunnen gooien.

PERSBERICHT Marga van Herteryck ...

BURGERBELANGEN AMSTELVEEN BURGERBELANGEN AMSTELVEEN CDA Amstelveen 09-11-2017 20:19

PERSBERICHT Marga van Herteryck terug in de politiek voor bbA Marga van Herteryck, voormalig CDA coryfee, komt terug in de politiek. Acht jaar lang was zij in de periode 2006 – 2014 een actief gemeenteraadslid en maakte deel uit van de raadscommissie Burgers & Samenleving. Nu komt zij terug op de kieslijst van Burgerbelangen Amstelveen (bbA). Die kieslijst wordt op de ledenvergadering van bbA op 14 december definitief Marga van Herteryck trok zich vier jaar geleden terug uit de politiek. Ze wilde meer tijd vrijmaken voor haar gezin. Wel heeft zij in die tijd altijd een vriendschappelijk contact onderhouden met diverse leden van bbA. “Ik vond het wel een warme club”, zegt zij. “Ook in mijn raadsperiode heb ik altijd goed met de mensen van bbA kunnen samenwerken. Dus toen ik gevraagd werd of ik belangstelling had voor een plaats bij bbA heb ik ja gezegd. Ik vind het leuk om me met echt lokale politiek bezig te houden”. Marga van Herteryck is insolventie – medewerker bij het advocatenkantoor Florent in Amsterdam.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.