Nieuws van GroenLinks in Doetinchem over GroenLinks inzichtelijk

3 documenten

Mag een zorgaanbieder zich gedragen ...

GroenLinks GroenLinks Doetinchem 02-07-2019 15:21

Mag een zorgaanbieder zich gedragen als een bank en leningen verstrekken aan derden? Bijdrage door Karen Kamps Bions één van de thuiszorgaanbieders die door Doetinchem is gecontracteerd, verstrekt leningen aan derden. Een zorgaanbieder is geen bank, maar hoort geld dat ze hebben gekregen te besteden aan zorg en de salarissen van medewerkers. Vandaag heb ik de antwoorden gekregen van het college op mijn schriftelijke vragen: In het kort gezegd komt het antwoord van het college hier op neer. We vinden dat een zorgaanbieder zich heeft te houden aan de maatschappelijke opdracht waar ze geld voor ontvangen. We zijn bereid voor de volgende periode maatregelen te nemen om te voorkomen dat een aanbieder zich niet aan de opdracht houdt. Blij met het antwoord. GroenLinks komt met een voorstel richting college. Wordt vervolgd! https://w.rtvoost.nl/…/Opnieuw-zorgbureau-onder-vuur-ditmaa… Volledige antwoorden: 1. Het college is het met de minister eens dat een zorgaanbieder gehouden is aan het uitvoeren van de taak waarvoor hij/zij gecontracteerd is. 2. Wij hebben geen signaal dat BiOns zich niet houdt aan de opdracht waarvoor ze in Doetinchem gecontracteerd is. Zodra een aanbieder zich niet houdt aan het contract kan het (regionale) contract- en leveranciersmanagement, de toezichthouder en/of kwaliteitsmanager maatregelen nemen. In het uiterste geval kan dit, na een niet succesvol verbetertraject, tot uitsluiting van de opdracht leiden. Wij zijn bereid om voor de nieuwe inkoopperiode per 2021 te kijken welke aanvullende mogelijkheden er zijn om maatregelen te nemen als een aanbieder zich niet aan de opdracht houdt.

Hoe gaat Laborijn om met haar ...

GroenLinks GroenLinks Doetinchem 01-03-2019 09:25

Hoe gaat Laborijn om met haar cliënten? bijdrage van Marcella Heerenveen Voor GroenLinks is het belangrijk dat de klantbejegening van Laborijn goed verloopt. Klanten moeten met respect en begrip benaderd worden. In de media was er de afgelopen week veel aandacht voor de klachten die zijn binnengekomen bij een speciaal meldpunt over Laborijn. Het aantal klachten en de aard van de klachten zijn zorgelijk. Het is daarom goed dat er zo spoedig mogelijk onafhankelijk onderzoek gedaan wordt naar deze klachten. Deze klachten verdienen alle aandacht. Wel hoopt GroenLinks dat er ook oog is voor de vele klantcontacten die juist goed verlopen bij Laborijn. Deze laten zien dat het anders kan, ook binnen Laborijn! De Nederlandse regelgeving rondom uitkeringen is complex en vaak streng. Hier de menselijke maat in vinden is voor GroenLinks erg belangrijk. Met maatregelen zoals het plan van aanpak regelarme bijstand maken we hier in Doetinchem mooie stappen. Gezien de klachten is er echter nog wel werk aan de winkel. We gaan er vanuit dat het onderzoek dat nu gedaan wordt duidelijkheid zal geven over de huidige klantbejegening bij Laborijn. Op basis van de uitkomst kunnen we kijken welke stappen er nu nog meer gezet moeten worden om de klantbejegening verder te verbeteren.

Hoe gaat Laborijn om met haar cliënten? | Doetinchem

GroenLinks GroenLinks Doetinchem 01-03-2019 00:00

Voor GroenLinks is het belangrijk dat de cliëntbejegening van Laborijn goed verloopt. Cliënten moeten met respect en begrip benaderd worden.

 

In de media was er de afgelopen week veel aandacht voor de klachten die zijn binnengekomen bij een speciaal meldpunt over Laborijn. Het aantal klachten en de aard van de klachten zijn zorgelijk. Het is daarom goed dat er zo spoedig mogelijk onafhankelijk onderzoek gedaan wordt naar deze klachten. Deze klachten verdienen alle aandacht. 

Wel hoopt GroenLinks dat er ook oog is voor de vele klantcontacten die juist goed verlopen bij Laborijn. Deze laten zien dat het anders kan, ook binnen Laborijn! De Nederlandse regelgeving rondom uitkeringen is complex en vaak streng. Hier de menselijke maat in vinden is voor GroenLinks erg belangrijk. Met maatregelen zoals het plan van aanpak regelarme bijstand maken we hier in Doetinchem mooie stappen. 

Gezien de klachten is er echter nog wel werk aan de winkel. We gaan er vanuit dat het onderzoek dat nu gedaan wordt duidelijkheid zal geven over de huidige klantbejegening bij Laborijn. Op basis van de uitkomst kunnen we kijken welke stappen er nu nog meer gezet moeten worden om de klantbejegening verder te verbeteren.