Nieuws van ChristenUnie in Veldhoven inzichtelijk

47 documenten

In gesprek met Gert-Jan Segers

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 28-03-2020 21:21

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1312114/1122097/gert-jan segers portret

Vrijdagochtend 27 maart 2020 heeft de ChristenUnie een livestream met Gert-Jan Segers georganiseerd, waarin hij inging op vragen over de Coronacrisis.

De verslaglegging hiervan vindt u op zijn Facebookpagina of kunt u terugkijken op het ChristenUnie YouTubekanaal.

Livestream vrijdagochtend 27 maart 11:00

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 26-03-2020 21:09

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1312114/1122097/Vrijdag 27 maart In gesprek met Gert Jan Segers.jpg

Op vrijdagochtend 27 maart, om 11:00 organiseert de ChristenUnie een livestream met Gert-Jan Segers, waarin hij ingaat op vragen over de Coronacrisis.

U kunt vanaf 11:00 live meekijken - en ook zelf vragen stellen - via zijn Facebookpagina of het ChristenUnie YouTubekanaal.

Na afloop bewaren we de uitzending, dus u kunt het ook nog later terugkijken.                           

In gesprek met Gert-Jan Segers. Noord-Brabant, 20 maart 2020

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 09-03-2020 09:51

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1311560/1122097/gertjansegers2018.jpg

ChristenUnie haalt in Eindhoven ideeën op voor het nieuwe verkiezingsprogramma.

Het komende halfjaar zal Gert-Jan Segers in gesprek door heel het land ideeën ophalen voor het nieuwe verkiezingsprogramma. Vrijdag 20 maart spreekt Segers met inwoners van de provincie Noord-Brabant tijdens een avond in Eindhoven.

Op deze avond gaat de partijleider van de ChristenUnie in gesprek met inwoners van de provincie Noord-Brabant. Wat zijn de komende jaren de belangrijkste kwesties voor ons land? Hoe kunnen we samenleven met tijd en aandacht voor elkaar? ‘De komende maanden schrijven we aan ons verkiezingsprogramma en daarvoor wil ik graag horen waar het hart van mensen klopt’, legt Segers de bedoeling van de gespreksavond uit. ‘Wat zijn uw dromen voor ons land, waar kan de ChristenUnie en waar kan ik mee aan de slag. Ik ken Nederland als een land waar we echte aandacht hebben voor onze naaste. Die kant van ons land wil ik versterken. Ik hoor graag welke ideeën mensen in Noord-Brabant hiervoor hebben.’

Met behulp van de ideeën uit Noord-Brabant schrijft de ChristenUnie een nieuw verkiezingsprogramma. Tijdens de avond zal Marieke Boerefijn, journalist en inwoner van Noord-Brabant, het gesprek met de zaal leiden.

Segers: 'We vinden onze inspiratie niet op de vierkante kilometer Den Haag, maar juist door gesprekken in het land.’ Daarom heeft u tijdens deze avond heeft ook de gelegenheid om zelf een onderwerp aan te dragen waarover u in gesprek wilt gaan. Ook kunt u na het plenaire deel een exemplaar van het essay van Gert-Jan door hem laten signeren. Iedereen is welkom aan te sluiten bij het gesprek dat plaatsvindt in Eindhoven. Op 20 maart zijn bezoekers van harte op het Domusdela, Kanaalstraat 4 in Eindhoven. Om 20:00 uur begint het plenaire programma. 

 

Er zijn nog plekken om in gesprek te gaan, dus meld je aan via de website van de ChristenUnie: www.christenunie.nl/ingesprek!

Hello Goodbye

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 26-04-2018 07:11

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1211829/1122097/Cadeau Ko Jansen

Beste ChristenUnie vrienden,

Even terugkijken .......

Graag blik ik terug op de afgelopen spannende tijd voor onze ChristenUnie fractie in de Raad.

We zijn blij dat we een prima resultaat hebben behaald in de GR2018. Ons campagneteam heeft goed werk geleverd en Henk Jager is nu (met ruime zetel) in de Raad beeedigd.

Mijn primaire verantwoording lag in die laatste maanden bij de inbreng in de inmiddels “oude”Raad. Daar waren we druk met sturen-op-kosten, omdat op sociaal terrein een miljoenentekort is ontstaan wat zich opnieuw in 2018 vol aandient. Er zijn stevige aanpassingen in de contracten met zorgverleners doorgevoerd, maar dat leverde vooralsnog te weinig op. Als fractie hebben we ons hard gemaakt voor verhoging van OZB. We weten dat dit geen populaire boodschap was en is. Maar we kiezen nog steeds voor een  “sterkste- schouder-zwaarste-lasten” inzet. De verkiezingen maakten dit standpunt niet populair bij de meeste andere partijen ,die populistisch de kop in het zand staken. Daarmee konden we van deze maatregel, in 2018 geen profijt trekken om de tekorten met 10 miljoen terug te brengen.

Inmiddels is deze door ons al in begroting 2017 voorgestelde OZB-verhoging, gesprekstof aan de onderhandelingstafel bij de collegevorming. Benieuwd wat daaruit komt.

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1211829/1122097/hello-goodbye.html

(klik op foto voor vergroting)

en beetje vooruitblikken .........

Dat volg ik dan wel als burger van Eindhoven want inmiddels is de nieuwe fractie bijna op sterkte en draaien ze zich warm in de vele introductiebijeenkomsten.

Zelf kijk ik met dankbaarheid terug op de tijd dat ik sinds 2006 actief in en buiten de Raad mocht optreden als het gezicht van de Christenunie.

Pionierswerk in de 1e periode(2006-2010) en ervaren bestuurder in de 2e (2014-2018).

Ik heb er veel voldoening uit gehaald en ook de ChristenUnie als betrouwbare partij mogen etaleren. Blij met de waardering die ik binnen en buiten het Stadhuis heb ervaren.

Ook tevreden dat onze plek in de Raad wordt gecontinueerd met het aantreden van  nieuwe fractie waarin een mix van ervaring en nieuw talent terug te vinden is. Gaaf dat ik het kon overdragen aan Henk en z’n team.

Graag bid ik ze God’s wijsheid en zegen toe om, in een zeker vertrouwen en gezonde ontspanning, dit mooie en belangrijke werk te doen..

En wat ik nog graag wil zeggen ........

Onwetend werd ik gelokt naar een bijeenkomst van fractie en afdelingsbestuur om mijn definitief vertrek uit de gemeentepolitiek te mark(voorzitter)eren. Naast warme woorden en dank, kreeg ik een oude kaart van de stad Eyndhoven een tekening van situatie rond 1583.

Schot in de roos, ik ben er wijs mee. Het hangt inmiddels aan de muur in onze woonkamer.

Benieuwd om het te zien of gewoon voor een praatje met een bakje?, kom gerust langs of  bel vooraf want ik ga het komend jaar graag wat meer tijd buiten Eindhoven doorbrengen samen met Rita die de voorbije jaren, veel avonden zonder mij heeft doorgebracht maar wel mijn trouwste supporter was en menige raadsvergadering op www.eindhoven.nl volgde.

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1211829/1122097/hello-goodbye.html

 (klik op foto voor vergroting)

Alles onder het voorbehoud van Jacobus “zo de Heer wil en wij leven”

A Dieu,

Ko Jansen

  

Beknopte terugblik op 4 jaar ChristenUnie politiek in Eindhoven

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 19-03-2018 10:15

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1204608/1122097/ko jansen christenunie eindhoven

ChristenUnie Fractie Eindhoven in Raadsperiode 2014-2018

Lees hieronder een beknopte weergave van zaken waar de ChristenUnie Eindhoven zich de afgelopen jaren hard voor gemaakt heeft, waar ze in betrokken en actief in is geweest en wat ze heeft kunnen betekenen.

ALGEMEEN: Vanuit christelijke overtuiging (Jer.29:7) steeds ingezet voor de bloei van Eindhoven. Alle voorstellen daarop gewogen en aangevuld danwel afgewezen. Als Fractie onze wekelijkse bede om zegen op ons werk en zegen voor het stadsbestuur en de stad. Ons steeds ingezet om waar mogelijk recht te doen en trouw te betrachten aan de zwakken en rechtelozen in onze stad en omgeving (Micha 6:8).

Meer concreet:

Gezonde gezinnen/vechtscheiding op Raadsagenda gekregen en preventieve aanpak(voorkoming ervan) en belang kinderen versterkt. Bed Bad Brood en Begeleiding voor Vluchtelingen (niet Statushouders) Woonruimte voor mensen in kwetsbare posities Humane opvang voor dak en thuislozen en ondersteuning maatschappelijke initiatieven(Leger des Heils, Hemeltje ,SMW(Stadskerk),Vluchteling in de Knel.e.d.) Beschikbaarheid woonruimte voor jongeren op Woonwagenlocaties Schuldhulp en steun voor financiele werkplaatsen en partijen bij elkaar brengen in “Rondetafelgesprekken op Stadhuis” Met WH Onderwijshuisvesting versnellen noodzakelijke verbouw Lorentz Casimir College geregeld. Integraal Huisvesting Plan, mee op koers gehouden door vast te houden aan de eerder vastgelegde rechtvaardige uitgangspunten.  Mee opstellen en steunen van voorstellen voor luchtkwaliteitsverbeteringen in de stad oa elektrische bezorgdiensten pakketten in binnenstad. Rol diaconieen(IDOE) bij herhaling aan orde gesteld in kader participatiesamenleving en grote inzet van kerken Mee indienen en steunen voorstellen Duurzaamheid oa inzet op beheerste ontwikkeling Eindhoven Airport. Leefbaarheid minstens gelijk op laten gaan en een voorwaarde voor uitbreiding ipv achteraan wat regelen. Toegangkelijkheid van alle overheidsgebouwen voor iedereen en ook gerichte aandacht bij evenementen. Specifieke Thema’s: Onderzoek en Raadsdiscussie over niet verantwoorde besteding middelen voor Roze Zaterdag en daarmee misbruik van subsidie. Regenboog niet laten kapen door COC  voor aanleg van oversteekplaatsen maar hiervoor regenboogtunnel onder Fellenoord voorgesteld en daaraan mee geschilderd Wij Eindhoven evenwichtige benadering resultaatsturing met methode “Vertellen en tellen” Prof Baert Bereikbaarheidsagenda steunen ipv aanleg “De Ruit”  Steun en poging verlengen opvang vluchtelingen “Orangerie” Handhaving van eigen “Zero Tolerance” bij Festivals.   Raadsdiscussie over hoge % bijdrage aan kosten Kampioenschap PSV. Inzet voor realisatie supermarkt op Acht (ouderenwelzijn) Raadsvragen Bijdrage aan PSV Foundation terwijl dit behoort tot maatschappelijke verplichtingen van PSV als tegenprestatie gronddeal. 

Achter de schermen:

In directe gesprekken met Wethouders hebben we in ingezet voor schrijnende en onbedoelde effecten van beleid o.a bij:

Problemen met WMO en PGB),Opvang daklozen, Drugsdumping,  Kindermisbruik,  Sportverenigingen en groepen sporters die in de problemen dreigden te komen (basketbal ,voetbal, zwemmen,e.d (migranten)Kerkgemeenschappen ondersteunen met het vinden van ruimte voor vieringen waaronder ook moskeeen.  Deelname in Raadsgroepen e.d.: Lidmaatschap Rekenkamer Lid van Vertrouwenscommissie Benoeming BM Jorritsma Lid van Raadstafel21 van de Metropool Regio Eindhoven(MRE) Lid Accountantscommissie Werkgroepen, zoals: + Methode Duisenberg(leesbaarheid Jaarrekening)  + Evaluatie Ombudscommissie(Sociaal Domein) + Clientenraad Sociaal domein(selectie/evaluatie) + Raad in Positie (tekorten Sociaal domein) + Cultuur (nieuwe wijze toekenning subsidies) + Licht (innovaties/applicaties in straat/wijk verlichting) + Muziekgebouw (aanpak tekorten exploitatie) + Sport (nieuwe aanpakken en invoering iedereen sport)   

Kandidaat nr. 13 Hans Janson

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 19-03-2018 09:13

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1205387/1122097/Hans Janson ChristenUnie Eindhoven

Even voorstellen: Hans Janson! Een bekend gezicht op het gemeentehuis, al jaren actief als commissie-lid. Welkom op plek 13 Hans! Hans: 'Als er één ding duidelijk is geworden tijdens mijn werk voor de huidige fractie dan is het wel dat we niet werken vanuit een partijbelang of een groepsbelang. Integendeel, we spannen ons in voor het algemeen belang voor de stad. De basis daarvoor vinden we in d...e Bijbel. Daar spreken we elkaar ook steeds op aan. Natuurlijk zijn er ook veel zaken die zich niet zo direct daarmee laten aansturen en dan zoeken we ook naar aansluiting naar andere partijen. Anders gezegd: we zoeken steeds de samenwerking waar mogelijk. Binnen onze partij is dat niet zomaar een vrome wens maar de praktijk van alle dag. Dat maakt de ChristenUnie een duidelijke eigen toegevoegde waarde heeft voor het de gemeenteraad en dat ik met zoveel plezier me daarvoor inspan. Geloof jij, net als Hans, in Eindhoven? Laat je stem niet verloren gaan en stem 21 maart '18 ChristenUnie!#GR18 #Eindhoven #ChristenUnie #040kiest #GeloofinEindhoven

Onze kandidaat nr. 3 Femke Muis-Visser

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 17-03-2018 13:41

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1204792/1122097/Femke Muis-Visser ChristenUnie Eindhoven 2018

Even voorstellen: Femke Muis-Visser!

Op plek 3 op onze lijst mogen we Femke verwelkomen, lees snel haar motivatie hier onder want mooier kunnen we het niet verwoorden.

Femke: 'Vanuit bewogenheid geef ik prostituees in Eindhoven een luisterend oor, hug, warme chocolademelk en gebed. Dat symboliseert mijn visie op hoe we als mens en als christen met elkaar moeten omgaan in deze stad. Wie kan geven geeft, wie hulp nodig heeft laten we niet in de steek!'

Geloof jij, net als Femke, in Eindhoven en haar toekomst? Stem 21 maart ‘18 ChristenUnie!

#Eindhoven #GR18 #Studio040 #ChristenUnie #040kiest

Kandidaat nr. 19 en oud lijsttrekker Ko Jansen

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 17-03-2018 10:42

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1204717/1122097/ko jansen christenunie eindhoven

Voorstellen? Hopelijk is dit gezicht bij jullie bekend! Hallo Ko Jansen!

Ko: 'Vanuit vertrouwen dat God het goede met alle mensen voor heeft, zet ik me in voor ons mooie Eindhoven, met name voor mensen die in deze turbulente maatschappij tussen wal een schip dreigen te vallen. Daarom: “CU ook voor U; gun ons uw stem!”

Gelooft u, net als Ko, in Eindhoven? Stem 21 maart ‘18 ChristenUnie!

Kandidaat nr. 7 Christian van der Krift

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 17-03-2018 07:23

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1198491/1122097/Christian van der Krift ChristenUnie Eindhoven

Even voorstellen: Christian van der Krift!

Welkom op plek 7 Christian, we zijn blij met jonge mensen met een visie zoals jij! Samen kunnen we mooie dingen bereiken!

Christian: 'Ik sta op de lijst voor de ChristenUnie Eindhoven omdat ik het belangrijk vind een christelijke stem in de lokale politiek te laten horen. Een stem die in het bijzonder opkomt voor de Eindhovenaren die voor uitdagingen staan zoals het vinden van geschikte woonruimte, het zoeken naar een baan of het overkomen van financiële problemen. Zeker voor studenten en jonge Eindhovenaren is het belangrijk te stemmen om te zorgen dat deze uitdagingen overwonnen worden.'

Geloof jij, net als Christian, in Eindhoven? Dan hopen we dat je op 21 maart 2018 het rode potlood pakt en je stem uitbrengt!

Kandidaat nr. 2 Elmer Den Braven

ChristenUnie ChristenUnie Veldhoven 12-03-2018 20:21

https://eindhoven.christenunie.nl/k/n43282/news/view/1202184/1122097/Elmer den Braven ChristenUnie Eindhoven

Even voorstellen: Elmer Den Braven!Op plek 2 op onze lijst staat Elmer, ook een bekend gezicht op het gemeentehuis door zijn inzet als commissielid. Welkom op plek 2 Elmer! Elmer: 'Ik ben actief bij de ChristenUnie, omdat Jezus ook voor de politiek een belangrijke inspiratiebron en voorbeeld is. Bij de ChristenUnie kan ik vanuit die overtuiging met volle inzet Eindhoven dienen.'Geloof jij, net als Elmer, in Eindhoven en haar toekomst? Stem 21 maart ‘18 ChristenUnie!#Eindhoven #GR18 #Studio040 #ChristenUnie#040kiest