Nieuws van politieke partijen over Fractie Tonnaer inzichtelijk

5 documenten

https://www.noordhollandsdagblad.nl/c ...

Fractie Tonnaer Fractie Tonnaer Hoorn 27-08-2019 05:27

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20190826_17298454/vrees-voor-hinder-stuifzand-op-westerdijk-in-hoorn-na-aanleg-stadsstrand

Aan Burgemeester en Wethouders ...

Fractie Tonnaer Fractie Tonnaer Hoorn 26-07-2019 13:51

Aan Burgemeester en Wethouders Hoorn Betreft: art. 36 vragen, fouten herstel kademuren bij Otto’s brug Hoorn, 26 juli 2019 Geacht College, Volgens uw brief aan de gemeenteraad van 25 juli 2019 (zaaknummer 1713379) is Otto’s brug per direct afgesloten omdat is ontdekt dat een van de vier palen in de fundering ontbreekt. Na de ontdekking van de restauratiefouten aan de kademuren heeft u snel gereageerd door de brug meteen buiten gebruik te stellen en de bewoners van o.a. Oude Doelenkade, Slapershaven en Binnenluiendijk meteen hierover te informeren. Voor dit doortastend optreden hebben wij veel waardering. Aan de andere kant zijn we teleurgesteld dat nu pas het gemis van een funderingspaal is ontdekt. Dat is niet door gemeentelijke inspectie gebeurd maar door een ingehuurd bedrijf dat de conditie van alle bruggen in Hoorn controleert. Onze fractie heeft de indruk dat het gebrekkige toezicht bij de restauratie van de muren bij Otto’s brug geen incident is maar vaker voorkomt. In dit verband wijzen wij op de problemen en fouten die zijn gemaakt en mogelijk nog steeds worden gemaakt bij de herinrichtingswerkzaamheden aan het loopniveau bij de Poolster. Naar aanleiding van de gebrekkige restauratie van de kademuren en het tekortschietende gemeentelijke toezicht stellen wij in overeenstemming met art. 36 RvO de volgende vragen: 1. Stelt u aannemer Ploegam aansprakelijk voor de gebreken bij restauratie van de kademuren bij Otto’s brug? Heeft de aannemer een verklaring voor het feit dat hij een funderingspaal heeft verwijderd zonder een nieuwe te plaatsen? 2. Wanneer gaat de aannemer de restauratiefouten herstellen? En wilt u daar druk op zetten zodat voetgangers en fietsers op korte termijn weer gebruik kunnen maken van de brug? Vanaf 7 januari 2019 tot en met 30 april 2019 is de brug buiten gebruik geweest. Begrijpt u dat een nieuwe periode van afsluiten een te groot beroep doet op en te veel begrip vraagt van de bewoners van het havenkwartier? Klopt het dat voor het slaan van een funderingspaal Otto’s brug weer volledig getild en verplaatst moet worden? Hoeveel tijd gaat dit kosten? 3. Waarom heeft de gemeentelijke inspecteur of projectleider niet zelf de gebreken vastgesteld bij de restauratie van de kademuren? En waarom zijn de beeldopnamen van de restauratiewerkzaamheden niet regelmatig bekeken? 4. Geven de ervaringen bij de restauratie van de kademuren en de herinrichting van het loopniveau van de Poolster u aanleiding om kritischer te kijken naar de wijze van aanbesteding en naar de kwaliteit van het gemeentelijke toezicht op de uitvoering van de werkzaamheden? Vriendelijke groet, namens Fractie Tonnaer, Roger Tonnaer, gemeenteraadslid

Aan College van Burgemeester en ...

Fractie Tonnaer Fractie Tonnaer Hoorn 14-02-2019 11:33

Aan College van Burgemeester en Wethouders, Hoorn. Hoorn, 13 februari 2019 Betreft: schriftelijke vragen volgens art.36 ex Reglement van Orde Onderwerp: aanleg 30 km-zone voor St. Jozefschool, Blokker Geacht college, De St. Jozefschool is een basisschool met 200 leerlingen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar waarvan de meesten door ouders of verzorgers gebracht en gehaald worden met de auto. Ter hoogte van de St. Jozefschool is de weg voorzien van een rode toplaag met zebrapad. Dit zebrapad is met een nat wegdek en bij duisternis zeer moeilijk te onderscheiden veel automobilisten rijden hier dan ook te hard. In gesprek met de schoolleiding blijkt dat hier klachten over zijn. Aan het begin van de verhoogde rode toplaag staan borden waaruit blijkt dat een school is gevestigd. Dit zijn slechts waarschuwingsborden! Volgens de wegenverkeerswet art.5 bepaalt de situatie, lees de automobilist, de snelheid. De scholieren zijn hier voor hun veiligheid afhankelijk van de inschatting door de automobilist. Fractie Tonnaer vindt dit uiterst gevaarlijk en stelt voor, in het belang van de verkeersveiligheid, de scholieren en de ouders of verzorgers, om van de gehele rode toplaag deze als een 30 km-zone in te richten. Vanwege bovenstaande stellen wij volgens art. 36 RvO de volgende vragen: 1. Bent u met ons eens dat de verkeersveiligheid voor alle weggebruikers zal toenemen door de instelling van een 30 km-zone? 2. Is het juist dat, wat de verkeersveiligheid betreft, er overeenkomsten zijn met de inrichting van de Westerblokker ter hoogte van het winkelcentrum De Beurs en basisschool De Bussel? 3. Wilt u op de Westerblokker ter hoogte van de St. Jozefschool een 30 km-zone instellen en inrichten? Met vriendelijke groet, Namens Fractie Tonnaer, Nico Oudheusden, gemeenteraadslid.

Aan College van Burgemeester en ...

Fractie Tonnaer Fractie Tonnaer Hoorn 09-01-2019 13:05

Aan College van Burgemeester en Wethouders Hoorn Betreft: vragen art. 36 RvO verkeersoverlast Oosterblokker-Gildenweg Hoorn, 9 januari 2019 Geacht College, Door middel van krantenartikelen, brieven en spandoeken voeren bewoners van Oosterblokker actie tegen overlast van onder andere het vrachtverkeer. Volgens de bewoners rijden dagelijks circa 350 vrachtauto’s en 3500 personenauto’s over de Zuiderdracht. Veel vrachtverkeer is bestemd voor transportbedrijf Pyxis en kipslachterij Plukon op Industrieterrein Gildenweg. De bewoners willen de verkeersoverlast bestrijden door te pleiten voor de aanleg van een tunnel tussen bedrijventerrein Gildenweg en De Strip in de wijk Bangert en Oosterpolder. Onze fractie is van mening dat de klachten van de bewoners serieus moeten worden genomen, maar dat de voorgestelde oplossing om het vrachtverkeer via De Strip te laten rijden ongewenst is. Wij begrijpen niet dat de bewoners de overlast van het vrachtverkeer willen afwentelen op de bewoners van Bangert en Oosterpolder om er zelf vanaf te zijn. Als de bewoners van Oosterblokker-Gildenweg e.o. de aanleg van een tunnel als enige oplossing zien, vrezen wij dat de bestrijding van de overlast op korte termijn niet zal verminderen. Onze fractie wil bewoners, gemeente Drechterland en Hoorn aansporen om samen te zoeken naar eenvoudige en haalbare manieren waarmee de verkeersoverlast voor Oosterblokker kan worden verkleind. Daar horen de aanleg van een tunnel en de afwikkeling via De Strip wat ons betreft niet bij. De bewoners van Oosterblokker zijn er terecht over verbaasd dat enkele jaren geleden de gemeente Hoorn de vestigingsmogelijkheden voor Plukon en Pyxis heeft vergroot. De twee bedrijven zijn de belangrijkste veroorzakers van het vele vrachtverkeer. Plukon veroorzaakt daarnaast geurhinder bij de Groene Steen–Mari Andriessenhof e.o. in de Kersenboogerd. Om de geuroverlast voor de bewoners aldaar beperkt te houden werden ongeveer twintig jaar geleden, als geurbuffer, voetbalvelden aangelegd voor v.v. Blokkers. Die aanleg heeft resultaat gehad maar het kan beter. Onze fractie wil graag (zie ons verkiezingsprogramma 2018-2022) op langere termijn Bedrijventerrein Gildenweg veranderen in een woonwijk die goed aansluit en beter past bij Oosterblokker, Kersenboogerd en Bangert en Oosterpolder. Op de locatie Gildenweg kunnen ongeveer 250 woningen gebouwd worden. Omdat de bewoners van Oosterblokker op korte termijn een reductie willen van het vrachtverkeer verwachten wij dat de colleges van Drechterland en Hoorn samen met de bewoners op zoek gaan naar haalbare middelen om de verkeersoverlast in Oosterblokker terug te dringen. Gelet op bovenstaande stellen wij volgens art. 36 RvO de volgende vragen: 1. Erkent het college de verkeersoverlast in Oosterblokker en dat deze voor een groot deel wordt veroorzaakt door twee bedrijven op het bedrijventerrein Gildenweg? 2. Wilt u in overleg met de gemeente Drechterland en de actievoerende bewoners zoeken naar een eenvoudige en doelmatige manier om de verkeersoverlast te verminderen? 3. Bent u het met ons eens dat de aanleg van een tunnel tussen Gildenweg en De Strip geen goede oplossing is en daarmee de verkeersoverlast van Oosterblokker naar Bangert en Oosterpolder alleen maar wordt verplaatst ? 4. Deelt u onze mening dat op langere termijn het wenselijk is dat bedrijventerrein Gildenweg wordt getransformeerd tot woonwijk met ongeveer 250 woningen? 5. Kunt u voor het einde van dit jaar in overleg met de gemeente Drechterland en de bewoners van Oosterblokker zoeken naar oplossingen om de verkeersoverlast te verkleinen? Vriendelijke groet, namens Fractie Tonnaer, Nico Oudheusden en Roger Tonnaer, gemeenteraadsleden

Aan college van Burgemeester en ...

Fractie Tonnaer Fractie Tonnaer Hoorn 13-11-2018 14:42

Aan college van Burgemeester en Wethouders Hoorn Betreft: vragen art. 36 over Berkhouterweg en bereikbaarheid bedrijven Hoorn, 13 november 2018 Geacht College, Dinsdag 20 februari 2018 heeft de gemeenteraad besloten de Turborotonde en rotonde bij de A7 te vervangen door kruisingen. Onderdeel van het besluit is het afsluiten van het Dampten bij de Berkhouterweg. Door autobedrijf van der Linden van Sprankhuizen werd voorgesteld de afsluiting meer te verleggen in de richting van de bocht van het Dampten, zodat het bedrijf beter gebruik zou kunnen maken van de nieuw aan te leggen in- en uitrit aan het Dampten. College en gemeenteraad hebben uiteindelijk gekozen voor afsluiting van het Dampten ter hoogte van de Berkhouterweg. Van der Linden van Sprankhuizen heeft zich ten opzichte van deze nadelige beslissing coulant opgesteld, in de veronderstelling dat bij de reconstructie van de Berkhouterweg de gemeente Hoorn zich optimaal zou inzetten voor de bereikbaarheid van het bedrijf. Van deze optimale inzet is niets gebleken. De gemeente Hoorn doet er alles aan om het autobedrijf onbereikbaar te maken voor bezoekers aan het bedrijf. In het midden van de Berkhouterweg wordt een Hoorns plateau aangelegd, zodat het autoverkeer vanaf de Turborotonde onmogelijk naar het autobedrijf kan rijden. Automobilisten worden gedwongen om te rijden via de rotonde Grote Waal – Venneweg en vervolgens terug te rijden. De in- en uitrit van het bedrijf is door de herinrichting zo krap gemaakt dat deze door o.a. auto-trailers niet is te gebruiken. De nieuwe inrichting is voor het autobedrijf volstrekt onacceptabel, schadelijk en in strijd met de afspraken die tussen de gemeente en het bedrijf zijn gemaakt. Inzet was het bedrijf optimaal toegankelijk te houden na de herinrichting van de Berkhouterweg. Gelet op bovenstaande stellen wij volgens artikel 36 RvO de volgende vragen: 1. Bent u het met ons eens dat door de aanleg van een Hoornse muur midden op de Berkhouterweg en door de te krappe toegang van de in- en uitrit het autobedrijf veel schade ondervindt ? 2. Wilt u de schade voor het autobedrijf beperken door het mogelijk te maken dat autoverkeer alsnog vanaf de Turborotonde, zonder omweg via de rotonde Grote Waal-Venneweg, het bedrijf direct kan benaderen? 3. Kunt u de in- uitrit verbreden zodat autotrailers op eigen terrein de auto’s kunnen af- en opladen? Is het laden en lossen op eigen terrein noodzakelijk om verkeershinder en onveilige situaties op de Berkhouterweg te voorkomen? 4. Beseft het college dat door de belemmeringen het bedrijf niet of nauwelijks toegankelijk is en er meer verkeersbewegingen optreden dan gewenst is? 5. Bent u zich ervan bewust dat, indien u autobedrijf van der Linden van Sprankhuizen geen optimale toegankelijkheid garandeert, voor het autobedrijf slechts een juridisch traject tegen de gemeente Hoorn rest? 6. Begrijpt het college dat een juridische strijd veel tijd en geld kost en consequenties kan hebben voor de reconstructie van de Turborotonde en de rotonde bij de A7? Bent u het met ons eens dat een oplossing zoeken voor het geschetste probleem effectiever en constructiever is? Vriendelijke groet, namens Fractie Tonnaer, Nico Oudheusden en Levent Helelespe, gemeenteraadsleden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.