Nieuws van politieke partijen over BAARLE! inzichtelijk

3 documenten

Bent u of kent u een mantelzorger?

BAARLE! BAARLE! Baarle-Nassau 04-11-2019 06:31

Vraag een mantelzorgcompliment aan!

Mantelzorgers zijn mensen die langdurig en onbetaald zorgen voor mensen met een chronische ziekte, een handicap of mensen die op een andere manier hulpbehoevend zijn. Dit kan een partner, ouder of kind zijn, maar ook een ander familielid, vriend of kennis.

Als waardering hiervoor krijgen zij het mantelzorgcompliment. Dat is ook dit jaar weer een vrij te besteden bedrag van 150 euro.

Wie komt in aanmerking voor het mantelzorgcompliment?

Degenen die:

minimaal 8 uur per week voor tenminste 3 maanden hulp verlenen aan een naaste

zorgen voor iemand die in gemeente Baarle-Nassau woont.

Wie kan het mantelzorgcompliment aanvragen?

Degene die de zorg krijgt kan het compliment aanvragen voor de mantelzorger. De aanvraag moet ondertekend zijn door aanvrager en mantelzorger. U kunt maar één mantelzorgcompliment per zorgvrager aanvragen.

Zo vraagt u een mantelzorgcompliment aan

Wilt u het mantelcompliment aanvragen? Download dan het aanvraagformulier (PDF, 54 kb) . U kunt het formulier ook ophalen bij de receptie van het gemeentehuis of in dorpshuis Ulicoten. De aanvraag moet uiterlijk 31 december 2019 binnen zijn.

Neem dan gerust contact op met de medewerkers van het WMO loket via tel. 088-3821000. Het loket is dagelijks geopend van 9.00 uur tot 12.30 uur en op woensdag ook van 13.30 uur tot 17.00 uur.

Dag van de mantelzorg

BAARLE! BAARLE! Baarle-Nassau 01-11-2019 06:15

Jostijn Ligtvoet fotografie

28 november is de Dag van de Mantelzorg. Die dag zetten we alle mantelzorgers die in onze gemeente wonen in het zonnetje. Bent u mantelzorger? We willen u graag een ontspannen dag bezorgen en even uit de dagelijkse zorg halen. Als dank en waardering voor uw inzet voor de zorg voor uw naaste, vriend of buur. Want hoewel mantelzorg heel vanzelfsprekend lijkt, is het tegelijkertijd ook heel bijzonder.

Datum:                 Donderdag 28 november 2019

Tijd:                      Van 10.30 uur tot 16.00 uur

Waar:                   Aula van het Cultureel Centrum Baarle

Wethouder Sommen opent de dag en heet u welkom. In de middag genieten we van een voorstelling van ‘Lieve Louise’. Een prachtig interactief stuk speciaal voor mantelzorgers vol troost, humor en herkenning. Uiteraard is er de hele dag ruimte voor gezelligheid, met elkaar in gesprek gaan, lekker eten en ontspanning.

U kunt zich aanmelden door te bellen naar het WMO loket via tel. 088-3821000. Of door te mailen naar kittyvrolijk@abg.nl. Vermeld hierbij uw  naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Aanmelden kan tot 21 november 2019.

Vacature: Raadsgriffier

BAARLE! BAARLE! Baarle-Nassau 30-04-2019 13:19

De gemeenteraad van Baarle-Nassau bestaat uit 13 raadsleden, die 5 verschillende partijen vertegenwoordigen. De raad controleert het college van burgemeester en wethouders, het dagelijks bestuur van de gemeente, dat naast de burgemeester bestaat uit 2 wethouders. De gemeenteraad van Baarle-Nassau is op zoek naar een: Raadsgriffier

(24 uur per week)

De opgave Als Raadsgriffier van de gemeente Baarle-Nassau bent u eerste adviseur van de gemeenteraad. Bovendien kent Baarle-Nassau een nauwe samenwerking met de Belgische zustergemeente Baarle-Hertog onder de vlag van het Gemeenschappelijk Orgaan Baarle. In dat licht wordt van de Raadsgriffier bijzondere aandacht gevraagd om deze grensoverschrijdende samenwerking tussen de betreffende gemeenteraden verder te versterken. De ambtelijke organisatie Vanaf 1 januari 2016 worden alle producten en diensten voor de gemeente Baarle-Nassau geleverd door de ABG-organisatie. De ABG-organisatie is een gemeenschappelijke regeling tussen de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen zij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoefte van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Tevens levert de ABG-organisatie de ondersteuning van het bestuur van de drie aangesloten zelfstandige gemeenten. Het uitgangspunt hierbij was: “Ambtelijk groter worden om bestuurlijk klein te kunnen blijven”. De functie De primaire opgave van de raadsgriffier is de begeleiding, coaching en ondersteuning van de raad en de afzonderlijke raadsleden in hun werk. De raadsgriffier is de eerste adviseur van de gemeenteraad en het presidium en stuurt complexe politieke en bestuurlijke processen aan. Hij/zij heeft visie op bestuurlijke vernieuwing en is de aanjager van de doorontwikkeling van de gemeenteraad. De raadsgriffier is inspirerend en stimulerend, neemt initiatief en trekt de kar bij nieuwe projecten en bij het organiseren van bijeenkomsten met inwoners. Hij/zij bewaakt de kwaliteit van het politieke besluitvormingsproces en treedt op als verbinder van politiek, bestuurlijk en ambtelijke processen. De Raadsgriffier geeft leiding aan het griffieteam, bestaande uit een parttime raadsadviseur en parttime administratief medewerker, en zorgt samen met het team voor advies en ondersteuning aan de gemeenteraad. Wat vragen we? Je beschikt over academisch werk- en denkniveau met minimaal vijf jaar ervaring in een soortgelijke functie. Je hebt ruime ervaring in strategische advisering en hebt breed inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen. Je bent innovatief en energiek. Je bent een onafhankelijk denker, bent gedreven en hebt lef. Je bent in staat in een politiek, bestuurlijk en ambtelijk krachtenveld verbindend te zijn. Je bent empathisch en coachend. Je bent betrokken bij de inwoners en weet wat er speelt binnen de gemeente. Wat hebben wij te bieden? Een baan in een inspirerende omgeving, waarin we je uitdagen om voortdurend aan je ontwikkeling te werken en je daartoe ook kansen bieden. Op deze vacature is de functie Griffier van de Vereniging van griffiers van toepassing. Op basis van deze functiebeschrijving wordt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris geboden van maximaal € 3.240, - bruto per maand voor 24 uur per week. Dat is het maximum van salarisschaal 11 (salarispeil 1-1-2018). De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed en betreffen o.a. n flexibele werktijden, een ruim IKB en verder zijn de arbeidsvoorwaarden voor gemeenteambtenaren van toepassing. Bij het selectieproces kan gebruik worden gemaakt van een assessment. Van de geselecteerde kandidaat wordt een integriteitstoets afgenomen door een erkend bureau en verwachten wij een VOG. Informatie Heb je nog vragen en/of wil je meer informatie, neem dan contact op met voorzitter van de werkgeverscommissie Janneke van de Laak tel. 06-42241235, e-mail JannekevandeLaak@baarle-nassau.nl of Lidy van Beek–Laurijssen tel. 06-11064328, e-mail L.vanBeek@baarle-nassau.nl Solliciteren? Heb je belangstelling, dan kun je je sollicitatie tot en met 5 mei 2019 richten aan de werkgevercommissie van de gemeente Baarle-Nassau t.a.v. voorzitter Janneke van de Laak, Je motivatiebrief met CV kun je sturen naar vacatures@abg.nl De gesprekken zijn gepland op dinsdagavond 14 mei en woensdagmiddag 22 mei 2019.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.