Nieuws van Democraten Roerdalen inzichtelijk

2 documenten

Dienstverlening gemeente

Democraten Roerdalen Democraten Roerdalen Roerdalen 03-01-2019 19:33

U heeft als burger regelmatig met de gemeente van doen. De gemeente moet een eerlijke en bereikbare dienstverlener zijn. Dat betekent onder meer klantvriendelijk, servicegericht, transparant, bereikbaar en integer. In plaats van ‘nee, tenzij..’ moet het bij een antwoord gaan om ‘ja, mits..’.

Klantvriendelijkheid blijft wat ons betreft een punt op de agenda. Het gaat immers om het contact tussen overheid en burger, ongeacht de situatie, de boodschap en de wijze van communiceren. De gemeente staat wat ons betreft ten dienste van de burger. Een burger moet zonder problemen zijn vragen bij de juiste ambtenaar kunnen neerleggen. Het is niet wij of zij, maar ons. En het is niet nee, tenzij, maar ja, mits. De gemeente moet dicht bij de burger blijven staan, we zijn dan ook geen voorstander van een grotere gemeente!

Te vaak krijgen we nog signalen dat de burger lang moet wachten voordat hij/zij teruggebeld wordt of anderszins een bericht krijgt. Niet van het kastje naar de muur! We moeten daarbij vermelden dat hierin de laatste jaren al goede stappen zijn gezet, maar verbetering is nog steeds mogelijk.

Een gemeente is er voor haar inwoners en niet andersom. Inwoners moeten kunnen vertrouwen op hun gemeente. Doordat de centrale overheid steeds meer taken neerlegt bij de gemeenten wordt dit aspect alleen maar belangrijker. Er is al een kloof tussen de politiek en de burger. Wij zien graag dat deze kloof het liefst helemaal verdwijnt. Om dit te bewerkstelligen kan het opstellen van integriteitsregels en normen in het kader van de benoeming van college en raadsleden hiertoe bijdragen.

Afbeelding afkomstig van https://pixabay.com/

Dienstverlening gemeente

Democraten Roerdalen Democraten Roerdalen Roerdalen 03-01-2019 19:33

U heeft als burger regelmatig met de gemeente van doen. De gemeente moet een eerlijke en bereikbare dienstverlener zijn. Dat betekent onder meer klantvriendelijk, servicegericht, transparant, bereikbaar en integer. In plaats van ‘nee, tenzij..’ moet het bij een antwoord gaan om ‘ja, mits..’.

Klantvriendelijkheid blijft wat ons betreft een punt op de agenda. Het gaat immers om het contact tussen overheid en burger, ongeacht de situatie, de boodschap en de wijze van communiceren. De gemeente staat wat ons betreft ten dienste van de burger. Een burger moet zonder problemen zijn vragen bij de juiste ambtenaar kunnen neerleggen. Het is niet wij of zij, maar ons. En het is niet nee, tenzij, maar ja, mits. De gemeente moet dicht bij de burger blijven staan, we zijn dan ook geen voorstander van een grotere gemeente!

Te vaak krijgen we nog signalen dat de burger lang moet wachten voordat hij/zij teruggebeld wordt of anderszins een bericht krijgt. Niet van het kastje naar de muur! We moeten daarbij vermelden dat hierin de laatste jaren al goede stappen zijn gezet, maar verbetering is nog steeds mogelijk.

Een gemeente is er voor haar inwoners en niet andersom. Inwoners moeten kunnen vertrouwen op hun gemeente. Doordat de centrale overheid steeds meer taken neerlegt bij de gemeenten wordt dit aspect alleen maar belangrijker. Er is al een kloof tussen de politiek en de burger. Wij zien graag dat deze kloof het liefst helemaal verdwijnt. Om dit te bewerkstelligen kan het opstellen van integriteitsregels en normen in het kader van de benoeming van college en raadsleden hiertoe bijdragen.

Afbeelding afkomstig van https://pixabay.com/

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.