Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

26 documenten

Schriftelijke vragen D66-fractie betreffende reclame-uitingen van ondernemers langs provinciale wegen

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 25-04-2020 13:05

Van verschillende zijden bereiken ons berichten dat er vanuit de Provincie/RUD strikt wordt gehandhaafd op uitingen van ondernemers die langs de provinciale wegen hun producten en diensten aanbieden. Zo is ons bekend dat er een restauranthouder in Wijk bij Duurstede en een kaasboerderij in Doorn zijn gesommeerd hun reclame-uiting langs de weg te verwijderen. D66 is voor het naleven van regels in verordeningen en reglementen, echter we vragen ons af of nu in tijd van het coronavirus hier zo streng tegen op moet worden getreden.

Naar aanleiding hiervan hebben Hayat Chidi en Erwin Kamp namens de D66 Statenfractie de volgende vragen gesteld aan GS:

Ondernemers hebben het in deze tijd van het coronavirus al moeilijk genoeg. D66 vindt het wenselijk iets meer begrip te tonen voor de positie van ondernemers waar het gaat om reclame-uitingen langs bijvoorbeeld provinciale wegen. Hoe kunnen we er samen voor zorgen dat er minder streng wordt gehandhaafd? Ziet u mogelijkheden om tijdelijk, bijvoorbeeld via een noodverordening of ontheffing, ondernemers iets meer vrijheid te geven om hun producten en diensten aan te prijzen? Wat is volgens u een goede aanpak om het handhavingsbeleid met gemeenten te bespreken? Indien u een uitzondering maakt, in deze coronatijd, in de vorm van een tijdelijke ontheffing, hoe gaat u dit communiceren met de inwoners van de provincie en specifiek de ondernemers? Indien u daar niet toe besluit, hoe kunnen ondernemers daartegen, in een spoedprocedure, bezwaar maken? Kunt u de RUD opdracht geven de handhaving van de Verordening Natuur en Landschap provincie Utrecht 2017, paragraaf 5.2 tot nader order uit te stellen, cq. met enige gepaste terughoudendheid te handhaven?

De maximum snelheid verlagen op alle provinciale wegen?

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 28-01-2020 17:53

Vorig week werd er in Doorn een symposium over het verkeer in onze provincie gehouden. Een van de sprekers was Gedeputeerde Arne Schaddelee. Op de website van RTV Utrecht verscheen een artikel met een uitspraak van de Gedeputeerde die bij mij vragen oproept: “Het liefst had ik vanmiddag een prachtig masterplan gepresenteerd om in de hele provincie de snelheid te verlagen vanaf morgen”. Laat ik vooraf duidelijk zijn; ik ben niet per definitie vanuit D66 tegen een verlaging. Echter, ik meen dat wij in het coalitieakkoord in de Provincie hebben afgesproken maatwerk te willen toepassen. Bovendien vraag ik mij af wat nu nog mijn rol als Statenlid is, als de Gedeputeerde blijkbaar al zijn politieke lijn heeft bepaald.

Het is des te opmerkelijker dat de Gedeputeerde nu met deze uitspraak komt. Vorige week tijdens de Commissie Milieu & Mobiliteit hebben wij uitgebreid gesproken over het verkeer in onze provincie. In de mobiliteitsprogramma’s werden de concrete plannen voor de komende jaren toegelicht. Nergens lees ik dat de maximum snelheid voor automobilisten op alle provinciale wegen moet worden verlaagd. Opmerkelijk dat de Gedeputeerde dat een week later wel stelt, en dan nog niet eens voor de mensen die hierover mogen beslissen.

Volgens mij voelt hij zelf ook wel nattigheid dat hij mogelijk voor zijn beurt spreekt. Enkele dagen na zijn uitspraak verscheen er een column van zijn hand op de website van de Provincie waar hij het een en ander probeerde te nuanceren. Is de Gedeputeerde bevraagt door de andere Gedeputeerden of hebben ambtenaren hem gezegd dat hij dat echt niet zo stellig kan zeggen dat op alle provinciale wegen de snelheid naar 60 km per uur moet worden teruggebracht? Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan. Het is maar de vraag of dit in alle situaties het beste is voor de veiligheid en de doorstroming.

In het coalitieprogramma ‘Nieuwe energie voor Utrecht’ wordt ook met geen woord gerept over een generieke maatregel om de snelheid te verlagen. Hier komt dan ook de rol van Statenleden om de hoek kijken om te controleren of Gedeputeerde Staten wel correct het vastgesteld beleid uitvoeren. Reden voor D66 om schriftelijke vragen over het onderwerp te stellen: https://www.stateninformatie.provincie-utrecht.nl/documenten/Schriftelijke-vragen-art-47/2020

Ik zal hier niet alle vragen herhalen maar als automobilisten maar 60 km per uur in de toekomst mogen, dan geldt dat ook voor het openbaar vervoer. Bussen zullen dus langzamer moeten gaan rijden. Daarnaast kunnen er onduidelijke situaties ontstaan op provinciale wegen die aansluiten op wegen in andere provincies. Gaan die ook de snelheid terugbrengen naar 60 km per uur? Ik hoor ook mensen zeggen dat zij met 80 km per uur veel geconcentreerder rijden dan met 60 km. Ze vinden zelf dat ze beter opletten. Ik ben geen verkeerskundige en laat mij dan ook graag door onderzoek en studie vertellen wat wijsheid is. De Gedeputeerde heeft dat inmiddels ook toegezegd. Hij wil nu onderzoeken wat het effect is van het verlagen van de snelheid.

Het College van B&W van de gemeente Utrechtse Heuvelrug heeft voor de uitspraken van de Gedeputeerde een verzoek bij de Provincie ingediend om op het tracé tussen Doorn en Driebergen op de N225 maatwerk te leveren en de snelheid hier van 80 naar 60 km terug te brengen. Het argument is dat er nogal wat bochten in de weg zitten, er veel zijwegen zijn en er fietsers (kinderen) de weg moeten oversteken. Ik hoop dat de gemeente Utrechtse Heuvelrug niet op de studie van de Gedeputeerde hoeft te wachten op om alle provinciale wegen de snelheid naar 60 km terug te brengen. Laten we gewoon doen, wat we afgesproken hebben, en dat is maatwerk leveren. 60 km per uur waar 60 moet en 80 km per uur waar 80 kan. Intussen ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op mijn schriftelijke vragen.

Erwin Kamp

D66 Statenlid Provincie Utrecht

Interactieve avond over: Slim, snel, veilig en schoon op weg geslaagd

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 19-12-2019 21:26

De provincie Utrecht streeft naar een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving. De provincie bepaalt hoe onze (provinciale) wegen en fietspaden er nu en in de toekomst uit komen te zien. Maar daarnaast spelen er nog vele andere en algemene vragen: hebben we bijvoorbeeld over tien jaar nog een eigen auto of inmiddels een deelauto? Mag de heilige koe straks nog wel het dorp in? Worden we binnenkort voorbij gesjeesd door speed pedelecs en e-bikes?

Om met elkaar in gesprek te gaan over de toekomst van mobiliteit hebben D66 Utrechtse Heuvelrug en D66 Zeist op 25 november een interactieve avond georganiseerd voor inwoners van beide gemeenten.

Gastsprekers waren D66-Tweede Kamerlid Matthijs Sienot, Erwin Kamp, Statenlid voor D66 en Martin de Vries, professional op het gebied van smart mobility en speed-pedelec rijder. Angele Welting, buitengewoon raadslid voor D66 Zeist leidde het gesprek op een professionele en prikkelende wijze. Angele heeft recent een inventarisatie uitgevoerd van knelpunten die fietsers in de gemeente Zeist ervaren.

Ter introductie beantwoordden de gastsprekers een aantal vragen over de ambities van D66 ten aanzien van mobiliteit, op welke maatregelen ze trots zijn, welke rol zij zien voor mobiliteit in het klimaatakkoord, maar ook wat voor de betreffende spreker persoonlijk sneller of beter zou mogen gaan en wat de crux in de transformatie rondom verkeer en vervoer zou moeten zijn.

Vervolgens gingen de gastsprekers met de aanwezigen in gesprek over prikkelende stellingen, te weten: – D66 kiest voor de fiets boven de auto; dus meer fietspaden en voorzieningen en minder asfalt voor de auto – De elektrische auto is vooral een duurzaamheidsspeeltje voor rijke mensen – We ontkomen niet aan slim beprijzen van het autogebruik om Nederland duurzamer te maken – De Provincie Utrecht moet een sneltramverbinding van Utrecht Science Park naar het NS Station Driebergen Zeist omarmen in haar mobiliteitsambities; en – Er moet meer geld naar het OV buiten de randstad.

Het werd een levendig gesprek met vele en diverse invalshoeken die mede door het publiek werden ingebracht. Hieronder volgt een aantal uitspraken die een impressie geven van de avond.

“Iedereen moet iets doen voor het klimaat, het is niet de intentie om de automobilist te pesten.” Matthijs Sienot (MS)

“Het klimaatprobleem is een moreel vraagstuk.” Erwin Kamp (EK)

“De verkoop van elektrische fietsen neemt exponentieel toe. En de infrastructuur sjokt achter innovatie aan.” Martin de Vries (MdV)

De provincie Utrecht zou met een mix van vervoersmiddelen als de “draaischijf van Nederland” kunnen fungeren. Daarbij zouden gemeenten meer kunnen investeren in de fiets en daarbij niet alleen naar de provincie of het Rijk kijken. Het blijkt echter in de praktijk niet altijd makkelijk om dergelijke investeringen te kunnen handhaven als je niet onderdeel uitmaakt van de coalitie en er drastisch bezuinigd moet worden vanwege tekorten in andere domeinen.

Er werd geopperd om fietsen aantrekkelijk en “sexy” te maken, eventueel door het inzetten van bekende Nederlanders als ambassadeur van de fiets. De fiets en andere duurzame vormen van vervoer anders “framen” zou ook kunnen helpen om het imago te verbeteren bijvoorbeeld bij autobezitters die gevoelig zijn voor het type auto als versterking van hun identiteit. Denk hierbij aan gezondheids- en leefbaarheidsvoordelen in plaats van het meer abstracte klimaatprobleem.

Volgens de persoonlijke ervaring van Erwin, komt in de opleiding tot autoverkoper die gevestigd is in Driebergen, de elektrische auto niet voor. Er is dus nog een lange weg te gaan wat dit betreft. Autobezit zou lokaal belast kunnen worden vanwege het ruimtebeslag.  Autogebruik belasten door middel van ritbeprijzing werd over het algemeen een goed idee gevonden.

Andere suggesties waren om niet alleen in nieuwe infrastructuur, zoals de fietssnelwegen en snelfietsverbindingen juist op bestaande fietspaden de knelpunten aan te pakken.

Over het punt van doorstroming en drukte in de spits werd als goed voorbeeld de gespreide aanvangstijden van de universiteit Nijmegen genoemd: verschillende faculteiten starten op verschillende tijden met hun colleges. Dit zou op lokaal niveau ook met scholen afgesproken kunnen worden, binnen realistische marges.

Al met al had het gesprek nog veel langer door kunnen gaan, met veel expertise en ervaring in de zaal en een boeiende dynamiek met de sprekers. De avond werd afgesloten met een gezellige borrel.

Bijdrage van: Elke Wisseborn D66 afdeling Zeist

Opening expositie Fietspad van de Toekomst

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 16-07-2019 06:49

Onder ruime belangstelling is maandag 15 juli jl. in het fietscafé De Proloog in Amerongen de expositie Fietspad van de Toekomst geopend. Voorafgaand aan de opening ondertekenden verschillende burgemeesters en wethouders van de gemeenten: Utrechtse Heuvelrug, Utrecht, Bunnik, Veenendaal, Zeist en Rhenen met de portefeuille mobiliteit een intentieovereenkomst voor de aanleg van een snelfietsroute tussen Utrecht en Veenendaal.

Erwin Kamp, de geestelijk vader van het Fietspad van de Toekomst, opende de expositie. ‘De expositie geeft een goede indruk van welke innovaties er op het terrein van fietsen allemaal mogelijk is.’, aldus Kamp. In totaal zijn er acht vernieuwende ideeën te zien. Precies een jaar geleden namen de Provinciale Staten van Utrecht een motie van D66 unaniem aan om het Fietspad van de Toekomst aan te gaan leggen. De N225 tussen Utrecht en Wageningen leent zich hier prima voor.

De universiteit van Utrecht en Wageningen hebben kennis en know how op het terrein van duurzaamheid, klimaat en transport. De route tussen beide gemeenten wordt ook wel de kennisas genoemd. Aan deze as liggen veel instellingen die kunnen bijdragen aan de klimaatdoelstellingen. Denk bijvoorbeeld aan: het Wereld Natuur Fonds, de Triodosbank, het KNMI, de IVA, Prorail en TNO. Zij kunnen bijdragen aan innovaties voor de fiets en het gebruik van de fiets stimuleren.

Erwin Kamp: “Ik vind het fantastisch dat er al zo goed wordt meegedacht en dat er nu concreet uitvoering aan het idee wordt gegeven. Ik zie het als een kansrijk initiatief omdat het vooral heel veel goede kanten in zich draagt. Fietsen is gezond, fietsen is goed voor het milieu, de fietsveiligheid wordt verbeterd en we maken van de provincie Utrecht zo echt de fietsregio van Europa. Dit initiatief heeft zijn uitstraling ver buiten de provincie.”

In het najaar wordt er nog een prijsvraag door de Provincie Utrecht georganiseerd waarbij inwoners een idee voor fietsinnovatie kunnen indienen.

Meer weten of Het Fietspad van de Toekomst? Kijk op: www.hetfietspadvandetoekomst.nl

https://utrechtseheuvelrug.d66.nl/2019/07/16/opening-expositie-fietspad-van-de-toekomst/ https://utrechtseheuvelrug.d66.nl/2019/07/16/opening-expositie-fietspad-van-de-toekomst/ https://utrechtseheuvelrug.d66.nl/2019/07/16/opening-expositie-fietspad-van-de-toekomst/ https://utrechtseheuvelrug.d66.nl/2019/07/16/opening-expositie-fietspad-van-de-toekomst/

Stemmen Eerste Kamer en presentatie coalitieakkoord

D66 D66 GroenLinks CDA PvdA Utrechtse Heuvelrug 31-05-2019 14:54

De eerste zestig dagen als Statenlid heb ik achter de rug. Meestal wordt de honderddagenregel toegepast wanneer mensen omkijken naar hoe het begin van hun nieuwe functie in de politiek is verlopen. Voor mij is er een duidelijke reden, of misschien moet ik wel zeggen redenen, om nu al terug te kijken omdat de afgelopen week twee belangrijke stappen voor de komende vier jaar zijn gezet.

De eerste reden is dat ik afgelopen maandag mocht stemmen voor de Eerste Kamer. Een voorrecht dat niet voor iedereen is weggelegd want de Eerste Kamerleden worden getrapt gekozen. Dat wil zeggen dat alleen Provinciale Statenleden hun stem op de Eerste Kamerledenkandidaten mogen uitbrengen. Al weken voor de verkiezing las ik in de media artikelen waarin werd gespeculeerd over de kans dat het huidige kabinet haar meerderheid in de Eerste Kamer mogelijk zou verliezen. Ook binnen onze eigen Statenfractie werd er over gesproken dat toch vooral iedereen aanwezig moest zijn en met de juiste kleur het vakje van haar of zijn kandidaat rood moest maken.

Ik had mijn voorgenomen om op kandidaat nr. 5 van de D66 kandidatenlijst, Boris Dittrich, te stemmen. Op advies van Den Haag heb ik toch maar op nr. 1, Annelien Bredenoord, gestemd. Ik ken Boris al jaren, vind zijn inzet voor de mensenrechten formidabel en we hebben naast dezelfde politieke voorkeur nog iets gemeenschappelijk, we zijn beiden geboren en getogen in Zeist. Maar goed, Boris maakt met zijn plaats nr. 5 op de kandidatenlijst een goede kans in de Eerste Kamer te komen dus een voorkeurstem was niet nodig. Uiteindelijk bleek D66 zeven zetels in de Eerste Kamer te halen, een verlies van drie en dat verlies is minder groot dan verwacht.

De tweede reden om achterom te kijken, is dat twee dagen na de verkiezing van de Eerste Kamerleden het coalitieakkoord ‘Nieuwe energie voor Utrecht’ is gepresenteerd samen met de namen van de nieuwe gedeputeerden. Achter de schermen is de afgelopen weken druk onderhandeld. Voor onze partij hebben Marc de Droog en Pim van den Berg de besprekingen gevoerd. Samen met mijn fractiegenoten: Marianne, Hayat en Lyke hebben wij input voor de onderhandelingen geleverd door in vijf werkgroepen zitting te nemen.

Ondanks het feit dat ik het jammer vind dat er geen breed Statenakkoord is gekomen, vond ik de aanpak wel vernieuwend en verfrissend (stapje voor stapje). Naast de gesprekken met de collegevormende partijen (GroenLinks, CDA, PvdA, CU en D66) hebben ook de acht niet vormende collegepartijen hun inbreng kunnen hebben evenals allerlei maatschappelijk organisaties, instellingen en inwoners die gebruik hebben gemaakt om op 8 mei jl. te komen meedenken en meepraten op het Provinciehuis.

Het zal niet verbazen dat ik ontzettend verheugd ben over wat er in het coalitieakkoord is te lezen over de fiets. We gaan echt stappen zetten op het terrein van de fietsbereikbaarheid, fietsveiligheid, fietseducatie en fietsvoorzieningen. De reden waarom ik hier verheugd over ben, is dat naast fietsen gezond, duurzaam en goed is voor het terugdringen van teveel autogebruik, ik de lijn door kan trekken van het beleid dat wij als D66 op de Utrechtse Heuvelrug al jaren geleden hebben ingezet.

We hebben ons terecht tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014, toen D66 op de Utrechtse Heuvelrug de grootste werd, afgevraagd welk beleid in onze gemeente ontbreekt. Er was tot dat moment nauwelijks tot geen aandacht voor de fiets. Door de afgelopen jaren maar steeds het belang van een goed fietsklimaat te benoemen, heeft de fiets een meer prominente plaats gekregen. Een van de redenen om mij kandidaat voor PS te stellen is dat ik de aandacht voor de fiets naar een hoger plan wil brengen. De fiets heeft de wind in de rug als het gaat om het maatschappelijk belang en de aandacht hiervoor. En dat is mooi want je doet het immers nooit alleen.

Dat in het coalitieakkoord de Provincie Utrecht wordt benoemd als dé fietsregio van Europa kan voor mij niet mooier zijn. Is het werk nu klaar? Nee, absoluut niet, sterker nog, het begint pas! De mooie plannen moeten nog wel ten uitvoer worden gebracht, de financiële middelen moeten beschikbaar komen en niet onbelangrijk; gemeenten moet nog wel willen meewerken om alle mooie plannen voor de fiets in onze provincie uit te voeren. Voor de gemeenteraadsleden op de Utrechtse Heuvelrug (en daarbuiten) in zijn algemeenheid belangrijk genoeg om zich voor in te zetten en voor de D66 fractie in onze raad in het bijzonder! Ik zie uit naar een constructieve samenwerking.

Erwin Kamp

D66 Statenlid Provincie Utrecht

Kritiek op wegbezuinigen van fietspad door Utrechtse Heuvelrug

Protestant-Christelijke Groepering (PCG) Protestant-Christelijke Groepering (PCG) SGP D66 Wijk bij Duurstede 02-05-2019 18:51

HEUVELRUG Het voorstel om de aanleg van een veilige fietsroute tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede te schrappen, doet in beide gemeenten stof opwaaien. De Protestant-Christelijke Groepering (PCG) in de raad van Wijk bij Duurstede zegt opgeschrikt te zijn, door de aankondiging dat Utrechtse Heuvelrug niet meer meedoet. De PCG beschuldigt het Heuvelrugcollege van kortetermijnpolitiek.

ONVEILIG Het cancelen van een nieuw, vrijliggend fietspad is één van de maatregelen, waarmee Heuvelrugwethouder Gerrit Boonzaaijer (SGP) de strijd wil aanbinden met de grote financiële tekorten van de gemeente. Voor het fietsproject over de onveilige Lekdijk had Utrechtse Heuvelrug 1,2 miljoen euro gereserveerd en Boonzaaijer wil dat bedrag nu inboeken als bezuiniging. Buurgemeente Wijk bij Duurstede heeft een bedrag van ongeveer zeven ton opzij gezet om de fietsverbinding op te waarderen.

STEKKER ERUIT Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden gaat de komende jaren de Lekdijk versterken en volgens vriend en vijand is dat hét ideale moment om het door recreanten felbegeerde fietspad aan te leggen. De Wijkse partij zegt te betreuren, dat Utrechtse Heuvelrug nu de stekker uit het plan heeft getrokken. ,,Zo’n kans krijgen we de eerste 30 jaar niet meer”, aldus de driekoppige PCG-fractie.

STAPPEN ZETTEN Aan burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede wordt gevraagd welke stappen die gaan zetten, om een nieuw fietspad over het hele traject toch gerealiseerd te krijgen. In het uiterste geval zou de gemeente Wijk bij Duurstede alleen op haar grondgebied een vrijliggend fietspad kunnen aanleggen, suggereert de PCG.

KANS Overigens moet de bezuinigingsmaatregel nog wel door de Heuvelrugse gemeenteraad worden goedgekeurd. De meeste tegenstand valt te verwachten van oppositiepartij D66. Provinciale Statenlid en voormalig gemeenteraadslid Erwin Kamp wijst in de sociale media op het belang van een veilig fietspad over de Lekdijk. Bron:

https://nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/kritiek-op-wegbezuinigen-van-fietspad-586181

D66 stemmers bedankt voor jullie ...

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 26-03-2019 07:23

D66 stemmers bedankt voor jullie stem en vertrouwen. 839x werd er gestemd voor onze kandidaat Erwin Kamp, dat betekent dat hij voor de komende 4 jaar één van de vijf D66 zetels in de Provinciale Staten zal bezetten. We zijn daar trots op en blij mee. Veel succes @ErwinAKamp!

Praat mee over mobiliteit in de 21e eeuw

D66 D66 Zeist 14-03-2019 14:32

Slim, snel, veilig en schoon op weg!

In aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen organiseren D66 Utrechtse Heuvelrug en Zeist op maandagavond 18 maart een interactieve avond voor al haar inwoners over het vervoer van de toekomst.

Hebben we over tien jaar allemaal nog een eigen auto of inmiddels een deelauto? Mag de heilige koe straks nog wel het dorp in? Worden we binnenkort voorbij gesjeesd doorspeed pedelecs  en e-bikes? Is de fiets wel echt het alternatief voor auto of bus? Of maakt u zich zorgen over de veiligheid op de weg? Moet er niet meer flexibel OV-vervoer komen, om alle kernen rondom Zeist en Driebergen goed bereikbaar te houden?

De provincie Utrecht streeft naar een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving. De provincie bepaalt hoe onze (provinciale) wegen en fietspaden er nu en in de toekomst uit komen te zien.

Denk, discussieer en praat daarom met ons mee.

Gastsprekers zijn D66-Tweede Kamerlid Rutger Schonis, kandidaat-statenlid Erwin Kamp en Martin de Vries, professional op het gebied van smart mobility and speed-pedelec rijder. De gastsprekers gaan met de aanwezigen in gesprek over prikkelende stellingen die uitdagen tot uitwisseling en discussie.

Datum: 18 maart Tijd: aanvang 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur) Locatie: De Cultuurhoek, Engweg 14 in Driebergen

Iedereen is van harte uitgenodigd

Niet al te moeilijke maar ...

D66 D66 - Rhenen 01-03-2019 22:54

Niet al te moeilijke maar geanimeerde debatavond in Rhenen met kandidaten van alle partijen voor de aanstaande verkiezingen Provincie Utrecht en waterschappen. Aan de hand van stellingen en onder leiding van journalisten De Gelderlander debateerden de kandidaten. Het publiek werd bij de stemmingen betrokken. Voor D66 Provincie Utrecht was kandidaat Erwin A. Kamp, contactpersoon voor Zuid-Oost Utrecht en D66 - Rhenen

Op woensdag 6 maart is er in De ...

ChristenUnie ChristenUnie VVD PvdA GroenLinks SGP Partij voor de Vrijheid D66 CDA Utrecht 28-02-2019 15:37

Op woensdag 6 maart is er in De Binder in Leersum een politiek café over de Provinciale Statenverkiezingen. Deelnemers zijn kandidaten voor functies in Provinciale Staten of Waterschappen uit onze gemeente, waaronder: Baerte de Brey (VVD), Erwin Kamp (D66), Nelleke Groen (Groen Links), Frank Slooten (PvdA), Antoinette Faber (CDA), Kees van Kranenburg (CU), Henk van der Wind (SGP), Lyander Schmitz (SP), Elly Broere (PVV), Richard Postma (50+), en onder voorbehoud Sybe Streekstra (U26gemeenten). Ook zijn er enkele raadsleden van Utrechtse Heuvelrug aanwezig, waaronder Dick Karssen van de CU. Thema's die aan de orde komen zijn: waar gaan de provincies over en waarom zijn deze verkiezingen belangrijk? En er zal gesproken worden over enkele stellingen zoals een fietserstunnel bij De Donderberg, buiten de rode contouren bouwen en intensieve veeteelt aan de rand van de dorpskernen. Een leuke en inhoudelijke avond dus, die begint om 20.00 uur. Welkom!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.