Roep Nederland en de EU op het nieuwe handelsverdrag met Brazilië niet te tekenen. ✍️
296 documenten
DWARS OverijsselOp maandag gaan we ...
GroenLinks Raalte 12-08-2019 09:02
Op maandag gaan we DWARS door Overijssel en laten we een Overijsselse gemeente aan het woord, vandaag GroenLinks Raalte : https://dwars.org/overijssel/2019/08/12/dwars-door-overijssel-raalte/
DWARS OverijsselOp woensdag kijken ...
GroenLinks Raalte 27-07-2019 15:34
Op woensdag kijken we met een DWARSer terug op het jaar en vandaag is het de beurt aan Chris Haan GL, Chris is steunfractielid bij GroenLinks Raalte en Actief bij Fridays for Future Nederland. https://dwars.org/overijssel/2019/07/24/throwback-wednesday-chris-haan/
Opening Lelystad Airport ...
GroenLinks Raalte 03-07-2019 20:02
Opening Lelystad Airport uitgesteld
HOERA !!!!
Ook Raalte hielp mee!Groenlinks ...
GroenLinks Raalte 30-06-2019 14:55
Ook Raalte hielp mee!
Vanmorgen hielpen we National Geographic om onze stad op te ruimen. Met 100en vrijwilligers gingen we de strijd aan met plastic, peuken en andere troep💪 Zelf plastic besparen? 👉www.stopmetplastic.nl #stopmetplastic #citycleanup #zwolle
Vandaag ruimen we op met Groenlinks ...
GroenLinks Raalte 30-06-2019 10:24
Vandaag ruimen we op met Groenlinks Zwolle en DWARS Overijssel #stopmetplastic #zwolle #citycleanup National Geographic City Clean-Up | Zwolle National Geographic
GroenLinks Raalte aanwezig bij Kick ...
GroenLinks Raalte 22-06-2019 10:40
GroenLinks Raalte aanwezig bij Kick Off Beweging Diversiteit in Zwolle.
Weer ondeugdelijkheden in onderzoek ...
GroenLinks Raalte 03-06-2019 20:22
Weer ondeugdelijkheden in onderzoek Lelystad Airport
Persbericht 3 juni 2019: economische onderbouwing Lelystad Airport niet in de haak Het positieve economische effect van luchtvaart in het algemeen, en de opening van Lelystad Airport in het bijzonder is veel geringer dan de cijfers die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hanteert. Die cijfers wemelen namelijk van fouten, inconsistenties en onjuist gebruik van kengetallen, en kunnen geen basis zijn voor welk beleid dan ook. De Samenwerkende Actiegroepen tegen Laagvliegen (SATL) hebben een second opinion laten uitvoeren op het door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opgestelde rapport ‘Verkennende MKBA beleidsalternatieven luchtvaart’. In deze second opinion zijn de in opdracht van het ministerie de door bureau Decisio gemaakte berekeningen getoetst en waar nodig gecorrigeerd. Deze correcties wijzen uit dat zowel het limiteren van de groei van Schiphol als het dichthouden van Lelystad Airport de Nederlandse economie niet schaadt. Onder meer zijn fouten gevonden bij het berekenen van de welvaarts-, milieu- en klimaateffecten van de luchtvaart in Nederland. Zo zijn de maatschappelijke kosten van toenemende geluidshinder door in- en uitkomend vliegverkeer te laag ingeschat. Tegelijk zijn de welvaartseffecten - de baten voor de Nederlandse economie - te optimistisch ingeschat. De openstelling van Lelystad Airport en verdere groei van Schiphol stimuleren vooral een verdere doorgroei van het goedkope leisure-verkeer, en daarmee de toeristische sector in binnen- en buitenland. De toegevoegde waarde van deze groei is voor Nederland uiterst beperkt, en weegt niet op tegen de maatschappelijke kosten van meer vliegbewegingen. Uit de second opinion komt bovendien naar voren dat Lelystad Airport de provincie Flevoland nauwelijks extra banen bezorgt. Lelystad Airport levert aldaar slechts 60 extra banen op voor mensen die nu nog werkloos zijn. Alle andere banen die ontstaan door de opening van Lelystad Airport verdringen andere banen, of moeten worden ingevuld door EU-migranten. Met name het bestuur van Flevoland zou zich moeten realiseren dat opening van Lelystad Airport het leefklimaat van haar eigen provincie en de overige getroffen provincies in ernstige mate verslechtert, zonder dat daar veel tegenover staat. Marco Middelkoop, voorzitter van de Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen: “het economische argument voor opening van Lelystad Airport blijkt niet valide. Opnieuw is ondeugdelijk onderzoek gepleegd, en zijn ondeugdelijke berekeningen gemaakt. Weer ten nadele van inwoners, en weer ten voordeel van Schiphol. Dit rekenwerk biedt geen basis om Lelystad Airport te openen.”
Het is officieel: Nederland heeft de ...
GroenLinks Raalte 29-05-2019 08:39
Het is officieel: Nederland heeft de Klimaatwet aangenomen! Vandaag stemde de Eerste Kamer vóór. Het is nu in de wet vastgelegd dat we de klimaatdoelen moeten halen. Dat is om drie redenen heel belangrijk. 1. Klimaatbeleid kan geen grilligheid gebruiken. Met deze wet maken we klimaatactie niet meer afhankelijk van een kabinet. 2. De Klimaatwet wordt gesteund door acht partijen, van links tot rechts. Dat laat zien dat klimaatactie onze politieke verschillen kan overstijgen. 3. We lopen flink achter met de aanpak van de klimaatcrisis, dus deze wet is hard nodig. De vraag is niet langer óf we de klimaatcrisis moeten aanpakken. De vraag is nu hóe we dat gaan doen. Daarom staat in deze wet dat een kabinet elke vijf jaar een klimaatplan moet maken, en dat ook moet laten doorrekenen. Zo houden we in de gaten of de plannen eerlijk zijn. En of we onze doelen behalen: broeikasgassen moeten voor 2030 met 49 procent (ten opzichte van 1990) omlaag. In 2050 moet dat 95 procent zijn. En het aandeel schone elektriciteit in 2050 100 procent. Deze wet heeft een grote impact op onze toekomst en het tegengaan van de klimaatcrisis. Het is mijn grootste overwinning in negen jaar Kamerlidmaatschap. En daar houdt het mooie nieuws niet op. In de Eerste Kamer verdubbelen we van 4 naar 8 zetels. En afgelopen weekend werd de Groene Golf zichtbaar in Europa: in het Europees Parlement groeit onze groene groep van 52 naar minstens 69 zetels. Groene politiek heeft de wind in de rug. Doe je mee? Groet, Jesse
Stem GroenLinks in Europa voor een ...
GroenLinks Raalte 23-05-2019 04:42
Stem GroenLinks in Europa voor een Groener en Socialer Europa!