Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

18799 documenten

ABO geeft gastles aan kinderen van de Wereldweide in Wezep

Algemeen Belang Oldebroek (ABO) Algemeen Belang Oldebroek (ABO) Oldebroek 23-04-2024 14:00

Vorige week heeft raadslid Margreet Deen een gastles over de politiek in de gemeente Oldebroek mogen geven aan groep 6, 7 en 8 van de Wereldweide in Wezep.

Dit ter voorbereiding van de jeugdraadsvergadering op 10 juni.

Tijdens deze les kregen de leerlingen informatie over o.a., het stemmen, de rol van de burgemeester, wethouders en raadsleden. En hoe het gaat in de raad.

Op 10 juni mogen de leerlingen zelf in de huid kruipen van de raadsleden en mogen ze debatteren. Uit de aangereikte onderwerpen hebben de leerlingen veiligheid gekozen. Samen met de juf wordt dit voorbereid en vervolgens door de ambtenaren bekeken en weer teruggekoppeld naar de school.

Dan volgt het debat. Wij kijken er in ieder geval naar uit.

Meer informatie hierover volgt na de jeugdraadsvergadering.

Nieuwbouw op locatie voormalige school De Smithoek…..maar blijf wel zorgvuldig!

ChristenUnie ChristenUnie Twenterand 22-04-2024 17:08

https://twenterand.christenunie.nl/k/n6166/news/view/1495560/43792/020_1440.jpgAl 5 jaar geleden, in 2019, heeft het college besloten de locatie Smithoek, waar basisschool De Smithoek stond, te herontwikkelen.

En besloot ze, als eigenaar van de grond, om daar geld voor beschikbaar te stellen, om een mooi plan te ontwikkelen.  De school de Smithoek was al jaren daarvoor verhuisd naar de brede school op een nieuwe plek. En het oude schoolgebouw is gesloopt in 2014. Kortom, op deze mooie plek, midden in het dorp, hadden al lang weer woningen kunnen staan!

Eerst zouden er appartementen komen, wat veel inwoners van het dorp graag wilden. Maar de buurt vond dat lastig. Daarna zouden er mooie huizen komen, passend in de omgeving. Dat plan heeft lang moeten wachten op realisatie. Want het heeft heel lang geduurd voordat de gemeente als eigenaar van de grond het bestemmingsplan ter besluitvorming aanbood aan de raad. Dat bestemmingplan ligt nu (april 2024) ter besluitvorming voor.

Klap er op, zou je zeggen… maar al snel zagen we dat er een aantal zaken niet helemaal goed waren verlopen:

Het plan heeft ter inzage gelegen onder de titel: "PH de Smithoek", maar het college heeft op een laat tijdstip besloten om de sloop en herontwikkeling van een oude bedrijfslocatie tot 2 woningen, aangrenzend aan dit plan, ook toe te voegen. Daarmee heeft het college de aanwonenden op het verkeerde been gezet, dat dit alleen om de Smithoek zou gaan. En hebben ze geen gelegenheid gehad om hier zienswijzes op in te dienen. Om het plan te kunnen realiseren is een grondruil met de hervormde gemeente nodig. Die overleggen zijn geweest, maar er is nog steeds geen overeenkomst aangeboden aan de hervormde gemeente om te kunnen tekenen.

Kortom, wij willen graag dat hier gebouwd gaat worden, maar het moet wel zorgvuldig gebeuren.

Daarom willen we dat de raad nog geen besluit neemt en vragen we het college met het indienen van onze motie 2 dingen:

Geeft de omwonenden de gelegenheid om nog in gesprek te gaan met de initiatiefnemer van de bedrijfslocatie, voordat het besluit genomen wordt. Zorg dat er een ondertekende overeenkomst met de hervormde gemeente ligt voordat het besluit genomen wordt.

We vragen het college om deze zaken binnen 2 maand te regelen, zodat het besluit in de laatste raadsvergadering van juli alsnog genomen kan worden.

Toekomst bedrijventerrein Mortakkers Riethoven

Lokale Partij Bergeijk (LPB) Lokale Partij Bergeijk (LPB) Bergeijk 22-04-2024 08:33

Toekomst bedrijventerrein Mortakkers Riethoven

In de door de gemeente Bergeijk opgestelde Omgevingsvisie 2022 is opgenomen dat het bedrijventerrein een knelpunt is omdat het geheel omsloten wordt door woningen. Iedereen is het er wel over eens dat bij voorkeur een bedrijventerrein direct aanhaakt op een snelweg of toch in ieder geval een provinciale weg.

Nu zijn we op dit moment aan het kijken in regioverband naar mogelijkheden voor nieuwe bedrijventerreinen en als gemeente Bergeijk naar nieuwe woningbouwlocaties, zeker ook voor Riethoven.

Nu lag er in de gemeenteraad een voorstel om medewerking te verlenen aan de herontwikkeling van een bedrijfsperceel op de Mortakkers en hiervoor moest er toestemming komen van de gemeenteraad om het geldende bestemmingsplan te wijzigen.Ideaal moment denk je dan om eens goed te kijken naar de toekomst van het bedrijventerrein gezien de geconstateerde knelpunten.

De Lokale Partij Bergeijk neemt direct aan dat het college van Burgemeester en Wethouders dit ook uitgebreid heeft gedaan en wellicht samen met het bedrijf heeft gekeken naar de mogelijkheid van uitplaatsing van dit bedrijf. Gezien het voorstel aan de gemeenteraad is het college echter tot de conclusie gekomen om dat niet te doen en mee te werken aan de herontwikkeling van het bedrijf. Met als gevolg dat een herontwikkeling van het gehele bedrijventerrein op middellange tot lange termijn niet te verwachten is. Immers als bedrijven investeren in hun pand/gebouw dan doen ze dat met het oog op de lange termijn.

Nu heeft de Lokale Partij Bergeijk als enige partij in de gemeenteraad tegen dit voorstel voor herontwikkeling van een bedrijfsperceel gestemd. Niet om de ondernemer dwars te zitten maar wel met het oog op het toekomstperspectief voor Riethoven.

Zo’n belangrijke ontwikkeling behoeft niet alleen een afweging van een college maar verdient een fundamentele discussie in de gemeenteraad met “voors en tegens” en een goede discussie met de inwoners van Riethoven. Dat is waar in essentie “Meer Riethoven” en de Kernraad Riethoven ook om gevraagd hebben.

Zeker geen “gelopen race” dat het bedrijventerrein dan zou verdwijnen, Iedereen weet dat het slechts mogelijk is met medewerking van betrokken bedrijven en ook zeker een aanslag is op de gemeentelijke financiën.

Echter een gemiste kans om echt invulling te geven aan “ wij doen het samen in Bergeijk”. Riethoven en de Gemeenteraad als hoogste orgaan in de gemeente hadden deze discussie verdient. Zeker als de inwoners daar zo nadrukkelijk om vragen.

Arjan van der Hout

Fractievoorzitter LPB ( info@lpbergeijk.nl)

Zon en regen bij de Koffiekar in Oud Rijswijk

Wij. Rijswijk Wij. Rijswijk Rijswijk 20-04-2024 18:19

De koffiekar van Wij.Rijswijk was vandaag te vinden in winkelcentrum Oud Rijswijk. Bij de koffiekar dit keer lekkere koeken. Wij. sprak weer veel omwonenden. Ook dit keer weer mooie en kritische gesprekken over Rijswijk. We spraken over het steeds voller wroden van Rijswijk door het voortdurende bijbouwen, over de veranderende rol van Wijkagent en over het parkeren bij het oude centrum.

In gesprek met de wijkagent

Tijdens de gesprekken met omwonenden liepen spontaan twee (wijk)agenten langs. Zij vertelden over de veranderende rol van de wijkagent. Waar vroeger wijkagenten vooral veel rondliepen en contact hadden met bewoners, zijn er nu meer taken bij gekomen. Ze zijn als wijkagent het aanspreekpunt voor veel problematieken. Daarnaast is het werk erg divers. Als wijkagent krijgen ze te maken met een divers palet aan problematieken zoals radicalisering, onveilige thuissituaties, burenruzies, hangjongeren en inbraken. De administratieve lasten nemen toe en de bezetting van het politiebureau staat onder druk.

“We hebben veel bewondering voor wat de agenten voor Rijswijk doen,” zegt Danny van Dam, raadslid van Wij. Rijswijk. “We gaan snel een keer een dag meelopen om te kijken hoe het politiewerk eraan toe gaat.”

Parkeren in Oud Rijswijk

In de afgelopen gemeenteraad kwam het parkeersysteem in Oud Rijswijk op de agenda. Het voorstel om in het oude centrum betaald parkeren in te voeren werd geweerd. “Bezoekers van de markt waren daar blij mee,” zegt Anthony Zoghbi, raadslid Wij. Rijswijk. “We spraken veel Rijswijkers, Hagenezen en mensen uit Wateringen die blij zijn dat de markt goed aan te rijden is. Zouden we hier betaald parkeren invoeren, gaven meerdere bezoekers aan, dan zou dat een obstakel zijn. Het is goed dat we het voorstel van het college tegen hebben kunnen houden.”

Drukker & onveiliger

Enkele Rijswijkers uite hun zorgen over de veiligheid en drukte op de Rijswijkse wegen. “Zo zien inwoners bijvoorbeeld de Haagweg steeds drukker worden en ontstaan er meer onveilige situaties. Met onze sterk groeiende gemeente neemt natuurlijk het verkeer toe, maar dit mag niet ten koste gaan van de bereikbaarheid en veiligheid van onze stad.”, zegt van Dam. “Wij. zal in ieder geval komende dinsdag bij de bespreking van de mobiliteitsstrategie deze zorgen onder de aandacht brengen.”

Meedoen met Wij.

Wil jij ook een keer het gesprek aangaan met onze vrijwilligers en raadsleden bij de koffiekar? Houd onze socials in de gaten waar we volgende maand staan of nodig ons uit in je wijk!

Artikel 39 vragen: invoeren betaald- en vergunningen parkeren

Gouda Vitaal Gouda Vitaal Gouda 20-04-2024 08:19

Gouda Vitaal heeft naar aanleiding van de informatiebijeenkomsten van de gemeente in Korte Akkeren over het invoeren van betaald- en vergunningen parkeren artikel 39 vragen ingediend.

Klik hier voor de vragen

Gouda Vitaal

Op weg naar een duurzame toekomst van de Warenar

Democratische Liberalen Wasssenaar Democratische Liberalen Wasssenaar Wassenaar 19-04-2024 19:27

Inmiddels is het een jaar geleden dat het huidige college van burgemeester en wethouders aantrad. Een lastige start was het wel, nadat het voorgaande college na lang onderhandelen al snel ten val kwam. Het huidige college kreeg een aantal urgente dossiers waar niets aan gedaan was. Eerlijk is eerlijk; dat er niets aan gedaan was lag niet alleen aan het voorgaande college maar ook aan diens voorgangers.

Een aantal jaren geleden besloot de toenmalige coalitie dat de Warenar te veel geld kostte en afgestoten moest gaan worden. Daar was veel weerstand tegen, maar politici van de coalitie vonden dat zij ‘niet bang moesten zijn’ om pijnlijke besluiten te nemen. Door veel politici wordt slagkracht als het ultieme doel gezien. Ik zit daar iets anders in en ik vind ‘geen angst hebben’ een verkeerde benadering. Je moet goede besluiten nemen en als je goede besluiten neemt dan zouden de politici nergens bang voor moeten zijn. Ik licht dat toe aan de hand van een voorbeeld, namelijk de gang van zaken rond de Warenar.

De Warenar is eigendom van de parochie en is in erfpacht gegeven aan de gemeente. Het erfpachtcontract met de parochie zou binnen 10 jaar aflopen en de gemeente weigerde daarom te investeren in het onderhoud van het pand. De exploitatie werd in handen gegeven van de Stichting Beheer Warenar. Deze beheerstichting kreeg een zeer bescheiden jaarlijkse subsidie voor de theaterfunctie en moest het meest noodzakelijke onderhoud voor eigen rekening nemen, waardoor het gebouw steeds meer te kampen kreeg met achterstallig onderhoud.

Ik heb mij altijd verzet tegen het afstoten van de Warenar. Wij betalen niet alleen belasting voor de huisvesting van de ambtenaren of het schoonhouden van de straten, maar ook voor allerhande voorzieningen. Althans zo zou het moeten zijn. Gelukkig is het tij nu gekeerd.

Als randvoorwaarde voor een hernieuwde poging om de Warenar te behouden en te investeren in groot onderhoud vond de gemeenteraad dat er eerst duidelijkheid moet bestaan over het verlengen van het erfpachtcontract. Daarover is nu op een haar na duidelijkheid. Na eerdere mislukte pogingen lijkt het de huidige wethouder Ronald Zoutendijk, lid van DLW, portefeuillehouder op dit dossier, te lukken het proces op gang te krijgen. Bijna alle seinen staan inmiddels op groen.

Het ziet ernaar uit dat er dit jaar eindelijk duidelijkheid komt over hoe de toekomst van de Warenar het beste kan worden gewaarborgd. En als je diep in mijn hart kijkt, dan zeg ik: voor niets gaat de zon op. Om een zo geweldig theater als de Warenar te behouden zou ik er best wat gemeentelijk geld voor over hebben, zeker als er ook nog een dorpsmuseum in kan worden ondergebracht en de dorpshuisfunctie kan worden versterkt.

Ben Paulides, fractievoorzitter Democratische Liberalen Wassenaar (DLW)

De fusieschool op het Huibregtseveld; goed idee of niet?

Hoogleraar bestuurskunde De Vries (Radboud Universiteit) laat in een contra-expertise, geen spaan heel van integriteitsonderzoek van de gemeente Kerkrade naar SP-gemeenteraadslid Carin Wevers.

SP SP Kerkrade 19-04-2024 18:52

Volgens de professor, die specialist is op het gebied van integriteitsonderzoek, is de studie naar Wevers vooringenomen, ongefundeerd en een onterechte verspilling van gemeenschapsgeld. Vrijwel alle beginselen van zorgvuldige procedure en zorgvuldig onderzoek werden door onderzoeksbureau G&I, dat door de gemeente werd ingehuurd, geschonden, aldus De Vries. Hij meent dat G&I niet onafhankelijk was, maar een belang had bij een uitkomst die gunstig was voor de gemeente en de burgemeester.  De Vries pleit Wevers geheel vrij van het verwijt dat ze niet integer zou hebben gehandeld. ‘Op basis van dit onderzoek kunnen de verwijten aan mevr. Wevers niet worden onderbouwd’, schrijft de hoogleraar. De Vries in de Limburger: `Pure dorpspolitiek. Dit is een vooropgezet plan om dit raadslid onderuit te halen`.

 Het SP-raadslid vroeg zich in een opinieartikel in de Limburger af of superrijke bestuurders wel het recht hebben om bij de overheid aan te kloppen voor het aanwenden van belastinggeld. In dit geval ging het om een kwijtschelding van 2,8 miljoen huurschuld van de BVO Roda JC bij de gemeente Kerkrade.

 Het raadslid noemde daarbij dat Roger Dassen, de echtgenoot van de burgemeester, in 2021 21 miljoen euro heeft verdiend. Deze zinsnede schoot bij burgemeester Dassen in het verkeerde keelgat. Ze belde de krant waarna het artikel dat al enkele uren online had gestaan van de website werd gehaald.

Maar daar bleef het niet bij. Ook diende burgemeester Dassen een klacht in bij de integriteitscommissie van de gemeente Kerkrade. Hoogleraar De Vries vindt het handelen van de burgemeester ‘buitenproportioneel’ en te kinderachtig voor woorden. ‘Het is moeilijk te begrijpen dat gemeenschapsgeld wordt besteed aan kostbaar onderzoek naar dergelijke conflicten die alleen als ‘te kinderachtig voor woorden’ kunnen worden benoemd.” 

De hele affaire doet volgens de Vries geen goed aan de reputatie van en het vertrouwen in het bestuur van de gemeente Kerkrade. Een motie van treurnis over de door de integriteitscommissie gehanteerde procedure en de kwaliteit van het onderzoek is volgens hem dan ook gerechtvaardigd.

De volledige contra expertise van Prof. De Vries kunt u hier lezen:

Gedachten op voorkeur ambtelijke fusie

DorpsBelangen DorpsBelangen Wijdemeren 17-04-2024 21:00

Bij een ambtelijke fusie blijven de gemeenten en gemeentebesturen intact. Dat betekent dat iedere gemeente een eigen gemeenteraad, griffier, college van B&W en gemeentesecretaris behoudt. Iedere gemeente blijft zelf aan het stuur als het gaat om de lokale kleuring van beleid en de uitgaven van beleidsgelden. Dan blijft de prioriteit van uitgaven bij onze dorpen, ontzettend belangrijk vinden wij.  (Van de site ambtelijkefusie.nl)

Tevens zijn er financiële voordelen te noemen

De verschillende ambtelijke afdelingen worden bij een fusie versterkt door ze in elkaar te schuiven. Daar waar elke gemeente een manager heeft voor een afdeling, wordt er nu één afdeling gemaakt die voor beide gemeenten werkt. Dat zal zeker aanpassingsvermogen van de ambtenaren vragen. Deze ambtelijke samenwerking is bij bv Zandvoort-Haarlem een succes te noemen terwijl het bij de BEL-gemeente, naast dat het met name door nieuwkomers als positief wordt ervaren, ook nog wel eens tot discussie kan leiden. Maar in welke organisatie komt er nou geen enkele discussie voor? Voor een samengevoegde afdeling is er in de meeste gevallen maar één manager nodig. Dat levert doorgetrokken over alle ambtelijke afdelingen grote besparingen op kostbare fte uitgaven op.

Het belangrijkste uitgangspunt in de gehele fusie-discussie zou volgens DorpsBelangen moeten zijn: hoe bedienen we de inwoners beter en hoe robuust is de organisatie die voor die optimale dienstverlening gaat zorgen? Hiervoor is een bestuurlijke fusie geen absoluut noodzakelijke oplossing. Een ambtelijke fusie kan hier eveneens net zo succesvol in zijn.

Bij de ambtelijke fusie wordt de angst bij de inwoners van de mogelijke (of gerede) fusiepartners, dat zij een aanmerkelijke verhoging van de gemeentelijke belastingen zullen moeten gaan betalen (omdat tarieven worden geharmoniseerd, dus voor iedereen hetzelfde worden), weggenomen. Die angst of vrees is zeker valide, voor Gooise Meren en Hilversum heeft het duidelijk onvermijdelijke consequenties. Aan gemeentelijke belastingen in 2024 betaalt een gezin met twee kinderen in een huis van 500K in Wijdemeren €1405, de inwoners van Hilversum €912 en in Gooise Meren €959. (bron COELO)

Bij de ambtelijke fusie behouden de twee gemeenten hun eigen begroting en behouden de raden het budgetrecht. Wel zal er zoals eerder gezegd veel overleg en afstemming nodig zijn, niet alleen om de uitvoering goed te laten verlopen.

Iets om ons goed te realiseren: de begroting wordt geen optelsom van de begrotingen die de gemeenten nu afzonderlijk van elkaar hebben. De uitkering uit het gemeentefonds is niet het bedrag dat je krijgt als nieuwe gemeente als je dit van de nu twee gemeentes optelt. Het Rijk hanteert een zogenaamde opschalingskorting. Dit zal gevolgen hebben in de begroting en het beschikbare geld voor de dorpen van Wijdemeren en haar inwoners, of de fusiepartner moet dit alles ruimschoots kunnen compenseren? Met een ambtelijke fusie is deze zorg er niet. Wel moeten er ook dan afspraken worden gemaakt hoe de kosten voor overhead worden verdeeld. Een vaste verdeelsleutel kan daar uitkomst in bieden. Voor de werkelijke ambtelijke kosten kunnen projectmatige afspraken worden gemaakt.

De vergelijking moet gemaakt worden wat Wijdemeren nu aan ambtelijke en organisatorische kosten kwijt is (en welk niveau moet daarvoor gehandhaafd/bereikt worden) met wat kost het onze gemeente als we een ambtelijke fusie aangaan met fusiepartner A en met fusiepartner B? Hier moet nog onderzoek naar gedaan worden. Daardoor heeft er geen goede discussie over plaatsgevonden, laat staan dat het serieus in overweging is genomen door alle partijen. Het voordeel is dat als de ambtelijke fusie goed gaat, we in de toekomst veel minder vaak voor grote verrassingen komen te staan, bijvoorbeeld dat een project komt stil te liggen omdat de projectleider of ambtenaar die het behandeld afwezig/ziek is. Op een grotere afdeling kunnen collega’s elkaar vervangen. Natuurlijk zal de inzet van externen een discussie blijven, en in de huidige arbeidsmarkt en bij bijzondere omstandigheden ook nodig.  Een grotere ambtelijke organisatie is aantrekkelijker voor ‘vaste’ ambtenaren om voor te gaan werken in vergelijking met een kleinere gemeente. Dit brengt kwaliteit mee. Een ambtelijke fusie is daarom ook een goede stap naar een gezonde toekomst.

Bij de ambtelijke fusie is het essentieel voor een succesvolle samenwerking dat er vooraf sluitende afspraken gemaakt moeten worden en dat de verwachtingen goed worden gemanaged. Met name de ambtelijke aandacht die de kleinere gemeente tot haar beschikking krijgt. In een vorm a la een dienstverleningsovereenkomst is dat goed te regelen. Een gemeenschappelijke regeling is wat dit aangaat complexer en heeft grote organisatorische gevolgen.

Wat de bezetting betreft zijn er ook bij de gerede fusiepartners Hilversum en Gooise Meren zorgen. Dat zien we bij vrijwel alle gemeenten in Nederland. De open plekken in de ambtelijke organisatie kunnen daar waar mogelijk en gewenst, worden opgevuld met ambtenaren uit Wijdemeren.

In Nederland hebben gemeenten het niet gemakkelijk door de vele taken die aan de decentrale overheden worden toebedeeld. Vrijwel elke gemeente krijgt financiële problemen in het ravijnjaar 2026. De gemeente Wijdemeren dan nog niet. Onze gemeente is ook niet de enige die geen kans heeft gezien te sparen voor groot onderhoud aan wegen of vernieuwing maatschappelijk vastgoed, waar achterstallig onderhoud NU aandacht nodig heeft. In de komende jaren zal het nieuw te vormen kabinet met oplossingen moeten komen om gemeenten het hoofd boven water te laten houden. De wereld verandert en bij nieuwe ervaringen en inzichten hoort ook een innoverende aanpak.

Het gemeentehuis van Wijdemeren                                                                                                    In het gebouw aan Rading 1 zal veel leeg komen te staan. Dat biedt mogelijkheden voor andere functies.

Maar ook kan er op het terrein van het gemeentehuis herontwikkeling plaatsvinden. Naast de woningen die er gebouwd kunnen worden en de maatschappelijke organisaties die er mogelijk een goed onderkomen vinden, zou er de functie van het gemeentehuis behouden kunnen blijven voor de dienstverlening naar de inwoners en het functioneren van de gemeenteraad.

In het gebouw zal veel leeg komen te staan. Dat biedt mogelijkheden voor andere functies. Flexplekken kunnen ervoor zorgen dat ambtenaren van de fusiepartner regelmatig werken op het gemeentehuis in Wijdemeren, het is eenvoudig te realiseren en goed werkbaar. Het is ook prettig als ambtenaren dat doen. Bijvoorbeeld om voeling te houden met de gemeente Wijdemeren, en letterlijk en figuurlijk dichtbij het college van B&W en de inwoners te staan.

Daar waar ambtelijke samenwerkingen geen succes zijn komt dat geregeld doordat de gemeenten te verschillend zijn. Bij gezonde gemeenten wordt er meestal voor gekozen om dan te ontvlechten.

De partner voor het aangaan van de ambtelijke fusie is ook de beoogde partij, mocht het ervan komen, om bestuurlijk te fuseren. Dus waarom niet met tempo de ambtelijke organisatie versterken door de krachten te bundelen met een geschikte partner, en te bezien, in plaats van met zevenmijlslaarzen naar een onomkeerbare fusie?

Podcast Burenpraat brengt politiek dichtbij

PCG PCG Buren 15-04-2024 21:34

PCG Buren is gestart met het uitbrengen van een podcast over de gemeentepolitiek in de Gemeente Buren. De trailer en de eerste aflevering van de podcast Burenpraat, zijn inmiddels te beluisteren op de verschillende podcastplatforms zoals Spotify, Apple Podcast en op onze eigen website.

Met deze podcast, waarvan PCG fractielid Harry Koning de host is, willen we de politiek dichterbij brengen en je uitleggen waarom we de verschillende politieke keuzes maken.

We vertellen hoe de lokale politiek in de gemeente Buren precies werkt. Wat doet een raadslid eigenlijk? En hoe word je dat? Is de Burgemeester de baas van de gemeente? Wat zijn de mooie kanten van het raadswerk? En is het soms ook zwaar? Als deze vragen en nog veel meer bespreken we in onze Podcast.

Heb je vragen of leuke onderwerpen voor een aflevering? Stuur ons dan een bericht via [email protected] of via de bekende socials.

De PCG Buren (Protestants Christelijke Groepering) is een lokale christelijke politieke partij in de gemeente Buren.

Met onze podcast, Burenpraat, willen we de politiek dichter bij onze inwoners brengen.

Hoe werkt de lokale politiek nu eigenlijk en wat heb jij eraan?

Luister naar “Burenpraat”! Een podcast over de Burense politiek door de PCG Buren.

Meer info over de Podcast en de PCG Buren vind je via onze socials:

twitter.com/PCGBuren

www.linkedin.com/company/pcg-buren

In deze aflevering praat Harry Koning met PCG Raadsleden Rijk Prosman en Jan Keuken over het werk in de gemeenteraad van Buren.

Hoe werkt de gemeenteraad? Wat doe je precies als gemeenteraadslid en wat kun je als lokale politiek betekenen voor de inwoners?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.