Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

75 documenten

Big tech op het matje

D66 D66 Nederland 02-02-2022 15:40

D66-Kamerlid Lisa van Ginneken: “Polarisatie en radicalisering zijn geen verdienmodel. Daarom willen wij social mediaplatforms als Facebook en Google aan de tand voelen. Zij gebruiken ondoorzichtige algoritmes die bepalen welke artikelen of filmpjes wij dagelijks te zien krijgen. Ook schotelen ze informatie voor met als enige doel ons langer en intensiever op hun platform houden. Informatie waar we heel boos of blij van worden. Niet altijd neutrale informatie dus. Op die manier kunnen ze ons platgooien met advertenties.”

Het belang van call center diensten

D66 D66 Ridderkerk 06-01-2022 04:00

Het belang van call centers draait om de beschikbaarheid die kan worden geboden aan de klant, dat wil zeggen, 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar. Dat wil zeggen, altijd, zelfs wanneer jouw bedrijf gesloten is voor vakantie. Het belangrijkste doel is vragen van klanten te beantwoorden, hen te helpen bij problemen of ongemakken en hen optimale oplossingen te bieden.

De implementatie van een nieuwe dienst binnen een bedrijf betekent een verbetering van de activiteiten; bijna elke dienst heeft echter voor- en nadelen. Door een call center uit te besteden, kunnen bedrijven veel problemen achter zich laten en hun administratie in verschillende aspecten verbeteren, maar ze kunnen ook met enkele problemen worden geconfronteerd. Voor meer informatie kun je hier met de belastingdienst contact opnemen. Daarom is het belangrijk de voor- en nadelen van telefonische ondersteuningsdiensten in overweging te nemen:

Snelheid en objectiviteit

Een klant te woord staan via de telefoon is sneller dan hem fysiek te woord staan; de wachttijden zijn korter en de werknemers zijn objectiever bij het oplossen en behandelen van problemen.

Innovatie

Het leveren van een snelle en efficiënte service verbetert het imago van het bedrijf door het een status van ernst en betrokkenheid te geven.

Kwaliteit

Het registreren van gesprekken via applicaties om ze periodiek te analyseren vergroot de mogelijkheden van het bedrijf om aspecten te verbeteren die de klanten niet tevreden stellen.

Beschikbaarheid

Het hebben van een gespecialiseerde dienst voor elke afdeling gedurende de hele week en 365 dagen per jaar maakt het mogelijk om contact op te nemen met het bedrijf zonder vertragingen en beperkingen.

Uitbreiding naar internationale markten

Als een van de doelstellingen van jouw bedrijf is om uit te breiden naar nieuwe markten, is dit ongetwijfeld jouw kans

Experts tot jouw beschikking

Je zult kunnen rekenen op de beste professionals die onberispelijk zullen voldoen aan de oproepbehoeften van jouw bedrijf. Het zijn gekwalificeerde mensen die jouw bedrijf begrijpen en de verwachtingen die moeten worden bereikt. De call center supervisor zal ook het werk voor de agenten vergemakkelijken en hen controleren om te verifiëren dat zij het goed doen.

Speciale aandacht voor grotere verantwoordelijkheden

Dankzij de call center outsourcing service kun je jouw bedrijf volledig richten op de hoofdactiviteiten, waarbij je veel klantenservice kunt bieden. Dit zal bijdragen tot betere werkprestaties en dus betere resultaten.

Grote flexibiliteit

Als jouw bedrijf moet veranderen of een nieuwe markt moet betreden, of zijn assortiment producten moet uitbreiden, zal het dankzij deze dienst niet nodig zijn om het aantal werknemers te schatten dat nodig is om de werkactiviteit uit te voeren, aangezien de kosten van het call center zullen worden vastgesteld, waarbij alleen de tijd wordt betaald waarin de werknemers hebben gewerkt.

Doorgaan met klantenservice

Dankzij het feit dat de agenten het callcenter op elk moment van de dag kunnen bellen, zul je in staat zijn om 24/7 klantenservice te bieden. Dit zal jouw bedrijf het imago doen winnen.

Responsiviteit in tijden van hoge vraag

Call center outsourcing zal jouw bedrijf in staat stellen om aan de hoge vraag van de sterkste maanden te voldoen, evenals aan periodes van minder vraag, zonder enige extra inspanning.

Lees ook: 3 Redenen om een event planner te huren

5 Voordelen van een Call Center

D66 D66 Ridderkerk 05-12-2021 10:00

Callcenters zijn gespecialiseerde afdelingen die bestaan om grote aantallen oproepen voor een bedrijf te behandelen, of dat nu oproepen van de klantendienst zijn, de belastingtelefoon, nieuwe patiënten screenen, of diverse andere diensten. Call center-medewerkers richten zich op rollen binnen het bedrijf, en de gespecialiseerde opleiding stelt agenten in staat om relevante informatie te verkrijgen die het bedrijf kan helpen bij toekomstige interacties. Callcenters zijn een veelgebruikt en ongelooflijk waardevol instrument, maar er zijn veel voordelen van een callcenter die niet iedereen ziet.

Lagere kosten

Als je besluit jouw callcenter uit te besteden of door een apart bedrijf te laten runnen, betaal je alleen voor de tijd die agenten aan jouw telefoontjes besteden plus de operationele kosten. Dit systeem is aanzienlijk goedkoper dan het runnen van jouw call center in-house, maar je kunt ook jouw eigen call center runnen. Als je jouw call center wilt runnen, betaal je nog steeds niet zo veel als je zou betalen voor gespecialiseerde of geschoolde arbeid, aangezien de meeste call centers bestaan uit entry-level werknemers. Callcenters zijn populaire banen voor studenten die ervaring willen opdoen in een bedrijfstak, wat ook de kosten voor jou laag houdt.

Verhoogde klanttevredenheid

Een betrouwbaar callcenter maakt gebruik van afgebakende rollen om ervoor te zorgen dat alle problemen voldoende worden behandeld; als een klant belt, praat hij met een vertegenwoordiger die voldoende informatie heeft om het probleem op te lossen of iemand te vinden die dat wel heeft. Hoe bekwamer en efficiënter een callcenter is, hoe beter de ervaring van de klant zal zijn. Lage wachttijden, een eenvoudige telefoonlijn, goed geïnformeerde agenten en nog veel meer maken de klantervaring beter. Wanneer de klantervaring beter is, zullen jouw klanten waarschijnlijk loyaal worden aan jouw merk.

Verkoop verhogen

Wanneer bedrijven hun eigen telefoontjes afhandelen of een voicemail om klanten op te vangen, missen ze tot 90% van de gesprekken. Veel klanten laten gewoon geen voicemail achter of wachten lang in de wacht om een vertegenwoordiger te spreken, wat betekent dat jouw bedrijf omzet misloopt. Een speciaal callcenter zorgt ervoor dat je die oproepen niet mist en dat je alle kans krijgt om die oproepen om te zetten in verkopen. Je kunt een callcenter ook alleen gebruiken voor overloopgesprekken wanneer jouw werknemers het al druk hebben, zodat je niet voortdurend betaalt voor een oproepdienst die je niet altijd nodig hebt.

Concurrentievoordeel

Als jouw concurrent een zakelijk telefoonnummer heeft dat bemand wordt door 24/7 agenten in vergelijking met jouw kantoornummer dat geen uren of tijdzone vermeldt, zullen de meeste klanten voor jouw concurrent kiezen. Het is niet genoeg om een goed product te verkopen; je moet ook jouw klanten ondersteunen. Het toevoegen van een call center aan jouw bedrijf helpt jouw bedrijf op te vallen door klanten te vertellen dat je om hen geeft en wat er gebeurt na het kopen van een product. Een klant zal eerder bereid zijn een grote aankoop bij jouw bedrijf te doen als hij vertrouwen heeft in jouw klantenondersteuning in vergelijking met jouw concurrentie.

Bespaart geld

Het klinkt misschien duur om een call center in te huren wanneer je direct een paar mensen zou kunnen inhuren om jouw oproepen te beheren, maar dat is niet het geval. Met callcenters voor gedeelde diensten betaal je alleen voor de minuten of uren dat de agenten de oproepen van jouw bedrijf behandelen. Het inhuren van een callcenter om jouw oproepen 24/7 te monitoren is vaak goedkoper dan het inhuren van één persoon om jouw oproepen fulltime te behandelen. In plaats van de salarissen, voordelen, apparatuur en andere behoeften van één persoon te betalen, kun je een callcenter inhuren om hetzelfde werk te doen voor minder geld.

Lees ook: Wat zijn de voordelen van akoestische panelen?

Digitalisering: grote impact, geringe aandacht

D66 D66 Nederland 11-03-2021 19:14

Op basis van eigen onderzoek concludeerde de Tweede Kamer dat er naast kennisgebrek sprake is van gefragmenteerde aandacht. Met als gevolg dat overstijgende thema’s als algoritmes versus de rechtstaat of de geopolitiek van het 5G-netwerk onderbelicht blijven. In tegenstelling tot de EU en vergelijkbare lidstaten kent Nederland geen digitale besluitvormingsstructuur. Brussel kreeg een sterke Eurocommissaris Digitale Zaken, Berlijn en Kopenhagen stelden digitale commissies in, maar Den Haag blijft achter. De stap naar een vaste Kamercommissie en minister voor Digitale Zaken moet nu gezet worden. De ambtelijke organisatie behoeft naast de CIO Rijk een Chief Technology Officer, naar Brits model. In aanvulling op het Bureau ICT Toetsing (BIT) moeten grote uitvoeringsinstanties een Chief Privacy Officer aanstellen.

Gezien het grensoverschrijdende karakter van digitale vraagstukken is het begrijpelijk dat het parlement vaak naar de Europese Unie kijkt. Maar Nederland heeft een eigen verantwoordelijkheid om mensen te beschermen tegen oprukkende datamachten. Dit vergt een doelgerichte digitale agenda voor het komende decennium. Met een overheid die zich aan de wet houdt en tegenmacht biedt aan techreuzen. Met een samenhangende aanpak om de vitale infrastructuur beter te beschermen tegen externe dreigingen. Met serieuze investeringen in startups, onderzoeksprogramma’s en de innovatieve industrie. Met open source ICT-projecten, kleinschalige aanbestedingen en toegankelijke dienstverlening. En met maatregelen als een digitaks of een basisinkomen zodat iedereen meeprofiteert.

Om grip te houden op digitale technologie moeten zowel wetgeving als toezicht sluitend gemaakt worden. Lacunes binnen en tussen wetten laten ruimte voor ongewenste praktijken zoals de gezichtsherkenningscamera van een supermarkt in Alphen aan de Rijn. Het bleef lang onduidelijk of dit mocht en wie erover ging. Toekomstige wetgeving moet enerzijds experimenteerruimte bieden en anderzijds horizonbepalingen kennen die dwingen tot voortdurende heroverweging en aanpassing. Daarbij moeten toezichthouders beter in staat gesteld te worden om bestaande regels toe te passen op de digitale werkelijkheid. Naast meer budget voor de Autoriteit Persoonsgegevens moet het kabinet een waakhond instellen die zijn tanden zet in de wildgroei aan publieke algoritmes en die onder de digitale motorkap van techbedrijven kan kijken.

Naast het beter benutten van de kennis van bedrijven, wetenschappers en belangenorganisaties is intensieve publiek-private samenwerking nodig bij vraagstukken over cybersecurity, de digitale infrastructuur en het bestrijden van desinformatie. De overheid kan dit niet alleen. Ook vanwege het logge wetgevingsproces is zelfregulering via gedragscodes en certificering vaker succesformule dan zwaktebod.

Net als bij andere maatschappelijke vraagstukken is het bij digitale dilemma’s aan de politiek om aan te jagen, bij te sturen, af te remmen of te begrenzen. Teneinde een gezonde en eerlijke balans te vinden. Na decennia van gebrekkige aandacht en selectieve daadkracht, is het tijd voor een Kamer en kabinet met duurzame grip op digitalisering.

Doe mee met de D66 Brabant online quiz

D66 D66 Noord-Brabant 07-06-2020 17:51

Volgende week vrijdag 20:30 gaan wij live de eerste D66 Noord-Brabant Onlinequiz doen, u kunt meespelen door in te tunen op Facebook live en de vragen in te vullen via het google forms linkje, welke we met jullie zullen delen net voor de online quiz begint!

Vergeet niet te klikken op de knop ‘Herinnering ontvangen’ en mis de D66 Noord-Brabant Onlinequiz niet!

Wie wordt de eerste quizmaster van de leukste provincie van het land?

Meldt je hier aan

Groningen draait op Wifi en 4G

D66 D66 Groningen 16-04-2020 13:58

Door de coronacrisis leven we in bijzondere tijden. Juist nu zijn we aangewezen op onze flexibiliteit, creativiteit en doorzettingsvermogen om Groningen draaiend te houden. In deze intelligente lockdown zijn we voor ons dagelijkse contact aangewezen op digitale hulpmiddelen, apps en telecomverbindingen. Als inwoners van de provincie Groningen werken we, net als de rest van de wereld, massaal via Wifi en 4G.

Cruciaal internet

Kinderen kunnen via het internet lessen volgen, medewerkers kunnen op afstand aan het werk blijven en getroffen sectoren kunnen online gedeeltelijk omzetverlies goed maken. Iedere verstoring van deze infrastructuur kan verstrekkende gevolgen hebben. Voor ons allemaal en voor de hulpdiensten, onze helden, in het bijzonder. Onze telecomvoorzieningen houden dus de maatschappij op dit moment op de been en D66 wil graag dat de provincie Groningen blijft investeren in de vooruitgang van de technologie. Groningen heeft een goede reputatie en uitgangspositie op het gebied van telecommunicatie en ICT dus investeringen hebben hier grote kans van slagen.

Brede toepassing

De Provincie Groningen ondersteunt via o.a. de Economic Board het onderzoek en de uitrol van 5G. D66 vindt het belangrijk dat we meedoen met de ontwikkeling van deze nieuwe technologie. We kunnen in deze tijd niet stil staan. Hoe mooi zou het zijn als we nog beter zouden kunnen beeldbellen, klassen goed en met z’n allen les zouden kunnen krijgen via de computer en zorgverleners minder risico’s zouden lopen omdat ze de eerste diagnose online kunnen doen?

Digitale verbinding

We zijn nu gedwongen om ons digitaal met elkaar te verbinden maar ook na deze periode, kunnen we door middel van telecommunicatie sneller contact maken met opa en oma thuis of in het verzorgingshuis, met goede bekenden in binnen- en buitenland en met collega’s zonder kilometers te hoeven rijden. Deze exceptionele tijden heeft ons nu geleerd hoe waardevol deze alternatieven kunnen zijn. D66 ondersteunt de plannen die de provincie heeft om onze positie door middel van vooruitstrevende technologie te verbeteren en roept op om de invoer en uitrol te versnellen. Hoe sneller, hoe beter.

In het verlengde van dit artikel stelde D66 schriftelijke vragen aan het College over de recente vernielingen van 5G-masten. Deze schriftelijke vragen kunt u hier lezen.

D66 stelt voorwaarden voor de corona-app

D66 D66 Nederland 16-04-2020 13:58

D66 stelt voorwaarden voor de corona-app

Naarmate de coronacrisis vordert denken we steeds meer na over hoe we stap voor stap terug kunnen naar ‘normale’ omgangsvormen. Makkelijk is dat niet. We moeten dit verstandig en zorgvuldig aanpakken.

Eén van de plannen van het kabinet is de inzet van een applicatie voor mobiele telefoons om besmettingen te traceren en mensen te waarschuwen wanneer zij contact hebben gehad met een besmet persoon. Een app kan een goed middel zijn om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, maar het is ook een vergaand middel met grote risico’s. D66 is alleen voorstander van de inzet van een dergelijke app wanneer het de vrijheid en privacy van de gebruikers respecteert.

Privacy is een grondrecht en geeft ons een gevoel van vrijheid. We moeten voorkomen dat de overheid ons altijd en overal en zonder goede reden kan gaan volgen. De bestrijding van het virus kan niet tot gevolg hebben dat we een surveillancestaat krijgen. Onze data is waardevol en kan altijd in verkeerde handen terechtkomen. We moeten daarom goed nadenken over welke data nodig is, hoe deze opgeslagen wordt en met welk doel. Alleen dan kunnen we op een verstandige manier gebruikmaken van zo’n app. Daarom heeft D66 een aantal voorwaarden waaraan de apps moet voldoen.

Voorwaarden voor het invoeren van een app

Alleen in combinatie met het op grote schaal testen van mensen die mogelijk besmet zijn.

Conform AVG: alle wettelijke regels rondom privacy moeten ook gelden voor deze apps.

Wettelijke basis. Dit soort vergaande maatregelen kunnen niet zonder regels. Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt hier terecht voor

Doelgericht. De app moet gericht zijn op het doel: het Coronavirus indammen. Alleen daarvoor nuttige data moet gebruikt worden en verwijderd wanneer mogelijk. Dataminimalisatie en doelbinding zijn belangrijk.

Vrijwillig. Een verplichte app tornt aan onze privacy en dus aan onze vrijheid. Verplicht gevolgd worden is buitenproportioneel. Het zou het vertrouwen van mensen in de huidige maatregelen schaden.

Datacontrole bij gebruiker. Mensen moeten zelf controle hebben over de data die door de app gebruikt of gegenereerd wordt. Dus wanneer de gebruiker wil dat zijn gegevens verwijderd worden, moet dat kunnen.

Tijdelijk en omkeerbaar. Wettelijk vastleggen dat dit een tijdelijke maatregel is met een vast moment waarop de wettelijke regeling verloopt.

Security by design. Een app zal gevoelige informatie verzamelen. Zo’n app moet betrouwbaar zijn en goed beveiligd tegen hacken.

Opensource. Als de broncode van de software openbaar is kunnen onafhankelijke experts de software controleren op privacy en veiligheid. Dat wekt vertrouwen in de apps.

Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook

Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook

Online vragenuur D66 fractie op 17 april

D66 D66 Arnhem 14-04-2020 09:19

We houden afstand, blijven thuis, werken door. We maken offers, maar laten de democratie niet lijden onder de coronacrisis. De raadsleden van D66 Arnhem verplaatsen hun volksvertegenwoordigend werk naar het internet en houden een online vragenuur.

Online vragenuur

Op vrijdag 17 april tussen 17:00 en 18:00 uur zit de fractie voor je klaar. De fractie begint met een korte update over de Arnhemse situatie en daarna kun je al je vragen stellen. Voor een orderlijk verloop van het vragenuur is het handig vragen vooraf al te mailen naar susan.vanommen@d66arnhem.nl. Gemailde vragen komen gegarandeerd aan bod.

We zien je graag bij het eerste online vragenuur! Vrijdag 17 april, van 17:00 tot 18:00 uur https://meet.jit.si/VragenuurFractieD66Arnhem

Privacy proof

Het vragenuur is een open groepsvergadering met Jitsi, een open source en privacy proof programma. Het werkt op iedere* laptop en pc met webcam/microfoon. Op je tablet of smartphone kun je ook meedoen via de app Jitsi Meet (Android, Apple). Deelnemen kan heel makkelijk via de link: https://meet.jit.si/VragenuurFractieD66Arnhem.

*: Met een andere webbrowser dan Microsoft Explorer (bijvoorbeeld Chrome of Firefox).

Terugblik: digitaal vragenuurtje

D66 D66 Rotterdam 09-04-2020 08:35

Afgelopen dinsdag 7 april organiseerden we als D66 een digitaal vragenuurtje. Fractievoorzitter Chantal Zeegers en raadslid Ingrid van Wifferen gaven daarin antwoord op alle vragen over de corona-maatregelen vanuit de gemeente. Hieronder lees je alle vragen en antwoorden uit dit vragenuurtje. De volgende sessie is op 21 april met Nadia Arsieni en Elene Walgenbach. Wil je je aanmelden? Dat kan hier.

 

Q&A Digitaal vragenuurtje 7 april

Onderwijs

Vraag: hoe moet het nu met alle kinderen die thuis onvoldoende ondersteund worden? Of voor wie het thuis niet veilig wonen is? Zijn die kinderen in beeld en is er voldoende hulp? Zijn er voldoende leermiddelen?

Antwoord: dit onderwerp staat op de agenda van de Corona-commissie van 9 april aanstaande. Dan zullen we deze vragen stellen. Wordt vervolgd.

Handhaving

Vraag: wat is de lijn van de fractie wat betreft de handhaving van de maatregelen? Harder handhaven? Of toch eerst meer bewustwording creëren (met name bij jongeren)?

Antwoord: we zijn het eens met de handhavingsmogelijkheden die er nu zijn. Ook hebben we de indruk dat de handhavers op dit moment goed optreden bij overtredingen. Er wordt geïnvesteerd in bewustwording door onder andere (social) media en waarschuwingsborden. Bij ons leeft wel de vraag of het duidelijk is hoe Rotterdammers signalen door kunnen geven aan de handhavers en of dus alle overtredingen voldoende in beeld zijn. Wellicht kunnen gebiedscommissies daar een rol bij spelen. Dat vragen we na in de Corona-commissie van 16 april.

Privacy

Vraag: hoe kijkt de fractie aan tegen privacy-maatregelen? De een houdt een pleidooi voor soepele omgang met privacy. De ander heeft zorgen geuit over de aangekondigde app vanuit de minister.

Antwoord: een goede vraag die helaas niet heel snel te beantwoorden is. De volksgezondheid is belangrijk. We hebben gelukkig goede privacy-wetgeving in Nederland. Nieuwe ideeën moeten daaraan getoetst worden. Inperkingen of specifiek maatwerk naar aanleiding van Corona mag niet langer duren dan voor de aanpak van de Corona crisis vereist is. Een meer inhoudelijke reactie volgt. De fractie gaat daarover in overleg met privacy deskundigen binnen de partij en de Tweede Kamer

Herdenkingen 4 en 5 mei

Vraag: zouden de herdenkingen op 4 en 5 mei wellicht op digitale wijze doorgang kunnen vinden?

Antwoord: dit is een goed idee. Dat kaarten we aan bij het college. Dan kunnen we kijken of dat mogelijk gemaakt kan worden.

Kwetsbare en eenzame Rotterdammers

Vraag: men geeft aan zich zorgen te maken over de eenzaamheid van ouderen in verpleeghuizen en mensen in de GGZ, waar niemand meer op bezoek mag komen. Wat kunnen we daaraan doen als gemeente?

Antwoord: dit is moeilijk want de verpleegzorg is geen taak van de gemeente. Bovendien is het voor de gezondheid van de patiënten echt niet goed als zij in aanraking komen met andere personen dan de verplegers. Het is wel een goed idee om verpleeghuizen te bellen en te vragen waar zij behoefte aan zouden kunnen hebben. Dat pakken we op. Wordt vervolgd.

Dak- en thuislozen

Vraag: er worden zorgen geuit rondom de opvang van dak- en thuislozen.

Antwoord: het college heeft aangegeven (in de beantwoording van vragen van de SP) dat er nu voldoende opvang is maar dat er gezocht wordt naar uitbreiding voor het geval dat toch nodig mocht zijn. Op 16 april staat dat op de agenda van de Corona-commissie. Dan zullen we een stand van zaken opvragen.

Bijstand

Vraag: we krijgen het signaal dat het voor mensen in de bijstand op dit moment lastiger rondkomen is, met name omdat in de supermarkten de schappen met goedkope producten vaak leeg zijn.

Antwoord: dit soort signalen zijn er goed om te krijgen. Vooralsnog hebben we het idee dat het hamsteren flink teruggelopen is. We houden een vinger aan de pols en zullen zo nodig navraag doen.

Middenstand

Vraag: er zijn zorgen om de middenstand. Blijft de levendigheid van de stad straks wel op peil? Kleinere ondernemers hebben het zwaarder dan grote. In lijn hiermee zijn er signalen dat sommige vastgoed-verhuurders niet meewerken en te streng huur incasseren.

Antwoord: dit is inderdaad een bekend signaal. Dit moet op landelijk niveau opgelost worden. Daar worden nu ook gesprekken over gevoerd. De gemeente stelt zich als verhuurder wel coulant op, zo geven zij aan. Dit laatste klopt ook met ons beeld wat we terugkrijgen van ondernemers.

Gebiedscommissies

Vraag: heel veel bewonersinitiatieven gaan nu niet door. Dat betekent dat de budgetten terugvloeien naar de algemene middelen. Kan ervoor gezorgd worden deze budgetten voor de gebiedscommissie behouden blijven?

Antwoord: dit zullen we via schriftelijke vragen navragen bij het college.

Vraag: er mag door gebiedscommissies niet digitaal vergaderd worden, ook niet informeel. Er wordt tegenwerking ervaren. Zo hebben de gebiedscommissies geen MS-teams bijvoorbeeld.  Er leeft het gevoel dat er te veel focus ligt op wat niet kan in plaats van wat er wel mogelijk is.

Antwoord: als het goed is, zullen de gebiedscommissies ook digitaal kunnen gaan vergaderen. Deze week start de gemeenteraad. Daarna is er een uitrol naar de gebiedscommissies, wijkraden en wijkcomité’s. We houden een vinger aan de pols.

 

 

 

Het bericht Terugblik: digitaal vragenuurtje verscheen eerst op Rotterdam.

Lekker boodschappen doen wanneer je wilt (ook op zondag).

VVD VVD SGP D66 CDA Hillegom 22-02-2020 04:40

https://hillegom-lisse.vvd.nl/nieuws/38850/lekker-boodschappen-doen-wanneer-je-wilt-ook-op-zondag

Nou, niet dus als het aan Nieuw Lisse ligt. De VVD heeft deze week (met D66) een motie ingediend om dit mogelijk te maken. Wij zijn van mening dat, in de huidige maatschappij waar ook weer een hele nieuwe generatie opstaat, men niet in een keurslijf hoeft maar heel goed zelf kan beslissen wanneer en waar je boodschappen wilt doen.

 

En onderzoek wijst dit ook uit. Consumenten vragen er om (blijkt uit enquêtes op facebook en internet); supermarkten willen aan de vraag voldoen. Je mag wel naar kerk en Keukenhof, maar een warm broodje halen op zondag zou niet mogen??  Nee, volgens Nieuw Lisse niet.

 

De reactie van SGP/CU was voorspelbaar en CDA ook gedeeltelijk.

 

Maar dat een lokale partij als Nieuw Lisse, die pretendeert er te zijn voor de Lissese burger dit afschiet met argumenten die kant nog wal raken heeft ons totaal verrast. Zij gaan geheel voorbij aan de wens van een groot deel van de Lissese burger.

 

Jammer. Blijkbaar is een ja-ja sticker op de deur meer relevant voor de Lissese burger.