Nieuws van politieke partijen in Zwolle inzichtelijk

10 documenten

Slogan ‘Hartstad Zwolle’ is geldverspilling en mist draagvlak en betrokkenheid

Swollwacht Swollwacht Zwolle 19-04-2023 14:09

Volgens Ron is de term ‘Hartstad’ niet uniek voor Zwolle. “Ook Roermond, Rotterdam, Amstelveen en Zoetermeer hebben hier associaties mee. Dus dit kan verwarring opwekken.” Ook ontbreekt het aan draagvlak. In een poll van de Stentor van 6 januari reageerde 53% van de ruim 4.000 stemmers met ‘Nee. Echt niet!’ op de vraag of Hartstad Zwolle een passende merknaam voor Zwolle is. Slechts 14% was positief. “Dus een zeer ruime meerderheid is negatief over de nieuwe merknaam. Hoe deskundig kun je als citymarketingbureau zijn om de merkidentiteit Blauwvingers onbenut te laten?”, vraagt Ron zich af. “Bovendien staat Zwolle al eeuwenlang bekend als Hanzestad.”

Onze fractievoorzitter Sylvana ...

GroenLinks GroenLinks Zwolle 20-05-2019 10:10

Onze fractievoorzitter Sylvana Rikkert legt uit hoe Overijssel mooier wordt door groene Europese politiek. Jij gaat toch ook stemmen?

GroenLinks fractievoorzitter Sylvana Rikkert lijstduwer voor Europa | Zwolle

GroenLinks GroenLinks Zwolle 19-05-2019 00:00

Als fractievoorzitter van GroenLinks Zwolle houdt Sylvana Rikkert zich dagelijks bezig met de politiek in stad en regio. Voor de Europese verkiezingen staat ze als lijstduwer op plek 15 van de GroenLinks-kieslijst. “Zwolle moet goed aangehaakt zijn in Brussel. Met mijn lijstduwerschap onderstreep ik het belang van de komende Europese verkiezingen. Ik hoop dat zoveel mogelijk Zwollenaren op 23 mei gaan stemmen voor een nieuw Europees parlement. Het is belangrijk voor ons allemaal!”

Namens GroenLinks staat ik op de Europese kieslijst. Nederland gaat straks in totaal 26 mensen afvaardigen naar het Europees parlement, en ik hoop dat daar een hoop duurzame doeners van GroenLinks tussen staan! Mensen die niet alleen uit de randstad komen en de belangen daarvan vertegenwoordigen maar juist ook kijken naar wat er in de rest van het land gebeurt. Groenlinks zet zich in Europa in voor een Europese aanpak op grensoverstijgende thema’s als het klimaat, en een goede samenwerking in en met de regio. Zo wil ik ook graag dat wij met Europa beter gaan samenwerken.

/r/a0938a6a0e93b47739c945370952a464?url=http%3A%2F%2Fzwolle.groenlinks.nl%2Fnieuws%2FSylvana+met+Bas+Eickhout&id=f1b454312c823851e04a8df2f61915d636c445d1

Zelf ben ik geboren in Twente, in het plaatsje Wierden. Na mijn middelbare schoolperiode in Almelo studeerde ik in Enschede, Groningen en Nijmegen om me tot slot toch weer te vestigen in het mooie Overijssel. Zwolle is mijn thuisstad. Ik voel me verbonden met het Oosten. Mijn roots liggen hier en mijn familie woont hier. Mooi aan deze streek vind ik de rust, ruimte en natuur. Ik was vroeger een vaste gast op de Holterberg en nu maak ik rondom Zwolle graag een rondje op de fiets. De landschappen zijn uniek en prachtig. Maar ook kwetsbaar.

GroenLinks zorgt voor verduurzaming van de Europese landbouw. We willen dat de biodiversiteit van het landschap op peil blijft en verhoogd wordt. In de afgelopen jaren hebben De Groenen, de partij waar GroenLinks in Europees verband onder valt, onder meer gezorgd voor een verbod op bestrijdingsmiddelen die zware schade toebrengen aan onze natuur. Nu willen we alle chemische bestrijdingsmiddelen aanpakken in zowel de landbouw en de consumentenhandel. Ongelooflijk hoeveel koolmeesjes dit jaar sterven door gifgebruik op buxushagen. En dat terwijl koolmezen zelf natuurlijke ongediertebestrijders zijn! We moeten onze kennis van de natuur slim inzetten. Daarin heeft het platteland zeker een streepje voor op de randstad.

/r/36bb8ed83b5484c4ac11b0060c95ee36?url=http%3A%2F%2Fzwolle.groenlinks.nl%2Fnieuws%2Flandbouw&id=f1b454312c823851e04a8df2f61915d636c445d1

Maar we willen in de volgende periode Europa ook vergroenen door af te rekenen met de weggooi-economie. Het zou geweldig zijn als we in de komende jaren in heel Europa strengere regels krijgen over plastic verpakkingsmateriaal en microplastics. In Zwolle en veel andere gemeentes hebben we natuurlijk een mooi systeem van plastic afval scheiden, maar het is wel schrikbarend hoeveel plastic afval we met z’n allen produceren. Dat kan en moet anders.

Het mooie van Europese samenwerking is dat er ruimte is voor goede ideeën die over de landsgrenzen heen gaan. Denk bijvoorbeeld aan het Twentekanaal, dat met Europese subsidie tot stand kwam. Dat project zorgt ervoor dat er elke dag 900 vrachtwagens minder op de snelweg rijden en levert daarmee een mooie duurzaamheidswinst op.

Ik hou van de Europese eenheid. Het heeft ons veel gebracht. Ik denk daarbij aan de vrede die we inmiddels bijna 75 jaar in Nederland mogen vieren. Maar ook aan de mogelijkheid om klimaatverandering  gezamenlijk aan te pakken en het continentale treinverkeer te verbeteren en concurrerend met het vliegverkeer, zodat de trein een beter alternatief wordt. Daarom wil ik iedereen vragen om te gaan stemmen op 23 mei. Onze Europese samenwerking in het Europees parlement verdient draagvlak en die geef je door te gaan stemmen op de partij die het meest bij past!

ChristenUnie ZwolleKennen jullie de ...

ChristenUnie ChristenUnie Zwolle 18-05-2019 17:51

Hoe doen we nu recht aan die ...

ChristenUnie ChristenUnie Zwolle 28-03-2019 15:45

Hoe doen we nu recht aan die uitersten van kiezers? Wat de ChristenUnie betreft zoeken we het antwoord in het midden. Een brede, stabiele coalitie, die zorgt voor verbinding zou wat ons betreft de beste optie zijn. Een coalitie die inclusief denkt over de maatschappelijke opgaven, en die geen mensen of partijen uitsluit.

Hoe burgers zich afkeren van Europa door rechts bezuinigingsbeleid | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Zwolle 27-03-2018 00:00

Maandag debatteerden Tweede Kamerleden en Europarlementariërs gezamenlijk over de Staat van de Europese Unie. Eickhout wil van premier Mark Rutte weten waarom de Nederlandse regering dwarsligt bij voorstellen om te voorkomen dat Europese burgers bij een volgende crisis weer te rekening gepresenteerd krijgen. Dit is zijn analyse over de staat van de Europese Unie in Nederland.

Het is tien jaar geleden dat de financiële crisis in de Verenigde Staten begon. Na een periode van groei stortte de economie keihard in, met grote menselijke gevolgen. Werkloosheid, armoede, onzekerheid, politieke spanningen in Europa.

Inmiddels zien de economische groeicijfers er rooskleurig uit en trekt ook de werkgelegenheid aan. De economie krabbelt op na een lange periode van crisis. Toch zijn er kanttekeningen te plaatsen bij de groeicijfers.

Niet voor alle Europeanen

Ten eerste: het economisch herstel bereikt lang niet alle Europeanen.

De eurozone bereikte qua omvang van de economie in 2016 weer het niveau van voor de crisis. Maar kijken we naar armoedecijfers van Eurostat, dan zien we dat er in de eurozone 5,8 miljoen mensen meer die in armoede leven dan voor de crisis.

De werkgelegenheid stijgt, maar ook het aantal Europeanen dat tegen hun wil een tijdelijk contract of een nul-uren-contract heeft. Het percentage jongeren dat geen baan heeft en geen opleiding volgt, is hoger dan in 2008.

Buitengewoon beleid

Ten tweede: het herstel is in grote mate te danken aan een buitengewoon monetair beleid.

De rente staat op nul procent en de Europese Centrale Bank (ECB) heeft ongekende hoeveelheden obligaties opgekocht. De ECB moest handelen omdat de politiek het naliet of te traag was. Het is maar zeer de vraag of de ECB bij een volgende klap nog genoeg mogelijkheden heeft om de economie te stabiliseren.

Ten derde: De groeicijfers van nu zeggen weinig over het vermogen van de eurozone om een nieuwe crisis te voorkomen, of om een nieuwe schok te doorstaan zonder dezelfde sociale ellende die we in de eurocrisis hebben gezien in grote delen van de unie.

Momentum

Er is een momentum om het bouwwerk van de eurozone te versterken. Er ligt een routekaart van de Europese Commissie. De Franse president Emmanuel Macron wil de eurozone schokbestendig maken en optreden tegen sociale dumping. Het eerste hoofdstuk van het Duitse coalitieakkoord bevat een agenda voor een rechtvaardig Europa van gelijke kansen. Duitsland en Frankrijk hebben aangekondigd samen het voortouw te willen nemen.

In de Tweede Kamer en in het Nederlandse kabinet wordt er vaak argwanend gekeken naar deze ontwikkelingen. Het is Nederland goed recht om een eigen lijn te trekken, maar trekt Nederland niet aan de verkeerde kant? De regering wil door met de euro, maar staat op de rem bij vrijwel alle mogelijke voorstellen om de muntunie stabieler en socialer te maken.

Moet de ECB, waarop geen enkel parlement controle kan uitoefenen, dan straks opnieuw de kastanjes uit het vuur zal halen als een euroland in de problemen komt?

Is de eurozone in staat is om de klap op te vangen als de markten het vertrouwen verliezen in - pak hem beet - Italië? Is het verantwoord om alle discussies over een versterking van de eurozone te blokkeren?

Dr. No

Wopke Hoeksta, de Nederlandse minister van Financiën stuurde samen met een paar kleine noordelijke euro en niet-eurolanden een brief waaraan hij de bijnaam Dr. No heeft te danken.

In plaats van aan te haken bij nieuwe Duits-Franse initiatieven voor een stabielere en crisisbestendige eurozone, lijkt de strategie van Nederland om Duitsland op de lijn van oud-minister Schäuble te krijgen: grote spaaroverschotten, meer vrijhandel, meer interne markt en bovenal bezuinigen om het stabiliteitspact te respecteren.

Natuurwet

“Het eigen huis op orde” noemt de regering het. Maar het is precies dit beleid, dat de onzekerheid van Europanen heeft vergroot. Het is het beleid dat de politieke verhoudingen tussen noord en zuid op scherp heeft gezet.

Wat nog wel het meest aan stoort, is de manier waarop de premier dit beleid verkoopt alsof het een natuurwet is.

Het is een economisch beleid toegesneden op multinationals die nauwelijks belasting afdragen. Meer markt en snijden in de sociale zekerheid en de publieke sector. Het is dit rechtse recept dat als alternatiefloos wordt gepresenteerd, waardoor burgers zich afkeren van de EU.

Lage staatsschuld

In zijn speech in Berlijn beweerde de premier dat landen met een lage staatsschuld goed voorbereid zijn op de volgende crisis. Maar Spanje en Ierland hadden voor de crisis een staatsschuld van ver beneden de zestig procent van het BBP en moesten daarna toch bij het noodfonds aankloppen. Waarom ziet deze regering de staatsschuld als grote boeman? En is het een goed vooruitzicht als overheden opnieuw inspringen voor private schulden?

Gezonde langer termijn overheidsfinanciën zijn belangrijk, maar het was het de uit de klauwen gewassen financiële sector, de oververhitting van de huizenmarkt, een overschot aan krediet die onder andere Spanje en Ierland deden ontsporen.

Gereguleerde interne markt

Dan het andere stokpaardje van de regering: de interne markt. Die kan ons welvaart brengen, zeker. Maar alleen onder voorwaarde dat die goed gereguleerd is. Door alleen te concentreren op het wegnemen van barrières maken we dezelfde fout als in de jaren voorafgaand aan de crisis. Toen konden kredieten op steeds verder gedereguleerde markten ongeremd naar Zuid-Europa vloeien en financiële producten alsmaar complexer en gevaarlijker worden. Het liberaliseren van het dienstenverkeer heeft bovendien voor sociale spanningen gezorgd, onder andere in de transportsector.

Verdere verdieping van de interne markt kan alleen als dit leidt tot een verbetering van de sociale situatie. Niet voor niets stemde het Europees Parlement vorige week het controversiële voorstel voor de e-card voor diensten weg.

Belasting op techbedrijven

“Het huis op orde” betekent wat mij betreft dat de eurolanden garanderen dat gewone mensen nooit meer de prijs betalen voor onverantwoorde risico’s die in de financiële sector genomen worden.

“Het huis op orde” betekent wat mij betreft dat de EU-lidstaten eindelijk in staat worden gesteld om de grootste bedrijven fatsoenlijk belasting te laten betalen. Zorg dat de race naar de bodem bij vennootschapsbelasting gestaakt wordt. Dat er met een Europese grondslag niet langer met winsten geschoven kan worden.

Onder andere Frankrijk wil vaart maken met een Europese aanpak voor een belasting op de grote techbedrijven. Bij het debat over de Europese Raad bespeurde was er bij de minister-president weinig enthousiasme over de nieuwe voorstellen van de Europese Commissie. Ik zie het gevaar dat Apple, Facebook, Google nog jarenlang vrijwel geen belasting afdragen als we moeten wachten totdat er in G20 of OESO-verband overeenstemming.

Nog niet stormbestendig

De economische groeicijfers mogen ons geen zand in de ogen strooien. De eurozone is nog niet stormbestendig en presteert te mager op sociaal vlak. Tien jaar na de crisis is het hoog tijd om dat aan te pakken. Niet alleen met de zeven dwergen uit het noorden maar met al onze bondgenoten in Europa.

Laat Kamerleden spreken in Europees Parlement | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Zwolle 26-03-2018 00:00

Zoals Europarlementariërs morgen, bij het jaarlijkse debat over de Staat van de Unie, het woord mogen voeren in de Tweede Kamer, zo moeten Nederlandse kamerleden en hun collega’s uit andere lidstaten de mogelijkheid krijgen te spreken in het Europees Parlement. 

Zo kan de politiek van de EU, in de visie van GroenLinks dichterbij de burgers worden gebracht. 

Burgers hebben vaak weinig zicht op de manier waarop besluitvorming in de EU wordt gecontroleerd, zegt GroenLinks kamerlid Bram van Ojik, die het voorstel morgen , samen met zijn EU-collega Bas Eickhout  zal doen. “Het Europees Parlement is vaak letterlijk ver weg en beperkt in zijn bevoegdheden. In de nationale parlementen wordt het debat bemoeilijkt door gebrekkig zicht op wat, door wie, wanneer in de EU besloten wordt”. 

Een groot jaarlijks debat van nationale partijleiders met de Europese Commissie kan de Europese samenwerking bevorderen en de controle op de besluitvorming verbeteren, aldus GroenLinks. Als er in de Tweede Kamer voldoende steun is voor het idee, vraagt de partij kamervoorzitter Arib het te bespreken met haar collega’s uit het Europees Parlement en de nationale parlementen.

De geschiedenis van de falende Turkijkedeal herhaalt zich in Libië | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Zwolle 18-03-2018 00:00

Deze week precies twee jaar geleden, op 20 maart 2016, ging de Turkijedeal in, die de trek van vluchtelingen en migranten via Turkije en de Griekse eilanden naar West-Europa moest stoppen. Europarlementariër Judith Sargentini maakt de balans op.

Volgens de deal voerde Turkije zijn grenspatrouilles op zodat smokkelbootjes niet meer konden vertrekken en ging akkoord met het terugnemen van Syriërs die die overtocht toch hadden gemaakt. In ruil daarvoor bood de Europese Unie drie miljard aan financiële steun voor de opvang van vluchtelingen in Turkije en beloofde het voor iedere teruggestuurde Syriër een kwetsbare vluchteling vanuit Turkije op te nemen. 

Doorslaand succes

Twee jaar later lijkt de deal – samen met het grenshek tussen Macedonië en Griekenland – voor regeringen in West-Europa een doorslaand succes: er konden asielzoekerscentra dicht. Maar een bezoek aan Lesbos en Chios toont de wrange realiteit. De vluchtelingen op de Griekse eilanden verkeren nog steeds in doffe ellende. Zij arriveerden na 20 maart 2016 en komen daarom niet in aanmerking om hervestigd te worden naar een ander land in Europa. Teruggestuurd naar Turkije worden ze vooralsnog ook niet. Verschillende rechtszaken in Griekenland daarover lopen nog en de Griekse regeringspartij Syriza twijfelt aan de opvang in Turkije, ook al is Turkije volgens Griekenland officieel een veilig land voor vluchtelingen

Dat vluchtelingen niet terug zouden kunnen naar Turkije omdat het er niet veilig is, kon je zien aankomen. En als er niemand terug gaat, dan hoeven Europese lidstaten ook geen vluchtelingen uit Turkije naar de Unie te halen. In 2017 bleef de teller steken op tienduizend hervestigde Syriers. Nederland nam er daarvan - een oog koning - tweeduizend voor zijn rekening. 

Ondertussen oordeelde het Europees Hof van Justitie dat de Turkijedeal geen internationaal verdrag is en dat de Europese Commissie en de Europese Raad officieel geen partij zijn. Hierdoor acht het Hof zichzelf niet bevoegd om te oordelen over de zaken van de vluchtelingen die onder de Turkije deal vallen. 

Libië

Twee jaar na de deal met Turkije is dit het resultaat; Turkije houdt vluchtelingen tegen, Europa betaalt maar is niet juridisch aansprakelijk en de beloofde hervestiging komt niet van de grond. Op de eilanden zitten duizenden mensen vast zonder enig uitzicht op verbetering. Toch wordt de Turkijedeal aangehaald als een formule die elders navolging verdient. Laten we nu eens kijken wat er de laatste maanden in Libië is gebeurd. 

Europa heeft de Libische grenswachten getraind en van snelle boten voorzien. Sinds de Libiërs hun eigen wateren weer patrouilleren, komen er aanzienlijk minder migranten aan in Italië. We weten dat migranten die door de Libische kustwacht uit het water worden gered, in een onmenselijk detentiekamp in Libië verdwijnen. Drenkelingen die door schepen met Europese vlag gered worden, mogen niet terug naar Libië, want wij beschouwen dat land als onveilig. 

'Officiële detentiekampen'

Na de berichtgeving over de mensonterende situatie in de detentiekampen in Libië is er een grootschalige evacuatie op gang gekomen, geleid door de Internationale Organisatie voor Migratie en betaald door de Europese Unie. De illegale gevangenissen, gerund door mensenhandelaars, liggen nog buiten ieders bereik. Migranten worden uit de officiële detentiekampen bevrijd en terug naar huis gebracht. Vluchtelingen, die thuis het risico op vervolging lopen, worden met hulp van VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR in Niger gehuisvest. Met de regering van Niger is afgesproken dat dit tijdelijk is en dat Europese landen bereid zijn om deze vluchtelingen in Europa op te nemen. 

Van de naar schatting 47.000 vluchtelingen in Libië zijn er tussen november en februari 1.020 naar Niger overgebracht. Tot nog toe mochten er slechts vijfentwintig naar een Europees land (Frankrijk) vertrekken. Deze week werd bekend dat de UNHCR tijdelijk gestopt is met het evacueren van vluchtelingen van Libië naar Niger, omdat te weinig Europese landen hun belofte aan Niger nakomen. 

Twee jaar na de Turkijedeal lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Libië houdt ze tegen, Europa betaalt maar is niet juridisch aansprakelijk en de beloofde hervestiging komt niet van de grond. Uitkomst: mensen zitten vast zonder enig uitzicht op verbetering. Deze formule werkt niet. 

Europees Parlement wil einde aan fiscaal shoppen door multinationals | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Zwolle 16-03-2018 00:00

Het Europees Parlement wil één Europees systeem voor de winstbelasting van bedrijven, zodat multinationals niet langer belasting kunnen ontwijken door hun winsten kunstmatig te verschuiven tussen EU-landen. GroenLinks steunt het voorstel en wil dat de EU-landen vaart maken met deze cruciale wet.

Op donderdag scherpte het Europarlement de voorstellen van de Europese Commissie voor een Europese grondslag voor de winstbelasting van bedrijven aan. 

“De achtentwintig verschillende berekeningen voor winstbelasting maken de Europese interne markt een paradijs voor belastingontwijkers als Ikea, Google en Starbucks”, reageert Europarlementariër Bas Eickhout. “Met één Europese belastinggrondslag krijgen landen weer grip op deze bedrijven. Multinationals gebruiken onze infrastructuur en moeten er dus ook een eerlijke bijdrage aan leveren.”

Aanscherpen

Het Europees Parlement wil het voorstel van de Europese Commissie op een aantal punten aanscherpen, waardoor een aantal onredelijke aftrekposten voor bedrijven versoberd worden. Ook stelt het Europarlement een nieuwe methode voor om techbedrijven zoals Google niet langer te belasten op basis van waar hun hoofdkantoor gevestigd is, maar ook op basis van de geëxploiteerde gebruikersdata per land. 

Eickhout: “Landen zijn een dief van hun eigen portemonnee als ze de belastingregels van de vorige eeuw toepassen op de grote techbedrijven van vandaag. Zij betalen momenteel nauwelijks belasting.”

Unanimiteit

De nationale regeringen moeten echter met unanimiteit over dit voorstel besluiten voordat de wet kan ingaan. Enkele EU-landen liggen voorlopig dwars en ook een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer uitte bezwaren. In het Duitse coalitieakkoord staat echter dat Duitsland samen met Frankrijk het initiatief wil nemen om aan Europese oplossingen voor winstbelastingen te werken.

“Ik hoop dat er na jaren stilstand eindelijk vooruitgang geboekt kan worden. Desnoods met een kopgroep van landen. Anders blijven landen en hun staatskas de speelbal van multinationals”, aldus Eickhout.

ChristenUnie wil vertrouwen versterken in de lokale democratie

ChristenUnie ChristenUnie Zwolle 25-04-2017 08:36

https://zwolle.christenunie.nl/k/n38119/news/view/1116320/597681/foto raadzaalChristenUnie Zwolle wil het vertrouwen in de democratie versterken, want dat vertrouwen lijkt af te nemen. Het lijkt er vooral op dat het vertrouwen in politici verminderd. Dat is zorgelijk. De ChristenUnie Zwolle ziet mensen met boosheid en teleurstelling. Zij voelen zich niet serieus genomen, herkennen zich niet in de volksvertegenwoordigers en haken af. Dat is een ideale voedingsbodem voor de opkomst van populisten.

“Democracy isn't perfect, I just don't know a better system.” Winston Churchill

Wij herkennen ons in de uitspraak van Churchill dat onze democratische rechtsstaat de minst slechtste is van alle regeringsvormen. Omdat een democratische regering een acceptabele balans vindt tussen enerzijds een daadkrachtige overheid (efficiëntie) en anderzijds draagvlak onder de bevolking (legitimiteit). Het brengt rust en stabiliteit en beschermt minderheden. Onze democratische rechtstaat is daarom een groot goed waar ook de ChristenUnie blij mee is.

Populisme heeft in de geschiedenis namelijk nooit een hoopgevend perspectief geboden. We moeten dus op zoek naar constructievere oplossingen. Hoe verbeteren we de democratische rechtsstaat zodat het beantwoordt aan de wensen en behoeften van burgers anno 2017? Verschillende oplossingen zijn denkbaar. Hier en daar vinden interessante experimenten plaats. De gemeente Arnhem werkt veel met referenda. De gemeente Amersfoort breekt een lans voor burgerparticipatie. De gemeente Oldebroek geeft inwoners van de dorpskern Oosterwolde de bevoegdheid om een eigen burgerbegroting op te stellen.

De ChristenUnie Zwolle wil samen met u nadenken wat er in Zwolle moet gebeuren om het vertrouwen in de (lokale) democratie te versterken. Welke middelen helpen om de lokale democratie duurzaam te verbeteren? We zijn benieuwd naar uw en jouw ideeën! Denkt u, denk jij met ons mee? U bent van harte welkom bij onze themavergadering ‘Versterk het vertrouwen in de lokale democratie’!

De themavergadering ‘Versterk het vertrouwen in de lokale democratie’ staat gepland op donderdagavond 11 mei. De vergadering neemt haar aanvang om 20.00 uur (19:45 inloop) en zal eindigen om 22.00 uur. De locatie volgt nog. U kunt zicht hier opgeven.

 

 

 

 

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.