Nieuws van politieke partijen over CDA inzichtelijk

75 documenten

Belevenisvluchten F-35; Een bak herrie, echt wel

CDA CDA Gemert-Bakel 24-10-2022 08:02

Dinsdag 17 oktober; de inwoners van onze gemeente maken kennis met de F-35. De F-35 scheert over Milheeze. Het nieuwe gevechtsvliegtuig is een plaatje om te zien. MAAR. Als het vliegtuig voorbijkomt worden we geconfronteerd met waar we bang voor waren. Een bak herrie tot wel 92 decibel volgens de geluidsmeter. Een oorverdovend lawaai. Met name voor onze inwoners in Milheeze een onacceptabele hoeveelheid geluid. En nu was het nog maar 1 F-35 die overvloog. Als straks de vliegbasis operationeel is kunnen het er zomaar 3 of 4 gelijktijdig zijn. En niet 1 dag, nee maar liefst 18, of misschien zelfs 24 weken lang!. En dat is wat onze bewoners rondom de vliegbasis De Peel te wachten staat. Mooi is de foto in het Eindhovens Dagblad van 18 oktober. Defensiepersoneel staat te kijken naar de F-35 met de oren afgedekt. Is dit de toekomst voor onze inwoners? Met oordopjes in aan het werk. Dit willen we toch echt niet. We zijn blij dat Defensie deze vluchten heeft georganiseerd, zodat we weten wat ons te wachten staat. Defensie nodigt u uit om deel te nemen aan de enquête en uw mening te geven over uw ervaring. Deze enquête kunt u terugvinden op de site https://enquete.toponderzoek.com/depeel. DOEN. Wilt u liever gebruik maken van de mogelijkheid om de enquête schriftelijk in te vullen dan kunt u dit melden bij het onderzoeksbureau of een berichtje aan ondergetekende en wij zorgen ervoor dat u de enquête thuis krijgt. Hoe gaat het nu verder? Op dit moment wordt er een milieueffectenrapportage opgesteld (de MER). In deze MER wordt onderzocht wat de effecten zijn op het milieu van de heropening van de vliegbasis. Hier speelt op dit moment ook stikstof een grote rol. Mag Defensie extra stikstof gaan uitstoten dicht bij een Natura 2000 gebied, terwijl onze agrariërs daar in de omgeving misschien moeten stoppen? Ook deze puzzel moet nog worden gelegd. Het is nog geen gelopen race. Als de uitkomsten van de MER bekend zijn komen we bij u terug. Dit is namelijk het moment om ons te laten horen bij de staatssecretaris in Den Haag! Wilt u graag eerder met ons in gesprek? Of zijn er andere zaken die u graag wilt bespreken. Neem dan vooral contact op. Namens CDA Gemert-Bakel Theo vd Berkmortel 06-53621006 Gemertbakel.cda@gmail.com

Thirsa van der Meer over de busverbinding met Schiphol

CDA CDA Aalsmeer 28-01-2022 13:50

Thirsa van der Meer legt uit dat de huidige busverbinding met Schiphol onacceptabel is en dat er snel weer een rechtstreekse bus vanuit Aalsmeer moet komen naar het grootste treinstation in de regio! #Altijd Dichtbij

Motie Geluidshinder vliegbasis Leeuwarden

CDA CDA Waadhoeke 14-11-2021 15:38

De hele gemeenteraad van Waadhoeke steunde donderdag 11 november onze motie 'Geluidsoverlast rondom vliegbasis Leeuwarden'. De woningen rondom de vliegbasis moeten beter geïsoleerd worden met triple-glas. Dit glas biedt betere akoestische isolatie tegen het extra lawaai van de JSF-straaljagers. De gemeenten Leeuwarden en Waadhoeke moeten meer druk uitoefenen op het Ministerie van Defensie om deze maatregelen te versnellen. Fractievoorzitter Anton Wijkhuijs uit Franeker riep de gemeenteraad op om de inwoners van Marsum te steunen. “De inwoners van Marsum en Ingelum en omgeving verdienen onze aandacht en ze verdienen steun van de gemeente in het proces om geluidswerende maatregelen te versnellen”. Er spelen veel verschillende belangen, zoals veiligheid, volksgezondheid, duurzaamheid en werkgelegenheid. Er zijn ook concrete plannen om op de vliegbasis een 12 hectare groot zonnepark te realiseren. Deze ontwikkelingen biedt volgens Wijkhuijs kansen om een project met Europese subsidie van de grond te krijgen.

Motie zienswijze ontwerp-luchtvaartnota

CDA CDA VVD Teylingen 25-07-2020 10:10

In de vergadering van de gemeenteraad van donderdag 9 juli 2020 kwam opnieuw de ontwerp-Luchtvaartnota aan de orde. De gemeente Teylingen maakt onderdeel uit van het cluster Zuidwest in de omgevingsraad Schiphol. Dit cluster heeft een zienswijze op de Luchtvaartnota opgesteld, waarin stevige kritiek wordt geuit op de ontwerp nota en de inhoud ervan. Samen met andere partijen heeft het CDA zich sterk gemaakt om voor Teylingen ook een eigen zienswijze in te dienen, om daarmee recht te doen aan de veelgehoorde klachten van inwoners over geluidsoverlast en fijnstof door het vliegverkeer van Schiphol. In deze zienswijze spreken wij ons sterk uit tegen de voorgenomen groei van het aantal vluchten, tegen aanleg van de extra parallelle Kaagbaan, voor het zo snel mogelijk terugbrengen van het aantal nachtvluchten en hiermee de geplande vertrek en aankomsten van vliegtuigen in de nacht onmogelijk te maken. In de Raad was een meerderheid voor het indienen van een eigen zienswijze (alleen VVD en Trilokaal waren tegen).

Uit de Raad van 9 juni

CDA CDA D66 Smallingerland 12-06-2020 14:07

Ronde Tafel Als gast bij het onderwerp begroting FUMO 2021 en jaarstukken FUMO 2019 was de financial controller van de FUMO. Uit de jaarrekening blijkt dat het ziekteverzuim is gedaald en de productiviteit is verhoogd, de FUMO voert alle taken naar behoren uit, aldus FUMO. Wel heeft zij begrip voor de financiële situaties van de gemeenten, waaronder hoge kosten in het sociaal domein en Corona gerelateerde kosten. Een efficiency slag bij de FUMO is daarom ook van belang om kosten zoveel mogelijk laag te houden. De voorzitter van de cliëntenraad vond de jaarrapportage sociaal domein 2019 uitgebreid, maar miste in het hele stuk wel of het beleid nu ook de resultaten geeft die men voor ogen heeft. De cliëntenraad zal haar verbeterpunten delen met de raad. Bij de begroting Carins was als gast de directrice van Carins aanwezig. Er is in de afgelopen maanden kritisch gekeken naar organisatie en taken van Carins, waarbij is aangegeven dat hiermee efficiency in de organisatie is behaald. De CDA fractie vroeg of de begroting van 7,3 miljoen euro reëel en voldoende was om al het werk uit te voeren. Volgens Carins is dit een reële, maar krappe begroting. Onverwachte toename van hulpvraag of nieuw landelijk beleid kunnen kosten eventueel verhogen. Duidelijk is dat Carins intern nog bezig is om taken en functies beter te beschrijven, waarbij er gekeken wordt naar wat men doet en welke ureninzet hiervoor nodig is. Gasten bij het onderwerp monitor onderwijshuisvesting waren tevreden over de monitor, met name in investering in huisvesting en het uitgangspunt van integrale kind centra (samenvoeging kinderopvang/school en peuterspeelzaal). Debat Jaarstukken Marrekrite 2019/concept begroting 2021/meerjaren rekening 2022-2024: De Marekrite heeft een gezonde financiële uitgangspositie, waarbij er een vrij hoge algemene reserve aanwezig is. De concept zienswijze van het college stelt voor om de Marekrite hierop te bevragen. Wethouder de Ruiter is het niet eens met de visie van de Marekrite om deze algemene reserve nog verder te verhogen. De Marekrite was niet aanwezig bij de ronde tafel en de wethouder zal zorgen dat de vragen die er nog leven bij de gemeenteraad schriftelijk door de Marekrite zullen worden beantwoord. Jaarstukken GR SW Fryslân 2019/begrotingswijziging 2020/begroting GR SW Fryslân: Er werd aandacht gevraagd om naast aandacht voor de begroting van de GR SW, ook aandacht te houden voor de NV Caparis zelf. Wethouder Hoekstra zal zeker met de 3 andere deelnemende gemeenten de situatie bij Caparis goed in de gaten zal houden. Toekomst vliegveld Drachten: Het college stelt voor om het raadsbesluit van december 2019 niet uit te voeren (exclusiviteitsbeding Vlieg Club Fryslân) omdat hier juridisch haken en ogen aan kunnen zitten. Het nieuwe raadsvoorstel is om geen uitvoering te geven aan het raadsbesluit van december, in de loop van dit jaar met een concept kader op inhoud en proces te komen en het vliegveld dus niet te sluiten op dit moment. Er werden 2 amendementen ingediend, waarbij D66 voorstelde dat de VCF een gedeelte van het vliegveld pacht en de rest van het vliegveld te gebruiken voor aanleg van een zonnepark. De CDA fractie ziet graag dat alle belangen van relevante partijen worden meegenomen en gerespecteerd, de fractie constateert dat de VCF vooral naar zich zelf kijkt. Het voorstel van de commerciële partijen die de raad heeft ontvangen, spreekt de CDA fractie aan. Hierbij is oog voor duurzaamheid, economische kansen en ontwikkelingen en inzet op duurzaamheid. Volgens de CDA fractie staat gebrek aan daadkracht de toekomst van het vliegveld in de weg. De opdracht aan de vliegclub om te komen met een gedragen plan met de huidige gebruikers kwam niet uit de verf omdat zij niet allemaal tot samenwerking konden komen. Daarom stelde de CDA fractie in haar amendement voor om een externe deskundige aan het werk te zetten, deze in overleg te laten gaan met alle huidige en potentiele gebruikers en uiterlijk eind augustus met een voorstel te komen. Voor het CDA staat het vliegveld voor een uniek aspect van Smallingerland met kansen voor de huidige gebruikers en duurzame initiatieven, toepassing van innovatie zoals elektrisch vliegen en toepassing waterstof. Niet alleen hobbymatig maar ook meer kansen voor werkgelegenheid en bovenal het behoud van het vliegveld. Ook daarom is snelheid geboden! Wethouder Hoekstra zegde toe dat hij met alle betrokken partijen om de tafel, maar kan niet toezeggen dat dit proces ook voor eind augustus klaar is. Beide amendementen werden bij het besluit verworpen en helaas moeten we constateren dat andere partijen tevreden zijn met de vage toezeggingen van het college om pas in het najaar 2020 met weer een nieuw plan te komen. Besluit Tijdens het vragenuur stelde de CDA fractie vragen over de stand van zaken van een eerder aangenomen motie over de plaatsing van kleine windmolens. Wethouder de Ruiter kon melden dat er tot nu toe geen enkele aanvraag is binnengekomen bij de gemeente. Plaatsing van kleine windmolens mag volgens provinciaal beleid alleen bij agrarische bedrijven, en dan alleen als er nog geen zonnepanelen zijn geplaatst op het dak. Verder werden er vragen gesteld door de SB over berichten in de media (o.a. positieve jaarrekening gemeente, aanvraag wietteler) die eerder de media bereiken dan de raad. Wethouder Sijperda erkende dat er een aantal zaken in de communicatie niet goed zijn gegaan en dat dit intern wordt bijgesteld. Ondanks de schriftelijke beantwoording van het college aan de ELP over uitbreiding terrassen op de Kaden, stelde de ELP alsnog vragen hierover. F inanciële stukken Marekrite: aangenomen Financiële stukken GR SW Fryslân: aangenomen Amendement CDA vliegveld(VVD/SB): verworpen Amendement D66 vliegveld Drachten: verworpen Raadsvoorstel vliegveld (geen uitvoering raadsbesluit december 2019 en voorlopig geen sluiting vliegveld): aangenomen Met vriendelijke groet uit de CDA fractie, Karin (van der Velde-Ronda), Hans (Doddema), Corrie (Ponne), Minke (de Voor-Veenstra), Douwe (Hiemstra) en Sjouke (Rijpma) Reacties welkom via cdarijpma@hotmail.com Sjouke Rijpma (fractievertegenwoordiger CDA Smallingerland) 06-470 56 678

Uit de Raad van 26 mei 2020

CDA CDA D66 PvdA Smallingerland 31-05-2020 14:01

Ronde Tafel Bij het onderwerp Friese Regionale Energiestrategie pleitte de stichting MienskipsEnergie voor het tijdig en goed meenemen van inwoners in de energietransitie. De gemeente moet bij wind- en zonne-energie opwekking vooral sturend en actief zijn en bij de warmtetransitie heeft de gemeente een regie rol. De potentie van duurzame energie opwekking is in potentie veel hoger dan de ambitie die nu is verwoord in de RES. Omdat een meerderheid van de fracties op 12 mei vond dat het dossier het vliegveld nog niet rijp was voor het debat, stond dit dossier weer op de agenda. Er waren dus ook een groot aantal insprekers aanwezig, waaronder advocaten. Op initiatief van de SEVD (Stichting Exploitatie Vliegveld Drachten) heeft op 25 mei een bijeenkomst plaats gevonden met relevante betrokkenen, waarbij het doel was om overeenstemming te krijgen over samenwerking met alle partijen. Uit dit overleg is duidelijk geworden dat er 2 kampen zijn; De ondernemers die het vliegveld willen behouden met een GA status (vliegtuigen boven de 450 kg), nieuwe bedrijvigheid aantrekken (vliegtuig gerelateerd zoals ontwikkeling van duurzame vliegtuigen) en zij bieden volledige financiële verantwoordelijkheid voor opknappen vliegveld. De vliegvereniging Fryslân blijft bij haar standpunt dat het vliegveld een MLA status moet krijgen (vliegtuigen onder de 450 kg) en zal op eigen kosten een kunststof landingsbaan aanleggen. De CDA fractie vroeg aan de SEVD waarom zij een vliegveld bestemming wil hebben voor de duur van 50 jaar en of bij uitbreiding van vliegtuig gerelateerde bedrijven er meer overlast zou komen voor omwonenden. De reden voor de duur van 50 jaar is om de ondernemers de kans te geven ook hun investering terug te verdienen. Momenteel vinden er tussen de 4000-5000 vliegbewegingen plaats op Drachten, bij een uitbreiding zou dit ongeveer met 1/3 toenemen. Volgens de SEVD kan dit binnen geldende milieu- en geluidsnormen gebeuren. Verder werden veel technische en juridische zaken toegelegd en werd er niet afgeweken van de bekende standpunten van betrokkenen. Op 9 juni staat het onderwerp geagendeerd voor het debat. Debat De CDA fractie diende een amendement in bij financiële stukken van de Veiligheidsregio Fryslân (jaarstukken 2019, 1 e begrotingswijziging 2020 en programma begroting 2021). Ondanks het goede werk van de VRF (ook tijdens de corona crisis), ziet de fractie nog volop kansen om de bedrijfsvoering van de VRF verder te verbeteren. Het amendement hield in om bij de begrotingswijziging 2021 wel een zienswijze in te dienen om deelnemende gemeenten beter in overleg te laten gaan met de VRF over doelstellingen en behaalde resultaten, de informatievoorziening naar de deelnemers te verbeteren en een verbeterde planning- en control cyclus te hanteren. De CDA fractie wil vooral dat deelnemende gemeenten meer gezamenlijk optrekken en op 1 lijn komen. Portefeuillehouder Rijpstra beaamde dat de onderbouwing voor extra geld en de begroting van de VRF beter kan, maar dat dit in de afgelopen al verbeterd is. Hij kon zich vinden in de besluitpunten van het amendement, maar liet ook blijken dat Smallingerland vaak alleen staat in kritische zienswijzen. Bij het vaststellen van het functieprofiel en raadsvisie 2020-2022 werden er 2 amendementen ingediend. D66 riep op om in de vacaturetekst ook specifieke kennis en ervaring toe te voegen op het gebied van duurzaamheid en ruimtelijke ordening en FNP riep op om passieve beheersing van de Friese taal op te nemen. Wat volgde was een bijzonder debat en stemming; het blijkt dat de vacature reeds is uitgezet en de sluitingsdatum 3 juni is. Volgens Rijpstra was dit niet goed gegaan, het was de bedoeling om alleen een melding uit te zetten dat Smallingerland nieuwe wethouders zoekt, maar de vacature was al compleet geplaatst. Bij de latere stemming (CDA fractie tegen amendementen) bleek de uitslag van het amendement van de FNP 15 voor en 15 tegen. De PvdA stelde voor om van standpunt te wijzingen en zodoende toch een meerderheid te krijgen voor het amendement van de FNP. De gemeentewet verbiedt dit echter en zodoende werden alle amendementen en het functieprofiel van de agenda gehaald en verplaatst naar 2 juni. Aangezien de deadline van de vacature 3 juni is, is het de vraag of de vacature tekst nog zal worden aangepast. Besluit Bij het vragenuur stelde de CDA fractie vragen over het van de agenda halen van de omgevingsvergunning van het van der Valk hotel. In de brief van het college staat dat de initiatiefnemer in overleg zal gaan met de omwonenden, echter in 2019 was de raad al akkoord gegaan met de uitbreiding. Wethouder Sijperda vertelde dat omwonenden zich onvoldoende gehoord voelen met de initiatiefnemer en deze heeft voorgesteld zelf in gesprek te willen en de dialoog aan te gaan. Dit zal zo snel mogelijk worden gedaan, zodat de tijdsduur qua uitbreiding ook niet in geding komt.  Amendement CDA financiële stukken VRF: aangenomen  Zienswijze Financiële stukken VRF: aangenomen  FUMO lidmaatschap WSGO: aangenomen  Functieprofiel wethouders en raadsvisie 2020-2022: nieuwe stemming op 2 juni Met vriendelijke groet uit de CDA fractie, Karin (van der Velde-Ronda), Hans (Doddema), Corrie (Ponne), Minke (de Voor-Veenstra), Douwe (Hiemstra) en Sjouke (Rijpma) Reacties welkom via cdarijpma@hotmail.com Sjouke Rijpma (fractievertegenwoordiger CDA Smallingerland) 06-470 56 678

Amhaouch: luchtvaartnota biedt oplossingen uit het midden

CDA CDA Zuid-Holland 15-05-2020 14:13

Het kabinet heeft de luchtvaartnota 2020-2050 gepresenteerd. In dit document geeft het kabinet de richting aan voor de ontwikkeling van de luchtvaart in Nederland in de periode 2020 tot 2050. CDA-woordvoerder Mustafa Amhaouch vindt het verstandig dat in de luchtvaartnota wordt gekozen voor oplossingen uit het midden, waarbij een goede balans wordt gecreëerd tussen concurrentie en duurzaamheid, met meer oog voor de omgeving. Hij is blij dat in de luchtvaartnota handvatten worden geboden om het vertrouwen in de luchtvaartsector, ook door de omgeving, te herstellen. Bijvoorbeeld doordat er naast oog voor economische waarde en werkgelegenheid ook controle in het beleid wordt ingebouwd op het gebied van groei, kwaliteit en hinderbeperking én er stevige ambitie wordt getoond als het gaat om duurzaamheid.ConcurrerendHet CDA is positief gestemd over het feit dat in de luchtvaartnota aandacht is voor de economische waarde en de werkgelegenheid die ontstaat door de luchtvaart. We zetten ons in voor meer samenwerking en betere positionering van de verschillende regionale vliegvelden van nationaal belang. Zij kunnen elkaars kracht beter benutten. In de nota wordt op uiteenlopende punten expliciet aandacht besteed aan de economische toegevoegde waarde van de hoogwaardige luchtvaartindustrie in Nederland. Op aandringen van het CDA komt er een innovatiestrategie.DuurzaamWe hechten eveneens veel waarde aan een duurzame luchtvaart. Het CDA vindt het belangrijk dat er op verstandige wijze, forse stappen worden gezet op het gebied van verduurzaming. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het gebruik van bio en synthetische kerosine en zuinige vliegtuigen. Daarnaast is het belang van elektrisch taxiën en de elektrificatie van grondgebonden activiteiten rond luchthavens nadrukkelijk opgenomen. Tot slot juicht het CDA de potentie van elektrisch en hybride vliegen toe. Nederland heeft de ambitie om hierin leidend te zijn.Oog voor de omgevingHet is van groot belang dat de sector oog heeft voor de omgeving en de mensen achter de cijfers. Dat moet onder andere gebeuren door meer controle in het beleid aan te brengen als het gaat om groei, vermindering van het aantal nachtvluchten en minder hinder van uitstoot en vervuilende stoffen. Groei moet worden verdiend door negatieve effecten te verminderen en er zal meer sturing zijn op netwerkkwaliteit.

Vliegbasis De Peel; eruit halen wat erin zit!

CDA CDA Gemert-Bakel 04-05-2020 06:05

Al eerder spraken wij onze zorgen uit over de heropening van vliegbasis De Peel en de gevolgen die dat heeft voor onze inwoners, met name in Milheeze en De Rips. We praten u graag weer even bij over dit onderwerp want hoe zat het ook alweer? Door de verslechterde veiligheidssituatie in de wereld moet defensie meer gaan oefenen en daardoor gaat het aantal militaire vluchten toenemen. Alle vliegbases in Nederland zitten vol of bijna vol en daarom wil defensie graag een heropening van vliegbasis De Peel. Hiervoor bereidt defensie een luchthavenbesluit voor. Op dit moment wordt er een milieueffectenrapportage (MER) opgesteld, als deze klaar is dan kan er door omwonenden en belanghebbenden weer bezwaar gemaakt worden. In deze MER wordt onderzocht wat de effecten zijn op het milieu van de heropening van de vliegbasis. Dit gebeurt door een onafhankelijke commissie, zij wegen de plussen en de minnen tegenover elkaar af. In Gilze-Rijen speelt hetzelfde, daar zijn ze alleen al iets verder in de procedure. Op de MER van de heropening van vliegbasis Gilze-Rijen zijn meer dan 800 zienswijzen ontvangen en dat heeft de staatsecretaris doen besluiten om de reservefunctie voor de F16’s te verplaatsen naar De Peel. Argumentatie daarbij is de geluidsoverlast voor de omgeving… geldt dit niet voor Gemert-Bakel? CDA Gemert-Bakel werd verrast door deze keuze van de staatsecretaris. Wij willen dat er een transparant proces wordt doorlopen en dat we dus op de hoogte worden gebracht bij wijzigingen. Daarnaast leven er nog veel vragen bij onze inwoners op het gebied van milieu-impact, geluidsoverlast bij F16’s maar ook bij F35’s, en aantasting van de leefbaarheid van met name de kernen Milheeze en De Rips. Vragen die wat ons betreft zorgvuldig beantwoord dienen te worden! We weten dat onze gemeente geen partij is die de keuze maakt of vliegbasis De Peel wordt heropend. Dat gebeurt in Den Haag. Toch zullen wij er alles aan doen om voor onze inwoners er alles uit te halen wat erin zit. Dat is onze taak. We kunnen niet beloven dat de vliegbasis niet in gebruik genomen gaat worden maar we kunnen wel beloven dat het CDA zich maximaal inspant voor onze inwoners in dit proces. Eruit halen wat erin zit dus! En dat doen we niet alleen. Dat willen we samen doen met de dorpsraden en met de andere fracties in de gemeenteraad. Op het moment dat de MER is afgerond komen wij bij u terug. Dat is namelijk het moment om ons te laten horen bij de staatsecretaris in Den Haag! Wilt u graag eerder met ons in gesprek? Of zijn er andere zaken die u graag wilt bespreken. Neem dan vooral contact op. Namens CDA Gemert-Bakel, Theo van den Berkmortel (06-53621006) gemertbakel.cda@gmail.com

Rotterdam The Hague Airport: Vertraging onbekend!

D66 D66 SGP CDA Rotterdam 24-04-2020 08:36

Tot voor kort zorgde Rotterdam The Hague Airport (RTHA) voor veel overlast voor bewoners en was daarnaast erg vervuilend. Door de coronacrisis is dit tijdelijk anders, maar dit zal na de crisis weer zo zijn.

D66 maakt zich al jaren hard om de overlast van de RTHA te verminderen, maar helaas blijft de overlast toch toenemen. Dit komt voornamelijk door de huidige tijdelijke regelgeving die er niet voor zorgt dat de overlast afneemt. Deze tijdelijke regelgeving had al jaren geleden vervangen moeten worden, maar dat is vooralsnog niet gebeurd.

De wethouder gaf onlangs aan dat de tijdelijke regelgeving ook in 2020 niet vervangen zou gaan worden. Dat is voor D66 een doorn in het oog. Chantal Zeegers en Ingrid van Wifferen stelde dit aan de kaak bij de wethouder en werden hierin gesteund door CU/SGP, CDA en PvdA. Chantal: “Zowel de gemeenteraad als het college van B&W heeft zich al meerdere malen uitgesproken tegen verdere groei van de luchthaven, voor betere handhaving en minder hinder. Voor D66 is het dan ook onverteerbaar dat de vervanging van de tijdelijke regelgeving, die voor betere handhaving moet zorgen, zo lang op zich laat wachten.” D66 roept de wethouder op om actief te gaan pleiten voor vervanging van de tijdelijke wetgeving bij het Rijk.

Het bericht Rotterdam The Hague Airport: Vertraging onbekend! verscheen eerst op Rotterdam.

Tweede Kamer spreekt over stort in Alphen

CDA CDA West Maas en Waal 04-03-2020 17:45

CDA West Maas en Waal zal met verschillende leden van het bestuur, raadslid en fractievolger aanwezig zijn bij het Ronde Tafelgesprek in de Tweede Kamer op 9 Maart. Uiteraard volgen we dit proces nauwgezet en waar nodig ondersteuning geven. De stelling van CDA West Maas en Waal is glas helder; Over De Maas mag niet het afvalputje van Nederland zijn.