Nieuws van politieke partijen in Berg en Dal inzichtelijk

12 documenten

Reizigers op Maaslijn dupe van ...

PvdA PvdA Berg en Dal 17-02-2019 16:00

Reizigers op Maaslijn dupe van slecht presterend Arriva. Met spandoeken met de tekst “Altijd druk is ruk“ werden de actievoerders “Je kunt nog beter gaan fietsen” aangemoedigd.

Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen

PvdA PvdA Berg en Dal 14-02-2019 10:00

Reizigers op Maaslijn dupe van slecht presterend Arriva. Actie op station Mook-Molenhoek.

De treinen op de Maaslijn voldoen niet aan de punctualiteitseisen in de concessie. Ze vertonen veelvuldig mankementen en er is veel uitval. Ook zijn ze overvol en blijven passagiers verbijsterd achter op het station. Vele reizigers naar de onderwijsinstellingen komen te laat op school of universiteit en afspraken lopen in het honderd. Ook komen velen te frequent te laat op hun werk. Doordat de elektrificatie uitgesteld lijkt te worden, wordt het huidige materieel van Arriva langer ingezet dan de afschrijvingstermijn. Door deze problemen kiezen reizigers weer vaker voor de auto.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/fietstocht-door-jonge-socialisten-van-venray-naar-nijmegen/

Station Mook-Molenhoek

Op zondag 17 februari fietsen de Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen om aandacht te vragen voor de problematiek.

Rond 14.00 uur wordt station Mook-Molenhoek aangedaan.

Lodewijk Asscher, fractievoorzitter van PvdA in de Tweede kamer en Peter Kerris, fractievoorzitter en lijsttrekker PvdA-Gelderland fietsen ook een stuk mee.

De trein op de Maaslijn rijdt zo slecht, dat de jongerenvereniging van de PvdA, de Jonge Socialisten in actie komt. Samen met Lodewijk Asscher en de lijsttrekkers van de Brabantse, Gelderse en Limburgse PvdA springen ze op de fiets om de problemen op deze verbinding nog maar eens onder de aandacht te brengen.

“We kunnen nog beter fietsen” Stelt de voorzitter van de Jonge Socialisten regio Arnhem-Nijmegen, Lotte Demarteau. Zelf woonachtig in Venray ervaart Lotte dagelijks hinder met de verbinding naar het noorden. “Ik reis via Eindhoven naar school omdat ik gewoon niet weet of ik op de plaats van bestemming kom met de Maaslijn.”

Lotte Demarteau is niet de enige student die hinder ondervindt, een groep studenten van het ROC in Nijmegen hebben een petitie gestart om aandacht te vragen voor de slechte verbinding. De petitie onder de naam #FixhetOV is momenteel 4500 keer ondertekend door gedupeerde reizigers.

Momenteel geven vierhonderd gedupeerde jongeren via facebook aan mee te willen fietsen langs de Maaslijn. Lotte blijft er nuchter onder: “Dat de actie zo succesvol lijkt te worden is natuurlijk leuk. Het gaat me erom dat de Maaslijn eindelijk doet wat ons beloofd is, namelijk op tijd rijden.”

Het bericht Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen

PvdA PvdA Berg en Dal 14-02-2019 10:00

Reizigers op Maaslijn dupe van slecht presterend Arriva. Actie op station Mook-Molenhoek.

De treinen op de Maaslijn voldoen niet aan de punctualiteitseisen in de concessie. Ze vertonen veelvuldig mankementen en er is veel uitval. Ook zijn ze overvol en blijven passagiers verbijsterd achter op het station. Vele reizigers naar de onderwijsinstellingen komen te laat op school of universiteit en afspraken lopen in het honderd. Ook komen velen te frequent te laat op hun werk. Doordat de elektrificatie uitgesteld lijkt te worden, wordt het huidige materieel van Arriva langer ingezet dan de afschrijvingstermijn. Door deze problemen kiezen reizigers weer vaker voor de auto.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/fietstocht-door-jonge-socialisten-van-venray-naar-nijmegen/

Station Mook-Molenhoek

Op zondag 17 februari fietsen de Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen om aandacht te vragen voor de problematiek.

Rond 14.00 uur wordt station Mook-Molenhoek aangedaan.

Lodewijk Asscher, fractievoorzitter van PvdA in de Tweede kamer en Peter Kerris, fractievoorzitter en lijsttrekker PvdA-Gelderland fietsen ook een stuk mee.

De trein op de Maaslijn rijdt zo slecht, dat de jongerenvereniging van de PvdA, de Jonge Socialisten in actie komt. Samen met Lodewijk Asscher en de lijsttrekkers van de Brabantse, Gelderse en Limburgse PvdA springen ze op de fiets om de problemen op deze verbinding nog maar eens onder de aandacht te brengen.

“We kunnen nog beter fietsen” Stelt de voorzitter van de Jonge Socialisten regio Arnhem-Nijmegen, Lotte Demarteau. Zelf woonachtig in Venray ervaart Lotte dagelijks hinder met de verbinding naar het noorden. “Ik reis via Eindhoven naar school omdat ik gewoon niet weet of ik op de plaats van bestemming kom met de Maaslijn.”

Lotte Demarteau is niet de enige student die hinder ondervindt, een groep studenten van het ROC in Nijmegen hebben een petitie gestart om aandacht te vragen voor de slechte verbinding. De petitie onder de naam #FixhetOV is momenteel 4500 keer ondertekend door gedupeerde reizigers.

Momenteel geven vierhonderd gedupeerde jongeren via facebook aan mee te willen fietsen langs de Maaslijn. Lotte blijft er nuchter onder: “Dat de actie zo succesvol lijkt te worden is natuurlijk leuk. Het gaat me erom dat de Maaslijn eindelijk doet wat ons beloofd is, namelijk op tijd rijden.”

Het bericht Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen

PvdA PvdA Berg en Dal 14-02-2019 10:00

Reizigers op Maaslijn dupe van slecht presterend Arriva. Actie op station Mook-Molenhoek.

De treinen op de Maaslijn voldoen niet aan de punctualiteitseisen in de concessie. Ze vertonen veelvuldig mankementen en er is veel uitval. Ook zijn ze overvol en blijven passagiers verbijsterd achter op het station. Vele reizigers naar de onderwijsinstellingen komen te laat op school of universiteit en afspraken lopen in het honderd. Ook komen velen te frequent te laat op hun werk. Doordat de elektrificatie uitgesteld lijkt te worden, wordt het huidige materieel van Arriva langer ingezet dan de afschrijvingstermijn. Door deze problemen kiezen reizigers weer vaker voor de auto.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/fietstocht-door-jonge-socialisten-van-venray-naar-nijmegen/

Station Mook-Molenhoek

Op zondag 17 februari fietsen de Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen om aandacht te vragen voor de problematiek.

Rond 14.00 uur wordt station Mook-Molenhoek aangedaan.

Lodewijk Asscher, fractievoorzitter van PvdA in de Tweede kamer en Peter Kerris, fractievoorzitter en lijsttrekker PvdA-Gelderland fietsen ook een stuk mee.

De trein op de Maaslijn rijdt zo slecht, dat de jongerenvereniging van de PvdA, de Jonge Socialisten in actie komt. Samen met Lodewijk Asscher en de lijsttrekkers van de Brabantse, Gelderse en Limburgse PvdA springen ze op de fiets om de problemen op deze verbinding nog maar eens onder de aandacht te brengen.

“We kunnen nog beter fietsen” Stelt de voorzitter van de Jonge Socialisten regio Arnhem-Nijmegen, Lotte Demarteau. Zelf woonachtig in Venray ervaart Lotte dagelijks hinder met de verbinding naar het noorden. “Ik reis via Eindhoven naar school omdat ik gewoon niet weet of ik op de plaats van bestemming kom met de Maaslijn.”

Lotte Demarteau is niet de enige student die hinder ondervindt, een groep studenten van het ROC in Nijmegen hebben een petitie gestart om aandacht te vragen voor de slechte verbinding. De petitie onder de naam #FixhetOV is momenteel 4500 keer ondertekend door gedupeerde reizigers.

Momenteel geven vierhonderd gedupeerde jongeren via facebook aan mee te willen fietsen langs de Maaslijn. Lotte blijft er nuchter onder: “Dat de actie zo succesvol lijkt te worden is natuurlijk leuk. Het gaat me erom dat de Maaslijn eindelijk doet wat ons beloofd is, namelijk op tijd rijden.”

Het bericht Fietstocht door Jonge Socialisten van Venray naar Nijmegen verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

De gemeente Berg en Dal wil de ...

PvdA PvdA Berg en Dal 09-11-2018 20:09

De gemeente Berg en Dal wil de slapende spoorlijn in Groesbeek voor één euro kopen van Prorail. De koop wordt naar verwachting in het eerste kwartaal van 2019 gesloten. https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal/berg-en-dal-koopt-spoorlijn-voor-1-euro-totdat-er-weer-treinen-rijden-tussen-nijmegen-en-kleef~ad24cd6a/

Ook morgen ( zaterdag 17/3 ) zal ...

PvdA PvdA Berg en Dal 16-03-2018 11:53

Ook morgen ( zaterdag 17/3 ) zal onze promotie trein weer door Groesbeek rijden #RoodTrip Wil je voor jezelf of met je (klein)kinderen dit moment op een selfie vastleggen #TeamLesley

Wat kost dat nou zo’n treintje?

PvdA PvdA Berg en Dal 15-03-2018 20:00

Tijdens het lijsttrekkersdebat op woensdag 14 maart, georganiseerd door De Gelderlander in het gemeentehuis in Groesbeek, werd o.a. de vraag gesteld: wat kost dat nou zo’n treintje? Een voor de hand liggende vraag, maar niet zo 1-2-3 te beantwoorden.

De PvdA is voorstander van een onderzoek, waarbij nieuwe technologische ontwikkelingen met elkaar worden vergeleken. Kiezen we voor elektrisch, dan hoort daar ook de bovenleiding bij. Kiezen we voor waterstof, dan zijn daarvoor andere eisen aan de infrastructuur. Evenzo het gewicht van het treinstel is van belang voor de druk die het spoor moet kunnen dragen etc. Ook van belang is om te onderzoeken hoeveel stopplaatsen er kunnen komen en waar deze dan moeten worden gecreëerd. Welke aanpassingen in de infrastructuur dat vervolgens met zich meebrengt etc. En hoe past dit in de ontwikkelingen in het dorpscentrum, de verkeerscirculatie etc.

Naast technische vragen zijn er ook andere aspecten die nader onderzocht moeten worden. Berg en Dal vergrijst. De lightrail kan ervoor zorgen dat met name Groesbeek aantrekkelijker wordt om te gaan wonen. Verjonging die we nodig hebben om alles betaalbaar te houden. Bovendien trekt de lightrail nieuwe bedrijven aan – dat moeten wij als gemeente mee helpen mogelijk maken – en dat zorgt voor werkgelegenheid. Broodnodig voor een gemeente met een relatief hoog werkloosheidspercentage.

En natuurlijk niet onbelangrijk: hoeveel mensen gaan gebruik maken van deze railverbinding.

Kortom in het onderzoek komen diverse scenario’s met hun eigen set aan parameters aan de orde. Voorwaar geen eenvoudig rekensommetje van het optellen van enkele bedragen.

Laten we daarom eerst in samenwerking met de buurgemeenten Nijmegen, Kranenburg en Kleve het onderzoek uitvoeren. Waarbij we de zes door de buurgemeenten onderschreven uitgangspunten niet uit het oog verliezen

Het spoortracé dient als spoorverbinding veiliggesteld te worden Reactivering van de spoorlijn gewenst is Goederenverkeer is uitgesloten Doorgaande spoorlijn voor railvoertuigen Doorgaande verbinding tussen station Nijmegen tot station Kleve Railvoertuigen rijden zo snel als mogelijk en, binnen de bebouwde kom, zo langzaam als noodzakelijk

Daarna kunnen we het in de raad in alle wijsheid hebben over de vervolg stappen.

Ja, Zeker !

Het bericht Wat kost dat nou zo’n treintje? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Wat kost dat nou zo’n treintje?

PvdA PvdA Berg en Dal 15-03-2018 20:00

Tijdens het lijsttrekkersdebat op woensdag 14 maart, georganiseerd door De Gelderlander in het gemeentehuis in Groesbeek, werd o.a. de vraag gesteld: wat kost dat nou zo’n treintje? Een voor de hand liggende vraag, maar niet zo 1-2-3 te beantwoorden.

De PvdA is voorstander van een onderzoek, waarbij nieuwe technologische ontwikkelingen met elkaar worden vergeleken. Kiezen we voor elektrisch, dan hoort daar ook de bovenleiding bij. Kiezen we voor waterstof, dan zijn daarvoor andere eisen aan de infrastructuur. Evenzo het gewicht van het treinstel is van belang voor de druk die het spoor moet kunnen dragen etc. Ook van belang is om te onderzoeken hoeveel stopplaatsen er kunnen komen en waar deze dan moeten worden gecreëerd. Welke aanpassingen in de infrastructuur dat vervolgens met zich meebrengt etc. En hoe past dit in de ontwikkelingen in het dorpscentrum, de verkeerscirculatie etc.

Naast technische vragen zijn er ook andere aspecten die nader onderzocht moeten worden. Berg en Dal vergrijst. De lightrail kan ervoor zorgen dat met name Groesbeek aantrekkelijker wordt om te gaan wonen. Verjonging die we nodig hebben om alles betaalbaar te houden. Bovendien trekt de lightrail nieuwe bedrijven aan – dat moeten wij als gemeente mee helpen mogelijk maken – en dat zorgt voor werkgelegenheid. Broodnodig voor een gemeente met een relatief hoog werkloosheidspercentage.

En natuurlijk niet onbelangrijk: hoeveel mensen gaan gebruik maken van deze railverbinding.

Kortom in het onderzoek komen diverse scenario’s met hun eigen set aan parameters aan de orde. Voorwaar geen eenvoudig rekensommetje van het optellen van enkele bedragen.

Laten we daarom eerst in samenwerking met de buurgemeenten Nijmegen, Kranenburg en Kleve het onderzoek uitvoeren. Waarbij we de zes door de buurgemeenten onderschreven uitgangspunten niet uit het oog verliezen

Het spoortracé dient als spoorverbinding veiliggesteld te worden Reactivering van de spoorlijn gewenst is Goederenverkeer is uitgesloten Doorgaande spoorlijn voor railvoertuigen Doorgaande verbinding tussen station Nijmegen tot station Kleve Railvoertuigen rijden zo snel als mogelijk en, binnen de bebouwde kom, zo langzaam als noodzakelijk

Daarna kunnen we het in de raad in alle wijsheid hebben over de vervolg stappen.

Ja, Zeker !

Het bericht Wat kost dat nou zo’n treintje? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Wat kost dat nou zo’n treintje?

PvdA PvdA Berg en Dal 15-03-2018 20:00

Tijdens het lijsttrekkersdebat op woensdag 14 maart, georganiseerd door De Gelderlander in het gemeentehuis in Groesbeek, werd o.a. de vraag gesteld: wat kost dat nou zo’n treintje? Een voor de hand liggende vraag, maar niet zo 1-2-3 te beantwoorden.

De PvdA is voorstander van een onderzoek, waarbij nieuwe technologische ontwikkelingen met elkaar worden vergeleken. Kiezen we voor elektrisch, dan hoort daar ook de bovenleiding bij. Kiezen we voor waterstof, dan zijn daarvoor andere eisen aan de infrastructuur. Evenzo het gewicht van het treinstel is van belang voor de druk die het spoor moet kunnen dragen etc. Ook van belang is om te onderzoeken hoeveel stopplaatsen er kunnen komen en waar deze dan moeten worden gecreëerd. Welke aanpassingen in de infrastructuur dat vervolgens met zich meebrengt etc. En hoe past dit in de ontwikkelingen in het dorpscentrum, de verkeerscirculatie etc.

Naast technische vragen zijn er ook andere aspecten die nader onderzocht moeten worden. Berg en Dal vergrijst. De lightrail kan ervoor zorgen dat met name Groesbeek aantrekkelijker wordt om te gaan wonen. Verjonging die we nodig hebben om alles betaalbaar te houden. Bovendien trekt de lightrail nieuwe bedrijven aan – dat moeten wij als gemeente mee helpen mogelijk maken – en dat zorgt voor werkgelegenheid. Broodnodig voor een gemeente met een relatief hoog werkloosheidspercentage.

En natuurlijk niet onbelangrijk: hoeveel mensen gaan gebruik maken van deze railverbinding.

Kortom in het onderzoek komen diverse scenario’s met hun eigen set aan parameters aan de orde. Voorwaar geen eenvoudig rekensommetje van het optellen van enkele bedragen.

Laten we daarom eerst in samenwerking met de buurgemeenten Nijmegen, Kranenburg en Kleve het onderzoek uitvoeren. Waarbij we de zes door de buurgemeenten onderschreven uitgangspunten niet uit het oog verliezen

Het spoortracé dient als spoorverbinding veiliggesteld te worden Reactivering van de spoorlijn gewenst is Goederenverkeer is uitgesloten Doorgaande spoorlijn voor railvoertuigen Doorgaande verbinding tussen station Nijmegen tot station Kleve Railvoertuigen rijden zo snel als mogelijk en, binnen de bebouwde kom, zo langzaam als noodzakelijk

Daarna kunnen we het in de raad in alle wijsheid hebben over de vervolg stappen.

Ja, Zeker !

Het bericht Wat kost dat nou zo’n treintje? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

GroenLinks Berg en DalDie ...

GroenLinks GroenLinks VVD D66 PvdA Berg en Dal 31-01-2018 13:54

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.