Nieuws van politieke partijen in Gilze en Rijen inzichtelijk

11 documenten

CDA ziet perspectief in ontwikkeling spoorzone

CDA CDA Gilze en Rijen 27-05-2020 13:58

Sinds 2013 werkt de gemeente Gilze en Rijen aan de ontwikkeling van een spoorzone in Rijen waar het goed wonen, werken en reizen is. Dit is vastgelegd in de ``Toekomstvisie Spoorzone Rijen``. Centraal in deze visie staat de stationsomgeving en de verbinding met Rijen zuid. Alle politieke partijen, vertegenwoordigd in de gemeenteraad, hebben zich uitgesproken voor een blijvende verbinding tussen de door het spoor gescheiden gedeelten van het dorp. Vraag daarbij blijft hoe we deze verbinding in stand houden. Minstens zo belangrijk is de gebiedsvisie van de Stationsomgeving. Wat betekent de ontwikkeling van de spoorzone voor het gebied rondom station en onderdoorgang. Met een gebiedsvisie schetst de gemeente een wensbeeld van de toekomstige stationsomgeving. Dit geldt in elk geval voor de locaties aan het Stationsplein en aan de Julianastraat waarbij een aantal panden aan de Julianastraat inmiddels eigendom van de gemeente zijn. Maar een gebiedsvisie gaat verder. Het doet ook uitspraken over andere locaties grenzend aan de directe stationsomgeving. Hierbij kan gedacht worden aan leegstaande, niet meer in gebruik zijnde bedrijfspanden met de functie waarvoor die panden oorspronkelijk zijn opgericht. Hoe richten we het gebied zo in dat het er goed wonen en werken is. Het CDA is blij met de vorderingen in dit voor Rijen belangrijke dossier. Uit verkeerskundig- en uit inpassingsonderzoek Noord is gebleken dat realisatie van een woonstraat (onderdoorgang) technisch en verkeersveilig mogelijk is, waarbij zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de wensen van omwonenden en mogelijk toekomstige bewoners. Daarom is het belangrijk al in een vroeg stadium richting te geven aan het proces en kaders te stellen voor het op te stellen bestemmingsplan. Nu wijzen alle gezichtspunten van alle betrokken partijen, zoals gemeente, provincie, en NS in dezelfde richting. Nu niet doorpakken betekent verlies voor alle partijen, niet alleen nu maar ook voor de komende 40 jaar. Een unieke mogelijkheid om de stationsomgeving voor lange tijd toekomstgericht in te richten. Jac Wouters, fractievoorzitter CDA Gilze en Rijen

CDA ziet perspectief in ontwikkeling spoorzone

CDA CDA Gilze en Rijen 27-05-2020 13:58

Sinds 2013 werkt de gemeente Gilze en Rijen aan de ontwikkeling van een spoorzone in Rijen waar het goed wonen, werken en reizen is. Dit is vastgelegd in de ``Toekomstvisie Spoorzone Rijen``. Centraal in deze visie staat de stationsomgeving en de verbinding met Rijen zuid. Alle politieke partijen, vertegenwoordigd in de gemeenteraad, hebben zich uitgesproken voor een blijvende verbinding tussen de door het spoor gescheiden gedeelten van het dorp. Vraag daarbij blijft hoe we deze verbinding in stand houden. Minstens zo belangrijk is de gebiedsvisie van de Stationsomgeving. Wat betekent de ontwikkeling van de spoorzone voor het gebied rondom station en onderdoorgang. Met een gebiedsvisie schetst de gemeente een wensbeeld van de toekomstige stationsomgeving. Dit geldt in elk geval voor de locaties aan het Stationsplein en aan de Julianastraat waarbij een aantal panden aan de Julianastraat inmiddels eigendom van de gemeente zijn. Maar een gebiedsvisie gaat verder. Het doet ook uitspraken over andere locaties grenzend aan de directe stationsomgeving. Hierbij kan gedacht worden aan leegstaande, niet meer in gebruik zijnde bedrijfspanden met de functie waarvoor die panden oorspronkelijk zijn opgericht. Hoe richten we het gebied zo in dat het er goed wonen en werken is. Het CDA is blij met de vorderingen in dit voor Rijen belangrijke dossier. Uit verkeerskundig- en uit inpassingsonderzoek Noord is gebleken dat realisatie van een woonstraat (onderdoorgang) technisch en verkeersveilig mogelijk is, waarbij zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de wensen van omwonenden en mogelijk toekomstige bewoners. Daarom is het belangrijk al in een vroeg stadium richting te geven aan het proces en kaders te stellen voor het op te stellen bestemmingsplan. Nu wijzen alle gezichtspunten van alle betrokken partijen, zoals gemeente, provincie, en NS in dezelfde richting. Nu niet doorpakken betekent verlies voor alle partijen, niet alleen nu maar ook voor de komende 40 jaar. Een unieke mogelijkheid om de stationsomgeving voor lange tijd toekomstgericht in te richten. Jac Wouters, fractievoorzitter CDA Gilze en Rijen

CDA ziet perspectief in ontwikkeling spoorzone

CDA CDA Gilze en Rijen 11-09-2019 16:00

Sinds 2013 werkt de gemeente Gilze en Rijen aan de ontwikkeling van een spoorzone in Rijen waar het goed wonen, werken en reizen is. Alle politieke partijen, vertegenwoordigd in de gemeenteraad, hebben zich uitgesproken voor een blijvende verbinding tussen de door het spoor gescheiden gedeelten van het dorp. Over de meeste verbeteringen, veilige zijperrons, verdwijnen van het overpad en derde spoor en geluidswerende maatregelen zijn alle partijen het eens. Centrale vraag was nog hoe houden we deze verbinding in stand en wat is hiervoor de gewenste oplossing. Onze gemeente werkt samen met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Brabant, NS en ProRail om gezamenlijk tot de beste oplossing te komen. Hiervoor is in 2017 met deze partijen een gezamenlijke planstudie gestart. Vanuit deze planstudie heeft de raad in juli 2018 ingestemd met verdere uitwerking van het voorkeursalternatief van een auto te gasttunnel op de locatie van de overweg Julianastraat-Stationsstraat. Het CDA is blij met de vorderingen in dit voor Rijen belangrijke dossier. CDA-wethouder Sandra Diepstraten heeft dit dossier voortvarend opgepakt en uit het verkeerskundige- en inpassingsonderzoeken is inmiddels gebleken dat realisatie van de onderdoorgang in de vorm van een woonstraatinrichting technisch inpasbaar en verkeersveilig is, waarbij alle woningen van omwonenden ook per auto bereikbaar blijven. Het is desondanks begrijpelijk dat niet iedereen in Rijen deze onderdoorgang als de ideale oplossing ziet. Er zijn terechte zorgen voor direct omwonenden over bijvoorbeeld bereikbaarheid van hun woning. Overleg hierover tussen gemeente en de belangengroep is intensief en verloopt in goed overleg. Zoals bekend is NS/ProRail voorstander om in Nederland gelijkvloerse spoorwegovergangen ongedaan te maken. Dit heeft alles te maken met veiligheid op het spoor. Het realiseren van een onderdoorgang met woonstraatinrichting op de locatie Julianastraat/Stationsstraat verdient alleen daarom al prioriteit. Op dit moment zijn alle betrokken partijen bereid en in staat de financiële portemonnee te trekken om de ontwikkeling van de spoorzone te verwezenlijken waarbij we als gemeente een kwart van de kosten betalen. Kortom, een unieke mogelijkheid om de stationsomgeving duurzaam en toekomstgericht in te richten. Jac Wouters,fractievoorzitter

De PvdA blijft scherp op aanpak overlast treinen door Rijen

PvdA PvdA Gilze en Rijen 13-02-2019 19:10

Overlast spoor blijft een heikel onderwerp

 

‘Al vele jaren is de trein een gevoelig onderwerp in onze gemeente. Nog steeds blijven de trillings- én de geluidsoverlast de gemoederen bezighouden. Weliswaar speelt het probleem van de geluidsoverlast nu ogenschijnlijk wat minder, maar kan in de toekomst weer toenemen als er overdag meer personentreinen komen en ’s nachts nog meer goederentreinen’. Aldus Jos Uitterhoeve de ‘treinspecialist’ van de PvdA Gilze en Rijen.

 

Meer treinen

De minister van Infrastructuur maakte afgelopen week bekend dat de frequentie van personentreinen uiterlijk in 2040 en mogelijk al in 2030 flink gaat toenemen. Als bovendien in 2025 eindelijk de Betuwelijn in Duitsland klaar zal zijn, begint men waarschijnlijk aan een uitbreiding van de grensovergang Venlo en is de belofte “straks wordt alles beter” een loze belofte. Immers er volgt een stijgend transportaanbod in Noord Limburg en een grotere vraag naar goederen per spoor naar de haven van Antwerpen. Gevolg hiervan is een stijgende belasting van het ‘Brabantspoor’ door Rijen.

Ernstige trillingsoverlast

Op dit moment vormen de trillingen door treinen een direct probleem. Ongeveer vanaf 2012 bestaat in Rijen langs vooral Spoorlaan Zuid ernstige trillingshinder. Dit nadat de vernieuwing plaatsvond van het spoor. De zware en massieve locomotieven voor en achter de intercitytreinen maken het nog erger en zijn de directe oorzaak voor veel schade en ergernis.  Ook als deze zware locs worden vervangen blijft er toch nog trillingsoverlast. Daarnaar zal toch nog gedegen onderzoek noodzakelijk zijn voordat welke oplossing dan ook wordt gerealiseerd voor de huidige spoorwegovergang bij het station. Je kunt het je als burgemeester en wethouders immers niet permitteren om de raad om een krediet te vragen en tijdens de realisatie terug te komen met de mededeling dat het alsnog helemaal anders moet.

PvdA blijft scherp

Fractievoorzitter Peter von Meijenfeldt: “Als PvdA Gilze en Rijen blijven wij daarom scherp op het vinkentouw als het gaat om de spoorverbinding door Rijen. Ook bij de planvorming voor de onderdoorgang op de Oosterhoutseweg (N631) moet alles op alles worden gezet om extra trillingshinder te voorkomen. Zowel Heijmans, Prorail, de ontwerpers en de gemeente dienen zich daar terdege op voor te bereiden. Het  Oranjeplein en omgeving mogen immers geen nieuwe hotspot worden voor trillings- en geluidoverlast in onze gemeente”.

Zichtbaar betrokken

De PvdA Gilze en Rijen is een partij die zichtbaar betrokken is bij alle inwoners van Gilze en Rijen. Hebt u een vraag of klacht, idee of wilt u iets anders kwijt? Neem dan gerust contact op met Marielle Doremalen, ermado@live.nl 06-44213664, Peter von Meijenfeldt, peter@vonmeijenfeldt.com 06-53254002, of via de website gilzerijen.pvda.nl

 

 

Het bericht De PvdA blijft scherp op aanpak overlast treinen door Rijen verscheen eerst op PvdA Gilze en Rijen.

Overlast spoor blijft een heikel ...

PvdA PvdA Gilze en Rijen 12-02-2019 15:43

Overlast spoor blijft een heikel onderwerp De PvdA blijft scherp op aanpak overlast treinen door Rijen ‘Al vele jaren is de trein een gevoelig onderwerp in onze gemeente. Nog steeds blijven de trillings- én de geluidsoverlast de gemoederen bezighouden. Weliswaar speelt het probleem van de geluidsoverlast nu ogenschijnlijk wat minder, maar kan in de toekomst weer toenemen als er overdag meer personentreinen komen en ’s nachts nog meer goederentreinen’. Aldus Jos Uitterhoeve de ‘treinspecialist’ van de PvdA Gilze en Rijen. Meer treinen De minister van Infrastructuur maakte afgelopen week bekend dat de frequentie van personentreinen uiterlijk in 2040 en mogelijk al in 2030 flink gaat toenemen. Als bovendien in 2025 eindelijk de Betuwelijn in Duitsland klaar zal zijn, begint men waarschijnlijk aan een uitbreiding van de grensovergang Venlo en is de belofte “straks wordt alles beter” een loze belofte. Immers er volgt een stijgend transportaanbod in Noord Limburg en een grotere vraag naar goederen per spoor naar de haven van Antwerpen. Gevolg hiervan is een stijgende belasting van het ‘Brabantspoor’ door Rijen. Ernstige trillingsoverlast Op dit moment vormen de trillingen door treinen een direct probleem. Ongeveer vanaf 2012 bestaat in Rijen langs vooral Spoorlaan Zuid ernstige trillingshinder. Dit nadat de vernieuwing plaatsvond van het spoor. De zware en massieve locomotieven voor en achter de intercitytreinen maken het nog erger en zijn de directe oorzaak voor veel schade en ergernis. Ook als deze zware locs worden vervangen blijft er toch nog trillingsoverlast. Daarnaar zal toch nog gedegen onderzoek noodzakelijk zijn voordat welke oplossing dan ook wordt gerealiseerd voor de huidige spoorwegovergang bij het station. Je kunt het je als burgemeester en wethouders immers niet permitteren om de raad om een krediet te vragen en tijdens de realisatie terug te komen met de mededeling dat het alsnog helemaal anders moet. PvdA blijft scherp Fractievoorzitter Peter von Meijenfeldt: “Als PvdA Gilze en Rijen blijven wij daarom scherp op het vinkentouw als het gaat om de spoorverbinding door Rijen. Ook bij de planvorming voor de onderdoorgang op de Oosterhoutseweg (N631) moet alles op alles worden gezet om extra trillingshinder te voorkomen. Zowel Heijmans, Prorail, de ontwerpers en de gemeente dienen zich daar terdege op voor te bereiden. Het Oranjeplein en omgeving mogen immers geen nieuwe hotspot worden voor trillings- en geluidoverlast in onze gemeente”.

Blij met uitbreiding busvervoer

CDA CDA Gilze en Rijen 24-10-2018 09:10

Kortgeleden schreef ik over de contacten van onze gemeenteraadsfractie met de CDA-fractie in het Provinciehuis. Deze contacten zijn belangrijk omdat de provincie over veel zaken gaat die onze gemeente raken. Zo ook het openbaar vervoer als basisvoorziening. “In Brabant beschikken we over een uitstekend netwerk van stads- en streekbussen, aangevuld met buurtbussen en de regiotaxi. Het aantal reizigers groeit gestaag. Vergeleken met 2017 vervoerden deze busdiensten 27% meer reizigers dan 2012. Het Reizigersoverleg Brabant en de gemeenten zijn daarbij belangrijke partners voor de provincie” zo staat te lezen in ons provinciale programma ‘CDA 100% Brabant’. De CDA-gemeenteraadsfractie spant zich in om onze gemeente Gilze en Rijen goed op de kaart te krijgen en het openbaar vervoer in onze gemeente Gilze en Rijen uit te breiden. Daarnaast zijn er in maart 2019 verkiezingen voor de Provinciale Staten. Het CDA zet zich daarbij sterk in voor verbeterd openbaar vervoer. Deze ambitie kunnen we alleen waarmaken als er in maart genoeg mensen op het CDA stemmen. Het wordt dan mogelijk dat het CDA weer deel gaat uitmaken van het college van Gedeputeerde Staten. Bij de collegeonderhandelingen is uitbreiding van het openbaar vervoer voor het CDA een belangrijk punt. Al een flinke tijd vragen de inwoners van onze gemeente Gilze en Rijen, of het busvervoer niet uitgebreid kan worden. Het is een steeds terugkerende vraag. Het CDA is daarom blij dat vanaf 9 december in de ochtendspits twee keer per uur een bus gaat rijden tussen Dongen en het NS-station in Rijen. Nu is dit maar een keer per uur en dat is voor scholieren en forensen niet echt een alternatief. Deze uitbreiding komt tegemoet aan de wensen van onze inwoners, zal voor meer busreizigers zorgen en is goed voor het milieu. Samen met u en met de provincie zetten we ons in voor de verdere uitbreiding van de mobiliteit in onze gemeente en onze regio. Alwijn ten CateLid commissie Ruimte

Een blijvende verbinding tussen Rijen-Noord en Rijen-Zuid

VVD VVD CDA PvdA Gilze en Rijen 23-07-2018 08:03

Onlangs sprak de gemeenteraad uitgebreid over de toekomstige plannen voor een veilige spoorzone. Op basis van de toekomstvisie Spoorzone van 2013 is gezamenlijk met het Rijk, Provincie, NS, ProRail en de gemeente een voorkeursvariant in beeld gekomen. Deze variant behelst aanleg van een tunnel voor fietsers, voetgangers en lokaal autoverkeer op de plek van de overweg Julianastraat – Stationsstraat. Op deze manier blijft verbinding tussen Rijen-Noord en Rijen-Zuid intact en wordt het station aan beide kanten toegankelijker.

https://gilzerijen.vvd.nl/nieuws/31316/een-blijvende-verbinding-tussen-rijen-noord-en-rijen-zuid

VVD-fractievoorzitter David Vermorken is positief over dit plan: “Het is een zeer ambitieus plan dat er op het eerste oog zeer fraai uitziet en veel ruimtelijke mogelijkheden biedt in de spoorzone voor de komende 40 jaar. Maar, het is ook een plan dat voor veel omwonenden in de nabijheid van de tunnelbak een forse impact heeft.”

De VVD vindt het daarom ook merkwaardig dat omwonenden slechts één week geleden met dit plan zijn geconfronteerd. Zeker omdat op 9 juli het raadsvoorstel “vaststellen van een voorkeursvariant” wordt behandeld in de gemeenteraad. VVD-raadslid Hans Rutten: “Als CDA-wethouder Rolph Dols meer energie had gestoken in goed en tijdig overleg met alle omwonenden, dan had een groot deel van de onrust voorkomen kunnen worden. Dat is een gemiste kans.“

In december vorig jaar heeft de VVD samen met de PvdA een motie ingediend die uitsprak dat de overweg Julianastraat – Stationsstraat niet gesloten mag worden als er geen tunnel voor auto’s wordt aangelegd. “De voorkeursvariant voldoet aan deze eis. We willen namelijk geen grotere fysieke scheiding tussen Rijen-Noord en Rijen-Zuid. In een toekomstige tunnel moet dus ook gewoon ruimte zijn voor lokaal autoverkeer. Daarom hebben wij het initiatief genomen om ook te komen tot een goed verkeersplan, dat doorgaand autoverkeer over andere routes moet leiden. Ons amendement daarvoor werd aangenomen”, aldus David Vermorken. 

Vragen of opmerkingen?

U kunt altijd contact opnemen met de VVD. Zijn er zaken in uw buurt of dorp waar u tegen aanloopt of die u wilt veranderen? Of heeft u vragen over bovenstaand artikel? Fractievoorzitter David Vermorken, raadslid Hans Rutten en raadslid Ryan van Osch horen graag van u. Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via FacebookInstagram en Twitter.

Tunnels onder het spoor

CDA CDA Gilze en Rijen 27-06-2018 06:09

De plannen om onder het spoor tunnels aan te leggen en het station veiliger te maken worden steeds concreter. De provincie Noord-Brabant heeft samen met ProRail en in overleg met de gemeente plannen neergelegd om de Vijf Eikenweg onder het spoor te ondertunnelen. Ook de plannen voor de vernieuwde spoorzone bij het station beginnen steeds meer vorm te krijgen. CDA Gilze en Rijen is blij dat er schot in de zaak zit. Vijf Eikenweg (N631) Op woensdag 13 juni was er in de Seterse Hoeve een inloopavond voor omwonenden en andere betrokkenen over het aanpakken van de Vijf Eikenweg. De provincie Noord-Brabant heeft hiervoor een ingenieursbureau in de arm genomen, dat samen met ProRail en de gemeenten Gilze en Rijen en Oosterhout een plan aan het opstellen is om de weg een veilig te maken. Als onderdeel van de reconstructie wordt ook de kruising met het spoor aangepakt. CDA Gilze en Rijen was op 13 juni aanwezig om de voorgelegde varianten te bekijken. Er bestaat onder andere de mogelijkheid de kruising met de Nassaulaan te verleggen, haar te verdiepen of een rotonde aan te leggen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een tunnel aan te leggen, waarin 50km/u in plaats van 80km/u mag worden gereden. Daarmee zou de tunnelbak een stuk korter kunnen worden. In het najaar is de planstudie klaar en worden de definitieve voorkeursvarianten gepresenteerd. Wordt dus vervolgd. Julianastraat/Stationsstraat De ondertunneling van de Vijf Eikenweg biedt daarnaast een uitkomst voor de spoorwegovergang bij de Julianastraat/Stationsstraat. Doordat daar de verkeersdrukte afneemt, is het mogelijk om een ‘auto-te-gasttunnel’ aan te leggen. Bovendien zou het station veel beter bereikbaar worden, zeker vanuit Rijen Zuid. In plaats van het huidige middenperron komen er zijperrons die vanuit de tunnel bereikbaar zijn. 27 juni is er hierover een inloopavond op het gemeentehuis. CDA Gilze en Rijen is voorstander van deze plannen. Tegelijkertijd kunnen deze plannen grote impact op omwonenden hebben en zijn er forse budgetten mee gemoeid, dus CDA zal altijd met een kritische blik blijven kijken. We roepen bovendien alle inwoners op naar de inloopavonden te gaan en het nieuws in de gaten te houden. Want alleen samen kunnen we er een optimale oplossing van maken. Als er meer nieuws is, hoort u van ons! Contact Als u vragen of suggesties hebt naar aanleiding van dit artikel of andere zaken in onze gemeente, kunt u mij telefonisch bereiken via 0615 035 807 of mailen via alwijntencate@hotmail.com. mr. Alwijn ten CateLid commissie ruimte

Toekomst spoorzone vraagt om toekomstgerichte oplossing

PvdA PvdA Gilze en Rijen 17-06-2018 21:34

Plannen roepen voor PvdA Gilze en Rijen nog veel vragen op 

De raadscommissie Ruimte buigt zich dinsdagavond over de eerste plannen rond de spoorzone in Rijen. Het gaat hierbij met name om het plan om de huidige spoorovergang in de Julianastraat/Stationsstraat te vervangen door een tunnel.

Hoewel de PvdA Gilze en Rijen voorstander is van een snelle verbetering van de verbinding tussen zuidelijk Rijen en de overig dorpskom roepen de plannen toch veel vragen op.

Tunnel als voorkeursvariant Aan de raad wordt voorgesteld om als voorkeursvariant te kiezen voor een tunnel. Deze zal  met een aantal bijbehorende voorzieningen een goede verbinding opleveren tussen beide delen van Rijen. Doordat het wachtspoor naar verwachting verdwijnt en op het station het middenperron wordt vervangen door zij-perrons die via de tunnel toegankelijk zijn, wordt de veiligheid voor zowel fietsers en voetgangers en treinreizigers verbeterd.

In de tunnel zal volgens deze variant de auto ‘te gast’ zijn. Hiervoor worden maatregelen genomen. Uitvoering van deze voorkeursvariant gaat volgens raming 40 miljoen euro kosten. Ook zullen hiervoor woningen en bedrijfspanden in vooral de Julianastraat moeten verdwijnen.

De PvdA Gilze en Rijen heeft tot dusverre als standpunt ingenomen dat er een verdiepte spoorligging ofwel een tunnelbakvariant voor het spoor moet komen in Rijen.

PvdA heeft vragen over de oplossing De PvdA Gilze en Rijen meent dat NS, ProRail, ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de provincie Noord-Brabant hun verantwoordelijkheid moeten nemen om snel de belabberde spoorproblemen in Rijen op te lossen. Daarbij moet de oplossing voor de verbinding Julianastraat – Stationsstraat passen in een toekomstvisie voor het spoortraject.

Niet alleen moet er snel voor het verkeer en de geluidsoverlast een oplossing komen, ook dient de toenemende trillingsoverlast met voorrang te worden aangepakt.

Als nu een tunnel wordt aangelegd voor 40 miljoen euro bestaat niet de zekerheid dat hiermee de verwachte intensivering van het spoorverkeer voldoende kan worden afgewikkeld via de huidige 2 sporen. Bovendien presenteerden Breda en Tilburg nog kort geleden een plan om beide steden te verbinden door een sneltramverbinding. Dit zal betekenen dat hiervoor extra sporen door Rijen nodig zijn.

In de commissie Ruimte zal de PvdA volgens fractievoorzitter Peter von Meijenfeldt daarom een aantal vragen stellen over de eventuele keuze voor de voorkeursvariant. Immers een verdiepte ligging van het spoor in een tunnelbak zal een betere en toekomstgerichtere oplossing bieden voor alle spoorse problemen in Rijen. Deze zal echter wel een grotere investering vragen.

De gemeenteraad zal zich op 9 juli uitspreken over het raadsvoorstel.

 

Zichtbaar betrokken De PvdA Gilze en Rijen is een partij die zichtbaar betrokken is bij alle inwoners van Gilze en Rijen. Heeft u een vraag, idee over dit onderwerp of wilt u iets anders kwijt? Neem dan gerust contact op met

Peter von Meijenfeldt, peter@vonmeijenfeldt.com  06  53 25 40 02 of Marielle Doremalen, ermado@live.nl 06  44 21 36 64

Het bericht Toekomst spoorzone vraagt om toekomstgerichte oplossing verscheen eerst op PvdA Gilze en Rijen.

Onderdoorgang Vijf Eikenweg & Julianastraat/Stationsstraat dichterbij

CDA CDA Gilze en Rijen 09-02-2018 15:39

Op 31 januari 2018 heeft de Staatssecretaris van Infrastructuur aangegeven dat ProRail 43,3 miljoen euro krijgt om spoorboekloos reizen te realiseren. De NS draagt hier nog eens 27 miljoen euro voor bij. Dit geld is onder andere bedoeld om vanaf 2024 zes intercity’s per uur tussen Breda en Tilburg te laten rijden. Dit komt neer op de 12 passerende intercity’s per uur in Rijen. Het CDA is voorstander van dergelijke ondertunneling. Daarom heeft het CDA tijdens het vragenuurtje verzocht of een gedeelte van het genoemde geld beschikbaar is voor de Spoorzone. Dit blijkt het geval te zijn. Goed nieuws voor de ondertunneling. Alwijn ten Cate

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.