Nieuws van politieke partijen in 's-Hertogenbosch inzichtelijk

32 documenten

Actie tegen overlast rondom Bolwerk Sint-Jan

VVD VVD 's-Hertogenbosch 11-02-2022 11:43

Overlast moeten we stevig aanpakken, zo ook de overlast en onveiligheid die in de buurt van het Bolwerk Sint-Jan ervaren wordt.

Daarom stellen Ralph Geers en kandidaat-raadslid Eddie Altenburg-Colin vragen aan het college om de overlast van blowende en zuipende mensen aan te pakken en om te zorgen voor een goede laad- en losplek voor vrachtwagens. Zo houden we de binnenstad en het Bolwerk aantrekkelijk en veilig.

Artikel 71 vragen: Oostelijke Landweg Rosmalen

Rosmalens Belang Rosmalens Belang 's-Hertogenbosch 07-02-2020 12:34

Geacht college,

Al een aantal jaren heeft onze fractie de aanleg van de Oostelijke Landweg als cruciale ont-sluiting van de als maar groeiende wijk de Groote Wielen hoog op de politieke agenda staan. Dat daarvoor eerst gedegen onderzoek dient plaats te vinden en overleg met betrokken bur-gers en instanties is evident. Inmiddels zijn we al weer enkele jaren verder en lijkt de voort-gang van de realisering van deze zeer noodzakelijke ontsluiting aan de Oostzijde van Rosmalen slechts van onderzoek naar onderzoek te lopen, zonder dat er concrete maatregelen worden getroffen voor de overlast die steeds nijpender wordt en nagenoeg dagelijks wordt er-varen door de inwoners van de Groote Wielen EN op de doorgaande wegen in Rosmalen Cen-trum ( Empelseweg, Oude Baan , Rodenborchweg, etc.) en in Kruisstraat en Nuland.

Helaas moeten wij vandaag uit het Brabants Dagblad vernemen dat er na jaren van onderzoek geen oplossing zou zijn voor een goede ontsluiting voor de Groote Wielen en de overlast die dat veroorzaakt in de aangrenzende kernen. Het (te) korte Aanvullende Informatiebulletin dat wij als fractie ontvingen geeft aan dat structurele oplossingen voor de overlast en ontsluitings-problematiek pas na het MIRT-A2 onderzoek mogelijk zijn.

Verder willen wij, ter illustratie, U erop wijzen wat er afgelopen dinsdag in de wijk Maas-poort is gebeurd. Daar had een elektrische bus pech, waardoor de hele Maaspoort in no time dichtslibde met een file van circa 4km op de A59 en de A2 tot gevolg. Onze fractie ziet hierin een “schoolvoorbeeld” van een situatie dat een wijk in onze gemeente met een beperkte ont-sluitingsmogelijkheid erg kwetsbaar is op dit soort momenten. Voor onze fractie redenen te meer om ook deze reële “lessen uit de praktijk” in onze gemeente te betrekken bij Uw afwe-gingen om toch in ieder geval op korte termijn adequate verkeersmaatregelen te nemen voor de ontsluiting aan de Oostzijde van Rosmalen.

Bovenstaande leidt tot de volgende vragen aan het College:

1. Waarom moeten onze fractie via de media de ontwikkelingen en voortgang op dit majeure (politieke) dossier vernemen?

2. Wanneer gaat u ons informeren over de conclusies van het tot nu toe gedane onderzoek?

3. Welke oplossingen heeft u op korte termijn voor de al jaren voortdurende ernstige ver-keersoverlast in de dorpen ten gevolge van de slechte infrastructuur van de Groote Wielen?

4. Bent u het met ons eens dat we nog in 2020 deze oplossingen dienen te realiseren? Zo ja hoe en wanneer, zo nee waarom niet?

5. Bent u het met ons eens dat de infrastructuur in de Maaspoort en het pechgeval van afgelo-pen dinsdag illustreren dat het enorm belangrijk is de Groote Wielen goed en calamiteiten be-stendig wordt ontsloten? Zo ja, wat gaat u daaraan doen? Zo nee, waarom niet?

6. Hoe gaat u waarborgen dat De Groote Wielen bij voltooiing een wijk , die qua inwoneraan-tal bijna even groot wordt als de Maaspoort, niet zo kwetsbaar is bij een pechgeval of een ca-lamiteit?

Namens de Fractie van Rosmalens Belang,

Antoon de Groot

Guido Smeets

Wouter Kamp

Minder parkeeropbrengsten een ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 24-08-2019 16:15

Minder parkeeropbrengsten een probleem? Nee hoor, wij zien juist een oplossing: dan blijft er dus ruimte in de parkeergarages over om binnenstadbewoners te laten parkeren. En dan kunnen we de openbare ruimte vergroenen.

Er mogen geen vrachtwagens meer over ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 08-08-2019 15:07

Er mogen geen vrachtwagens meer over de Kasterenburg. Mooi. Nou de rest van het autoverkeer nog.....De Van Berckelstraat moet een veilige route van en naar de binnenstad worden voor fietsers en voetgangers. Zonder doorgaand autoverkeer dus. Wij kijken uit naar de uitkomsten van het 'living lab' onderzoek.

Na de hitterecords van afgelopen ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 29-07-2019 06:09

Na de hitterecords van afgelopen week is er genoeg stof tot nadenken; hoe houden we de stad #leefbaar in tijden van #hittestress? Wat is #klimaatadaptatie in tijden van hittegolven? Airco's en dichte deuren of schaduw en siësta? ☀️🏜 De Bossche Groenen hebben al eerder vragen gesteld over o.a. open winkelpuien in het kader van energieverspilling. Nu de airco's in de binnenstad ook bij 40+°C blijven loeien en de deuren blijven openstaan, klimmen wij nog maar 's in de pen om de @Gemeente 's-Hertogenbosch te vragen wat men hieraan gaat doèn.

De rotonde Postweg (bij Van de Valk ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 26-07-2019 08:38

De rotonde Postweg (bij Van de Valk Vught) is berucht bij fietsers. Niet voor niets; je gaat er nogal hard naar beneden richting een drukke rotonde met veel autoverkeer. Geen fijne plek om in je remmen te moeten. Voor automobilisten is het evenmin een feest. Elke spits staat het hier vast. De Bossche Groenen is daarom blij dat de Gemeente 's-Hertogenbosch en Vught met een oplossing willen komen om deze veiliger te maken. Maar we stellen wel enkele vraagtekens bij de voorgestelde oplossing. Want er staat een bypass gepland vanaf de Randweg richting binnenstad, terwijl de Randweg juist was aangelegd om verkeer het Heetmanplein en de Oranjeboulevard te ontlasten van doorgaand verkeer. Dan lok je dus toch weer die automobilist de binnenstad in.... Daarnaast zijn de twee fietsbruggen zeer welkom, omdat de automobilisten en fietsers daardoor gescheiden worden. Maar de bruggen nemen wel veel ruimte in, precies in een ecologische verbindingszone. Daarom hebben we schriftelijke vragen gesteld aan het College van B en W hierover. Is die bypass wel noodzakelijk? De Bossche Groenen wil ook dat er bij de aanleg van de rotonde maximaal rekening gehouden wordt met de flora en fauna en dat er passende compenserende maatregelen worden genomen. https://www.debosschegroenen.nl/2019/07/26/rotonde-postweg/ Vughterpoort Fietsersbond 's-Hertogenbosch IVN Den Bosch

Amsterdam stadsdeel Centrum laat het ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 02-07-2019 11:49

Amsterdam stadsdeel Centrum laat het zien: Straat na straat wordt #autovrij voor ‘n autoluwe binnenstad: schonere lucht, meer ruimte & verkeersveiligheid voor voetgangers/fietsers én veilige (groenere) speelruimte voor school- en buurtkinderen. 💚

Met dank aan ex. wethouder van ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 28-06-2019 09:38

Met dank aan ex. wethouder van Verkeer Jos van Son die dit naar aanleiding van schriftelijke vragen van De Bossche Groenen voortvarend heeft opgepakt.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.