Nieuws van politieke partijen in Velsen inzichtelijk

8 documenten

Raadsvragen Velser traverse Velsen-Noord

Forza! IJmond Forza! IJmond Velsen 17-09-2019 20:33

Aanpassing Velser-Traverse Velsen-Noord

VRAAG 1:

Het zogenaamde “de Waard’’ terrein is eigendom van de gemeente Velsen

Als het fietstunneltje wordt neergelegd begint en eindigt het volgens ons op Velsens grondgebied. Wij denken dat de Velsense burgers over deze zaak mee hadden moeten participeren. Denkt het college dat dit voldoende is gebeurd?

Zo ja. Waarop is deze mening gebaseerd?

Zo nee. Waarom is dit niet gebeurd?

VRAAG 2:

Als men door het fietstunneltje of over de kruising vanuit Velsen-noord richting Beverwijk gaat over het meanderende fietspad staat men voor de kruising op het busstation stil omdat het fietspad niet doorloopt en men officieel af moet stappen om zijn weg te vervolgen. Vindt het college dit een juiste situatie?

Zo ja, Blijft dit zo?

Zo nee, wat gaat men hier aan doen?

VRAAG 3:

Er wordt gesproken over de belemmering van het verkeer op de N197 door de overstekende fietsers. Denkt het college dat deze belemmering alleen over fietsers gaat of zal er op termijn ook zo worden gereageerd op het autoverkeer van en naar Velsen-noord. Als dit zo zou zijn zou de kruising geheel dicht kunnen gaan voor al het overstekend verkeer vanuit Velsen-Noord en Beverwijk en zal Velsen-noord alleen nog toegankelijk zijn via de Wenckebachstraat of de Concordiastraat.

Hoe gaat men dit eventueel uitleggen aan de bewoners, die dan voor bijvoorbeeld een hypothetische acute nood ziekenhuisopname gedwongen worden om te moeten om rijden via de Wenckebachstraat of de Concordiastraat?

VRAAG 4:

In het Lokale Verkeers en Vervoers Plan van Beverwijk wordt de ‘rondweg Velsen-Noord’ genoemd. Daar schijnt men de Concordiastraat mee te bedoelen. Is dit bij het college bekend?

Zo ja, kunt u hier meer over uitleggen?

Zo nee, wat gaat u daar aan doen?

Namens de fractie van:

Forza IJmond, Sander Scholts

&

Politiek Sociaal, Robert van Koten

Wij feliciteren iedereen die ...

Forza! IJmond Forza! IJmond Velsen 12-06-2019 15:46

Wij feliciteren iedereen die geslaagd is, een top prestatie en geniet ervan!

Veerpont Velsen – Antwoord op de raadsvragen

Forza! IJmond Forza! IJmond Velsen 28-05-2019 11:32

Beantwoording vragen van de raad Veerpont Velsen

Toelichting bij de vragen:

In het artikel van de IJmuider Courant d.d. 17 mei staat dat onze veerpont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid niet vaart in verband met de OV staking op 28 mei. Overige artikelen met betrekking tot de staking staan in diverse andere media. Quote uit de IJmuider Courant: “ De pont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid vaart 24 uur lang”niet tijdens de staking van het openbaar vervoer op 28 mei.”

Vraag 1

Is het college bekend met dit krantenartikel en is het juist dat de pont niet vaart op 28 mei aanstaande?

Antwoord vraag 1

Ja, de gemeente is bekend met het krantenartikel. Het FNV heeft aangekondigd dat ook de pontveren mee doen met de landelijke ov-staking.

Vraag 2

In het artikel staat dat de gemeente “grote aandacht heeft voor deze casus”

Wat verstaat het college hieronder?

Antwoord vraag 2

Afgelopen woensdag hebben we u al geïnformeerd over de stappen die op dat moment waren gezet. Er was op dat moment al contact opgenomen met de VRK, RWS, het GVB, de gemeente Amsterdam, de IJmondgemeenten Beverwijk en Heemskerk en de ODIJ. Daarnaast had de wethouder op dat moment al persoonlijk contact gehad met het platform IJmond Bereikbaar en met een vertegenwoordiger van de vakbond. Deze laatste is meegedeeld dat de gemeente Velsen per brief aan de bonden zou verzoeken de veerponten tijdens de staking te ontzien waarbij tevens werd gemeld dat Velsen het stakingsrecht eerbiedigt, maar eventueel zou overwegen de gevolgen van de staking voor Velsen te laten toetsen bij de rechter in kort geding. De vakbond heeft de brief woensdag ontvangen. Na woensdag is telefonisch met de vakbond overleg gevoerd door de wethouder. Dit heeft niet geleid tot een wijziging van het standpunt van de vakbond. De wethouder mobiliteit heeft telefonisch contact gehad met de vakbond en er op aangedrongen in ieder geval het veer Velsen te ontzien bij de staking. Tevens heeft het college een brief gestuurd naar de vakbond met ditzelfde verzoek. Omdat het overleg niet tot resultaat heeft geleid heeft het college besloten een kort geding aan te gaan.

Vraag 3

Is het college in overleg met de provincie of Rijkswaterstaat om een oplossing hiervoor te zoeken?

Antwoord vraag 3

De gemeente heeft overleg gehad over de mogelijkheid om de sluizenroute voor één dag open te

stellen, of één tunnelbuis van de Velsertunnel open te stellen voor fietsers. Het openstellen van de route over de sluizen kost RWS veel voorbereidingstijd en daarna dient de route weer te worden afgesloten. Dit is praktisch niet realiseerbaar heeft RWS aangegeven. Een tunnelbuis openstellen voor fietsers is volgens RWS ondoenlijk omdat de tunnel normaal al tegen de grens van de capaciteit wordt benut.

Vraag 4

Als de provincie of Rijkswaterstaat geen oplossing kan bieden, is het college bereid om zelf actie te ondernemen en een oplossing te vinden?

Antwoord vraag 4

Zie antwoord op vraag 2.

Vraag 5

Uitgaande dat de provincie en Rijkswaterstaat geen oplossing kan bieden, welke oplossing kan de gemeente bieden?

Antwoord vraag 5

Zie antwoord op vraag 2.

Vraag 6

De aankomende staking treft vele inwoners van Nederland, zo ook de inwoners van Velsen. Vanuit Velsen-Noord gaan vele scholieren met de pont naar scholen in Velsen. Welke oplossing kan hiervoor geboden worden om toch naar school te kunnen gaan, examens of herexamens te kunnen maken en te voldoen aan de leerplicht.

Antwoord vraag 6

Zie antwoord op vraag 2.

Op 28 mei zijn er op de middelbare scholen geen (her)examens ingepland.

Een staking is overmacht. De scholen hebben zelf passende maatregelen genomen.

Vraag 7

Uitgaande dat de staking door gaat en er geen oplossing is voor de veerpont. Wat is de escalatie

planning als er een calamiteit plaatsvindt in een van de tunnels.

Antwoord vraag 7

Dit zal op normale wijze plaatsvinden. Wij hebben contact gehad met de Veiligheidsregio Kennemerland. De VRK heeft aangegeven dat er een dekkingsplan is waarbij voorzien wordt in dekking bij calamiteiten. Dit geldt zowel voor het gebied ten noorden als ten zuiden van het kanaal. Voor calamiteiten op het kanaal als onderdeel van de calamiteitenplannen afspraken gemaakt met rederijen. Ook kunnen sleepboten als blusboot worden ingezet. De pont wordt alleen optioneel ingezet en is geen onderdeel van de calamiteitenplannen.

Vraag 8

Bepaald vrachtverkeer (bv chemisch) moet zich verplaatsen via de pont. Wij achten het niet

wenselijk dat dit soort verkeer zich ophoudt bij de pont en wacht tot deze weer vaart. Dit

veroorzaakt gevaarlijke situaties en mogelijke opstoppingen. Wat is de oplossing voor dit soort

verkeer als de pont niet vaart.

Antwoord vraag 8

De staking is ruim van te voren aangekondigd. Bovendien is, zeker in deze regio, het uitvallen van de Noordzeekanaalveren volop in de media geweest. Daarnaast heeft het GVB haar abonnementhouders ingelicht over de staking. Ook is Transport en Logistiek Nederland (TLN) op de hoogte gesteld, zij informeren hun leden. Wij verwachten dan ook dat de meeste chauffeurs op de hoogte zijn van de staking en voor een alternatieve route kiezen (bijvoorbeeld Schellingwouderbrug) of het transport op een andere dag uitvoeren. Daarnaast staat de staking ook aangekondigd bij de ponten. Wij verwachten dan ook niet dat er in verband met vervoer van gevaarlijke stoffen er gevaarlijke situaties en/of mogelijke opstoppingen zullen ontstaan.

Vraag 9

Als de provincie, Rijkswaterstaat en het college geen oplossing kan bieden voor vervoer tijdens

deze staking, welke verdere stappen is het college bereid om te nemen.

Antwoord vraag 9

Zie antwoord op vraag 2

Datum collegevergadering 27-5-2019

Registratienummer Rs19.00524

Naam raadslid S.Scholts

Fractie Forza!

Portefeuillehouder(s) B. Diepstraten

Onderwerp: Staking veerpont Velsen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Velsen

Staking Veerpont Velsen – Raadsvragen gesteld

Forza! IJmond Forza! IJmond Velsen 17-05-2019 10:58

Zojuist heeft onze fractie schriftelijke vragen gesteld over de aankomende staking van het Openbaar Vervoer op 28 mei aanstaande. Deze staking treft ook de veerpont tussen Velsen-Zuid en Velsen-Noord.

Geacht college,

In het artikel van de IJmuider Courant d.d. 17 mei staat dat onze veerpont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid niet vaart in verband met de OV staking op 28 mei. Overige artikelen met betrekking tot de staking staan in diverse andere media.

Quote uit de IJmuider Courant: “ De pont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid vaart 24 uur lang niet tijdens de staking van het openbaar vervoer op 28 mei. Dat zegt FNV-bestuurderstadsvervoer Eric Vermeulen. “

Vraag 1:

Is het college bekend met dit krantenartikel en is het juist dat de pont niet vaart op 28 mei aanstaande?

Vraag 2:

In het artikel staat dat de gemeente Velsen “grote aandacht heeft voor deze casus”

Wat verstaat het college hieronder?

Vraag 3:

Is het college in overleg met provincie of Rijkswaterstaat om een oplossing hiervoor te zoeken?

Vraag 4:

Als de provincie of Rijkswaterstaat geen oplossing kan bieden, is het college bereid om zelf actie te ondernemen en een oplossing te vinden?

Vraag 5:

Uitgaande dat de provincie en Rijkswaterstaat geen oplossing bieden, welke oplossing kan de gemeente bieden?

Vraag 6:

De aankomende staking treft vele inwoners van Nederland, zo ook de inwoners van Velsen. Vanuit Velsen-Noord gaan vele scholieren met de pont naar scholen in Velsen. Welke

kan hiervoor geboden worden om toch naar school te kunnen gaan, examens of herexamens te kunnen maken en te voldoen aan de leerplicht.

Vraag 7:

Uitgaande dat de staking door gaat en er geen oplossing is voor de veerpont. Wat is de escalatie planning als er een calamiteit plaatsvindt in een van de tunnels?

Vraag 8:

Bepaald vrachtverkeer (bv chemisch) moet zich verplaatsen via de pont. Wij achten het niet wenselijk dat dit soort verkeer zich ophoud bij de pont en wacht tot deze weer vaart. Dit veroorzaakt gevaarlijke situaties en mogelijke opstoppingen. Wat is de oplossing voor dit soort verkeer als de pont niet vaart?

Vraag 9:

Als de provincie, Rijkswaterstaat en het college geen oplossing kan bieden voor vervoer tijdens deze staking, welke verdere stappen is het college bereid om te nemen?

Wetende dat raadsvragen over het algemeen binnen 15 dagen worden beantwoord, verzoeken wij om de vragen eerder te beantwoorden in verband met de staking die binnen deze periode valt. Waar mogelijk kunnen we tijdens de aankomende raadsvergadering hierop terug komen. Dit is niet gebruikelijk maar mogelijk een uitzondering in deze casus.

QUOTE:

Krantenartikel IJmuider Courant, 17 mei 2019

“ De pont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid vaart 24 uur lang niet tijdens de staking van het openbaar vervoer op 28 mei. Dat zegt FNV-bestuurderstadsvervoer Eric Vermeulen. “

Tijdens de staking ligt het stadsvervoer van de grote steden, bus- en treinvervoer en het streekvervoer stil. Naast chauffeurs doen de schippers van de veren mee aan de staking laten zowel de FNV als het GVB weten.

De pont tussen Velsen-Noord en Velsen-Zuid, maar ook de Hempont bij Zaandam en pont Buitenhuizen-Assendelft zijn onderdeel van de GVB, het stadsvervoer in Amsterdam, en zullen dus 24 uur lang niet varen.

De exacte starttijd van de staking is nog onbekend, laat Vermeulen weten. ,,De nachtdienst van de schippers start om tien uur ’s avonds, ze zouden dan na twee uur werken kunnen beginnen met staken. We overwegen nu ook de optie om bij hen de staking te starten op het moment dat hun avonddienst begint. Dan zouden de ponten vanaf maandagavond niet varen, tot dinsdagavond tien uur.’’

In de IJmond gaat de staking van het openbaar vervoer vermoedelijk tot flinke opstoppingen leiden. De pont vaart namelijk extra als compensatie voor de afsluiting van de sluisroute in IJmuiden.

Als de pont niet vaart, dan zijn er nog maar twee uitvalsopties vanuit IJmuiden voor het verkeer en moet al het IJmondiale noord-zuid-verkeer door de Velsertunnel of Wijkertunnel. Verkeer dat normaal gebruik maakt van andere vervoersopties.

Tata Steel is vrijdagmorgen niet in de gelegenheid te reageren op het nieuws. Werknemers van de staalfabriek maken veel gebruik van de pont, maar zullen de 28e met de auto door de tunnel moeten. Ook het vrachtverkeer krijgt last van de staking.

Wagens met bepaalde gevaarlijke stoffen, mogen geen gebruik maken van de Velsertunnel. Zij maken gebruik van een alternatieve route via de Velserpont.

De gemeente Velsen laat weten dat de staking en de gevolgen van deze staking ’grote aandacht van de gemeente heeft’. De lokale afdeling van de Fietsersbond is niet blij met de staking.

Han van Spanje: ,,Voetgangers en fietsers hebben nul opties als de pont niet vaart. Ja, de auto pakken want de trein rijdt ook niet. Dat wordt druk bij de Velsertunnel.’’

Volgens FNV-bestuurder Vermeulen brengen de chauffeurs, bestuurders en schippers iedereen graag netjes van a naar b, maar dwingt de aanpassing van de pensioenleeftijd in Nederland de FNV tot actie.

,,We doen het niet alleen voor de medewerkers in het OV. Het gaat om ieders pensioenleeftijd. Werkgevers krijgen een boete als ze iemand vervroegd met pensioen laten gaan. Als we nu niet in actie komen, is het straks te laat. De pensioenleeftijd zou nu op 66 bevroren moeten worden, zodat er goed onderzocht kan worden hoe de verhouding langere levensverwachting en pensioenleeftijd zou moeten zijn. We doen het ook voor iedereen die de dupe is van de staking van 28 mei, we hopen dat mensen dat begrijpen.’’

Onderzoek Fietsersbond: ChristenUnie Noord-Holland beste programma

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks D66 PvdA Velsen 08-03-2019 13:18

https://ijmond.christenunie.nl/k/n6173/news/view/1272118/43799/20190308 FIETSERSBOND.jpgDe Fietsersbond heeft de verkiezingsprogramma`s van de politieke partijen onderzocht.

Op de site staat daarover : " Uit de inventarisatie blijkt dat er op provinciaal niveau veel aandacht is voor de verbetering van het fietsnetwerk, zowel voor de dagelijkse fietser als voor recreatief fietsen. De aanleg van snelfietsroutes wordt het meest genoemd, mede door de opkomst van de elektrische fiets en de speedpedelec. Er is ook veel aandacht voor verkeersveiligheid en specifiek voor fietsveiligheid. Verder pleiten veel partijen voor uitbreiding van fietsparkeerplekken bij ov-knooppunten, goede fietsbereikbaarheid van ov-haltes en beschikbaarheid van deelfietsen bij stations en haltes".

Bij de beste programma's staat: " Verreweg de beste programma’s zijn die van de ChristenUnie in Noord-Holland en GroenLinks in Gelderland. Deze programma’s verdienen het etiket uitstekend. Goed zijn de programma’s van de ChristenUnie in Overijssel ; D66 in Gelderland, Zuid-Holland en Groningen; GroenLinks in Utrecht en Overijssel en de PvdA in Overijssel".

Huiswerk 😁 Vanavond Parkenpraat over ...

ChristenUnie ChristenUnie Velsen 10-12-2018 13:05

Huiswerk 😁 Vanavond Parkenpraat over Burg. Rijkenspark en dus park even goed verkennen. #werkvoorbereiden #lekkerbuiten

Beantwoording Raadsvragen Sluisroute

Forza! IJmond Forza! IJmond Velsen 26-06-2018 12:16

Toelichting bij de vragen:

Op 12 juni 2018 schrijft de IJmuiden Courant dat de “afsluiting sluisroute is stilgehouden tot na de verkiezingen”

De integrale tekst staat hieronder:

“De afsluiting van doorgaande route over het sluizencomplex is onder de pet gehouden tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat blijkt uit een vertrouwelijk gespreksverslag tussen Rijkswaterstaat, de gemeente Velsen en de aannemingscombinatie OpenIJ.

In dat overleg dat op 16 maart plaatsvond bracht Velsen in dat de afsluiting ‘zeker niet voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart’ gecommuniceerd zou worden.

Feit is dat de sluiting van het complex op dinsdag 3 april om 16.10, pas tweeënhalve week later, bekend werd gemaakt via een persbericht door Rijkswaterstaat.

Voorzitter Han van Spanje van de Fietsersbond, die de documenten via een beroep op de wet openbaarheid van bestuur kreeg van Rijkswaterstaat, snapt niets van het besluit om de sluiting van de sluis pas na de verkiezingen te melden aan weggebruikers: “Verbazingwekkend.”

Volgens een woordvoerder van de gemeente Velsen werd afgesproken om pas naar buiten te treden na bestuurlijk overleg tussen Rijkswaterstaat en de wethouder. Dat kon pas 26 maart. ,,Dus na de verkiezingen.” Verder was het aan Rijkswaterstaat om het communicatiemoment te bepalen, stelt Velsen”

Vraag 1

Is het juist dat de afsluiting van de sluisroute reeds voor de verkiezingen bekend was? Graag antwoorden met Ja of Nee

Antwoord vraag 1

Nee.

Vraag 2

Welke moverende reden of redenen zijn er van het college om het afsluiten van de sluisroute niet aan de gemeenteraad – al dan niet vertrouwelijk bekend te maken als deze informatie/ datum al bekend was bij het college.

Antwoord vraag 2

Op 13 maart is de wethouder tijdens een bestuurlijk overleg over een ander onderwerp geïnformeerd door Rijkswaterstaat dat zij in verband met de veiligheid van weggebruikers overwogen de sluisroute af te

Op 16 maart is deze overweging van Rijkswaterstaat tijdens een ambtelijk overleg eveneens kenbaar

Op 26 maart heeft Rijkswaterstaat de wethouder tijdens een bestuurlijk overleg formeel laten weten dat zij daadwerkelijk overgaan tot het afsluiten van de sluisroute. Op 27 maart is het college door de wethouder hierover geïnformeerd.

De gemeenteraad is op het eerstvolgende moment geïnformeerd met een

Dit was op dinsdag 3 april.

Op 3 april is door RWS een persbericht uitgebracht en een extra burenoverleg ingepland om bewoners en direct betrokkenen van het sluiseiland te

Tot het moment van 26 maart was het sluiten van de sluizeroute nog slechts een overweging van Rijkswaterstaat. Er werden tot die tijd ook nog andere alternatieven genoemd (zoals alleen fietsers, optimalisatie schutproces). De gemeente Velsen heeft zich tot het uiterste ingespannen om deze sluiting te voorkomen en compensatiemaatregelen af te dwingen. Vanaf het moment dat definitief duidelijk en bekend gemaakt was dat Rijkswaterstaat daadwerkelijk de sluisroute zou gaan afsluiten heeft het college de raad geïnformeerd

Vraag 3

Welke moverende reden of redenen zijn er om de inwoners en belanghebbenden niet in te lichten en met name te wachten tot na de verkiezingen c.q. een gesprek met de wethouder?

Antwoord vraag 3

Zie ook het antwoord bij vraag 2.

Rijkswaterstaat is verantwoordelijk voor de communicatie. Het is een project van Rijkswaterstaat en Rijkswaterstaat is de wegbeheerder. De gemeente Velsen heeft hierin geen formele rol.

Rijkswaterstaat is eerst het gesprek aangegaan met de wethouder vooraleer ze hun besluit hebben genomen. Het standpunt van de gemeente is altijd geweest dat de sluisroute open dient te blijven. De gemeente heeft ook bezwaar aangetekend tegen het sluiten van de sluisroute. Pas op 26 maart bij het bestuurlijk overleg bleek dat Rijkswaterstaat definitief voor de optie van het sluiten van de route wilde gaan. Voor die tijd heeft de gemeente druk uitgeoefend op RWS om dit besluit niet te nemen. Het is niet aan de gemeente om het voornemen van een andere partij actief naar buiten te brengen, helemaal niet als de gemeente zich tot het uiterste inspant om dit te voorkomen.

Uiteindelijk door RWS het besluit op 9 april genomen.

Vraag 4

Volgens de woordvoerder van de gemeente Velsen is er afgesproken het afsluiten van de route pas bekend te maken na de verkiezingen. Met welke afdelingen/ functies van ambtenaren (beslissers) is het besproken om dit te doen?

Antwoord vraag 4

Dit is nooit afgesproken met Rijkswaterstaat. Dit is dus ook nooit intern als zodanig besproken. De aangehaalde zinsnede ‘…zeker niet voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart’ is opgenomen in het verslag van 16 maart. De volledige zin luidt: “De communicatie over de afsluiting voor doorgaand verkeer wordt pas na dit overleg gecommuniceerd en zeker niet voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart”. Dit is geen opmerking die door iemand van de gemeente is geplaatst. Het verslag van 16 maart is door Rijkswaterstaat gemaakt en pas ontvangen op 25 april.

Vraag 5

Volgens de woordvoerder van de gemeente Velsen is er afgesproken het afsluiten van de route pas bekend te maken na de verkiezingen. Met welke organisaties en beslissers is het besproken om dit te doen?

Antwoord vraag 5

Zie antwoord vraag 4.

Vraag 6

Welke sancties gaat het college uitvoeren richting het “verzwijgen” naar de inwoners en de gemeenteraad terwijl het sluiten van de route reeds bekend was bij het college?

Antwoord vraag 6

Zie het antwoord op vraag 2. Van verzwijgen is geen sprake.

Vraag 7

Wat is de reden dat het college wilde wachten met bekendmaken tot na de verkiezingen?

Antwoord vraag 7

Dit is niet het geval.

Vraag 8

Antwoord vraag 8

Nee.

Vraag 9

Te lezen is dat de beslissing van het afsluiten van de sluisroute al genomen was, met name in verband met veiligheid en dat de uitvoering en communicatie pas weken later is gedaan. Wat is er in de tijd van ongeveer drie weken vanaf het beslismoment en de werkelijke afsluiting gedaan om de veiligheid te garanderen gezien dit de hoofdreden is?

Op 9 april is het besluit gepubliceerd. Op 16 april is de sluisroute gesloten. Pas daarna is begonnen met de werkzaamheden die mogelijk verkeersonveilige situaties op zou leveren. Zie hiervoor ook een rapportage van RTV IJmond.

Vraag 10

Gezien het belang van transparantie en het betrekken van de burgers volgens het nieuwe college: Wat gaat het college doen om het misbruikte vertrouwen te herstellen, de inwoners en belanghebbenden van de juiste informatie te voorzien over de redenen om in de toekomst niet te twijfelen over berichtgeving omtrent de sluisroute en andere berichten vanuit het college?

Antwoord vraag 10

Het gaat hierbij om een project van Rijkswaterstaat waarbij Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor de communicatie. De gemeente streeft naar communicatie op een zo vroeg mogelijk tijdstip. Hierbij is de gemeente echter ook afhankelijk van externe partners en wordt altijd zorgvuldigheid in acht genomen.

Rijkswaterstaat heeft de gemeenteraad aangeboden een informatieve sessie te organiseren over alle werkzaamheden rond de sluis. Binnenkort zal het college hiervoor een agendaverzoek doen.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Velsen

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.