Nieuws van politieke partijen in Venlo inzichtelijk

10 documenten

Wat doen wintersporters met tochtlatten?

PvdA PvdA Venlo 01-02-2024 15:34

Wintersport is een geliefde bezigheid voor velen, vooral in de koude wintermaanden. Skiliefhebbers trekken massaal naar de bergen om te genieten van de sneeuw en de prachtige pistes. Bij het beoefenen van wintersport is het belangrijk om de juiste uitrusting te hebben, waaronder de nodige bescherming tegen de weersomstandigheden. Een veelgestelde vraag is wat wintersporters doen met tochtlatten.

Tochtlatten in de wintersport

Tochtlatten zijn dunne stroken kunststof die aan de zijkanten van ski’s zijn bevestigd. Ze hebben als doel om de skiër te beschermen tegen de koude wind die langs de benen en voeten waait tijdens het afdalen. Daarnaast verminderen tochtlatten ook de weerstand van de sneeuw, waardoor de skiër gemakkelijker snelheid kan maken.

Voordelen van tochtlatten

Het gebruik van tochtlatten biedt verschillende voordelen voor wintersporters. Ten eerste zorgen de latten voor een betere isolatie van de benen en voeten, waardoor de skiër comfortabeler kan afdalen. De koude wind kan immers voor ongemak zorgen, vooral op hogere snelheden.

Daarnaast verminderen tochtlatten de weerstand van de sneeuw, waardoor de skiër sneller kan afdalen. Dit kan vooral handig zijn op steilere hellingen, waar snelheid belangrijk is. Bovendien helpen tochtlatten ook bij het behouden van de juiste ski-oriëntatie, aangezien ze een stabiliserend effect hebben.

Onderhoud van tochtlatten

Om optimaal gebruik te maken van tochtlatten, is het belangrijk om ze goed te onderhouden. Na elke wintersportvakantie is het raadzaam om de latten grondig te reinigen en te inspecteren op eventuele beschadigingen. Indien nodig kunnen beschadigde latten worden vervangen om de functionaliteit te behouden.

Daarnaast is het essentieel om tochtlatten regelmatig te waxen om hun glijvermogen te verbeteren. Waxen zorgt ervoor dat de ski soepel over de sneeuw glijdt en vermindert ook de wrijving. Dit draagt bij aan het behoud van snelheid en een betere afdaling.

Conclusie

Tochtlatten zijn een belangrijk onderdeel van de uitrusting van wintersporters. Ze bieden bescherming tegen de koude wind en verminderen de weerstand van de sneeuw, wat resulteert in een comfortabelere en snellere afdaling. Het onderhoud van tochtlatten is van groot belang om hun functionaliteit te behouden. Dus, wat doen wintersporters met tochtlatten? Ze maken gebruik van deze handige accessoires om hun wintersportervaring te verbeteren.

Bron: doen wintersporters met tochtlatten

Hoe een handgeschakelde auto achteruit te rijden

PvdA PvdA Venlo 16-01-2023 16:39

Beginners die op zoek zijn naar informatie over autorijden, moeten er eerst voor zorgen dat hun auto volledig tot stilstand is gekomen voordat ze achteruit worden gezet tips voor het online oefenen van auto theorie. Voordat ze achteruit rijden, moeten ze ervoor zorgen dat er niemand of iets achter hun auto zit terwijl ze achteruit rijden.

Hoe een handgeschakelde auto te parkeren

Een automatische auto heeft een “Park” -versnelling, terwijl een handgeschakelde auto dat niet heeft. Daarom moet u elke keer dat u een auto parkeert, de parkeer- of noodrem gebruiken. Als alternatief kunnen bestuurders hun auto in de eerste of achteruitversnelling zetten om te voorkomen dat deze beweegt of wegrolt.

Hoe leer ik een automatische auto te besturen?

Bij het leren autorijden moeten beginners eerst het rempedaal met hun rechtervoet intrappen voordat ze de sleutel in het slot steken en rechtsom draaien om het voertuig te starten.

schriftelijke vragen over de Geluidschermen A73/A74

CDA CDA Venlo 06-01-2021 12:04

De A73/74 is een belangrijke verbinding in het wegennet die tegenwoordig niet weg te denken is. De inwoners willen minder decibellen, minder trillingen en minder fijnstof. Dit probleemspeelt al jaren in met name Tegelen, Boekend,Hout Blerick (Meuleveld) en Blerick met haar verschillende wijken. Discussie over het geluid en andere nadelige effecten voor de omwonenden zijn er al vanaf de aanleg. Deze klachten zijn nooit definitief verholpen. Na overleg met verschillende belangengroepen en betrokkenen zijn we tot het volgende gekomen. Samen met collega's Miriam Dückers en Leon van den Beucken van EENLokaalstellen we de volgende schriftelijke vragen: De Gemeente Venlo, Provincie Limburg en het Rijk hebben wel al verschillende maatregelen genomen om de overlast weg te nemen. Onze Raad is ook d.m.v. raadsinformatiebrief 2020- 135 geïnformeerd over de aanvullende mitigerende maatregelen (budget 15 miljoen euro) ter beperking van geluidshinder als gevolg van de aanleg van de autosnelweg A74. Deze maatregelen zijn voor een groot gedeelte reeds uitgevoerd. Wat nog resteert zijn de oplossingen voor de wijken Annakamp en Meuleveld. Ook de Boekend en de Vossener vragen hun aandacht voor oplossingen. Ter plaatse van het Annakamp is de afgelopen zomer een proefopstelling aangebracht waaruit positieve meetresultaten zijn gebleken. Daarop wordt nu de uitvoering voor het aanbrengen van diffractoren voorbereid. De kosten hiervoor bedragen ca. 0,5 miljoen euro. Na de uitvoering van de maatregelen bij het Annakamp resteert een budget van ca 4 miljoen euro. Een schermverhoging in het winterbed van de Maas zou wellicht nog binnen het huidige budget passen, maar om tot een goede besluitvorming met minder risico’s te kunnen komen is verdere uitwerking tot een niveau van Voorlopig Ontwerp (VO) noodzakelijk. Dit ontwerptraject wordt nu in gang gezet. Vraag 1: Kunt u onderbouwen dat de maatregelen van 4,5 miljoen efficiënt en effectief zijn en solaas bieden voor de inwoners die onder de invloedsfeer van het verkeerslawaai verkeren? Zo ja omschrijf deze onderbouwing? Voor de schermverhoging voor de Zuiderbrug (de voorkeursvariant van de Gemeente) is bij de provincie een beroep gedaan op haar additionele inspanningsverplichting. Het verbaast ons dat de Provincie nu aangeeft op basis van doelmatigheidsafwegingen hiervoor geen extra middelen (5 miljoen) ter beschikking te stellen. Vraag 2: Op welke gronden neemt de provincie nu afstand van haar inspanningsverplichting, is dat volgens het college voldoende onderbouwd? Vraag 3: Wat heeft de Gemeente Venlo gedaan om het toegezegde 5 miljoen alsnog te krijgen vanuit de provincie? Hoe staat het met deze onderhandeling? Vraag 4: Wordt in de ogen van het college de kans groter op aanvullende financiering van de provincie als de gemeente Venlo ook nog een extra bijdrage levert, en is het college bereid om hier met een voorstel te komen en wegen de effecten van mogelijke extra maatregelen op tegen (opnieuw!) de extra wachttijd van onze inwoners? Vraag 5: Welke effect hebben de reeds gedane ingrepen? Een aantal bewoners zijn nog altijd ontevreden. In aanloop naar de nieuwe maatregelen die nu nog in de planning staan zijn er verschillende informatiebijeenkomsten geweest waarbij men volksvertegenwoordigers en bewoners heeft getracht te informeren. Er zijn bewoners die deels het gevoel hebben dat er niet geluisterd wordt naar hun voorstellen en zorgen. Deze voorstellen/suggesties van bewoners variëren van nog een verbinding aan te leggen via de Klagenfurtlaan voor zwaar verkeer tot specifieke voorstellen over de aanpassing van geluidsschermen. Bewoners van eerder genoemde stadsdelen hebben ons meerdere malen benaderd en hun zorgen bekend gemaakt. Met dit proces gaat bovendien veel geld gemoeid. Onze inwoners weten daarom dat zaken eerst goed onderzocht moeten worden om te kunnen komen tot doelmatige en doeltreffende besteding. Maar wij kunnen ons goed voorstellen dat na zolang zoveel overlast aan het geduld en vertrouwen op een goede oplossing een eind komt. Vraag 6: Kunt u ons in een chronologische schets aangeven wat de reden is waarom alles zolang duurt en hoeveel tijd denkt het college nog nodig te hebben om te komen tot het definitief uitvoeren van de plannen? Er zijn proefopstellingen geweest, meetresultaten zijn verschenen, uitvoeringen gedaan, waarbij er ook bepaalde kosten zijn gemaakt. Dat willen we graag inzichtelijk hebben. Vraag 7: Kan er voor de raad en voor andere stakeholders een soortgelijke sessie gegeven worden zoals ook gedaan is voor de extra rijstrook A73, waar vragen kunnen worden beantwoord en (financiële) zaken toegelicht? Vraag 8: Kunt u ons – al dan niet in een gezamenlijke sessie - inhoudelijk informeren over dit ontwerptraject en wat bedragen de geschatte kosten? Vraag 9:Heeft het college de onderzoekers ook de opdracht meegegeven de zorgen en voorstellen/ ideeën van de bewoners van álle betrokken wijken mee te nemen in het onderzoeken en planontwikkeling? Welke ideeën/voorstellen van Bewoners zijn er wel meegenomen in de nieuwe plannen en welke niet? Wat was de onderbouwing om deze voorstellen/ ideeën uiteindelijk wel of niet mee te nemen? Vraag 10: Wat zijn de eventuele zaken die er volgens het college nog gedaan kunnen worden voor de Vossener? Wordt dat meegenomen? Vraag 11: Bent u op de hoogte van de zorgen die onlangs ook schriftelijk door bewoners naar verschillende volksvertegenwoordigers zijn verstuurd? Gaat u in gesprek met deze burgers? En op welke termijn denkt u dat te gaan doen?

Nog eens vragen over de Kaldenkerkerweg

SP SP Venlo 18-08-2020 21:47

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerwegDe SP kreeg opnieuw klachten van omwonenden van de Kaldenkerkerweg in Tegelen over de wijze waarop sommige weggebruikers deze weg als racebaan gebruiken, en over lange zware vrachtwagencombinaties die daar niet zijn toegestaan. Gemeente en politie wijzen naar elkaar en intussen lijkt er niks te gebeuren. Reden voor de SP om samen met EENLokaal (wederom) vragen te stellen aan het gemeentebestuur.

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerwegSP-raadslid Ton Heerschop verbaasde zich toen hij zelfs tijdens de vakantie (waarop het op de wegen anders een stuk rustiger is) wederom klachten van bewoners onder ogen kreeg: “Al jaren zijn er beloften van de gemeente om in te grijpen op de Kaldenkerkerweg, maar er is nog geen spade de grond ingegaan.”

“Verdere navraag leerde dat er ook met lange zwaardere vrachtwagencombinaties werd gereden, zogenaamde LZV’s, die daar helemaal niet toegestaan zijn, zo bleek uit emailwisselingen tussen gemeente en bewoners. Vreemd echter dat de gemeente wijst naar de politie voor handhaving en de politie stelt geen capaciteit te hebben.”

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerweg

 

“De omwonenden voelen zich aan het lijntje gehouden en ik begrijp dat goed”, aldus Ton Heerschop. Het liefst had de SP een actie gehouden om zelf het verkeer te vertragen, maar gezien de aard van de weg geeft dat te grote risico’s. “Daarom houden we het voor nu bij raadsvragen. Maar het spreekt voor zich dat wij voor de toegezegde wegaanpassing zijn en het liefst zo snel mogelijk.”

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerweg

 

Het probleem is voor een belangrijk deel ontstaan toen de gemeenteraad en het Rijk voor de huidige variant van de A73 en A74 kozen. Door de onvolledige verknoping bij knooppunt Tiglia wordt het verkeer richting Nettetal vanuit het zuiden over de Kaldenkerkerweg gestuurd.

Daarnaast heeft de weg een oude grenspost waarvan de parkeerstroken nu gebruikt worden door vrachtwagens die daar eigenlijk niet thuis horen. Met name in het weekend staan hier veel vrachtwagens die op zondag Duitsland niet in mogen. Zonder voorzieningen als toiletten begint het af en toe een minder frisse boel te worden.

    https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerweg https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/nog-eens-vragen-over-de-kaldenkerkerweg    

 

 

 

 

 

 

Ton Heerschop: “Eigenlijk moet de weg vanaf het kruispunt onderaan de berg (oude verbindingsweg) tot aan de grens aangepakt worden. Zowel de afwatering als het wegdek en de indeling van de weg.”

“Het liefst ziet de SP dat vrachtverkeer dat geen lokale bestemming is van de Kaldenkerkerweg verdwijnt. De weg moet zodanig aanpast worden dat ze niet meer zal uitnodigen om te racen.”

 

De SP wil samen met EENLokaal-raadslid Leon van den Beucken ook van het college weten waarom de politie geen prioriteit geeft aan meldingen die mensen maken over gevaarlijke verkeerssituaties.

Het college van B&W dient onze raadsvragen binnen 30 dagen te beantwoorden.

 

Bekijk ook:
24-09-2019: Teleurstellende reactie op onze vragen over Kaldenkerkerweg Tegelen 04-07-2019: Opnieuw vragen over problemen Kaldenkerkerweg Tegelen 22-02-2019: Ontwikkelingen Venete-terrein en gevolgen verkeersstroom Kaldenkerkerweg 29-09-2018: Opnieuw vragen over onveilige Kaldenkerkerweg Tegelen

 

Teleurstellende reactie op onze vragen over Kaldenkerkerweg Tegelen

SP SP Venlo 24-09-2019 20:55

https://venlo.sp.nl/nieuws/2019/09/teleurstellende-reactie-op-onze-vragen-over-kaldenkerkerweg-tegelen
Eind juni stelden de fracties van SP en EENLokaal raadsvragen over de voortdurende verkeersoverlast op de Kaldenkerkerweg in Tegelen. Vandaag kregen we antwoorden. Daar werden we niet gelukkig van. Vooral omdat de provincie niet wil meedenken aan oplossingen, de problemen afschuift en de kop in het zand steekt.

 

 

In de beantwoording van onze raadsvragen schrijft de gemeente dat ze op 19 september heeft overlegd met de provincie maar dat de uitkomst daarvan teleurstellend is: “De Kaldenkerkerweg heeft voor de provincie geen prioriteit. Het eigendom en beheer van de Kaldenkerkerweg is een gemeentelijke taak.”

https://venlo.sp.nl/nieuws/2019/09/teleurstellende-reactie-op-onze-vragen-over-kaldenkerkerweg-tegelenSP-raadslid Ton Heerschop: “Dat is vreemd, de provincie is met Rijkswaterstaat mede veroorzaker van de verkeersproblemen door de bewegwijzering van A73 en A74 richting Duitsland via de wijk Op de Heide te laten lopen. Dan nu doodleuk aangeven dat het een gemeentelijk probleem is, is het afschuiven van de problemen.”

“Als de provincie geen cofinanciering wil leveren aan de noodzakelijke aanpassingen van de weg, dan gaat er niks gebeuren want de gemeente alleen kan de hoge kosten daarvoor niet dragen.” 

 

De gemeente laat weten dat ze, ondanks het besluit van de provincie, samen met de werkgroep Kaldenkerkerweg kritisch naar het aanpassingsplan moeten kijken waarbij verbeteringen dan wel binnen het beschikbare budget uitgevoerd moeten gaan worden.

Ton Heerschop: “Op zich goed maar dat betekent ook dat hooguit de helft van de gewenste aanpassingen gerealiseerd zou kunnen worden. Ik maak me samen met de wijkbewoners ernstig zorgen of onze zorgen wel serieus genomen worden.”

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2019/09/teleurstellende-reactie-op-onze-vragen-over-kaldenkerkerweg-tegelen

 

De gemeente schrijft dat ze met Rijkswaterstaat gesprekken voert over de bewegwijzering op de snelwegen: “Rijkswaterstaat heeft aangegeven de bewegwijzering te onderzoeken en de mogelijkheden ter verbetering van de adviesroute te bekijken.”

Heerschop: “Het onderzoek moet wel tot iets gaan leiden. Als het Rijk de bewegwijzering vanaf een rijksweg zodanig doet, in tegenspraak met de afspraken met bewoners, dat de problemen blijven, dan moeten we de wethouder misschien maar met een opdracht richting Den Haag sturen.”

 

De Kaldenkerkerweg is niet enkel een ontsluitingsweg voor de wijk Op de Heide, maar is ook een ontsluitingsweg voor de langs gelegen bedrijventerreinen. Een goede inrichting van de Kaldenkerkerweg is belangrijk voor een goede en veilige ontsluiting van zowel de wijk als van de bedrijventerreinen.

 

De gemeente schrijft: “Gezien de functie van de weg is het onmogelijk om vrachtverkeer te mijden op de Kaldenkerkerweg. Uit telling blijkt ook dat de omvang van het vrachtverkeer de afgelopen jaren constant is gebleven.”

Heerschop: “Kijk eens wat de tellingen in 2011 en eerder waren in plaats van slechts vier jaar terug te gaan. Dan zie je een behoorlijke stijging. Ondanks dat is de SP content dat de gemeente met een integraal plan de verkeerssituatie op de Kaldenkerkerweg wil verbeteren.”

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2019/09/teleurstellende-reactie-op-onze-vragen-over-kaldenkerkerweg-tegelen

 

Richting de grens, in de parkeervakken langs de weg, parkeren en overnachten (ondanks een verbod!) vaak vrachtwagens met buitenlands kenteken. De gemeente stelt dat dit chauffeurs zijn die in de wijk op de Heide wonen en daarom die plekken een geschikte locatie zijn voor deze veelal lokale chauffeurs.

Heerschop: “Alsof er zoveel Polen, Roemenen, Serven en Bulgaren in de wijk wonen die ook nog eens vrachtwagenchauffeur zijn. Dat is echt kul. Die parkeerhavens trekken een hoop ellende aan. Vooral vervuiling. Jammer dat de gemeente dat niet wil zien. Misschien moet ik ze eens meenemen tijdens een controle dan kunnen ze zelf zien wat er speelt en daar actie op ondernemen.”

 

Voor de SP is de beantwoording van de gemeente onvoldoende en vooral de reactie van de provincie teleurstellend. Samen met de wijkbewoners en de werkgroep Kaldenkerkerweg werken we aan mogelijke vervolgstappen.

 
Bekijk ook:
01-10-2019, De Limburger: Provincie betaalt niet mee: complete herinrichting Kaldenkerkerweg in Tegelen onmogelijk 04-07-2019, SP-Venlo: Opnieuw vragen over problemen Kaldenkerkerweg Tegelen Omroep Venlo, 09-01-2015: 'Maat vol voor bewoners Kaldenkerkerweg'

Omroep Venlo - Renovatie ...

GroenLinks GroenLinks Venlo 01-08-2019 10:50

EENLokaal blij! Er komen nu toch ...

EENLokaal EENLokaal Venlo 23-07-2019 11:14

EENLokaal blij! Er komen nu toch maatregelen Steilrand gebied! Al jaren is de overlast en het toenemend brandgevaar in het Holtmühle-gebied en de Steilrand velen een doorn in het oog. Met name in en bij de kleigroeves. Daar heeft EENLokaal de afgelopen jaren op gehamerd en er vele malen vragen over gesteld. Onlangs is er weer een gesprek geweest tussen gemeente en stakeholders, waarbij ook Leon van den Beucken aanwezig was. Die had de gemeente voor het eerst al in 2014 gevraagd het voortouw te nemen de partijen bij elkaar te halen om samen maatregelen te treffen. Er is nu een overeenkomst tussen de betrokken partijen, er komt een pakket aan maatregelen. Dus zullen onze inspanningen vruchten gaan afwerpen. Staatsbosbeheer is op de meeste plekken eigenaar, de gemeente is wegbeheerder. Er worden door SBB binnenkort een aantal wegen afgesloten met slagbomen voor gemotoriseerd verkeer. Natuurlijk wordt met bereikbaarheid hulpdiensten en agrarisch verkeer rekening gehouden. Op een aantal plekken vlak voor de poorten komen wat extra parkeerplekken De gemeente gaat overal passende bebording plaatsen. Door politie, BOA’s en Staatsbosbeheer wordt zo veel mogelijk extra gehandhaafd op ongewenste zaken. Wij gunnen mensen hun zwempleziertje, hoewel het in de kleigroeves gevaarlijk kan zijn. Het is echter niet de bedoeling dat men massaal met auto’s en scooters door de bossen gaat scheuren, brandende houtskool en afval achterlaat en houseparty’s houdt. We verwachten niet dat alle vervuiling, brandrisico’s, natuurverstoring en geluidsoverlast wordt tegengegaan, maar hebben nu wel goede hoop dat er een verbetering merkbaar wordt, door de combinatie van maatregelen! De exacte datum van de realisatie van de afsluitingen en bebording is nog niet bekend, maar we verwachten dat dit op vrij korte termijn gebeurt. EENLokaal is hier erg blij mee. Wij koesteren de natuur en de rust die mensen hier kunnen vinden.

Soepkar bij Venloop voor velen een jaarlijks hoogtepunt

SP SP Venlo 30-03-2019 22:43

Traditiegetrouw deelden we, net als vorige jaren, ook nu weer tijdens de Venloop-wandeltocht bekers koud water of warme tomatensoep uit. En ook dit jaar was het weer een feest, deze actie is voor een SP’er het hoogtepunt van het jaar door de toffe sfeer, de interactie met het publiek en de dankbaarheid van de wandelaars.

 

 

Ook dit jaar stonden we bij het sfeerpunt in Velden (waar de routes van de 25 km en 40 km bijeenkomen) van de Venloop-wandeltocht. We trakteerden de wandelaars op een beker ter plekke opgewarmde soep of koud water, als steuntje voor de laatste kilometers naar de finish.

 

 

Op het hoogtepunt, wanneer duizenden lopers in korte tijd passeren, is het haast onmogelijk om iedere loper te kunnen voorzien van soep. De soep heeft nu eenmaal tijd nodig om warm te worden. Geregeld stond er een wachtrij aan de soepkar van wandelaars die graag hun soepje willen.

 

De befaamde en opvallende soepkar SoePexpress blijkt voor veel lopers het signaal om een tussenstop te maken, men rekent op de aanwezigheid van de SP tijdens deze wandeltocht en plant er de pauzes voor in. Een mooi compliment als de SP, en haar SoePexpress, niet meer weg te denken zijn uit een mooi evenement als de Venloop.

 

 

We deelden ruim 145 liter tomatensoep oftewel meer dan 1500 bekers uit om mensen te trakteren – als laatste zetje richting de eindstreep acht kilometer verderop in Venlo – maar zeker ook om hen te bedanken voor hun stem bij de verkiezingen (afgelopen woensdag 20 maart).

 

Met een heerlijk zonnetje en de gezellige sfeer was onze SoeP-uitdeelactie weer een daverend succes! Dank aan de Venloop en aan de wandelaars en aan al die mensen langs de kant die er een feest van maakten.

 

VRAGEN OVER (GELUIDS)OVERLAST A73 ...

EENLokaal EENLokaal Venlo 27-04-2018 12:03

VRAGEN OVER (GELUIDS)OVERLAST A73 BELFELD Afgelopen woensdag heeft Leon van den Beucken van EENLokaal mondelinge vragen gesteld aan het college over de (geluids)problematiek van de A73 in Belfeld. Dit omdat we niet zo tevreden waren met de beantwoording van onze schriftelijke vragen van afgelopen janauri. De antwoorden waren deze keer tevredenstellend. Het college is bereid om met het burgerinitiatief in Belfeld in gesprek te gaan om een beter beeld te krijgen van de problematiek in Belfeld. Ook wil men samen met Beesel gaan optrekken in de richting van Rijkswaterstaat om de leefbaarheid en gezondheid te bespreken. Vervroeging van aanleg van een nieuw stil wegdek en andere maatregelen zijn inzet van gesprek. We hebben vaker vragen gesteld als het om de snelwegen rondom Venlo ging. Meestal lag de focus op de wijken in Blerick. Nu echter ging het om ontheffing van het geluidsplafond dat Rijkswaterstaat heeft aangevraagd voor het traject Roermond-Belfeld. Daarbij komt ook dat de geluidswallen in Belfeld onvoldoende hoog zijn en inzakken en de verkeersinensiteit toeneemt. Belfotes als bomenrijen zijn niet nagekomen. EENLokaal blijft u op de hoogte houden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.