Nieuws van politieke partijen over DENK inzichtelijk

25 documenten

Eén maal, andermaal, Wilhelminakanaal. – College erkent zorgen van Lokaal Tilburg over de Barge Terminal Tilburg.

Lokaal Tilburg Lokaal Tilburg DENK Tilburg 20-05-2023 12:22

Bewoners van de Reeshof in de nabijheid van het Wilhelminakanaal klagen al jaren over stank- en geluidsoverlast van de Barge Terminal. Maar naar hun idee wordt er met meldingen en klachten niks gedaan. Vandaar dat burgerraadslid Hans van de Ven al in februari 2023 vragen heeft gesteld hierover. Op 21 maart kregen we de antwoorden van het College. Deze zijn hier te lezen.

Alleen al in 2022 waren er  bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) 364 klachten binnengekomen over geluidsoverlast van de Barge Terminal en het bijbehorende op- en overslagterrein. En het is bekend wat de oorzaak is van de problemen. Eis is inderdaad een verschil tussen de afgegeven vergunningen en de praktijk. Maar in plaats van te kiezen voor handhaving en de praktijk aan te passen aan de vergunning, wordt ervoor gekozen om de vergunning aan te passen aan de praktijk.

Volgens het College doet zij bovendien voldoende en hebben inwoners ook genoeg mogelijkheden om hun klachten te melden.

Met deze antwoorden waren we niet tevreden en daarom hebben we opnieuw vragen gesteld.

De antwoorden op de tweede set vragen hebben we op vrijdag 19 mei jl. ontvangen en zullen we bij deze integraal plaatsen. We beraden ons nog op vervolgstappen.

We hebben op 31 maart 2023 antwoorden ontvangen op onze vragen op grond van artikel 41 van het Reglement van Orde gemeenteraad Tilburg 2022. De vragen gaan over de aantasting van het woongenot door stank- en geluidsoverlast rondom Wilhelminakanaal. Helaas zijn de antwoorden zodanig, dat ze oproepen tot het stellen van enkele vervolgvragen.

Het College schrijft: “Wijkvereniging Leeuwerik heeft een verzoek tot handhaving ingediend bij de gemeente in verband met het bestemmingsplan. Door uitbreiding van activiteiten past het bedrijf volgens de wijkvereniging namelijk niet meer binnen de geldende milieucategorie uit het bestemmingsplan. Wij hebben deze strijdigheid bevestigd en BTT aangeschreven om de strijdigheid met het bestemmingsplan voor 1 juli 2023 ongedaan te maken. BTT is daarom op dit moment een

aanvraag aan het voorbereiden voor een omgevingsvergunning. Onderdeel van de vergunningaanvraag is een dialoog met omwonenden.”

• In andere woorden: Op deze manier is BTT een illegale activiteit aan het legaliseren. Op welke manier is deze gang van zaken een oplossing van het door de bewoners gemelde probleem?

Wij hebben vastgesteld dat de huidige situatie in strijd is met het bestemmingsplan. Barge Terminal Tilburg (BTT) is namelijk gevestigd op twee percelen met een verschillende milieucategorie; aan de Asteriastraat 37 met milieucategorie 4.2 en aan de Letostraat 20 met milieucategorie 3.2. Door de verwevenheid van de activiteiten van BTT, vallen alle bedrijfsactiviteiten die hier plaatsvinden onder milieucategorie 4.2. Voor wat betreft Letostraat 20 handelt BTT daarmee in strijd met het bestemmingsplan en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) aangezien er geen omgevingsvergunning is verleend om af te wijken van hetgeen in het bestemmingsplan is bepaald.

Om de strijdigheid ongedaan te maken kan BTT twee dingen doen.

Enerzijds kan BTT de bedrijfsvoering zo inrichten dat er sprake is van een fysieke scheiding tussen Letostraat 20 en Asteriastraat 37 én een feitelijke scheiding van werkzaamheden waardoor er op het perceel aan de Letostraat 20 in Tilburg enkel activiteiten plaatsvinden waarop milieucategorie 3.2 van

Anderzijds kan BTT de overtreding beëindigen door een volledige aanvraag voor een omgevingsvergunning in te dienen en deze vergunning te verkrijgen. Hiervoor dient door middel van een goed onderbouwd onderzoek aangetoond te worden welke activiteiten op welke onderdelen van het terrein plaatsvinden, wat de geluidsimpact voor de omgeving is en waarom dat geen strijd oplevert met de goede ruimtelijke ordening. Dit betekent dat BTT aan moet tonen dat de bedrijfsactiviteiten aan de Letostraat 20, naar aard en invloed op de omgeving geacht kunnen worden te behoren tot de maximaal toegestane milieucategorie (in dit geval 3.2) en welke maatregelen daarbij nodig zijn.

De eerste optie draagt niet bij aan het oplossen van de klachten die de bewoners hebben en zorgt dus niet voor een duurzame oplossing voor alle partijen. BTT heeft mede daarom gekozen om een omgevingsvergunning aan te vragen. De voorschriften die daaraan verbonden kunnen worden, dragen bij aan het woon- en leefklimaat van de bewoners en op die manier kan door de gemeente handhavend worden opgetreden als deze voorschriften niet worden nageleefd. Hierin kunnen bijvoorbeeld voorschriften worden opgenomen over zaken als werktijden of stapelhoogte.

Het College schrijft: “Verder dient het bedrijf met een goed onderbouwd onderzoek aan te tonen welke activiteiten op welke plek/bestemming plaatsvinden en wat de geluidsimpact is op de omgeving en waarom dat geen strijd oplevert met een goede ruimtelijke ordening. Daarbij wordt onderzocht welke maatregelen nodig zijn voor een aanvaardbaar woon- en klimaat.”

Op welke manier zijn de bewoners hiermee geholpen en wordt de overlast die zij ondervinden, opgelost?

We willen toewerken naar een duurzame oplossing voor zowel de overlast die omwonenden ervaren als een oplossing voor de bedrijfsvoering van BTT. Het verlenen van een vergunning kan daarvoor zorgen. Aan een vergunning kunnen we voorwaarden verbinden. Denk aan werktijden of stapelhoogte. De voorwaarden in een vergunning kunnen ervoor zorgen dat de overlast die bewoners ervaren, verminderd wordt. Wij verwachten niet dat hierdoor nooit meer overlast wordt ervaren. Ook al voldoet een bedrijf aan de geluidnormen van het Activiteitenbesluit en is er sprake van een aanvaardbaar woon- en leefklimaat dan nog kunnen bewoners overlast ervaren. Een vergunning (als deze verleend kan worden – dit hangt af van de onderzoeken die BTT aanlevert en de toetsing daarvan) zorgt er wel voor dat BTT in zekere zin beperkt wordt, wat bijdraagt aan de kwaliteit van de leefomgeving van de bewoners.

Het college schrijft: “Op de website van de gemeente Tilburg staat onder de link ‘Melding maken’ uitgelegd wanneer en bij welke instantie een melding van overlast gemaakt kan worden. Overlast van geur en geluid van bedrijven kunnen inwoners melden bij de OMWB via de MilieuKlachtenCentrale (MKC). Bij klachten over geuroverlast door een lozing op het Wilhelminakanaal verwijst de OMWB de melders door naar Rijkswaterstaat. Rijkswaterstaat is namelijk verantwoordelijk voor lozingen op het kanaal en de waterkwaliteit daarvan. De OMWB is alleen verantwoordelijk voor toezicht en handhaving met betrekking tot de voorschriften van de milieuvergunning en de algemene regels van het Activiteitenbesluit milieubeheer.”

Op grond van het Algemene wet bestuursrecht (Awb), artikel 2:3 is een gemeente verplicht om berichten die voor ander bestuursorgaan zijn bedoeld, door te zenden naar dat bestuursorgaan, met een mededeling daarvan aan de inwoner van wie het bericht afkomstig is.

• Is het College van deze verplichting op de hoogte?

Ja. deze verplichting geldt bijvoorbeeld voor een verzoek om handhaving of een vergunningaanvraag. De

verplichting geldt niet voor meldingen.

Wij begrijpen dat het voor de organisatie veel extra werk is, om alle berichten door te zenden en dat op de website wordt uitgelegd waar welke melding moet worden gedaan. Desondanks kan het voor inwoners moeilijk te begrijpen zijn met welke klacht ze waar moeten melden.

• Erkent het College dat dit voor (veel) inwoners lastig is om te begrijpen?

Ja, wij begrijpen dat inwoners niet altijd weten waar ze met hun meldingen terecht kunnen. Wanneer wij een melding ontvangen die voor een ander bestuursorgaan bedoeld is, informeren we de inwoner bij welke organisatie ze de melding kunnen doen. Meestal geven we dan ook de contactgegevens van die organisatie door.

Bovendien. In het antwoord schrijft het college dat “De lozing op het kanaal ligt buiten de bevoegdheid van de OMWB. Het is Rijkswaterstaat die hiervoor een vergunning heeft verleend en hierop toeziet. Bij klachten over de lozing op het kanaal verwijst de OMWB de melders daarom naar het meldpunt van Rijkswaterstaat.“

• Is het college het met ons eens, dat een dergelijke stapeling van loketten voor inwoners niet meer te volgen is? Vooral omdat Rijkswaterstaat als ‘loket’ voor klachten over lozingen niet eens genoemd wordt op de website van de gemeente?

Alleen voor de meest voorkomende meldingen hebben we aangegeven bij welke loketten de inwoners terecht kunnen. In andere gevallen verwijzen wij inwoners persoonlijk naar de juiste instantie. Om de website overzichtelijk te houden kunnen we niet alle loketten benoemen op www.tilburg.nl/melden.

Is het college, gezien de doorgeleidingsplicht, het met Lokaal Tilburg eens, dat wanneer inwoners klagen over soortgelijke lozingen, de gemeente deze klacht zal moeten doorgeleiden naar Rijkswaterstaat?

Nee. Er komen op jaarbasis 85.000 meldingen binnen via Fixi. Een klein gedeelte hiervan moet bij een andere instantie zijn. Elk loket heeft een eigen intakeformulier en heeft andere informatie nodig. Om die reden is er geen mogelijkheid om alle verkeerde meldingen door te geleiden naar het juiste loket Wij verwijzen door naar het juiste loket en voegen hierbij ook de contactinformatie toe. Wij vinden dit voldoende service.

Lokaal Tilburg is van mening dat de stapeling van verantwoordelijkheden en doorverwijzingen niet het probleem van onze inwoners zou moeten zijn, maar het probleem van de bestuursorganen en dat zijzelf de verantwoordelijkheid moeten dragen dat elke klacht in de juiste brievenbus terecht komt en op de juiste manier wordt geregistreerd en beantwoord. Op welke wijze gaat het College de behandeling van dit soort klachten/meldingen beter faciliteren voor onze inwoners door deze logischer, werkbaarder en klantvriendelijker te maken?

De huidige werkwijze is klantvriendelijk en dienstverlenend. In bijzondere gevallen denken we met de melder mee en zetten we een stapje extra. In het geval van de klachten over de lozing op het kanaal is er afstemming geweest tussen instanties om de processen zo gemakkelijk mogelijk te houden.

Gelukt! – Kabelgoten voor oplaadkabels: het kan wél

Bijdrage Samen Waalwijk mobiliteitsplan

Samen Waalwijk Samen Waalwijk DENK Waalwijk 09-03-2023 20:00

Waalwijk, 9 maart 2023

Voorzitter,

In 2021 heeft Samen Waalwijk tegen de Mobiliteitsvisie gestemd. Niet omdat we tegen uitgangspunten zijn, zoals, veilig, duurzaam en gezond. Omdat we deze uitgangspunten onvoldoende uitgewerkt zagen in de visie.

We komen bij dit plan terug op veilig, duurzaam het gezond. Daarbij gaan we in op drie punten.

Veilig duurzaam en gezond voor alle inwoners

De hoge verwachtingen ten aanzien van deelmobiliteit

De kwetsbare structuur van de dijk tussen Waalwijk en Waspik

Om met het eerste te beginnen. Veel inwoners hebben aantoonbare overlast van het toenemende verkeer. Daarbij gaat het niet alleen om geluid, maar ook om fijnstof. Denk aan de overlast van de A59 voor inwoners uit Waspik en Baardwijk. Maar ook op andere plekken in Waalwijk. Een paar weken geleden was een aantal wethouders en raadsleden nog bij een bewoner aan de Robert Stolzsingel.

Samen Waalwijk gelooft niet dat we alle overlast kunnen oplossen. Zeker niet op korte termijn. Maar we vinden wel dat gezondheid, duurzaamheid en veiligheid voor de omgeving onderdeel moet uitmaken van het mobiliteitsplan. Het college mag hier meer lef tonen. Ook naar partijen als de provincie en het rijk. We waren daarom verbaasd over de raadsinformatiebrief van vorige week. Waarin werd aangegeven dat de gemeente zich volledig schikt naar Rijkswaterstaat waar het gaat over het geluidsscherm bij Baardwijk. Natuurlijk ligt daar ook de eerste verantwoordelijkheid, dat vindt Samen Waalwijk ook. Maar als Waalwijk de banenmotor wil zijn, volop inzet op logistiek en ook nog eens wil groeien, mag Waalwijk ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Het gaat om de gezondheid en het welzijn van onze inwoners. Daarom bijgaande motie.

Als tweede punt deelmobiliteit. Daar wordt ook in dit plan op ingezet. Maar niet alleen in het mobiliteitsplan: ook bij inbreidingen wordt deelmobiliteit als oplossing gezien om het minimale aan voorzieningen te realiseren. Terwijl in het afgelopen half jaar de pilots voor smart mobility zijn beëindigd. Dat is niet erg: daar zijn het pilots voor. Samen Waalwijk vindt wel dat er een gedegen evaluatie plaats moet vinden. Om ervan te leren, maar ook om reële verwachtingen te scheppen naar de toekomst. De kwartaalrapportages die we vorige week ontvingen, zijn voor ons onvoldoende. Ze zijn van de bedrijven zelf en bevatten alleen kwantitatieve data. Het geeft een beperkte indicatie van gebruik, vervoersbewegingen en doelgroep. Wij willen graag een kwalitatieve evaluatie van de bijdrage van deelmobiliteit in de totale keten. Waar liggen kansen en beperkingen. Voordat beslissingen met een grote impact worden genomen. Daarom ook hierover een motie.

Tot slot vragen we aandacht voor de kwetsbare dijkstructuur van de Winterdijk tussen Waalwijk en Waspik. De sluiproute bij files op de A59. Die nemen alleen maar toe, zeker als straks de A27 op de schop gaat. De verkeersdruk en het zware verkeer heeft niet alleen gevolgen voor de asfalt laag. Maar ook voor de kwetsbare veendijk er onder. Dat wordt versterkt door de langere droogteperioden en de hetere zomers. De veenlaag klinkt in, wat de veiligheid niet ten goede komt. Daarom vragen we het college om opnieuw na te denken over adequate maatregelen om de Winterdijk Vaartje eindelijk onaantrekkelijk te maken voor sluipverkeer en het zware verkeer.

Tot zover.

Busverbindingen moeten blijven!

OoststellingwerfsBelang OoststellingwerfsBelang DENK GroenLinks Ooststellingwerf 08-02-2023 06:48

OoststellingwerfsBelang heeft zich in de commissievergadering uitgesproken over de toekomstige busverbindingen in Ooststellingwerf. Net als de inspreekster mevr. B. Reitsma-Smeding vinden wij dat bussen vaker moeten rijden. Veel inwoners van Ooststellingwerf hebben geen eigen vervoer. Denk daarbij een zowel ouderen als jongeren. Zij reizen naar ziekenhuizen, school of werk. De heer Beijert stelt: “Het kan niet zijn dat je veel te vroeg, te laat of zelfs helemaal niet op de eindbestemming kan komen. En, iedereen heeft recht op het vervoer en de gemeente zou dat moeten regisseren; aldus mevrouw Reitsma.

Wij, OoststellingwerfsBelang, wil samen met de Groen Links een motie indienen om de provincie te overtuigen de busverbindingen goed te houden en te verbeteren.

Terug naar alle berichten

Toekomst N201

ChristenUnie ChristenUnie DENK De Ronde Venen 23-12-2022 20:58

Al vele jaren wordt er gesproken over de knelpunten in de N201. Denk dan aan de bocht bij Hofland, het viaduct bij Vinkeveen en de aansluitingen op de A2. Inmiddels heeft de provincie een knoop doorgehakt en een maatregelenpakket samengesteld. Dat is begin december door de Provinciale Staten goedgekeurd. Maar nu is de gemeente nog aan zet.

Want onderdeel van die maatregelen is het strekken van de bocht bij Hofland. Alleen daar is een grondruil met de gemeente voor nodig en de provincie vraagt de gemeente ook om een financiele bijdrage. De grondruil zal om niet gebeuren, maar de provincie geeft geen onderhoudspot mee voor het overgedragen wegdeel. En de gemeente moet aanvullend 1 miljoen bijdragen. Totale kosten belopen dan ca 2, 5 miljoen. Het college heeft in de raad van 20 december dus goedkeuring van de raad hiervoor gevraagd.

De raad, en ook de ChristenUnie-SGP, heeft hiermee ingestemd. Temeer omdat daarmee het knelpunt bij Hofland eindelijk wordt opgelost. Maar in het pakket zitten ook nog een aantal andere maatregelen. En de Staten hebben in haar vergadering nog een motie aangenomen waarmee alsnog een fietstunnel onder de N201 gerealiseerd zal worden. Wel is het zaak om dit warm te houden, zeker ook met de statenverkiezingen op komst. Een nieuwe Provinciale Staten zou na maart zomaar eens wat anders kunnen besluiten door bijvoorbeeld dat tunneltje toch te schrappen.

Voor meer informatie over het totale pakket: zie https://www.provincie-utrecht.nl/onderwerpen/mobiliteit/wegenprojecten/toekomst-n201-amstelhoek-vreeland

Aanpak N279 Zuid blijft een probleem en dat zal nog wel even duren

SP SP DENK Noord-Brabant 11-11-2022 11:50

In december 2021 heeft de Raad van State het Provinciale Inpassingsplan (PIP) voor de N279 Zuid (Veghel-Asten)vernietigd met als belangrijkste reden, dat de onderbouwing van het plan, met name de verkeerscijfers niet klopten. Hierdoor moeten er helemaal opnieuw plannen worden gemaakt met verbeterde, recente verkeerscijfers en zoveel mogelijk draagvlak in de omgeving.

Vriend en vijand zijn het erover eens, dat de weg beter en veiliger moet. Alleen verschilt men van mening hoe je dat op bepaalde plekken van de N279 Zuid realiseert. Zo wordt bijvoorbeeld de verbreding van 2*1 naar 2*2 wegstroken door bepaalde partijen weer van stal gehaald. Maar maatregelen die je aan de weg uitvoert, hebben vaak ook elders effect , bijvoorbeeld op aansluitende (lokale) wegen, waardoor omwonenden en gemeentes er heel verschillend tegenaan kijken.

Inmiddels is de provincie met behulp van een communicatiebureau een nieuw traject voor de aanpak van de N279 gestart ( lees verder…….)

 

Statenlid Willemieke Arts bezocht onlangs een consultatiebijeenkomst voor omwonenden, belangengroepen en raadsleden in Aarle-Rixtel  hierover. De provincie probeert voortvarendheid uit te stralen, maar uit de voorgestelde “Brede Belangenbenadering” volgt, dat het allemaal heel lang kan gaan duren, zeker drie jaar. Bovendien zijn de ervaringen uit het verleden met de Brede Belangenbenadering niet altijd even positief. Dat de hardste “schreeuwers” de meeste aandacht en invloed krijgen, blijft een reeel probleem.

Op dit moment liggen in Brabant veel grote landelijke en provinciale projecten stil, wat door de recente uitspraak over stikstof in de bouw en almaar stijgende kosten zeker niet beter wordt. Denk aan de A58, het Wilhelminakanaal, de GOL, de A65 en de Maaslijn. Misschien moeten we concluderen, dat de overheid grote, complexe projecten op dit moment om allerlei redenen niet kan realiseren. Daarom zou de overheid nog eens naar die projecten moeten kijken of ze in onderdelen op te knippen zijn. Dan zouden mogelijk de zgn “no-negret”maatregelen mogelijk wel snel uitgevoerd kunnen worden. Denk bij de N279 Zuid bijv. aan de brug bij Keldonk.

Zie ook: Wegen in Brabant

ChristenUnie-SGP stelt vragen over flitsbezorging in Zoetermeer

ChristenUnie ChristenUnie DENK Zoetermeer 26-02-2022 22:22

https://zoetermeer.christenunie.nl/k/n6776/news/view/1416953/517797/Flitsbezorging.jpegMaandag 7 februari 2022 hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders over flitsbezorging in Zoetermeer. De aanleiding voor deze vragen is dat flitsbezorging als boodschappen bezorgservice flink in opkomst is.

In ons land zijn er steeds meer flitsbezorgers actief. Denk aan bedrijven zoals Flink, Gorillas, Getir en Zapp. In eerste instantie vooral in de grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Maar de flitsbezorgers breiden snel uit. Ook in Zoetermeer is deze snelle boodschappen bezorgservice inmiddels beschikbaar. Binnen 10 minuten na bestelling worden de boodschappen bezorgd. Gemak en snelheid, tegen een lage prijs.Om zo snel te kunnen leveren openen flitsbezorgers kleine distributiecentra midden in het centrum van een stad of in woonwijken, om zo dicht mogelijk bij hun klanten te zijn. Deze distributiecentra van flitsbezorgers worden ook wel ‘darkstores’ genoemd, omdat de ramen bijna altijd zijn afgeplakt met zwart plastic. Vaak zijn deze darkstores gevestigd in panden die voor gewone winkels zijn bedoeld.Voor klanten van deze flitsbezorgers is het fijn dat hun boodschappen binnen 10 minuten geleverd kunnen worden. Maar buurtbewoners van deze darkstores klagen vaak over de negatieve gevolgen, zoals drukte, geblokkeerde stoepen, geluidsoverlast en verkeershinder. Want er vinden rondom darkstores veel transportbewegingen plaats, ook buiten de reguliere winkelstijden. Maar ze hebben geen bezoekers.Gemeenten hebben nog niet veel mogelijkheden om flitsbezorging vanuit darkstores te reguleren. Dit omdat ze tussen supermarkten en gewone winkels in vallen. Dus de flitsbezorgers geven wel de bijkomende overlast zoals van supermarkten, maar ze hebben niet dezelfde vergunning.De grote steden in Nederland geven aan overvallen te zijn door de opkomst van de bezorgaanbieders. Daarom zetten deze steden bijvoorbeeld vaker handhavers in om de overlast van flitsbezorgers terug te dringen.De gemeente Amsterdam heeft eind januari 2022 zelfs besloten om een jaar lang geen nieuwe darkstores toe te laten. De gemeente Rotterdam volgde dit voorbeeld al snel en kondigde begin februari 2022 aan dat nieuwe darkstores voorlopig niet meer zijn toegestaan. De Rotterdamse gemeenteraad heeft besloten om komend jaar te bekijken of en onder welke voorwaarden er nieuwe darkstores kunnen komen.Omdat het een kwestie van tijd lijkt voordat flitsbezorging in Zoetermeer groter gaat worden heeft de ChristenUnie-SGP fractie het gemeentebestuur gevraagd hoeveel flitsbezorgers er inmiddels in Zoetermeer actief zijn, of de gemeente ook contact heeft met deze in Zoetermeer gevestigde flitsbezorgers en of de gemeente afspraken met hen heeft gemaakt over het parkeren van fietsen, de verkeersveiligheid en de arbeidsomstandigheden van de medewerkers.Daarnaast wil de fractie graag weten wat de visie van het gemeentebestuur is op de opkomst van flitsbezorging en de bijbehorende dark stores, of de gemeente een plan van aanpak klaar heeft liggen om de snelle groei van flitsbezorging in Zoetermeer in goede banen te leiden en onder welke voorwaarden flitsbezorgers zich in Zoetermeer mogen vestigen en darkstores kunnen openen.De fractie is nu in afwachting van de antwoorden van het gemeentebestuur op de gestelde vragen.Update 23-02-2022: De gemeente heeft inmiddels antwoord gegeven op de schriftelijke vragen die wij hebben gesteld over flitsbezorging. Deze antwoorden zijn hier op de website van de gemeente Zoetermeer te lezen.

Doorgaand verkeer in het centrum

CDA CDA DENK Scherpenzeel 15-02-2022 15:18

Stelling 4, dinsdag 15 februari Doorgaand verkeer moet uit het centrum worden geweerd, het autoluw maken van het centrum is een goed idee Reactie CDA: Het CDA heeft er onlangs voor gepleit om serieus te onderzoeken of de Dorpsstraat geheel of gedeeltelijk ingericht kan worden als fietsstraat. Dat bevordert de veiligheid van fietsers en voetgangers, doordat auto's, bussen en vrachtverkeer dan bij de fietsers te gast zijn. Hoe minder doorgaand verkeer er in het centrum is, hoe beter. Helemaal weren van doorgaand verkeer is vrijwel onmogelijk. Denk alleen maar aan het openbaar vervoer, dat beschikbaar moet blijven voor jong en oud.

Zorgen over route agrarisch verkeer Vloedstegenbrug

VVD VVD DENK Berkelland 18-01-2021 07:47

In Haaksbergen heeft de politiek van zich laten horen, omtrent de Vloedstegenbrug nabij het voormalige Danspaleis. Er zijn zorgen omtrent een aankomend verbod voor zwaar verkeer over deze brug. Omdat deze brug op randje gemeente Haaksbergen / Berkelland ligt, hebben we aan de bel getrokken bij wethouder Bosman.

https://berkelland.vvd.nl/nieuws/42361/zorgen-over-route-agrarisch-verkeer-vloedstegenbrug

De brug over de Buursebeek heeft zijn beste tijd gehad en uit angst dat hij het gaat begeven, denkt men na over een verbod voor zwaar verkeer. Denk daarbij aan vrachtverkeer, maar ook zeker agrarische voertuigen. Vrachtwagens kunnen dat stukje veelal over de nieuwe N18, daar waar agrarische voertuigen die optie niet hebben.

Met name de extra overlast die deze machines met zich mee zou nemen wanneer ze alternatieve routes gaan rijden, alsmede de extra kosten voor de betreffende ondernemers die de extra kilometers moeten afleggen zijn aanleiding om mee te denken over een oplossing.

Wethouder Bosman gaf in een snelle reactie aan dat dit haar aandacht heeft. De gemeentelijke organisatie heeft korte lijnen met Haaksbergen en denkt graag mee over een oplossing om zwaar, voornamelijk agrarisch verkeer, toch de oversteek over de Bursebeek te kunnen laten maken.

Kruising kloosterdreef en Europalaan ...

DENK DENK Eindhoven 03-07-2019 17:41

Kruising kloosterdreef en Europalaan word tussen week 40 - 44 aangepast waar 35 ongelukken voorkwamen sinds januari 2014. Zie link in de comments voor reactie college n.a.v. onze raadsvragen

‼️ De gemeente Amsterdam wil betaald ...

DENK DENK Amsterdam 21-05-2019 14:21

‼️ De gemeente Amsterdam wil betaald parkeren gaan invoeren in bijna heel Nieuw-West! 🚗💲 👉 Laat je stem horen bij de bewonersavonden! Tag mensen die dit moeten weten, en neem vrienden, familie en kennissen mee! 📌 Een lijst met alle bewonersavonden is terug te vinden in de reacties.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.