Nieuws van politieke partijen over SGP inzichtelijk

208 documenten

Column: verkeersveiligheid

SGP SGP Nunspeet 24-11-2020 00:00

Column van fractievoorzitter Harm Jan Polinder, verschenen in de Nunspeet huis aan huis van 24 november 2020. 

 

Verkeersveiligheid

Tijdens de algemene beschouwingen besteedden we als SGP-fractie uitdrukkelijke aandacht aan het thema verkeersveiligheid. Zo pleitten we opnieuw voor de komst van een rotonde ter hoogte van Halfweg Vierhouten. Dat thema mag ondanks de aarzelingen van de provincie niet van de haak vallen. Ook vroegen we het college om op de F.A. Molijnlaan het vrachtverkeer te gaan ontmoedigen en tussen de rotondes Laan en Eperweg zelfs helemaal te verbieden. Om de veiligheid van fietser en voetganger nog verder te verbeteren, drongen we aan op de aanleg van een veilige oversteekplaats op de F.A. Molijnlaan ter hoogte van de Oosterlaan. Afgelopen week stelden we schriftelijke vragen over de verkeersveiligheid in de nieuwbouwwijk Elspeet Noord-West.

Veel mensen weten ons te vinden met signalen over verkeersonveilige situaties. Het is voor ons heel waardevol als inwoners ons daarover benaderen. De uitdaging is om als fractie goed af te wegen wat we met die input doen. Niet overal zijn beperkende maatregelen meteen dé oplossing. Vooral in het buitengebied zijn we er voorzichtig mee. Daarnaast willen we vrachtverkeer ook niet teveel  ontmoedigen: een goede logistieke infrastructuur draagt bij aan een florerende lokale economie! Vaak gaan binnenkomende reacties niet zozeer over de geldende maximumsnelheid maar over het structureel overtreden ervan door weggebruikers. Keer op keer benadrukken wij daarom de noodzaak van adequate handhaving. Helaas blijkt Hermandad daar niet zoveel tijd voor te hebben. 

Vorig jaar deden we de suggestie om een positieve flitspaal in te zetten op wegen in of bij  woonwijken waar veel klachten over hardrijders zijn. De camera registreert wie zich wel en niet aan de maximumsnelheid houdt en geeft geen boete bij een overtreding. Hij beloont juist bij goed gedrag. Het beschikbare geld ontvangen mensen niet persoonlijk  maar gaat in een buurtpot. Daaruit kunnen ideeën worden betaald die ten goede komen aan de wijk. Dit voorstel is helaas nog niet door een meerderheid van de gemeenteraad omarmd, maar kan in onze ogen op een positieve manier bijdragen aan verkeersveiligheid. Laten we er met elkaar voor zorgen dat we het veilig houden.

 

Coalitiepartijen stellen vragen over geluidshinder N348/Ellecomsedijk

PvdA PvdA ChristenUnie GroenLinks SGP VVD CDA Gelderland 12-06-2020 10:34

Door de realisatie van de Traverse Dieren en de herinrichting van de N348/Ellecomsedijk is niet alleen de hoeveelheid verkeer toegenomen, maar ook de gemiddelde snelheid die gereden wordt. Gemiddeld is dit hoger dan het toegestane maximum van 80 km/h. Van handhaving is daar op dit moment geen sprake.

Voor de bewoners van Dalstein (Ellecom) betekent dit dat zij veel te maken hebben met geluidshinder en daarmee een vermindering van hun gezonde leefomgeving. Bij de bepaling van het plangebied van de Traverse Dieren (in 2010 en 2011) is de oostzijde van Ellecom hierbuiten geplaatst en zijn er om die reden geen maatregelen tegen geluidsoverlast genomen.

Eind 2018 heeft de gemeenteraad van Rheden raadsbreed een motie opgesteld en aangenomen waarin de hinder voor de inwoners wordt erkend en het College van Burgemeester en Wethouders de opdracht krijgt om te zoeken naar eenvoudig te realiseren oplossingen voor de bewoners van Dalstein. De provincie Gelderland is de beheerder van deze weg. Om deze reden is er dus een samenwerking nodig tussen de inwoners, de gemeente en de provincie. Vanuit dit perspectief zijn de bewoners al in maart 2019 uitgenodigd door de provincie om mee te denken over de aanbesteding van de N348.

Over de huidige situatie en de zorgen van de inwoners stellen wij een aantal schriftelijke vragen, gezamenlijk met VVD, CDA, GroenLinks, ChristenUnie en SGP.

Is de gedeputeerde bekend met de huidige situatie in Ellecom zoals hierboven beschreven? Erkent de gedeputeerde dat de oostkant van Ellecom in verschillende planvormen terecht is gekomen? Wat is het effect van de uitvoering van deze twee planvormen naast elkaar? Kan de gedeputeerde aangeven of, en hoe, er rekening is gehouden met de mate van geluidsoverlast door deze splitsing van twee plannen voor het bedoelde gebied? Welke mogelijkheden heeft de gedeputeerde om een oplossing te bieden voor de inwoners van Ellecom die aangeven meer geluidshinder te ervaren?

Het bericht Coalitiepartijen stellen vragen over geluidshinder N348/Ellecomsedijk verscheen eerst op PvdA Gelderland.

SGP stelt vragen over betrokkenheid bedrijven bij onderhoud Elspeet

SGP SGP Nunspeet 28-05-2020 00:00

Op dit moment is de gemeente Nunspeet bezig met onderhoud aan het kruispunt Nachtegaalweg – Staverdenseweg. Dat onderhoud is hard nodig. Hierdoor is de doorgaande weg afgesloten. Wat de SGP steekt is de communicatie met de betrokken ondernemers. “We zijn bij de ondernemers geweest en deze zijn ronduit ontevreden over de communicatie in dit traject”, aldus Reinier de Bruin van de SGP-fractie. “Dit was voor ons reden om hier vragen over te stellen. Als fractie hebben we al diverse keren aangekaart dat de communicatie vanuit de gemeente beter kan en beter moet”. De SGP-fractie wil dat de gemeente z.s.m. in contact treedt met de betrokken ondernemers en in overleg de bewegwijzering aanpast. “Het was mooi geweest wanneer de gemeente aan de voorkant van dit traject samen met de ondernemers een plan had gemaakt. Dan was het een win-win situatie geweest. Nu lijkt de situatie alleen maar verliezers op te leveren”.

 

Omrin en de statutenwijziging

SGP SGP Dantumadiel 13-05-2020 00:00

 

Omrin en de statutenwijziging

Op 14 april 2020 werd onze Gemeenteraad door het College van Burgemeesters en Wethouders geïnformeerd over een voorgestelde wijziging van de statuten van Omrin. De wijziging had betrekking op de procedure van winstbestemming.

De oude situatie was als volgt:

-          Is de solvabiliteit van de onderneming kleiner dan 25%, dan wordt automatisch de winst in zijn geheel gereserveerd (en dus niet uitgekeerd aan de aandeelhouders);

-          Is de solvabiliteit groter dan 25% maar kleiner dan 35%, dan wordt automatisch de helft van de winst gereserveerd;

-          Is de solvabiliteit groter dan 35%, dan wordt automatisch de winst in zijn geheel uitgekeerd aan de aandeelhouders.

Het voorstel was om het automatisme uit de regeling te schrappen. Uitkering van de winst of van een deel van de winst vindt niet meer automatisch plaats, maar overeenkomstig een besluit van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op grond van een voorstel van de Bestuurder.

Over de onderbouwing van deze statutenwijziging is verwarring ontstaan.

-      In een toelichtende notitie bij agendapunt 3 van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 24 april 2020 wordt verwezen naar een brief van Omrin van 27 maart 2020 over het onderwerp “financiële gevolgen coronacrisis”. In die brief legt de Bestuurder uit dat de coronacrisis voor zo veel onzekerheid heeft gezorgd dat het niet verstandig is de helft van de winst automatisch uit te keren aan de aandeelhouders.

-      In een artikel in de Leeuwarder Courant van 11 mei 2020 noemt Omrin-directeur John Vernooij ook een aantal niet-corona-argumenten. Hij noemde die voor de aandeelhouders zelfs van doorslaggevend belang. (Als niet-corona-argumenten staan in het artikel genoemd

o   een automatische winstbestemming is niet meer van deze tijd;

o   een flexibele winstbestemming is veel verstandiger;

o   een flexibele winstbestemming schept mogelijkheden om rekening te houden met de ambities van het bedrijf.)

Wat betreft de niet-corona-argumenten lichtte Omrin ons desgevraagd toe dat een beredeneerde winstuitkering beter is dan een automatische winstuitkering. Immers, er kunnen goede argumenten zijn om een deel van de winst uit te keren, zeker als de solvabiliteit van de onderneming hoog is, maar er kunnen ook omstandigheden zijn die maken dat het verstandig is een deel van de winst te reserveren, ondanks het feit dat de solvabiliteit van de onderneming hoog is. Bij de bepaling van de winstuitkering moet niet alleen gekeken worden naar de solvabiliteit van de onderneming, maar ook naar andere factoren.

Wat vindt onze fractie daarvan?

1.       Onze fractie vindt het jammer dat in de notitie van 24 april 2020 alleen melding is gemaakt van de corona-argumenten. Nu lijkt het net of de niet-corona-argumenten er pas later bij gekomen zijn.

2.       Het corona-argument vinden wij zonder meer valide.

3.       De niet-corona-argumenten vinden wij ook belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan het corona-argument. Immers, de niet-corona-argumenten zijn algemener dan het corona-argument.

Intussen prijzen wij ons gelukkig dat we het kunnen hebben over de verdeling van een winst in plaats van over de verdeling van een verlies. Een felicitatie is in dat verband op zijn plaats.

TB/200513

 

Eén stem tekort voor lagere snelheid LRN | Leiderdorp

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie PvdA SGP VVD CDA Leiderdorp 21-04-2020 00:00

Pleidooi GroenLinks voor 50 km op Oude Spoorbaan vergeefs

Ondanks fel verzet van GroenLinks en andere oppositiepartijen wordt de Oude Spoorbaan een 70-kilometerweg. Dat was de uitkomst van de finale (digitale) gemeenteraadsvergadering over de Leidse Ring Noord (LRN). Een amendement van GroenLinks, PvdA en LPL om de maximumsnelheid tot 50 km/per uur te beperken kreeg één stem te weinig (10 tegen 11).

Argumenten speelden maandagavond nauwelijks een rol. Onze fractievoorzitter Bob Vastenhoud hamerde tevergeefs op de voordelen van een lagere snelheid: beter voor mens en natuur (minder lawaai, fijnstof, stikstof, CO2), de verkeersveiligheid en de doorstroming. ,,Daarnaast is het goed voor het uitzicht en de beleving van de inwoners’’, zegt Bob. ,,Zo vormt de weg de verbintenis tussen stad en platteland.’’

Daartegenover staat slechts een minieme tijdswinst (15 à 20 seconden) die automobilisten met 70 km/per uur kunnen behalen als zij over enkele jaren op de nieuwe vierbaans ringweg van en naar de rotonde bij de Schildwacht kunnen rijden. ,,Met name de grote hoeveelheid verkeerslichten op de andere routes maken de route via de Oude Spoorbaan en de N446 aantrekkelijk’’ volgens Bob. Burgemeester en wethouders, VVD, CDA en ChristenUnie/SGP waren al langer voorstander van die hogere maximumsnelheid, de nieuwe collegepartij D66 maakte maandagavond laat de draai. Angst voor de Leidse dreigementen – voorstander van de ringweg inclusief 70 km op de Oude Spoorbaan – weegt voor de Democraten zwaarder dan eerder geuite duurzaamheidsprincipes.

,,D66 laat zich afserveren door Leiden en levert zijn geloofwaardigheid in’’, zo betoogde Bob Vastenhoud. ,,Als Leiderdorp de rug recht houdt, moet Leiden wel met ons in gesprek. Zij laten het project niet klappen.’’ De Leidse dreiging om Leiderdorp miljoenensteun te onthouden als 50 km/per uur de maximumsnelheid betitelde Bob als bluf.

Na de ‘bedroevende stemming’ (Vastenhoud) ging de GroenLinks-fractie nog wel mee in een motie van D66 om de pijn voor omwonenden wat te verzachten. Er komen plaatselijk lagere geluidsschermen langs het tracé dan gepland en ook het asfalt wordt zo ‘stil’ mogelijk. Bob Vastenhoud: ,,GroenLinks is voorstander van de LRN als noodzakelijke ontsluiting van Leiden, maar niet tegen elke prijs. Nu echter de maximumsnelheid van 70 km/per uur vaststaat, denken we graag constructief mee over hoe de weg vervolgens op de best mogelijke manier tot stand komt.’’

Vragen politie-capaciteit tijdens intelligente lockdown

SGP SGP Vlissingen 15-04-2020 00:00

Artikel 34-vragen “Meer politie-capaciteit in Vlissingen tijdens intelligente lock-down”Geacht college,De SGP-fractie heeft in de afgelopen jaren vaak aandacht gevraagd voor handhaving op het gebied van criminaliteit en verkeersveiligheid. In de beantwoording van het college kwam telkens naar voren dat het gebrek aan handhavingscapaciteit een reden is om overtredingen op het gebied van criminaliteit en verkeersveiligheid niet grondig te kunnen aanpakken.Ondanks de tijd waarin we nu leven, de intelligente lock-down vanwege het Corona-virus, blijven plegers van criminaliteit en verkeersovertredingen, helaas, gewoon actief. Een opsomming hiervan van de afgelopen week/weken:- Te hard rijdende en wheelies makende motorrijders op de boulevards;- Te hard rijdende motoren, quads en auto’s in de Badhuisstraat en Aagje Dekenstraat;- Drugsdealers hebben zich verschanst op het Scheldeplein om potentiële klanten te benaderen en aan hen drugs te verkopen, wat een groot gevoel van onveiligheid geeft bij de bewoners op en rond het Scheldeplein;- Een bezorger is beroofd in Bossenburgh; - Een zware vuurwerkbom ontplofte in Westerzicht en beschadigde een auto.Aangezien we nu in de tijd van de intelligente lock-down leven, evenementen, festivals en voetbalwedstrijden niet plaatsvinden en de horeca grotendeels is gesloten, lijkt het de SGP logisch dat er nu meer politiecapaciteit beschikbaar is en/of beschikbaar kan komen voor de Gemeente Vlissingen.De SGP wil hierover de volgende vragen stellen:

1. Is het college het met de SGP eens dat onze huidige handhavers meer politie-capaciteit nodig hebben om hen in hun werk te ondersteunen (zie opsomming hierboven)? 2. Wat heeft het college de afgelopen weken gedaan om (tijdelijk) meer politiecapaciteit naar Zeeland/Vlissingen te halen, aangezien nu geen politie-inzet nodig is bij festivals, evenementen, voetbalwedstrijden en in uitgaansgebieden? 3. Om hoeveel extra politie-agenten is gevraagd bij de landelijke politie? Mocht er nu onverhoopt niet gevraagd zijn om extra agenten, dan wil de SGP graag weten waarom dat niet is gebeurd. 4. De SGP vraagt zeer regelmatig om meer handhaving en meer agenten. Dat is helaas nodig omdat er niets verandert aan de veiligheidssituatie in onze gemeente. De portefeuillehouder geeft bij de beantwoording van onze vragen altijd aan hier druk mee bezig te zijn en dat ook in samenwerking met andere Zeeuwse gemeenten te doen. Dank daarvoor! Is het misschien mogelijk dat het college elk kwartaal een update geeft over de stand van zaken met betrekking tot meer capaciteit? 5. Welke escalatie mogelijkheden zijn er om op te schalen en de urgentie te laten doordringen in Den Haag? 6. Hoe gaat het college bij de landelijke politie motiveren dat structurele extra politie-capaciteit voor Vlissingen en omstreken hard nodig is én blijft?

Wij zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet.Met vriendelijke groet,Lilian Janse-van der Weele en Cor Tromp, Fractie SGP

/r/1ecc004519e916029192c2c4fed99df1?url=http%3A%2F%2Fwww.vlissingen.sgp.nl%2Factueel%2Fvragen-politie-capaciteit-tijdens-intelligente-lockdown%2F11942&id=8f008cedd0a87669b8da2837bda67b2dcfe09ed6

Beantwoording vragen overkapping Lange Zelke

SGP SGP Vlissingen 27-02-2020 00:00

beantwoording schriftelijke vragen van fractie SGP inzake roestige overkapping Lange ZelkeGeachte mevrouw/heer,Naar aanleiding van de door uw fractie ingediende vragen ex artikel 34 RvO informeren wij u als volgt.Uw inleidingSinds tientallen jaren heeft de Lange Zelke een overkapping. De laatste jaren ziet dezeoverkapping er erg lelijk uit door gebrek aan schoonmaak en onderhoud. Inmiddels komt de roest door de verflaag heen als gevolg van de invloed van zuurstof en vocht. Hierdoorverliest de stalen constructie van de overkapping haar gewenste kwaliteit. Door de roestwordt de constructie zwakker, schilfert af en kan uiteindelijk de constructie wegvreten. Ditbrengt veiligheidsrisico's met zich mee.

Vraag 1

Sinds het onderhoudsniveau van de overkapping van de Lange Zelke omlaag is gebracht,wordt de overkapping niet of nauwelijks meer schoongemaakt. Wordt nog wel onderhoudgepleegd om (ernstige) roestvorming tegen te gaan, bijvoorbeeld door roest weg te schurenen een roestwerende verflaag aan te brengen?Ons antwoord De binnen zijde van de overkapping wordt 2 maal per jaar schoongemaakt en indien nodig worden de ernstige roestplekken weggehaald en overgeschilderd. Eind 2016 zijn de roestplekken verwijderd en over geschilderd. Schilderwerk en het verwijderen van roestvorming vindt iedere 5 jaar plaats.

Vraag 2

Wanneer is de constructie van de overkapping van de Lange Zelke voor het laatst gekeurdop het gebied van veiligheid?Ons antwoord De overkapping is vanwege gebrek aan een aanleiding daartoe niet gekeurd.

Vraag 3

Is hiervan een keuringsrapport beschikbaar?Ons antwoordNee, zie antwoord vraag 2.

Vraag 4

Indien de constructie van de overkapping nog nooit is gekeurd op het gebied van veiligheid,is het college het met de SGP eens dat dit zeer wenselijk is gezien de, op sommige plaatsenernstige, roestvorming aan de stalen constructieOns antwoordDe roest plekken zijn oppervlakkig en tasten de constructie niet aan. De sterkte van deconstructie is daarom ook niet in het gedrang en keuring is dan ook niet vereist.

Vraag 5

Wie is verantwoordelijk voor de schade als die ontstaat als gevolg van slecht onderhoud aan deze overkapping?Ons antwoordDe overkapping is eigendom van de Gemeente Vlissingen en dus ook verantwoordelijk vooreventuele ontstane schade.

Vraag 6

In de Kadernota wordt gesproken over "groot onderhoud" van de Lange Zelke. Betekent ditdat de constructie van de overkapping roestvrij en schoon wordt gemaakt?Ons antwoordIn 2020 wordt er gestart met de planvorming van de herinrichting Lange Zelke. Voor hettoeristenseizoen begint, wordt de overkapping weer schoon gemaakt.

Vraag 7

Momenteel hanteert het college onderhoudsniveau C voor de beluifelingen in de binnenstad. Het is wel het kernwinkelgebied waar we veel inwoners en bezoekers willen ontvangen. Waarom wordt een karig onderhoudsniveau voor de beluifeling in het kernwinkelgebied geaccepteerd?Ons antwoordDit onderhoudsniveau C is opgelegd door de artikel 12 inspecteur. Een sober maardoelmatig onderhoud.

Vraag 8

Wat houdt het praktische verschil in tussen onderhoudsniveau voor de beluifeling op niveau B ten opzichte van niveau C?Ons antwoordHet praktische verschil is dat er op onderhoudsniveau C geaccepteerd wordt dat ermeerdere beschadigingen aan het schilderwerk zichtbaar zijn evenals oppervlakkigeroestplekken.

Vraag 9

Wat is het kostenverschil tussen onderhoudsniveau B en C van de beluifeling?Ons antwoordOm deze vraag te kunnen beantwoorden dient een volledige doorrekening plaats te vindenvan het totale onderhoud.

Vraag 10

Wordt rekening gehouden met het feit dat een laag onderhoudsniveau op den duur leidt tot hoge reparatiekosten?Ons antwoordJa, dit is het gevolg van de door de artikel 12 inspecteur opgelegde onderhoudsmaatregel.

Vraag 11

Wat is de achterliggende visie van het college om te bezuinigen op onderhoud van debeluifeling, gecombineerd met het willen hebben van een aantrekkelijke binnenstad?Ons antwoordIn de begroting 2020 is opgenomen dat er een begin gemaakt wordt met planvorming overherinrichting van de Lange Zelke. Daar hoort dan ook de discussie bij wat te doen met deoverkapping. In dit kader zal ook een keuringsrapport opgevraagd worden.

Wij gaan ervan uit u hiermee in voldoende mate te hebben ingelicht.

Hoogachtend,burgemeester en wethouders van Vlissingen,de secretaris,                                 de burgemeester,mr. drs. ing. M. van Vliet               drs. A.R.B. van den Tillaar

Behandeld door J. Joosse.

Doorsteek Veenman

ChristenUnie ChristenUnie SGP D66 VVD CDA De Ronde Venen 17-02-2020 07:58

In de raad van januari kwam ook het voorstel van het college op tafel om de verbinding tussen de wijk Marickenzijde en Veenzijde III (via de Veenman) open te stellen voor autoverkeer. De raad was hier totaal verdeeld over. De ChristenUnie-SGP heeft een alternatief voorgesteld.

De directe aanleiding voor dit voorstel is de inbreng van bewoners van de Van Damlaan, die van mening zijn dat het onterecht is als hun weg (behalve de uitgang via de Mijdrechtse Dwarsweg) de enige ontsluiting van Marickenzijde zou worden en de ontsluiting via de Veenman dicht zou blijven.

Vervolgens hebben wij dit voorstel beoordeeld met de vraag “levert de ontsluiting van de Veenman verlichting op voor andere ontsluitingen, met name de Van Damlaan”.

Onze fractie komt tot de conclusie, dat dit niet zo is. Nergens in de stukken vinden we voldoende overtuigend onderbouwd dat dit het geval is en dat die ontsluiting dus bijdraagt aan verlichting van de ontsluiting van de Van Damlaan.

Sterker nog, uit de diverse rapporten leiden wij af dat er wel eens een tegengestelde richting kan ontstaan, dat er verkeer via de Veenman de wijk Marickenzijde ingaat. En wie weet, gaat dat verkeer dan via de Van Damlaan de wijk weer uit?

Om die reden hebben wij de suggestie gedaan om eens te denken aan het Houtens model, maak ontsluitingen van Marickenzijde naar andere wijken wel voor fiets en voetgangers mogelijk, maar ontsluit die wijk voor autoverkeer alleen naar de Mijdrechtse Dwarsweg, maar dan wel op meerdere punten. De Mijdrechtse Dwarsweg moet in dat model ook gewoon onderdeel van de bebouwde kom worden, dus een 50 km weg. Dat zou namelijk ook veel overlast voor de Van Damlaan schelen. Ik besef dat de inwoners van de Marickenzijde hier misschien niet allemaal bij staan te juichen, maar het is wat de ChristenUnie-SGP betreft wel een interessante optie.

U zult begrijpen dat wij dit voorstel niet gaan steunen omdat het feitelijk geen oplossing biedt voor het gestelde probleem.

Naschrift: door (alleen) de steun van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 werd het voorstel aangenomen. Wij verwachten dat omwonenden hiertegen in bezwaar zullen gaan en het nog geen gelopen race is. Onze suggestie was kennelijk voor de coalitie ook niet relevant.

Vergroening parkeer­ta­rieven onder de loupe

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren SGP CDA Gouda 31-01-2020 00:00

Via belastingen en tarieven die inwoners aan de stad moeten betalen, kun je een vergroenende werking uit laten gaan op basis van ‘de vervuiler betaalt’. In Gouda gebeurt dat veel te weinig, terwijl wel veel partijen dit in hun verkiezingsprogramma hebben of hadden staan. Dankzij onze motie gaat Gouda nu onderzoeken hoe parkeertarieven de vergroening van de auto’s in onze stad kunnen stimuleren. Jammer genoeg haalde het Collegevoorstel van het parkeerbeleid het die avond niet. Dat zette in op een andere en schone mobiliteit en bij nieuwe woonprojecten zelfs op een ‘nul-norm’ voor parkeren. Maar partijen als het CDA, de CU en de SGP hebben dat laten afzwakken. Zij zijn namelijk bang voor de ‘financiële lasten’ en paaien zo hun kiezers. Wij denken liever in andere lasten waar we Gouwenaar niet mee op willen zadelen: vieze lucht, te weinig ruimte voor groen en auto’s die zowel bij productie als als afval ons milieu waanzinnig belasten. Headerfoto: Stephan Müller from Pexels

Gevaarlijkste fietspad van Zeeland wordt eindelijk veiliger

SGP SGP Vlissingen 20-01-2020 00:00

Mede dankzij schriftelijke vragen van onze SGP-fractie zijn er maatregelen genomen om de onveiligheid op het Jaagpad tegen te gaan. We zijn blij met dit resultaat!Cor Tromp en Lilian JanseGevaarlijkste fietspad van Zeeland wordt eindelijk veiliger!Bij nacht en ontij over het Jaagpad tussen Middelburg en Vlissingen fietsen of wandelen? Levensgevaarlijk, vinden veel fietsers die dagelijks over het smalle, onverlichte pad langs het Kanaal door Walcheren rijden. Het regende de afgelopen jaren ongelukken. Scooters botsten op fietsers, hardlopers werden omver gereden door brommers. De provincie heeft nu een eerste stap gezet naar een veiliger Jaagpad: een proef met ledspots.

Lees het nieuws uitgebreider in de PZC: https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/gevaarlijkste-fietspad-van-zeeland-wordt-eindelijk-veiliger~a3a74610/

Foto onder: Kees de Landmeter, voorzitter van PKV SGP-Vlissingen, zet een picto op het fietspad bij de Souburgse brug: ZET JE LICHT AAN. Najaar 2018.

/r/177032420beecf666708664b37122edf?url=http%3A%2F%2Fwww.vlissingen.sgp.nl%2Factueel%2Fgevaarlijkste-fietspad-van-zeeland-wordt-eindelijk-veiliger%2F11645&id=a341664ae1fbaccc7c4d698af4823061334f5a74

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.