Nieuws van politieke partijen in Utrechtse Heuvelrug inzichtelijk

13 documenten

Wel verhuren – niet verbouwen

VVD VVD Utrechtse Heuvelrug 07-05-2020 08:25

Op initiatief van Judith van Roy van de VVD is er vanavond besloten om het gebouw De Hoeve van het gemeentekantoor wel te verhuren maar geen krediet beschikbaar te stellen voor een verbouwing.

https://utrechtseheuvelrug.vvd.nl/nieuws/39362/wel-verhuren-niet-verbouwen

Afgelopen februari ontvingen wij van het College een voorstel voor verhuur van het gebouw De Hoeve met daarin ook het verzoek een krediet van 1,5 miljoen euro beschikbaar te stellen voor een aantal verbouwingen waaronder die van het pand ’t Woud. Dit was nodig om de ambtenaren uit het pand De Hoeve te kunnen huisvesten. Corona heeft er echter voor gezorgd dat de gemeentelijke organisatie versneld gedigitaliseerd wordt waardoor ambtenaren ook na corona en de anderhalvemetersamenleving meer thuis zouden kunnen werken.

 Vanuit de organisatie kregen wij signalen dat er ambtenaren zijn die dat graag zouden willen en ook uit een onderzoek van `Binnenlands bestuur’ blijkt dat ruim de helft van de ambtenaren graag meer vanuit huis wil werken. Daardoor kan de gemeente straks toe met minder kantoorruimte waardoor een verbouwing overbodig is.

Omdat de duurzame keuze de standaardkeuze zou moeten zijn

D66 D66 VVD ChristenUnie Utrechtse Heuvelrug 04-12-2019 18:55

6 vragen over de ja/ja-sticker

Donderdag 28 november is door een ruime meerderheid van de raad de motie ja/ja-sticker aangenomen. Deze motie was een initiatief van D66 en werd mede-ingediend door VVD, OPEN en de ChristenUnie.

Wat houdt de ja/ja- sticker in? De ja/ja-sticker is een brievenbussticker die op de brievenbus geplakt wordt door huishoudens die ongeadresseerd reclamedrukwerk willen ontvangen (opt-in-systeem). Geen sticker betekent in de toekomst geen ongeadresseerd reclame drukwerk. Waarom is deze motie ingediend? Op dit moment  wordt met een opt-out systeem gewerkt: iedereen krijgt ongeadresseerd reclame drukwerk in de bus, tenzij er een nee/nee-sticker op de brievenbus is geplakt.  Dit heeft tot gevolg dat ongeveer 30% van de folders voor niets gedrukt, voor niets vervoerd, voor niets ingezameld en te slotte voor niets verwerkt wordt. * Simpelweg omdat een deel van de folders rechtstreeks ongelezen bij het oud papier terecht komt. Dit is een verspilling van papier, energie en geld en heeft een onnodige milieu-impact. De kosten voor het verwerken van al het papier komen voor rekening van de inwoners middels de afvalstoffenheffing. De verspilling kost dus niet alleen de gemeente, maar ook de inwoners geld. Wat betekent dit voor de inwoners? Veel inwoners waarderen de wekelijkse folders in de brievenbus. Zij vinden het fijn om een overzicht te hebben van de wekelijkse aanbiedingen in hun eigen dorp, zodat ze daar zo voordelig mogelijk kunnen winkelen. Die mogelijkheid blijft er door een ja/ja-sticker op te plakken. Alleen inwoners die op dit moment geen sticker op de brievenbus hebben én die de folders willen blijven ontvangen  zullen straks een ja/ja-sticker op moeten plakken. Voor de overige inwoners verandert er niets. Wat betekent dit voor de ondernemers? Ondernemers moeten ook in de toekomst hun klanten kunnen bereiken op de manier waarop zíj dat willen. Sommige, vooral de kleinere, ondernemers doen dat steeds meer, of zelfs uitsluitend, online. Sommige ondernemers doen dat via huis-aan-huisbladen of verenigingsbladen. Anderen, vooral franchisenemers, doen dat met folders. En die keuzevrijheid moet er blijven. De motie verzoekt dan ook met ondernemers en andere belanghebbenden te overleggen voordat het College met een voorstel komt. Voor de ondernemers die van folders gebruik maken is het van belang dat de inwoners goed geïnformeerd worden en dat de ja/ja-sticker makkelijk verkrijgbaar is. Wat betekent dit voor het gratis huis-aan-huis blad? De motie doet daar geen concrete uitspraak over en laat het College de ruimte eerst in gesprek te gaan met belanghebbenden voordat besloten wordt of voor huis-aan-huisbladen een uitzondering wordt gemaakt. Voor lokale non-profit organisaties, zoals bijvoorbeeld de Oranjevereniging, wordt in de motie wel een uitzondering gemaakt. Wanneer kan ik de ja/ja-sticker ophalen? We hebben het College gevraagd binnen redelijke termijn met een voorstel te komen. We realiseren ons dat een zorgvuldige invoering in ieders belang is. En daar is tijd voor nodig. Het zal dus een paar maanden  duren voordat er een voorstel van de wethouder ligt. Wij houden in de tussentijd  vinger aan de pols  en zullen de wethouder er zeker naar vragen als het ons te lang gaat duren: iedere ongewenste folder is er tenslotte één teveel!

Nog onduidelijkheden of vragen over dit onderwerp? Mail naar: fractie@d66utrechtseheuvelrug.nl

* landelijke cijfers, niets wijst er op dat dit in onze gemeente sterk afwijkt

Woningbouw Sterkenburgerlaan Doorn

SGP SGP Utrechtse Heuvelrug 02-11-2019 00:00

 Het voorstel is om de locatie ten zuiden van de Sterkenburgerlaan 63a en 65 te Doorn te herontwikkelen. Daarvoor wordt de huidige bedrijfsbestemming gesaneerd, worden 6 vrijstaande woningen gerealiseerd en wordt de openbare ruimte heringericht. De raad moet daar de stedenbouwkundige kaders voor vast stellen. De verplichting om sociale en middendure woningen te bouwen (zoals woonvisie stelt) wordt afgekocht.

De SGP heeft dit voorstel gesteund. Wij vinden meer sociale en (met name) middeldure woningen zeker belangrijk. Deze locatie is echter buiten de rode contour gelegen. We realiseren ons dat het lastig is om daar de gewenste segmenten te realiseren en vinden het qua landschappelijke inpassing ook een overgangsgebied waar juist een kans is om industrie uit het groen te laten verdwijnen.

Het argument om meer woningen te realiseren vinden wij niet realistisch. De provincie heeft laten weten niet meer dan 6 woningen toe te staan. Ook nadat wethouder Jorg nogmaals het gesprek is aangegaan heeft de initiatiefnemer laten weten het plan niet aan te passen. Ook heeft hij aangegeven de bedrijfsbestemming verder te gaan ontwikkelen als de raad hier niet mee instemt Tot slot kunnen de buurtbewoners kunnen zich in dit plan voor 6 woningen vinden.

De raad moet zich afvragen: willen we deze kans benutten of de bedrijfsbestemming verder ontwikelen. Wat de SGP betreft benutten we deze kans. Beter een half ei dan een lege dop.

Raadsvoorstel wijziging amendement ‘Besteding budget 4e wethouder’

OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. VVD D66 Utrechtse Heuvelrug 16-10-2019 16:02

In de raadsvergadering van 10 oktober 2019 heeft OPEN tegen het raadsvoorstel voor de wijziging van het amendement ‘besteding budget 4

wethouder’ gestemd. De betreffende ‘4

wethouder’ was van D66 huize en trad in 2017 af. In de resterende raadsperiode is deze post niet meer opgevuld, en deden de 3 overgebleven wethouders het werk van de 4

wethouder erbij. Van het niet uitgegeven geld aan de 4

wethouder zouden zonnepanelen op daken van fietsenstallingen worden geplaatst. Helaas bleek dat praktisch en financieel niet haalbaar.

Wij hebben als OPEN in 2017 voor het amendement gestemd, waarin werd besloten dat het budget van de afgetreden 4e wethouder (80.000 euro) besteed zou worden aan zonnepanelen op fietsenstallingen. Helaas is gebleken dat dit amendement niet uitvoerbaar is. Daarom heeft het college in mei 2019 een alternatief voorstel gedaan. Daarin wordt voorgesteld om een lokaal duurzaamheidsfonds ter grootte van ditzelfde bedrag te starten. Maar dit voorstel staat voor OPEN te ver af van het oorspronkelijke amendement dat wij destijds steunden.

Wij staan niet per se negatief tegenover een lokaal duurzaamheidsfonds. Maar de discussie over en de meerwaarde van zo’n fonds voor onze gemeente staan voor ons, zeker gezien de benarde financiële situatie waarin we ons als gemeente bevinden, geheel los van de besteding van de middelen die waren bedoeld voor zonnepanelen op fietsenstallingen. Om deze redenen hebben wij het voorstel van het college en het aanvullende amendement van D66 niet gesteund. Dit aanvullende amendement was bedoeld om de voorwaarden van het duurzaamheidsfonds aan te scherpen. Wij willen dit onderwerp graag afsluiten en daarom hebben we het amendement van VVD en BVHlokaal gesteund. Dit amendement zet een punt achter de discussie over de besteding van het budget van de 4

Uiteraard doet deze op zichzelf staande kwestie niets af aan de duurzaamheidsambities van OPEN. De financiële realiteit van onze gemeente dwingt ons echter om in de komende jaren inventief te zijn en soms moeilijke keuzes te maken. OPEN blijft zich in dat proces actief inzetten voor een duurzame toekomst voor onze inwoners en natuur!

VVD vraagt aandacht voor bouw ontwikkelingen Leersum en Maarn

VVD VVD Utrechtse Heuvelrug 19-09-2019 01:37

VVD gemeenteraadsleden Han Guillaume en Evert de Boer vragen aandacht voor de bouwontwikkelingen in Leersum en Maarn. Vooral in Leersum zijn een aantal panden ‘’zwarte vlekken’’ die een doorn in het oog zijn. De VVD heeft hier al vaker aandacht voor gevraagd en stelt opnieuw vragen tijdens de open agenda ruimte op 19 sept. Zie hier de vragen:

De VVD wil op 19 september bij de open agenda Ruimte de volgende vraag aan het college stellen.

In de gemeente Utrechtse Heuvelrug is op dit moment een aantal woningbouwactiviteiten. Aan nieuwe woonruimte bestaat in onze gemeente immers grote behoefte. Dat het college er veel aan doet om aan deze vraag te voldoen, hierover zijn wij als VVD verheugd. Echter, zonder compleet te willen zijn, verloopt een aantal bouwinitiatieven heel traag en/of maken geen zichtbare vordering. Voorbeelden hiervan zijn:

1 De sloop en nieuwbouw van het oude Knaus gebouw aan de Hoflaan te Leersum. Hier is geen voortgang te zien.  2 De sloop en nieuwbouw van het voormalig hotel Vogelenzang (plus het aanliggend pand) aan de Rijksstraatweg te Leersum. Hier is een begin gemaakt van de sloop, maar is al maanden geen vordering van het werk te zien. 3 De firma Knaus Caravans aan de Rijksstraatweg te Leersum is onlangs gestaakt. Hierdoor is een open ruimte in het centrumgebied van Leersum ontstaan.

4 Bebouwing op het Buntplein te Maarn. Ook hier zijn geen bouwactiviteiten te zien.

Wij willen in relatie tot bovenstaande (en eventueel andere locaties in onze gemeente waar geen vorderingen te zien zijn) geïnformeerd worden over het volgende: - Deelt het college onze zorgen over de afnemende kwaliteit van de woonomgeving door bijvoorbeeld vervallen panden, half gesloopte panden, opengevallen ruimtes?

- Kan het college ons informeren over de stand van zaken betreffende de hierboven genoemde locaties (en andere nieuwbouwinitiatieven in onze gemeente waar geen -zichtbare- vorderingen te zien zijn)

 

- Wat kan/wil het college doen teneinde op zo kort mogelijke termijn deze situatie te verbeteren?   - En de raad hierover tussentijds te informeren.

Hogere afkoopsommen om meer bouw in het sociale en middensegment mogelijk te maken

OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. Utrechtse Heuvelrug 28-07-2019 13:22

In de laatste raadsvergadering voor het zomerreces heeft OPEN samen met BVH-Lokaal een motie ingediend over afkoopsommen. We hebben deze motie gemaakt, omdat er in de Utrechtse Heuvelrug een grote behoefte is aan sociale en middeldure woningen, terwijl er hier maar weinig van gebouwd worden.

In de Woonvisie 2018-2022, die in het najaar van 2018 door de raad is vastgesteld, wordt deze behoefte onderkend. Er is bijvoorbeeld een verplicht percentage sociaal en middelduur gesteld, dat voor nieuwbouwprojecten van vier en meer woningen geldt.

In de Woonvisie is ook vastgelegd dat de Verordening Reserve Woonkwaliteit zal worden herzien. In deze Verordening staat dat als er om billijke en duidelijke redenen geen sociale woningbouw mogelijk is binnen een nieuwbouwproject, er een afkoopsom van €50.000 per niet gebouwde sociale woning moet worden betaald door de ontwikkelaar. Waarbij de Verordening beschrijft dat het nadrukkelijk de bedoeling is dat de gemeente en de ontwikkelaar gezamenlijk een maximale inspanning verrichten om de gewenste sociale woningen te realiseren. En dat de afkoopsom echt het allerlaatste middel is in het proces om te komen tot een oplossing voor de gewenste sociale woningbouw.

Het college heeft echter aangegeven dat er op dit moment geen capaciteit beschikbaar is om de herziening van de Verordening Reserve Woonkwaliteit uit te voeren.

Voor OPEN en BVH-Lokaal was herziening van de Verordening echter dringend om twee redenen:

de afkoopsommen zijn niet marktconform, waardoor ze niet in verhouding staan tot de profijtelijkheid van woningbouw in het dure segment, waardoor hier geen extra prikkel van uitgaat om sociaal of middelduur te bouwen.

in de huidige Verordening Reserve Woonkwaliteit is niets opgenomen over afkoop voor het middensegment, terwijl afkoop in de Woonvisie wel beschreven staat als mogelijkheid. Juist omdat woningen in het middensegment in de praktijk al worden afgekocht, is het belangrijk dat hier dan ook afkoopsommen voor zijn vastgesteld.

Met onze motie verzoeken wij het college om de benodigde middelen voor herziening uit het woonbudget te halen, de Verordening te herzien, en vervolgens het onttrokken bedrag terug te storten in het woonbudget zodra de eerste afkoopsommen zijn betaald.

De motie is unaniem door de raad aangenomen.

Kadernota 2020-2023

SGP SGP D66 Utrechtse Heuvelrug 17-07-2019 00:00

 

Kadernota

De kadernota. Een nota met uitgangspunten voor het opstellen van de begroting voor 2020. Met de inhoudelijke beleidspunten die daarin meegenomen moet worden.

De gemeente heeft grote tekorten. Voornamelijk door tekorten op de jeugdzorg. Daarnaast heeft de raad er een handje van om steeds weer in te stemmen met allerlei plannen die geld kosten. Denk maar aan de zwembadendiscussie en het extra geld voor de sportvelden vorig jaar.

Afgelopen voorjaar is er een raadpleegronde gehouden onder inwoners. De ideeën van inwoners zijn niet meegenomen in de kadernota. Daarom hebben wij gevraagd om deze bij de begroting alsnog mee te nemen om tot creatieve invullingen te komen. Dit heeft het college toegezegd.

Tekort 6,5 miljoen

Op basis van de oorspronkelijke raming (bij kadernota 2019) is er een tekort in 2020 van 6,5 miljoen. Dit komt voornamelijk door:

tekorten sociaal domein: 3 miljoen extra uitgaven gedurende het jaar als gevolg van raadsbesluiten: 500.000 loon- en prijseffecten (o.a. nieuwe CAO ambtenaren): 2 miljoen Invoering omgevingswet: 800.000 Energie en klimaatbeleid: 400.000 Overige nieuwe ontwikkelingen zijn per saldo 0  (zowel extra uitgaven 600.000 maar ook besparingen eerdere begrotingsmomenten afgelopen jaar) 

Terugdringen tekort

Deels wordt dit tekort goedgemaakt doordat er na het opstellen van de kadernota bekend werd dat er extra geld vanuit Den Haag komt. Dit is een bedrag van 2,6 miljoen. Verbeteringen vanuit de stuurgroep sociaal domein moet 1 miljoen opelveren in 2020 oplopend tot 2,8 miljoen in 2020. Totaal zijn er voor 700.000 (2020) oplopend tot 1.000.000 bezuiningen opgenomen.  Het tekort komt ook na de kadernota nog uit op 2,5 miljoen.

Daarnaast heeft de raad een amendement aangenomen om tot een overschot van 500.000 te komen. Dat betekent dat komende zomer nog een gat van 1,1 miljoen gedicht moet worden. 

Overzicht 2020

Tekort:                                         - 6.500.000

Sociaal domein besparen         + 1.000.000

Overige bezuinigingen              + 700.000

Belastingverhoging                    + 1.600.000

Resultaat kadernota             -3.2000.000

Extra geld Den Haag                 + 2.600.000

Gewenst overschot                   - 500.000

Resterend tekort                   - 1.100.000

 

Bezuinigingen

De bezuinigingen zijn opgenomen in onderstaande tabel.

/r/2c349cc32952d15507daf37da660f529?url=http%3A%2F%2Fwww.heuvelrug.sgp.nl%2Factueel%2Fkadernota-2020-2023%2F11027&id=024a9d585959c293fc1d022ee9df31175eea4699

Moties en amendementen

Wij dienden een voorstel in om een extra verdieping te realiseren in het cultuurhuis. Extra werkplekken daar kan er voor zorgen dat een deel van het gemeentekantoor verhuurd kan worden. Dit en andere scenario's worden komende tijd onderzocht. 

Een amendement uitgangspunten om o.a. de schuldreductie doelstellingen te verhogen (zonder aan te geven hoe) en de uitgaven te bevriezen (zonder inzicht in maatschappelijke gevolgen) hebben wij niet gesteund. Ook de motie fietsprojecten kreeg onze steun niet. Motie vroeg om zonder budget een aantal fietsprojecten toch uit te voeren.

Een amendement die vroeg om geen reserve in te stellen van 0,3 miljoen voor het geval bezuinigingen niet direct al uitgevoerd worden. Dit lijkt ons goed (en wordt ook door provincie dringend geadviseerd) omdat er meestal een zekere tijd nodig is voordat bezuinigingen daadwerkelijk effect hebben.

Er is bij de kadernota alleen ingestemd met de bezuinigingen en nog niet met de inkomstenverhogingen. Dit lijkt ons onevenwichtig en onrealistisch. Daarom steunden wij een voorstel van Open om ook bij de kadernota in te stemmen met de inkomstenverhogingen. 

De motie brandstofafleverpunten steunen we omdat onze ondernemers attenderen op provinciaal beleid hieromtrent ronduit verstandig is. De motie afkoopsom middeldure woningen steunden we ook. Dit zorgt er voor dat ontwikkelaars die zich niet aan de woonvisie houden en afzien van middeldure woningen bouwen daar een boete voor betalen.

De motie alternatieve financieringsmethoden hebben we niet gesteund. Dit onderzoek wat gevraagd wordt, legt weer beslag op ambtelijke tijd. En kost ook geld, terwijl dit per project bekeken moet worden. Ieder project is anders en vraagt wellicht een andere vorm van financieren. De motie afbouw schulden van D66 hebben we niet gesteund. De motie is onrealistisch: eerst de kraan dicht (sluitende begroting), dan pas dweilen (schulden afbouwen).

Stemming Kadernota

Vanwege het aannemen van het amendement uitgangspunten hebben wij tegen de kadernota gestemd. Daarin wisten we ons gesteund door CU en D66. De andere partijen konden wel instemmen met deze kadernota.

Constructief samenwerken in de U10

OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. OPEN/GROENLINKS/P.v.d.A. VVD CDA Utrechtse Heuvelrug 12-03-2019 08:03

Onze gemeente Utrechtse Heuvelrug werkt samen in de U10, een regionaal netwerk van gemeenten. Deze samenwerking is nodig, omdat de gesprekken met de Rijksoverheid over de lokale uitwerking van landelijke opgaven, zoals de energietransitie, wonen en mobiliteit, in regionaal verband plaatsvinden. Op dit moment ontwikkelt de U10 een ruimtelijk-economisch programma. De gemeenteraad van de Utrechtse Heuvelrug kon zich in de raadsvergadering van 7 maart uitspreken over de bouwstenen voor dit programma.

De bouwstenen bestaan uit vier verschillende rapporten die door de U10 zijn opgesteld over de volgende onderwerpen: de energietransitie, wonen, mobiliteit en economische ontwikkeling. In de raadsvergadering zijn er vier moties aangenomen over deze rapporten, en over de samenwerking in de U10 in het algemeen.

Busverbindingen

BVH Lokaal heeft een motie gemaakt die ervoor pleit om bij het onderwerp mobiliteit voldoende aandacht te besteden aan de busverbindingen, die immers zo belangrijk zijn in onze gemeente. Hierbij wordt specifieke aandacht gevraagd voor de busverbindingen tussen onze dorpen en Amersfoort. Deze stad ligt net buiten de U10, maar is (net als Utrecht) wel een belangrijk knoop- of eindpunt voor veel van onze inwoners. De fractie OPEN heeft deze motie gesteund.

Het landelijk gebied

De andere motie van BVH Lokaal gaat over een vijfde analyserapport over het landelijk gebied, dat momenteel wordt opgesteld. Deze motie verzoekt het college om er in de U10 voor te pleiten dat dit rapport ook wordt gebruikt als bouwsteen voor het ruimtelijk-economisch programma. De fractie OPEN vindt aandacht voor het landelijk gebied zeer belangrijk en steunde daarom ook deze motie.

Biodiversiteit

D66 en CDA hebben een motie opgesteld over het belang van biodiversiteit en met name de terugval van de insectenpopulatie. Het college wordt in deze motie verzocht om deze onderwerpen mee te nemen in de ontwikkeling van het ruimtelijk-economisch programma van de U10. Ook deze motie kon op de steun van de fractie OPEN rekenen, met de nadrukkelijke kanttekening dat biodiversiteit breder is dan de terugval van de insectenpopulatie. Wij vinden dat alle onderwerpen die vallen onder biodiversiteit het verdienen om te worden meegenomen. Sterker nog: wij willen graag dat we het als vanzelfsprekend gaan beschouwen om biodiversiteit als volwaardig, integraal onderdeel van ruimtelijke ontwikkelingen te zien.

De raad aan het roer

De laatste motie is opgesteld door onze eigen fractie OPEN, samen met de VVD. Met deze motie stellen we als raad de kaders voor een constructief-kritische en strategische opstelling van onze gemeente in de U10. We vragen het college om de raad steeds vroegtijdig mee te nemen in de besluitvorming van de U10, zodat we niet in een (te) laat stadium voorstellen krijgen gepresenteerd, waar we dan nog moeilijk ‘nee’ tegen kunnen zeggen.

Een helder signaal

Alle moties zijn unaniem door de raad aangenomen. Dat is mooi, want op deze manier geven we als gemeente Utrechtse Heuvelrug een duidelijk signaal af over wat wij, en onze inwoners, belangrijk vinden. Als fractie OPEN zijn we benieuwd naar de vervolgstappen die in U10-verband worden gezet. We zullen deze ontwikkelingen uiteraard met veel aandacht blijven volgen.

Nieuw raadsprogramma biedt veel kansen

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 13-05-2018 14:01

Samen met inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers hebben we de afgelopen 4 jaar veel bereikt. Er is veel geïnvesteerd in Onderwijs, de route naar een klimaatneutrale gemeente in 2035 staat als een huis en het ondernemersklimaat is sterk verbeterd. Maar de uitdagingen op het gebied van met name Wonen en Klimaat zijn groot en D66 wil met het nieuwe College constructief samenwerken om verdere concrete stappen te zetten. Het nieuwe raadsprogramma biedt hiertoe alle kansen.

De samenstelling van het nieuwe College is niet onze keuze: het is geen goede vertaling van de verkiezingsuitslag en de balans in het College is met 3 rechtse partijen en 1 linkse partij zoek. De komende tijd toetst D66 de nieuwe Collegevoorstellen aan ons eigen verkiezingsprogramma inclusief de daarin opgenomen kapstok, dus herkenbaar. Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers kunnen van D66 verwachten dat we hard blijven werken aan realisatie van onze verkiezingsbeloften.

Samen met inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers is ons uitgangspunt. D66 gaat daarom voorstellen aan de nieuwe Raad en het nieuwe College om het nieuwe raadsprogramma in elk dorp voor de zomervakantie te gaan bespreken om samen met hen de agenda voor de komende 4 jaar verder te concretiseren.

Tekenen Regenboog akkoordMeer lezen ...

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 15-03-2018 21:08

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.