Nieuws van politieke partijen in Amersfoort inzichtelijk

209 documenten

Liefde is....

CDA CDA Amersfoort 14-02-2024 09:32

Wij bouwen aan een fatsoenlijk land waar weomzien naar elkaaren voor elkaar zorgen.Vind jij dit ook belangrijk? Steun ons, heb je een goed idee voor je straat, wijk dorp en stad? Bemoei er dan mee! en wordt lid! cda.nl/lid-worden

Bram de podcast Live is nu online te beluisteren

CDA CDA Amersfoort 28-11-2023 20:08

Bram Live! Dit keer opgenomen vanuit het gezellige Cafe Lobbes in Amersfoort. Gast was de Esther de Lange die met veel passie, inzichten en kennis je bijpraat over het verleden, heden en toekomst over Europa. Aanrader! De Bram Podcast kun je hier vinden Over Bram de Podcast: Met ‘Bram’ doen we een stapje terug van deze politieke dagkoers en richten ons op de grootste hete hangijzers van dit moment - van klimaat tot ongelijkheid en van woningmarkt tot racisme. Daarbij laten we ons inspireren door een Bram die dit jaar 100 jaar geleden overleed – Abraham Kuyper. Architect van het moderne politieke partijlandschap, die niet de personen, maar de ideeën centraal stelde in de politiek. Wil je ook meer van dit soort activiteiten, heb je plannen voor een nog mooier Amersfoort, lokaal meedenken en praten? Bemoei je ermee en wordt lid!

Column: ‘Geen recht op een parkeervergunning’

Amersfoort voor Vrijheid Amersfoort voor Vrijheid Amersfoort 08-11-2023 22:30

Bijna 37 jaar geleden kwam ik hier in de gemeente Amersfoort ter wereld. Ik groeide op in Schothorst en betrok 10 jaar geleden een kleine studio-woning in het Leusderkwartier. Inmiddels woon ik alweer 9 jaar in een klein appartement in het Vermeerkwartier.

Toen ik deze woning betrok, vertelde de makelaar me: “Je kunt je auto gratis aan de weg parkeren”. Ik werk als freelance designer en werkte destijds vooral op grote kantoren in Amsterdam-Zuid. Ik had daarom geen auto. Echter kwam er een paar jaar later verandering in mijn carrière, en kreeg ik veel klanten die gevestigd waren op industrieterreinen door heel Nederland. Op een gegeven moment kwam ik op een punt dat ik klanten (voor wie ik graag had willen werken) moest afwijzen omdat ik zonder auto per dag maar liefst 4 uur reistijd kwijt zou zijn met het openbaar vervoer, en meer wanneer ik te maken zou krijgen met uitvallende of vertraagde treinen en/of bussen. Terwijl ik voor dezelfde rit met de auto maar 1,5-2 uur reistijd per dag zou kwijt zijn.

Ik besloot daarom een auto te kopen en parkeerde deze op de aangegeven plek, zoals vermeld door de makelaar en verhuurder. Deze straat werd uiteindelijk ook vergunningsgebied en moest ik een parkeervergunning aanvragen, vervelend maar ik accepteerde de situatie. 4 jaar lang was ik in bezit van een parkeervergunning, en betaalde ik daarnaast via de parkeerapp €0,70 per uur voor ieder bezoek dat ik ontving.

Veel bezoek kreeg ik niet omdat mijn vrienden en familie allemaal op plekken wonen waar geen vergunning of betaald parkeren is. Zelfs mijn ex-partner uit Amsterdam-Noord had gratis parkeren voor de deur. Ik ging dan ook altijd met de auto naar hen toe in plaats van andersom.

Afbeelding 1: Rubenstraat – Bisschopsweg Amersfoort

Verrassing! Vergunning ingetrokken

Begin dit jaar ontving ik geheel onverwachts een email met het bericht dat mijn parkeervergunning per direct was stopgezet. Ik schrok me een hoedje, rende boos naar de straat en verplaatste mijn auto verder in de wijk Vermeerkwartier om een bekeuring te voorkomen.

Gelukkig was ik op dat moment thuis. Als ik toevallig op vakantie was geweest, dan was ik thuis gekomen met een rits aan parkeerboetes…

Wat is er nu gebeurd?

In de mail stond dat mijn parkeervergunning per direct was ingetrokken omdat ik mijn 2e (!) vergunning niet had verlengd. Ik dacht… 1) “Ik heb helemaal geen 2e auto, dus dit zal wel een fout zijn.” En 2) “Ik heb helemaal geen factuur ontvangen, waarom sturen ze mij dan geen factuur per post of een reminder?” Maar nee, ik had geen factuur ontvangen en ook geen herinnering. Blijkbaar was hier wat misgegaan en sturen ze blijkbaar geen herinneringen?

Sowieso ben ik van mening dat er ALTIJD een herinnering gestuurd moet worden, zoals ik dat ook doe wanneer klanten te laat zijn met betalen. 9/10 keer blijkt de klant de factuur over het hoofd te hebben gezien of deze in de spamfolder te zitten. Een mailtje missen kan dus altijd gebeuren, maar een parkeervergunning per direct annuleren vond ik wel heftig.

ParkeerService

Omdat ik in de wijk woon, weet ik dat sommige mensen in het Vermeerkwartier parkeeroverlast ervaren, ik had alleen geen andere keus meer… Ik mocht mijn auto vanaf dat moment niet meer in mijn eigen straat parkeren. Na het verplaatsen van mijn auto schreef ik direct ParkeerService aan.

ParkeerService vertelde me dat mijn auto aan de weg wordt gezien als 2e vergunning omdat ik een mogelijkheid voor parkeren op eigen terrein zou hebben. Ik woon in een klein appartement zonder parkeervoorziening. Ik ben daarop uiteraard in bezwaar gegaan. Ik werd gebeld door een ambtenaar van de gemeente, hij vertelde mij dat mijn huisbaas tijdens de bouw geen extra parkeerplekken aan de straat had aangevraagd. Hij had natuurlijk ook niet voorzien dat het gebied vele jaren later vergunningsgebied zou worden.

Dan vraag je toch gewoon een 2

) vergunning aanvragen kon helaas ook niet. Bij de aanvraag van een zogenaamd 2

parkeervergunning, moet je tijdens de aanvraag het kenteken doorgeven van de 1

vergunning… maar omdat de eerste vergunning niet bestaat, kon ik helemaal geen parkeervergunning meer aanvragen. Een nieuwe vergunning kon ik dus wel op mijn buik schrijven.

Toen ik mijn vergunning 4 jaar geleden aanvroeg, werd dit nog gezien als de eerste vergunning. Dit is blijkbaar later aangepast naar een 2e vergunning. Daarom kon ik voorheen wél een vergunning aanvragen en nu niet meer.

Kortom, na 4 jaar vergunninghouder te zijn geweest, heb ik geen recht meer op een parkeervergunning.

Nu wil de gemeente ook nog eens de 2e vergunning aanzienlijk duurder maken. Dus zelfs als ik wél een vergunning had kunnen aanvragen, zou ik met de nieuwe plannen van de gemeente onterecht een fors hoger tarief gaan betalen.

Auto weg of verhuizen

De ambtenaar die mij over deze kwestie belde was erg vriendelijk en ik kon al mijn vragen aan hem kwijt. Hij legde bovenstaande aan mij uit en vertelde dat vanaf 2025 het betaald parkeren gebied verder zal worden uitgebreid naar de gehele wijk.

Er zijn dus al plannen om de gehele wijk Vermeerkwartier sowieso betaald parkeren te maken. Dit is ook de wens van inwoners uit deze wijk; als de inwoners parkeeroverlast ervaren en graag vergunningsgebied willen worden, dan vind ik dat helemaal prima, ook al zal ik hier zelf last van ondervinden. Zolang de inwoners het maar voor het zeggen hebben en het niet van bovenaf wordt opgelegd.

De ambtenaar vertelde mij dat ik op zoek moet gaan naar een andere betaalde parkeerplek in een garage. Waarop ik antwoordde: “Of ik moet vóór 2025 verhuizen.”, “Dat is ook een mogelijkheid ja.” – antwoordde hij. Nu ben ik sowieso al uit mijn huidige woning gegroeid, dus verhuizen ging al eerder door mijn hoofd, alleen zat hier toen nog geen deadline aan vast. Nu wel.

Ik heb 3 mogelijkheden:

1) Betalen voor een peperduur 24-uurs abonnement in een garage.

2) Mijn auto wegdoen. (wat het uiteindelijke doel is, lees: Ontmoediging van autobezit)

Afbeelding 2: “Je hebt geen recht meer op een parkeervergunning.” Wat zou jij doen?

Ik koos voor het laatste omdat ik met mijn minimuminkomen, geen geld heb voor een peperdure parkeerplek, en ik mijn auto als ondernemer hard nodig heb. Daar komt bij dat het steeds drukkendere beleid van de gemeente inmiddels mijn neus uit komt. Het voelt voor mij alsof er een verstikkende donkere wolk over de stad is gevallen dat niets te maken heeft met Co2, maar met autoritair beleid.

Ik heb daarom, met pijn in mijn hart, besloten om Amersfoort na bijna 37 jaar te verlaten. Ik heb al mijn hele leven een enorme liefde voor deze stad, het is in mijn ogen de mooiste stad van Nederland. Ik ben ook niet voor niets 1 van de mede-oprichters van Amersfoort voor Vrijheid. Maar door het steeds drukkendere beleid, en het constant financieel uitzuigen van inwoners om geld te innen voor prestigeprojecten, wil ik hier zo snel mogelijk weg. Na een half jaar tevergeefs zoeken naar een woning in de omringende plaatsen, hoop ik vooral dat ik nog vóór 2025 een nieuwe woning kan vinden.

Ik bleek niet de enige te zijn

Ik heb bovenstaand verhaal het afgelopen jaar meerdere malen in het kort op social media gedeeld als reactie onder o.a. nieuwsberichten over het nieuwe parkeerbeleid. Hierop kreeg ik telkens veel reacties van mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Ik kan mij herinneren dat een andere inwoonster mij vertelde dat zij samen met haar partner in een appartement boven een winkel in het centrum woont en ook zij daarom geen recht heeft op een parkeervergunning. Ze vertelde dat ze maar liefst € 123,19 PER MAAND (!!!) betaalt om haar auto in een nabije parkeergarage te kunnen parkeren. Ze gaf aan haar auto nodig te hebben voor haar werk in de zorg. We weten allemaal dat werken in de zorg geen financiële vetpot is.

Twee andere inwoners, beide ondernemers, schreven dat zij hun auto hard nodig hebben en in dezelfde situatie verkeren als ik. Ook zij bleken in hun woning in de binnenstad geen recht te hebben op een parkeervergunning en hebben hun (bedrijfs)auto’s verderop, in een gratis parkeergebied, staan.

Weer een andere inwoner gaf aan dat er recent al twee ondernemers uit de Oliesteeg zijn vertrokken vanwege de hele parkeer- en verkeerskwestie (autoluwe binnenstad en het aankomende parkeerbeleid), een derde ondernemer heeft ook aangegeven zo snel mogelijk weg te willen.

Met dit nieuwe parkeerbeleid komen alle mensen in dezelfde situatie als wij, voor dezelfde 3 keuzes te staan. We moeten maandelijks grof geld betalen voor een parkeergarage, de auto wegdoen of verhuizen. En wie zegt dat jij straks niet voor dezelfde keuze komt te staan als de gemeente besluit het aantal parkeerplaatsen in jouw straat te halveren?

Afbeelding 3: ‘Ruimte voor parkeren plus wonen?’ – Is dat wel zo?

Woningbouw

Wat zal er gebeuren wanneer deze ‘nieuwe parkeervisie’ daadwerkelijk wordt geïmplementeerd? De voorstanders van dit beleid zeggen dat er dan meer woningen gebouwd kunnen worden. Diverse aannemers en investeerders hebben echter aangeven terughoudend te zijn over het bouwen van woningen met onvoldoende parkeerplaatsen door de onpopulaire aard.

En zal er in plaats van de parkeerplekken in jouw wijk, überhaupt ruimte zijn voor extra woningen? Als ik kijk naar een wijk als Schothorst is het antwoord, voor 99% van de straten, nee. En zullen al die versteende opritten straks helpen met het groen in de wijk? Nee, maar het zal wél bijdragen aan onnodige extra wateroverlast bij de woningen.

Amersfoort Exit

Voor ondernemers zijn met dit nieuwe beleid, enorme omzetdalingen voorspeld van maar liefst 30%. In Vathorst zijn ze voor een groot deel afhankelijk van inkomsten van mensen uit de omringende gemeenten (zoals Nijkerk en Nijkerkerveen) die naar Vathorst rijden om hun wekelijkse grote boodschappen te doen.

Hoeveel ondernemers zullen door fors omzetverlies uit de stad trekken? Hoe aantrekkelijk zal Amersfoort straks nog zijn voor nieuwe ondernemers om zich hier te vestigen? En zullen er straks wel genoeg voorzieningen overblijven? Wat gebeurt er met deze mooie stad wanneer trouwe inwoners de gemeente verlaten? Mensen uit omringende gemeenten Amersfoort gaan vermijden? “Ik rij voortaan wel naar Leusden voor de grote boodschappen.” Wat als ondernemingen massaal wegtrekken door omzetverlies of omdat ze hun bedrijfswagen(s) niet kwijt kunnen? Wat gebeurt er vervolgens met de waarde van de koopwoningen in de gemeente? “Ik koop wel een huis in Leusden of Soest, is goedkoper wonen en leven, gratis parkeren en gratis bezoek ontvangen.”  Welke impact zal dit hebben op ouderen die afhankelijk zijn van mantelzorgers en zorgpersoneel? Een oudere vrouw die we op de markt spraken vertelde ons dat zij geen bezoek meer ontvangt sinds er bij haar in de buurt betaald parkeren is ingevoerd. Tevens kreeg ik van een vriendin te horen dat de zorgorganisatie waar zij werkzaam is, de parkeerkosten voor de gemeente Utrecht niet meer kan opbrengen… Ik zie bij ieder argument van de voorstanders, alleen maar een hoop problemen ontstaan terwijl er met dit beleid geen enkel probleem wordt opgelost, wél gecreëerd.

Nu is op 8 november 2023, Amersfoort uitgeroepen tot European City of the Year. Dit is zo gek nog niet, want Amersfoort is ook een fantastisch mooie stad, althans, nog wel. Als dit beleid wordt doorgevoerd, dan hou ik mijn hart vast voor de gevolgen.

Waarom blijft de gemeente rotsvast in haar onrealistische, utopische bubbel van fantasie scenario’s?

Fantasie scenario’s die de gemeente tevens inzet voor haar misleidende JA-campagne. Waarom zien ze de portemonnee van inwoners als een bodemloze put waar ze, ook in financieel zware tijden, eindeloos uit kunnen graaien? Hierbij krijg ik een beeld van een bloedzuiger met onstilbare honger.

Toen ik vandaag richting de binnenstad liep zag ik ook campagneposters hangen voor partijen die voor dit parkeerbeleid, en landelijk voor klimaatbeleid zijn. Dit waren allemaal woningen van 8-9 ton. Mensen met overduidelijk voldoende geld, die gemakkelijk 1000 euro per jaar extra kunnen missen voor het behalen van zogeheten “klimaatdoelen”. Daarnaast zijn ze al in het bezit van een parkeervergunning. Voor hen verandert er dus niets, terwijl de middenstand er weer verder op achteruit gaat. Dezelfde posters zie ik echter niet hangen voor ramen bij mensen die momenteel in financieel zwaar weer zitten.

Afbeelding 4: De lege portemonnee van lage- en midden inkomens.

Wanneer het hek van de dam is

Als we naar de geschiedenis kijken, zien we allemaal dat regels steeds strakker worden en kosten almaar stijgen. Zelfs als de gemeente bijvoorbeeld voorstelt om de prijs van de eerste vergunning te halveren, is de kans groot dat dit bedrag een paar jaar later alweer verdubbeld is. En als de gemeente speciale regelingen voor mantelzorgers invoert, bestaat ook de kans dat deze regelingen na implementatie snel weer worden afgeschaft. Zodra het hek van de dam is, zijn de stijgende kosten (ook door inflatie) niet meer tegen te houden. De gemeente kan met dit beleid ook op elk moment besluiten om het aantal parkeerplekken in jouw straat te halveren en de kosten per plek eindeloos te verhogen.

“Sorry, jouw woning heeft straks geen recht meer op een parkeervergunning.” Wat ga je dan doen? De auto voor hoge kosten in een “parkeerhub” aan de rand van de stad plaatsen? En elke keer extra kosten betalen voor de bus die je van je woning naar de parkeerhub brengt? (Laat staan de hoeveelheid extra tijd die het kost) 125-150 euro per maand betalen voor een 24-uurs abonnement in een nabije garage? En zal daar straks überhaupt nog plek zijn? Besluit je je auto weg te doen? Of… ga je verhuizen naar een andere gemeente? Wat houdt hen straks nog tegen om jou nog meer beperkingen en hogere kosten op te leggen?

Ook zullen we meer belasting gaan betalen. Want over parkeerkosten wordt tevens parkeerbelasting geheven. Jippie! Nog meer onvrijwillige belasting betalen!

Beste wijkgenoten van het Vermeerkwartier

Als laatste wil ik mij richten tot mijn medewijkbewoners. Zoals op de campagneposters van de gemeente te zien is, steken zij hun JA-campagne in op de parkeerproblemen in het Vermeerkwartier en probeert daarmee alle andere wijken mee te krijgen. Wijken zonder parkeerproblemen, wijken met voldoende parkeerplaatsen en welke ook nog eens ruim en groen zijn opgezet.

Een NEE bij het referendum betekent niet dat het parkeerprobleem in de wijk Vermeerkwartier niet zal worden aangepakt, want dit staat sowieso al op de agenda voor 2025. Dit betreft een stadsbreed beleid en benadeelt onnodig mensen in wijken zonder parkeerproblemen.

Laat je niet misleiden, stem verstandig, en stem NEE zodat we de parkeerproblemen in onze wijk niet projecteren op de rest van de gemeente.

Joost Merema op stage bij Jan Jaap de Graaf

CDA CDA Amersfoort 01-03-2023 12:13

Jan Jaap de Graaf is altijd timmerman geweest, totdat hij overstapte naar Waypoint. Waypoint is een meubelmakerij waarin verslaafden de zorg en aandacht krijgen om de draad in hun leven weer op te pakken. Joost en Jan Jaap bespreken verslavingsproblematiek en hoe de gemeenschap daarin een rol heeft. Zowel in het zorgen voor verslaafden, maar toch ook in de prikkels die er zijn die juist een verslaving activeren. De laatste aflevering in de KEI gesprekken, waarbij uit de praktijk zichtbaar wordt hoe we er voor een ander kunnen zijn. De podcast kun je hier beluisteren:https://open.spotify.com/episode/6JtmEjkIdE52uLsOKPqquO?si=r_0l_WzIShaVBIrWphnsAw&nd=1 #MinderikMeerwij #VoorHeelNederland #PartijvandeSamenleving

Week van de toegankelijkheid in Schothorst

Beter Amersfoort Beter Amersfoort Amersfoort 10-10-2022 14:30

De eerste week van oktober is de week van de toegankelijkheid. Via mijn werk als beleidsmedewerker bij Ieder(in) heb ik daar mee te maken. Voor de mensen die daar meer over willen weten, hierbij een verwijzing naar de website https://weekvandetoegankelijkheid.nl/

Omdat ik (Ina Vijzelman-Waarheid) zelf in deze week een dochter heb die even alleen in de rolstoel naar buiten kan waren we in de gelegenheid om te testen hoe rolstoeltoegankelijk de wandelomgeving van Schothorst is.

Ik moet je zeggen, dat valt behoorlijk tegen. Schothorst heeft veel groen met goede fietspaden, een buurtbosje, het groene huis op landgoed Schothorst, kortom genoeg te zien en te doen maar….. hoe toegankelijk is dat allemaal voor rolstoelers? Nou, dat hebben we geweten. Het buurtbosje daar konden we niet in omdat dit aan vier kanten door hekjes is afgesloten waar je met de rolstoel niet door kunt. Het Groene huis daar konden we wel komen maar de weg waarlangs, dat is een crime voor rolstoelgebruikers. De weg loopt aan de beide zijkanten schuin af naar beneden en heeft in het midden een verhoging. We liepen in het midden en dat ging goed totdat er een auto langskwam en we aan de kant moesten. Dan kom je toch wel op een hellend vlak zowel met de rolstoel als met je taalgebruik en de woorden die je kiest om je ongenoegen uit te drukken. Alle handelingen zijn er dan op gericht om niet in de sloot te belanden en dat is voor de duwer een hele inspanning en voor de geduwde zijn dat spannende momenten. Heel vermoeiend. Een mevrouw sprak ons aan en hoopte dat de rolstoel maar voor tijdelijk was, gelukkig was dat zo want ook zij zag dat het met de toegankelijkheid van de (wandel)wegen in Schothorst voor rolstoelgebruikers slecht was gesteld.

Wij van Beter Amersfoort vinden dat een slechte zaak en gaan hierover contact opnemen met de gebiedsbeheerders. Kunnen we meteen vragen of ze ook eens naar de rottende vlonder over het meer in Emiclaer willen kijken waarover we in de verkiezingstijd een filmpje hebben gemaakt.

De hondenbelasting moet worden afgeschaft

Amersfoort voor Vrijheid Amersfoort voor Vrijheid Amersfoort 26-02-2022 19:04

Inwoners met een hond betalen dus simpelweg meer algemene belasting dan mensen met een kat. Want geen enkel ander huisdier wordt onderworpen aan een vergelijkbare belasting.

Honden en huisdieren in het algemeen maken daarnaast ook gewoon deel uit van het gezin. Waarom zou er voor het ene gezinslid wel extra belasting moeten worden betaald en voor de ander niet? Ook is het onderhouden van een hond al duur genoeg als je kijkt naar voer en dierenartskosten, speeltjes en meer. Iedere hond verdient toch een liefdevol baasje? En de gemeente wil toch ook het liefst dat dierenasielen zo leeg mogelijk blijven? Waarom zouden wij hondenbezitters dan opzadelen met nog meer kosten die tevens overbodig zijn? Als je al deze informatie naast elkaar legt is de logica van deze belasting ver te zoeken.

Dit betaal je in Amersfoort

De bedragen verschillen per hond per gemeente.

In Amersfoort betaal je in 2022 € 93,36 per hond per jaar.

Ondertussen hebben veel andere gemeentes al afscheid genomen van deze belasting.

Onder andere Amsterdam, Assen, Breda, Bloemendaal, Hoogeveen, Nieuwegein, Rotterdam en Zwolle vragen geen hondenbelasting meer.

(Zie tabel met de prijzen per gemeente in 2021)

Amersfoort voor Vrijheid vindt de hondenbelasting een verouderde en onterechte vorm van belasting. Daarom willen wij dat de hondenbelasting zo spoedig mogelijk wordt afgeschaft.

Motie: Zorg en Opvang op maat Amersfoort Aangenomen!

CDA CDA Amersfoort 23-02-2022 09:52

MOTIE Zorg en Opvang op maat Amersfoort, 22 februari 2022 De raad van de gemeente Amersfoort overwegende dat: a. De menselijke maat en omzien naar elkaar een van de hoekstenen van de opvang van dak- en thuislozen is; b. Ieder client met een eigen problematiek kampt en een eigen op maat gemaakte begeleiding nodig heeft; c. De opvanglocatie voor dak- en thuislozen aan het Smallepad in Amersfoort momenteel te veel verschillende soorten cliënten ontvangt en huisvest waardoor de persoonlijke op maat gemaakte begeleiding niet altijd goed kan worden ingezet; d. Deze cliënten behoren bij verschillende doelgroepen variërend van gewoon dak- en thuisloos, tot aan verslavingszorg, acute zorg in het GGZ werkveld en mensen die in detentie hebben gezeten; e. Door een tekort aan plekken bij verschillende gespecialiseerde opvangplekken, alle doelgroepen bij het Smallepad terecht komen; f. Deze situatie leidt tot schrijnende gevallen en op sommige momenten tot onveilige situaties; g. Het scheiden van de doelgroepen en het zorgen voor voldoende opvangplekken per doelgroep een eindverantwoordelijkheid van de gemeente Amersfoort is; verzoekt het college: 1. De aanwezige per doelgroep beschikbare opvangplekken te toetsen op het aantal per doelgroep benodigde opvangplekken en met een voorstel te komen voor een integrale verdeling van de beschikbare opvangplekken per doelgroep zodat de menselijke maat en persoonlijke begeleiding beter opgepakt kunnen worden, veiligheid en rust op het Smallepad komen, en overgegaan kan worden tot een sneller en efficiënter terugkeer in de samenleving. Micheline Paffen CDA Amersfoort

Wie wat en waar in Amersfoort Hoogland & Hooglanderveen

CDA CDA Amersfoort 07-12-2021 18:29

Das handig! Een overzicht van Wie, Wat en Waar: Raadsleden, buitengewoon- en kandidaatraadleden. Via onderstaande link Klik je op een foto dan zie je (van de huidige -buitengewoon- fractieleden) hun @amersfoort.nl-emailadres en telefoonnummer als ook hun woordvoerderschappen https://www.google.nl/maps/@52.1686532,5.3614103,13z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1Zlj9ox73ZExi2FLg8DAQIpupHrje_SBR

Nour Said Belkasmi moet wegens ziekte raadswerkzaamheden tijdelijk neerleggen

D66 D66 Amersfoort 20-08-2021 16:28

Onderstaande brief heeft ons fractielid Nour Said Belkasmi vandaag naar de burgemeester, wethouders en raadsleden gestuurd.

Beste raadsleden, college en burgemeester,

 

Via deze brief wil ik u melden dat ik de komende periode afwezig zal zijn bij de vergaderingen van de gemeenteraad. De reden dat ik dit besluit heb moeten nemen heeft te maken met het feit dat ik in het afgelopen zomerreces ben opgenomen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk. Deze kwaal is mij niet onbekend, maar heb ik altijd kunnen bestrijden met medicijnen. De situatie nu is niet volledig te onderdrukken met medicijnen, waardoor ik niet in staat ben volledig te werken. De arts heeft mij ook aangeraden een periode van zes tot acht weken helemaal niet te werken.

 

Ondanks ik het vervelend vind om mijn raadswerkzaamheden een tijd neer te moeten leggen, zou het zeer onverstandig zijn niet te luisteren naar de arts. Ook op mijn werk was het de afgelopen tijd erg druk, wat veel stress heeft opgeleverd. De komende tijd moet ik zelf mijn energie goed in de gaten houden en zo veel mogelijk stress voorkomen om zo mijn herstel te bespoedigen. Wanneer ik mijn raadswerkzaamheden precies weer zal kunnen oppakken, is op dit moment dan ook nog niet te zeggen.

 

Tot slot wil ik u bedanken voor alle lieve woorden en tweets die ik heb mogen ontvangen en lezen tijdens mijn ziekenhuisopname. Dit heeft mij enorm gesterkt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nour Said Belkasmi

Voor de komende periode zullen de portefeuilles van Nour verdeeld worden onder de fractie. Er zal geen vervanger worden aangesteld. 

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.