Hieronder volgt een overzicht van de vacatures die het Bestuur en het Presidium op de Algemene Leden Vergadering (ALV) van 15-06-2019 willen vervullen. Voor alle vacatures strekken de volgende eigenschappen tot aanbeveling:

Je steunt de idealen, statuten en het programma van de Piratenpartij.

Je bent goed in staat om emoties te scheiden van feiten.

Je beschikt over een goed inlevingsvermogen en kunt open communiceren.

Je beschikt over een goed analytisch vermogen.

Je hebt een kritische maar realistische blik.

Je bent in staat om vertrouwelijk met informatie om te gaan.

Het belangrijkste is enthousiasme en doorzettingsvermogen.

De webshop zoekt een GRAFICUS die herkenbaarheid van de Piratenpartij wil uitdragen. Hij of zij zal de spil vormen van de ontwikkeling van promotiemateriaal, zoals flyers en posters. Naar schatting is de werkbelasting zo’n 2 u per week. Vooralsnog is deze functie onbezoldigd.

Het bestuur overziet de dagelijkse beleid- en besluitvoering van de Piratenpartij en is verantwoordelijk voor de gang van zaken binnen de Piratenpartij. Het bestuur heeft bevoegdheid om besluiten te nemen die de partij aangaan, rapporteert nu aan en wordt gecontroleerd en geëvalueerd door de Ledenraad. Het bestuur is een besloten orgaan en telt minimaal 3 en maximaal 9 leden die worden benoemd voor een periode van 1 jaar.

De ledenraad is  het hoogste gezag binnen de Piratenpartij, en vervult diverse taken. Zij  is onder andere verantwoordelijk voor de benoeming, controle en ontslag  van het partijbestuur, het vaststellen van de kieslijsten van de  Piratenpartij, en het bepalen van de uitgangspunten  van de partij. Leden van de ledenraad mogen geen deel  uitmaken van het partijbestuur, de kascommissie of het presidium. Voor 4 vertrokken ledenraadsleden wordt een vervanger gezocht.

Het presidium organiseert de ledenvergaderingen van de Piratenpartij, zit deze voor en notuleert deze, zodat vast staat wat is besloten. Het presidium bestaat uit 3 tot 9 leden die worden benoemd voor een periode van 1 kalenderjaar.

De beroepscommissie houdt zich bezig met het beoordelen van bezwaarschriften die ingediend worden tegen besluiten. Dit kan bijvoorbeeld gaan over bezwaren van mensen die menen dat hen ten onrechte een lidmaatschap geweigerd is, of die vinden dat zij ten onrechte geroyeerd zijn. De functie staat open voor alle leden, behalve voor die leden die al deel uitmaken van het Bestuur of de Raad van Toezicht. De beroepscommissie bestaat uit 3 leden en 3 vervangende leden en wordt benoemd voor een periode van 2 jaar. De beroepscommissie legt verantwoording af aan de ALV.

De kascommissie is verantwoordelijk voor het toezicht en de controle op de administratie en boekhouding en werkt daarin nauw samen met de Penningmeester. Deze commissie onderzoekt de rekening en verantwoording van het partijbestuur en brengt de Algemene Ledenvergadering verslag uit van haar bevindingen. De kascommissie telt twee leden en twee vervangende leden en wordt aangesteld voor een termijn van één kalenderjaar. Leden van de kascommissie mogen geen deel uitmaken van het partijbestuur.

Solliciteren naar één van deze vacatures kan door voor donderdag 13 juni om 13:00 een mail met motivatie en een beknopt CV te sturen naar presidium [at] piratenpartij [dot] nl. Tijdens de ALV krijg je de gelegenheid om jezelf voorafgaand aan de verkiezingen kort voor te stellen.

De Piratenpartij heeft jou nodig!