OPENBARE VERLICHTING IN EIGEN BEHEER NOG GEEN SUCCES? Met ingang van dit kalenderjaar heeft de gemeente zelf het beheer over de openbare verlichting overgenomen van CityTec. Vervolgens is de uitvoering van het beheer weer uitbesteed. De afgelopen dagen hebben we geconstateerd, dat de verlichting langs de Bovendijk dag en nacht brand. Ook hebben we begrepen dat meerdere aanwonenden van de Bovendijk hier melding van hebben gemaakt, maar per vandaag is dat probleem kennelijk nog niet opgelost. Eén van de punten van ontevredenheid over CityTec was het veelvuldig dagenlang laten branden van de verlichting. Kennelijk zijn we als gemeente, nu we die taak zelf doen, niet in staat om dat te voorkomen, wat in schril contrast staat met het uitdragen van duurzaamheid, energiebesparing, etc. Daarom hebben we er het college deze week maar eens wat vragen over gesteld: 1) Welke partij voert nu het beheer voor de gemeente uit en was is met deze partij afgesproken over het verhelpen van storingen (o.a. prestatie-indicatoren zoals time to react, time to fix). 2) zijn hier specifieke afspraken gemaakt met het oog op veiligheid ('s-nachts niet branden) dan wel duurzaamheid (onnodig branden van OV tijdens daguren)? 3) waarom is, ondanks diverse meldingen, na meerdere dagen dit probleem niet opgelost? 4) wie betaalt de onnodig verbruikte energiekosten bij niet (tijdig) oplossen van te lang / te vaak blijven branden van de openbare verlichting? We hopen wel dat het oplossen van het onnodig blijven branden nu wel snel wordt opgelost.