In Bosschenhoofd wil het College van B&W nog even voor de verkiezingen een paar verkeers- en snelheidsremmende maatregelen realiseren. Plots is er wél een klankbordgroep opgericht. Tegelijkertijd blijkt het belangrijkste besluit met de grootste gevolgen voor de inrichting van de Pastoor van Breugelstraat al 2 jaar eerder genomen: In plaats van 7000 vervoersbewegingen per dag wordt gerekend met 10.000 vervoersbewegingen per dag. En de Pastoor van Breugelstraat is niet de enige straat in Bosschenhoofd met verkeersproblemen. Samen met de leden van actiegroep Zorg om Bosschenhoofd (ZOB) pleit de VVD daarom voor een integraal verkeersplan voor Bosschenhoofd waarin het aantal van 10.000 vervoersbewegingen wordt teruggedraaid, waarin handhaving structureel wordt geregeld, en waarin heel Bosschenhoofd wordt meegenomen. Denk bij dit laatste bijvoorbeeeld aan de kapotgereden Margrietstraat, de gevaarlijke Bosschenhoofdsestraat en de aansluiting van de Vaartweg op de Pastoor van Breugelstraat.Wij gaan daarover graag het gesprek aan met bewoners van Bosschenhoofd om te vragen hoe zij hier tegenaan kijken. Kortom: Welke straten vragen om aanpassingen? Welke maatregelen zou jij graag genomen zien? Hoe zien jullie de discussie over 7000 of 10.000 vervoersbewegingen per dag? Ook geven de VVD-fractieleden graag inzicht in de resultaten van zowel de bewonersenquête als de verkeerstellingen als daar behoefte aan is. Deze avond organiseren wij dinsdagavond woensdagavond 7 februari vanaf 20:00 uur in Café Stroop

Intussen heeft de VVD-fractie vragen gesteld aan het College van B&W.