De CDA-raadsfractie in de gemeente Nijkerk heeft schriftelijke vragen gesteld aan hetcollege van burgemeester en wethouders over de soms gebrekkige communicatietussen de gemeente en haar inwoners. Het CDA vindt het belangrijk dat vragen, klachten, verzoeken en initiatieven vaninwoners of partijen op een goede manier door de gemeente worden opgepakt en afgehandeld. Toch ontvangt het CDA regelmatig klachten van inwoners dat op hun vragen etc. niet wordt gereageerd. Het CDA heeft daar al eerder aandacht voor gevraagd en toen heeft het college verbeteringen toegezegd. Helaas ziet het CDA van die toegezegde verbeteringen nog te weinig terug en blijft zij klachten van inwoners ontvangen. CDA raadslid Trudy Doornhof: “Met regelmaat horen wij van inwoners dat hun vraag niet beantwoord wordt; dat ze niet teruggebeld worden over een mooi initiatief of dat ze geen reactie krijgen op een klacht. Het kan bijvoorbeeld gaan over een vergunning, het initiatief om een gezinshuis te starten, het onderhoud van de bermen en ook komt het thema verkeersveiligheid vaak aan de orde. Dat moet echt anders. Onze inwoners moeten snel en adequaat een reactie krijgen op hun vragen, verzoeken en klachten.” Doornhof: “Het is belangrijk dat onze inwoners hun vragen en verzoeken bij degemeente blijven indienen. Als hier niet op wordt gereageerd dan is het belangrijk omnogmaals contact op te nemen. Mocht dit nog steeds geen resultaat opleveren, dankunnen ze uiteraard ook contact zoeken met een gemeenteraadslid.” Voor het CDA staat voorop dat een goede communicatie bijdraagt aan een betere samenwerking tussen gemeente en inwoners. Het CDA heeft inmiddels zo veel klachten ontvangen dat het heeft besloten om schriftelijke vragen aan het college te stellen. Lees hier de volledige brief met de vragen.