Het CDA gelooft in de vitaliteit van de lokale samenleving. De gemeente is daarbij allereerst een ondersteuner van de eigen initiatieven en prioriteiten van de inwoners. De gemeentelijke overheid moet dienstbaar en betrouwbaar zijn. Dienstverlening moet snel en adequaat zijn en de informatievoorziening moet gemakkelijk en toegankelijk zijn. Onze gemeente geeft steeds aan dat dienstbaarheid hoog in het vaandel staat. Helaas zijn onze ervaringen op het gebied van gemeentelijke communicatie heel anders. We hebben al vaker gevraagd om een verbetering van de dienstverlening en de communicatie. Wij willen dat: 1. De gemeente de afspraken met de burgers na komt. 2. De gemeente binnen een week een bevestiging stuurt van het ontvangen van een brief of email, en op korte termijn reageert en niet na een half jaar of erger nog, helemaal niet! 3. De gemeente open staat voor elk gesprek, ook als dat een moeilijk gesprek wordt. 4. De gemeente de mensen die betrokken zijn bij een verandering in hun omgeving een persoonlijke brief stuurt, in plaats van dat ze afhankelijk zijn van een ingewikkelde website. 5. De gemeente bereikbaar is. Initiatieven worden vaak afgedaan met: “Dat kan niet.” Beter zou het zijn dat er gezegd wordt: “Dat kan niet, maar als u dit zo of zo doet gaat het wel”. Dit bespaart mensen veel ergernis over “de gemeente”. Geef aan wat wel kan! Wees dienstbaar. Dit willen we de gemeente meegeven!