Nieuws van Stadspartij inzichtelijk

5 documenten

Reactie Stadspartij inzake ...

Stadspartij Stadspartij Sittard-Geleen 12-08-2019 16:52

Reactie Stadspartij inzake voorgesteld overleg fractievoorzitters Sittard-Geleen Aan: de Burgemeester, de Raadsgriffier, fractievoorzittersoverleg In reactie op uw email tot uitnodiging deelname aan een fractievoorzittersoverleg op 14 augustus 2019 delen wij met U het volgende: De Stadspartij is geen voorstander van besloten bijeenkomsten. Wij zijn van mening dat deze vergadering een openbaar karakter dient te hebben. Er zijn geen redenen genoemd waarom beslotenheid wordt voorgesteld. We verzoeken U voorafgaande aan de vergadering hierin duidelijkheid te geven. De Stadspartij merkt op dat U er met de uitnodigingsmail voor fractievoorzittersoverleg over de gevraagde extra Raadsvergadering niet in geslaagd bent duidelijkheid te scheppen in de oplossing voor de ontstane bestuurscrisis. Wij krijgen na het lezen van deze email eerder de beleving dat er geen enkel gevoel voor spoed bestaat tot het oplossen er van. Er staan zaken in die NIET zijn gevraagd door de fractievoorzitters van de oppositiepartijen in hun brief over het beleggen van een extra raadsvergadering, er staan zaken NIET in die door hén WEL zijn gevraagd, er worden voorwaarden verbonden aan het houden van een extra vergadering die NIET in de Wet staan of in het reglement van Orde, er staan zaken in die NIET relevant zijn voor de behandeling van de betreffende brief, er wordt door U voorgesteld externe adviseurs te benoemen terwijl het College zichzelf nog volledig bevoegd acht en nog niet haar ontslag heeft ingediend en er wordt aan het eind van uw mail een concluderende overweging gegeven dat het aan “U” is de vergadering te laten doorgaan zonder nadere duiding van deze conclusie ("U” = fractievoorzittersoverleg als geheel ?). Voorgestelde externen: In reactie op uw overweging om externe(n) in te schakelen onze volgende reactie: Het College heeft nog geen ontslag aangeboden. Alvorens externen te benoemen en gesprekken te starten zou dit eerst moeten gebeuren De oppositiefracties hebben een duidelijk voorstel neergelegd. Dat zou eerste onderwerp van gesprek moeten zijn. Het moet volgens ons mogelijk zijn dat volwassen partijen hierover zelf het overleg voeren zonder inzet van een externe. Inschakeling van een onafhankelijk externe is vluchtgedrag, onnodig tijdverlies, onderhevig aan politiek gesjoemel en kostbaar. En bij eerdere ervaringen is gebleken dat niemand onafhankelijk is. De Stadspartij is dus GEEN voorstander van externen. Als de meerderheid van de partijen kiest voor externe(n) dan streven wij naar een evenwichtige verdeling. Het voorbeeld van de Provincie van 2 informateurs (bij provincie CDA-GROENLINKS) die gezamenlijk aan de slag gaan met de opdracht om op basis van het gedane voorstel van de oppositie een College samen te stellen is voor ons dan een begaanbare optie. Wij hebben geen behoefte aan een onderzoek naar aanvulling op de huidige collegevariant zoals de huidige coalitie wil. Minimaal 2 externe informateurs mits beide informateurs bewezen kennis hebben van de "lokale" gevoeligheden en onze specifieke gemeentelijke opdrachten. Indien de meerderheid kiest voor externen stellen wij enkele specifieke randvoorwaarden: Het streven naar onafhankelijkheid is nobel, maar niemand is echt onafhankelijk. Het is beter om maar meteen kleur te bekennen. Dan hoeft daar ook geen giswerk voor te worden gedaan. Hierbij denken wij aan een vooraanstaande afgevaardigde van Lokale partijen in Limburg of het platform van lokale partijen in Nederland OSF. Daarmee wordt het belang van de vele lokale zetels in onze Gemeenteraad vertegenwoordigd. Bestuurskundigen van CDA-huize of Groen Links zijn begaanbare opties. Wellicht is een 3-manschap de beste optie. De Stadspartij is van mening dat: 1) het College via het door U voorgestelde fractievoorzittersoverleg van 14-8 doch uiterlijk in de extra raadsvergadering van 22-8-2019 haar ontslag dient aan te bieden aan de Gemeenteraad zodat de weg vrij is om collegeonderhandelingen op te starten; 2) het fractievoorzittersoverleg een lijst dient vast te stellen van controversiële punten, waarover het dan demissionaire College geen besluiten meer kan nemen; 3) Na aanbieding van ontslag in die vergadering van 14-8 2 of 3 externen te benoemen die voor 22-8 een eerste rapportage moeten verzorgen over de haalbaarheid van de door de fractievoorzitters van de oppositie voorgestelde collegesamenstelling; 4) de door meer dan 1/5 van het aantal raadsleden aangevraagde Raadsvergadering 22-8 kan doorgaan aangezien voldaan is aan de Wettelijke eisen, inclusief de gevraagde agendapunten en het interpellatiedebat. Dit betreft de bespreekpunten kadernota/begrotingsprocedure, proeftuin parkeren, voorstel oppositie collegevorming, interpellatie Wethouder Meekels. Met vriendelijke groet, De Stadspartij

Zoals bekend heeft de meerderheid ...

Stadspartij Stadspartij Sittard-Geleen 29-03-2019 13:09

Zoals bekend heeft de meerderheid van de Gemeenteraad besloten om de 2-wekelijkse cyclus van de Raadsvergaderingen in Sittard-Geleen ingaande 1 januari van dit jaar te beëindigen. Reden hiervoor was dat de dames en heren raadsleden het te druk vonden. Daardoor zijn er in 2019 in 4 maanden zelfs GEEN raadsvergaderingen. En de gemiddelde tussenliggende periodes tussen 2 raadsvergaderingen is 6 tot 7 weken ! Ronduit belachelijk ! Terwijl de raadsleden wel de volledige vergoeding van 20.000 euro per jaar ontvangen !!!. De Stadspartij heeft hier ernstige kritiek op geuit en heeft gepleit om in 2019 méér raadsvergaderingen te houden. Maar helaas, met name de coalitiepartijen geven ons voorstel géén steun. Voor het geval U het niet meer weet ... de coalitiepartijen zijn GOB, Groen Links, DNA, PvdA, VVD, SP en fractie Tillie. Zij vinden tussenpozen van 6 tot 7 weken acceptabel. Gek hé, dat het zo slecht gaat met deze gemeente als een groot aantal raadfracties niet eens bereid is om frequent raadsvergaderingen te houden. ---------- Gisteravond was er voor het eerst in 7 weken weer eens een raadsvergadering. Belangrijk onderwerp op de agenda was het verzoek van de Provincie aan de gemeente om de begrotingskaders tussentijds te wijzigen. Als de gemeente hieraan niet zou meewerken dan zal er voorlopig geen bestuursakkoord tussen Provincie en gemeente ontstaan. Een bestuursakkoord biedt voor Sittard-Geleen zicht op mogelijke extra miljoenen voor het uitvoeren van belangrijke projecten. ---------- Onderstaand de bijdrage van de Stadspartij in het debat bij het agendapunt vervanging Begrotingskaders Voorzitter, De geschiedenis van dit agendapunt begint in een meer dan gedenkwaardige Raadsvergadering midden in de nacht van 14 op 15 november 2018. Even vóór 3 uur ’s nachts bereikte de Raad na een tumultueuze vergadering overeenstemming over een, nota bene mondelinge, richtinggevende motie, ingebracht door de heer Lebens, namens alle fracties, die uiteindelijk door alle aanwezige raadsleden gesteund werd. Met die motie ontstond er net voldoende draagvlak voor het vaststellen van de begroting. Met een kleine meerderheid weliswaar, want in de voorafgaande raadsdiscussie hadden, niet alleen oppositiepartijen maar ook diverse coalitiefracties aangegeven ernstige problemen te hebben met diverse voorstellen die onderdeel waren van die begroting. Onderwerp van discussie was hierbij hoe het resterende overschot van 870.000 euro zinvol kon worden besteed. Via die handige motie, waarin in algemene termen een richting werd aangegeven hoe te handelen bij de kadernota, werden alle nog voorliggende begrotingsproblemen in één slag getackeld. Maar die motie was zodanig algemeen geformuleerd dat het voor velen geheel onduidelijk was wat de motie precies behelsde. Zó onduidelijk zelfs dat achteraf lange tijd nodig was om de juiste schriftelijke weergave er van te beschrijven. Resultaat was dat de begroting werd vastgesteld en dat werd afgesproken alle zaken uit te werken in de op te stellen kadernota die in de loop van 2019 zou worden aangeboden aan de Raad. En ze dronken een glas en deden een plas en zeiden dat het goed was ! Tot zover de voorgeschiedenis van dit Gemeenteblad. Voorzitter, Wat schetst onze verbazing … Nu vanavond, ligt er ineens een voorstel van het College om de begrotingskaders direct aan te passen vooruitlopend op de Kadernota. En tegelijkertijd meldt het College dat alle moties en alle bijbehorende wensen van de Raad die bij de begroting werden ingediend van tafel gaan. Nota bene op verzoek van de Provincie en met de mededeling dat de Provincie alleen wil praten over een bestuursakkoord als de begrotingskaders van Sittard-Geleen zodanig worden aangepast dat ze in overeenstemming zijn met de begrotingskaders van de Provinciale toezichthouder. Voorzitter, Discutabel … want is het niet diezelfde Provincie die mijn waarschuwingsbrief van net 1 jaar geleden over het aanstaande begrotingstekort 2018-2021 rigoureus van tafel veegde en de begroting enkele weken voor de gemeenteraadsverkiezingen kritiekloos vaststelde. met een uitstraling van … “niets aan de hand mensen” “gewoon doorlopen”. Daarmee een ernstige inbreuk maakte op een correct verloop van de Gemeenteraadsverkiezingen. Is het niet de Provincie die in het najaar van 2018 de begroting 2019 goedkeurde, ondanks dat de fractievoorzitters hele andere oplossingen hadden aangedragen dan het College. Vreemd voorzitter. De Raad bepaalt de begrotingskaders en NIET de Provincie. Door deze zware druk van de Provincie om de begrotingskaders vast te stellen conform provinciale voorwaarden en te koppelen aan het al dan niet opstarten van een discussie over een bestuursakkoord gaat de Provincie ons inziens verder dan haar toezichthoudende wettelijke bevoegdheid. Het riekt naar détournement de pouvoir. De aanpassing van de kaders op verzoek van de Provincie is ons inziens dan ook erg kort door de bocht. Het lijkt alsof de Provincie hier haar bevoegdheid als toezichthouder te ruim uitlegt en zware druk zet op het College door te dreigen geen bestuursakkoord af te sluiten als wij de kaders niet wijzigen. Als toezichthouder kan de Provincie de begroting afkeuren of begrotingswijzigingen niet accorderen. Men treedt nu echter in de bevoegdheden van de Raad. Dat de Provincie deze dwingendheid opzoekt zegt eigenlijk al heel veel over het lage vertrouwen dat ze in ons College heeft Dat de Provincie weinig vertrouwen heeft in het College is geen charmant politiek signaal. Wat is de reden van dit wantrouwen en welke maatregelen zijn genomen ter verbetering van de relatie, mede in het licht van de verkiezingsuitslag, de interbellumperiode en een mogelijk nieuwe Provinciale ploeg. Dat het College mee redeneert over aanpassing van de begrotingskaders is op zichzelf begrijpelijk gezien het zicht op mogelijke extra miljoenen via een regiodeal met Provincie. Maar wat komt er eigenlijk in die deal aan voorwaarden en eisen van de gemeente Sittard-Geleen? Daarover heeft het College geen overleg met de Raad gepleegd. En op dit moment is geen sprake van een gedragen Raadsakkoord. Dus wat gaat het College namens de Raad uit onderhandelen. Al met al onduidelijk waarom en voor wat we die kaders nu moeten aanpassen. Dus er is nog aanvullende uitleg van het College nodig en minimaal een toezegging dat voorafgaand aan het onderhandelen over een bestuursakkoord met de voltallige Raad een raadsconferentie wordt gehouden over de inzet van de deal ------------ Resultaat van het debat: Omdat het College geen harde toezeggingen deed, onduidelijk bleef over de inzet van een op te stellen bestuursakkoord en toekomstig de eigen beleidsvrijheid van de Raad ernstig heeft beknot, heeft de Stadspartij tégen het voorstel gestemd, evenals de voltallige oppositie. Bovendien is het afsluiten van een bestuursakkoord met de Provincie ook toekomstig gewoon mogelijk. Het voorstel werd met de kleinst mogelijke meerderheid toch aangenomen omdat de coalitiepartijen stoïcijns het Collegevoorstel steunden en de kritiek van de oppositie niet serieus namen. Gevolg is dat er nu geen verzachtende begrotingsmaatregelen kunnen worden genomen, zoals het direct verlagen van de parkeertarieven in de centra van Geleen en Sittard. Coalitiepartijen, bedankt hiervoor !!!

Op 1 februari bezochten raadsleden ...

Stadspartij Stadspartij Sittard-Geleen 03-02-2019 09:46

Op 1 februari bezochten raadsleden waaronder Stadspartij-raadsleden VDL-Nedcar in Born. Na een goed verzorgde ontvangst, koffie, thee, vlaai en een voorlichting door een gepensioneerd logistiek manager volgde een tour met uitleg door de fabriek. Alles mochten we zien vanuit ons treintje, behalve het spuitgedeelte omdat dat stofvrij moet blijven. Indrukwekkend te zien hoe auto’s op bestelling in ongeveer 33 uur van rollen staal tot complete kant en klare auto de fabriek uitgereden werden. En dan niet een hele rits dezelfde auto’s op rij op de band maar gewoon de BMW x1, de Mini Cabrio en de Mini Countryman door elkaar in alle mogelijke uitvoeringen en kleuren. Daarnaast stond ik versteld toen ik hoorde dat de fabriek in Born te klein is om grote voorraden aan te leggen maar men een systeem heeft waarbij de bestellingen voor bijvoorbeeld de stoelen maar ook veel van het andere benodigde materiaal 33 uur voor de auto geproduceerd gaat worden besteld wordt in onder andere Polen en precies op tijd de fabriek ingereden wordt. Alles perfect op elkaar ingespeeld en geregeld. Wat ook opviel was dat het overal even schoon en opgeruimd was. Iedereen kent zijn/haar rol en voelt zich daar verantwoordelijk voor. Na afloop waren er nootjes en frisdrank en kregen we nog uitleg van directieleden waarna we onze vragen op hen mochten afvuren. Al met al een geslaagde en zeer indrukwekkende middag. We mochten uiteraard niet filmen/fotograferen in de fabriek maar op deze film is het hele proces van rol staal tot auto duidelijk te zien. https://youtu.be/awJWIFz4mOI

VERKORTE VERSIE: RAADSLEDEN ...

Stadspartij Stadspartij Heerlen 07-11-2018 15:31

VERKORTE VERSIE: RAADSLEDEN STADSPARTIJ DOEN NIET MEE AAN ONSAMENHANGENDE DISCUSSIE OVER BEGROTING 2019 Stadspartij gelooft het niet Het College van Heerlen heeft de begroting voor 2019 opgesteld. Daarin worden de ambities voor 2019 opgesomd en daarbij dient aangegeven te worden hoe dit betaald kan worden. In 2017 had Heerlen 15 miljoen tekort. Ook 2018 zal een groot tekort optreden, hoe groot is nog niet duidelijk, maar meer dan 6 miljoen is zeer waarschijnlijk. In de nieuwe begroting staat dat het College in 2019 5,5 miljoen gaat bezuinigen, maar nergens wordt duidelijk gemaakt hoe dat gerealiseerd kan worden. De Stadspartij denkt dat deze bedragen alleen genoemd worden omdat dit moet van de Provincie, maar niet op realiteit gebaseerd zijn. Wij geloven het dus niet. Dit heeft de Stadspartij zojuist tijdens de algemene beschouwingen ook duidelijk gemaakt en daarna heeft de fractie de zaal verlaten, want de Heerlense coalitie houdt, tegen beter weten in, de gelederen gesloten. Paul Hazen Fractievoorzitter Stadspartij “het alternatief” 7 november 2018

RAADSLEDEN STADSPARTIJ DOEN NIET MEE ...

Stadspartij Stadspartij Heerlen 07-11-2018 15:10

RAADSLEDEN STADSPARTIJ DOEN NIET MEE AAN ONSAMENHANGENDE DISCUSSIE OVER BEGROTING 2019 Geloof het of geloof het niet Vorig jaar hadden we als kop “helaas niet te vertrouwen”. Voor dit jaar willen we niet stellen dat we het niet vertrouwen, maar we hebben zodanig veel twijfel dat we het ook niet geloven. Een begroting wordt opgesteld om duidelijk te maken welke ambities er zijn voor het komend jaar, met een doorkijk naar de komende 4 jaar. Daarbij moet je deze ambi-ties ook financieel onderbouwen. Als gemeente heb je het handicap dat zeker 80% van de begroting vooraf vaststaat. Je moet de wettelijke taken vervullen en je moet het doen met het ter beschikking staande budget. De politieke speelruimte is dus niet heel ruim bemeten. Maar bij alle doelstellingen moet je wel rekening houden met de financiële mogelijkheden. We hebben gezien dat het boekjaar 2017 met een tekort van 15 miljoen afgesloten is. Het jaar 2018 zal zeker ook tot een tekort leiden, hoe hoog dat bedrag zal zijn is nog niet bekend. In de zomernota werd ook al gerept over 15 miljoen, in de voorlig-gende begroting wordt een tekort voor 2018 van 5 miljoen genoemd en vorige week ontvingen we een “winstwaarschuwing” waarin gesproken wordt over weer een toe-name van dat tekort met minimaal 1 miljoen. Deze tekorten hebben geleid tot een negatieve algemene reserve en een weer-standsvermogen dat ver onder het toelaatbare minimum ligt. Nu ligt er een begroting voor, waarbij maatregelen zijn genoemd om e.e.a. te herstellen. Daarbij ontbreekt voor de zoveelste keer de onderbouwing. Voor ons rest niets anders dan: Geloof het of geloof het niet Schulden Financieel gezien zal onze langlopende schuldpositie in 2019 groeien van € 238 miljoen naar € 268 miljoen. Begin 2018 hadden we nog een bedrag van 217 miljoen aan langlopende verplichtingen. Dat is een toename van de schulden van 24% in 2 jaar tijd. In deze begroting staat nergens geschreven hoe we daar een andere draai aan zullen geven. Bezuinigingen Het stadsbestuur kan met deze financiële stand van zaken niet anders dan bezuini-gen. Ook dat is niet nieuw, vorig jaar presenteerde u in de begroting de plannen voor bezuinigingen van 8,4 miljoen. De daarop volgende jaren wilde u nog eens 18,4 miljoen bezuinigen. Deze bezuinigingen werden opgesomd in een flinke tabel. Nergens maakte u duidelijk op welke wijze u deze bezuinigingen wilde realiseren. Daarbij kennen we dit verhaal al jaren. Jaarlijks werden bezuinigingsdoelstellingen genoemd in de begrotingen. Nooit werd op een duidelijke wijze een realisatietabel getoond, waaruit bleek welke doelstelling wel, deels of helemaal niet gehaald werd. De opgesomde bezuinigingen zijn volgens ons op deze wijze opgesteld om de meerjarenbegroting sluitend te krijgen en niet gebaseerd op reëel haalbare plannen. Ik heb dit al eerder verteld. Ook in de begroting van 2019 staan weer een aantal bezuinigingen, maar hoe dit gerealiseerd kan worden ontbreekt wederom. Voor ons rest dus niets anders: Geloof het of geloof het niet Financiële realiteitszin Wethouder Claessens had het bij de verkoop van de Mijnwater B.V. over een “belie-ver” of “geen believer”, hij had er in ieder geval altijd in geloofd. Laten we dat project maar meteen als voorbeeld nemen. In totaal is er 30,4 miljoen subsidies en leningen in het project gestopt (ook geld van provincie, rijk en Europa is opgebracht door de belastingbetaler) en we krijgen er een achtergestelde lening van 16 miljoen voor terug. Als je dan als stadsbestuur en coalitie juichend verteld wat een geweldig succes dit is geweest dan ontbreekt toch iets aan de financiële realiteitszin. Deze financiële realiteitszin ontbreekt ons inziens ook wederom in deze begroting. Bij het eerste beste programma “Bestuur en ondersteuning” staat op bladzijde 25 een tabel met financiële verwachtingen. De lasten nemen met 7,8 miljoen toe, waar dat aan ligt staat nergens en moeten we dus maar aannemen. De baten nemen vol-gens dezelfde tabel gelukkig ook toe en wel met 13,6 miljoen, maar ook hier moeten we raden waar dat aan ligt. Bij de onderliggende kernthema’s ontbreekt eveneens een verklaring voor deze grote verschillen. Vervolgens somt u bij de kernthema’s een aantal bezuinigingen op, die als je deze optelt € 558.000 opleveren. Bij het totaaloverzicht aan bezuinigingen voor dit Pro-gramma staat echter dat er € 1.182.775 bezuinigd wordt. Waar komt dit 625.000 extra nu vandaan? Geloof het of geloof het niet Dezelfde ondoorzichtigheid zet zich voort bij het volgende programma’s. Bij Veiligheid bezuinigen we 205.000, maar de lasten nemen met 48.000 toe en de baten nemen af met 107.000. Wat bezuinigen we dan nog? Geloof het of geloof het niet Bij Verkeer en Vervoer bezuinigen we 193.000 maar alleen al voor “Wegen, straten en pleinen” hebben we meerkosten van € 810.000. Geloof het of geloof het niet Bij programma Onderwijs wordt met name op lange termijn fors bezuinigd op de on-derwijshuisvesting. Door de “financiële systematiek van Onderwijshuisvesting aan te passen” besparen we in 2019 € 158.00, in 2020 1,9 miljoen, in 2021 2,4 miljoen en in 2022 1,6 miljoen. Geloof het of geloof het niet Bij Sport, cultuur en recreatie blijft u de ambitie uitspreken voor een centrumbad, terwijl u even verderop toe moet geven dat hier echt geen middelen voor zijn. Het hele centrumbad is dus luchtfietserij die u onze inwoners voor blijft goochelen. Ook verkondigt u dat u dit programma heel belangrijk vindt, tegelijkertijd verhoogt u de huren voor verenigingen en indexeert u de subsidies niet. Samen met verhoogde lonen en prijzen, zorgt dit ervoor dat verenigingen het nog moeilijker krijgen. Dat strookt niet met uw eigen ambities. Geloof het of geloof het niet In de ambitiebeschrijving van het programma Sociaal Domein willen we uw plannen graag onderschrijven. U wilt uw inspanningen anders organiseren en ingesleten patronen doorbreken. U wilt onder meer dat iedereen zoveel mogelijk meedoet en dat mensen uit de bijstand de kans op betaald werk moeten grijpen. Bij de WMO wilt u hierdoor de kosten voor hulpmiddelen beperken door dit anders te organiseren. Ook de basishulp Jeugd gaat u anders aanpakken waardoor we kosten in de hand kunnen houden. Dit alles juichen we toe. Helaas zijn de toelichting bij de financiële tabellen ook hier niet duidelijk, waardoor we niet kunnen verklaren waarom het resultaat van baten en lasten van dit pro-gramma een verschil van 2 miljoen negatief oplevert. Dit verschil is al helemaal niet te verklaren als u in ogenschouw neemt dat in dit programma ook nog eens 3,1 mil-joen bezuinigd wordt. Als voorbeeld dient hierbij ook de tabel bij kernthema Arbeidsmarktbeleid. We bezui-nigen € 380.000 en de totale lasten nemen af met 3,9 miljoen (waardoor?), maar ook de baten nemen af 3,4 miljoen. Waardoor deze verschillen t.o.v. 2018 ontstaan moe-ten we maar raden of aannemen. Geloof het of geloof het niet Belastingtruc De truc die u wederom toepast bij de OZB kennen we al en keuren we af. U verlaagt de rioolrechten en verhoogt daarvoor de OZB zodat het financieel geen grote gevol-gen heeft voor de huizenbezitter. Maar dat is een truc, want de rioolheffing is een doelheffing die ook alleen voor het onderhoud van riolering gebruikt mag worden. Als u dit verlaagt, wordt er ook minder onderhoud uitgevoerd. Als u dan aan de andere kant een verhoging oplegt, is dat gewoon een extra verhoging. Tot slot We weten dat er bezuinigd moet worden en dat we in financieel zwaar weer zitten. Wat u van plan bent hiervoor te doen of te laten weten we echter niet, daar moeten we maar naar gissen. Dan blijft het voor ons mistig en zouden we goedkeuring moeten geven aan een begroting waarachter een pakket van ambities en maatregels zit, die we inhoudelijk niet kennen. Dat kunt u van een raadslid niet vragen en zal er toe leiden dat de raadsleden van de Stadspartij, ondanks goede bedoelingen, de voorliggende begroting niet kunnen steunen. We wachten dus ook niet op antwoorden van het College, want we hebben geen vragen gesteld. Morgen tegen de tijd dat u ons oordeel wilt weten zullen we uiteraard weer aanwezig zijn.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.