Nieuws van politieke partijen in Roosendaal inzichtelijk

2 documenten

Citymarketing: zetten we Roosendaal al op de kaart?

Roosendaalse Lijst Roosendaalse Lijst Roosendaal 31-10-2019 08:44

De Roosendaalse Lijst heeft vanaf 2016 diverse initiatieven genomen om de citymarketing van onze gemeente professioneel op te pakken. Een sterke positionering van onze gemeente speelt in onze ogen een belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe bezoekers, inwoners en bedrijven. Ook kan het de trots van onze inwoners op onze gemeente verhogen. Hiervoor moet Roosendaal stevig op de kaart worden gezet. Vanaf het begin van dit jaar is citymarketing van start gegaan met een ‘stevig’ budget van € 500.000,-.

Ondanks dat we nog geen volledig jaar bezig zijn en zaken uiteraard nog op- en uitgebouwd dienen te worden, vragen we ons wel een aantal zaken af over de huidige stand van zaken.

We hebben over deze ontwikkelingen dan ook de volgende vragen:

Online positionering en vindbaarheid is in deze tijd van groot belang. Bezoekers en bedrijven oriënteren zich veelal via zoekmachines zoals Google. Echter is er weinig tot geen informatie te vinden over Roosendaal (op de wijze zoals citymarketing het voor ogen heeft).

1.Waarom is er online bij de zoekopdracht ‘Roosendaal’ in Google weinig tot geen promotionele informatie over onze gemeente te vinden? Graag een toelichting

2.Op de website van de gemeente Roosendaal is geen koppeling te vinden met de website van citymarketing Roosendaal. Ook op de pagina ‘ondernemen’ van de gemeentelijke website zijn de voorbeelden (blogs) over Roosendaalse ondernemers die op de citymarketing-site staan, niet opgenomen. Komt er nog een koppeling tussen deze websites temeer veel bezoekers initieel op de website roosendaal.nl terecht zullen komen? Graag een toelichting.

3.Op de website van de VVV, die wel boven komt drijven op Google, staat nog prominent de oude citymarketing-campagne: Beleef het in Roosendaal. Wanneer wordt deze verouderde informatie aangepast? En wat is de rol van de VVV nu en in de nabije toekomst als het gaat om citymarketing? Graag een toelichting.

4.Een belangrijke schakel in het positioneren van Roosendaal is Designer Outlet Roosendaal. Op hun website waar veel verkeer naartoe gaat, is geen enkele verwijzing naar de citymarketing van onze gemeente te vinden. Zijn er gesprekken gaande om dit te realiseren? Graag een toelichting.

5.Op het populaire social media kanaal Instagram heeft citymarketing de naam Roosachtigroosendaal. De website heet echter Roosendaalcitymarketing. Wat is de strategie rondom de vindbaarheid, naamgeving en het eenduidig positioneren van Roosendaal?

Citymarketing in Roosendaal draait om het thema ‘Bereik’. In dat kader hebben wij ook enkele vragen over het ‘bereik’ van onze eigen citymarketing-inspanningen.

1.Op Facebook heeft de citymarketing-pagina 169 likes, op Linkedin 61 volgers en op Instagram 232 volgers. Dit zijn gelet op het beschikbare budget en de vele mogelijkheden die er zijn om via betaalde online promotie meer volgers te verkrijgen, naar onze mening bescheiden aantallen. Welke inspanningen zijn er verricht om via social media meer bereik te verkrijgen? Graag een toelichting.

2.Op de website roosendaalcitymarketing.nl zien we dat er tot nu toe 8 blogs zijn geschreven over Roosendaalse inwoners en hetgeen zij op diverse terreinen hebben bereikt. Tevens wordt er een oproep gedaan aan inwoners om verhalen te delen die in een dergelijke blog terecht kunnen komen. Kunt u aangeven op welke wijze deze blogs breed worden gedeeld buiten de eigen social media kanalen met een beperkt bereik (zie boven)? Daarnaast zijn we benieuwd naar de voortgang in aantal blogs en de hoeveelheid inwoners die mee willen werken aan deze campagne. Graag een toelichting.

In de media hebben we vernomen dat het geplande Brand-event rondom Roosendaal niet door is gegaan door gebrek aan belangstelling.

1.Was het gebrek aan belangstelling volgens u al van tevoren te voorzien toen het event op de initiële datum 18 april werd verplaatst naar 26 september? Graag een toelichting.

2.In de media werd aangegeven dat onderdelen van dit event op andere plekken wordt ondergebracht. Op welke wijze gaat dit gebeuren? En verwacht u dat hier wel belangstelling voor is? Graag een toelichting.

1.Kunt u in algemene zin aangeven welke resultaten er tot nu toe geboekt zijn op het gebied van citymarketing?

Voor beantwoording, zie link : LINK

D66 Roosendaal: samen krijgen we het voor elkaar!

D66 D66 Roosendaal 17-02-2018 11:18

D66 Roosendaal vertrouwt op de eigen kracht van mensen. Van alle mensen. Daarom maken wij bij het werken aan een fijner, veiliger, groener en sterker Roosendaal graag gebruik van de kracht van al die mensen. Zo krijgt D66 Roosendaal het voor elkaar!
Kandidatenlijst D66 gemeenteraadsverkiezingen compleet
We zijn compleet! Maar liefst 15 enthousiaste, creatieve en betrokken Roosendalers uit stad én dorp hebben zich namens D66 kandidaat gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen. Allen vanuit dezelfde motivatie: samen werken aan de toekomst van onze prachtige gemeente. Aan goed wonen, goed onderwijs, een goed leefklimaat en goed werk in onze gemeente. En ieder vanuit zijn/haar eigen kracht, kennis, ervaring en vaardigheden. Daar zijn we trots op.
D66 https://roosendaal.d66.nl/2018/02/17/d66-roosendaal-samen-krijgen-we-elkaar/❤ Roosendaal
Jong of oud(er), ondernemer, werknemer of student, man of vrouw of mens: D66 Roosendaal zet zich in voor een gemeente waar het prettig is om te leven, mensen elkaar met respect behandelen en werken aan verbinding en betrokkenheid. De vijftien kandidaatleden die zich daarvoor inzetten, zijn:
Alex Raggers Harm Emmen Bejar Taher Wim Reijnders Willem Laros Annelies Homma Stefan Dekkers René van den Broek Nora van Zon Ben Aanraad Wim Evertse Damien Storimans Flupke van den Bogart Rob Bentvelsen Rob Gunter
De lijst is een mooie, diverse mix. Van ervaring – Alex en Harm zitten momenteel in de gemeenteraad voor D66 Roosendaal en Wim en Bejar zijn burgerraadsleden voor D66 – tot nieuwkomers. Van jong tot oud: trouw lid Rob Gunter heeft de respectabele leeftijd van 81 jaar en Nora is 20 jaar jong.
Steun ons, en help Roosendaal vooruit!

The post D66 Roosendaal: samen krijgen we het voor elkaar! appeared first on D66 Roosendaal.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.