Nieuws van politieke partijen in Weert inzichtelijk

53 documenten

Weert Lokaal dringt aan op strikte handhaving en naleving van beleidskaders voor huisvesting van internationale werknemers.

Weert Lokaal Weert Lokaal Weert 06-05-2024 20:54

Recentelijk heeft de Adviesraad Migratie een adviesrapport uitgebracht, “Geen Derderangsburger”, waarin gewezen wordt op de risico’s voor gedetacheerde arbeidsmigranten en de Nederlandse samenleving.

In Weert heeft de gemeenteraad in 2008 een beleidsnota “Huisvesting Internationale Werknemers” vastgesteld, die in 2018 en 2020 is herzien.

In deze nota is overeengekomen dat er in Weert drie grootschalige locaties voor de huisvesting van buitenlandse werknemers worden gefaciliteerd: Industrieweg in Stramproy (reeds gerealiseerd), Dr.Scheapmanstraat (nog niet gerealiseerd) in Weert, en Kelvinstraat (nog niet gerealiseerd) in Weert. Daarnaast zijn er kaders vastgesteld voor kamerverhuur, met een maximum van vijf personen, en huisvesting op agrarische bedrijven onder bepaalde voorwaarden. Een van deze voorwaarden is dat de initiatiefnemer een beheerder moet aanstellen die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de huisvesting en als contactpersoon fungeert voor bewoners, omwonenden en de gemeente.

Naar aanleiding van ontvangen signalen heeft Weert Lokaal tijdens de begrotingsbehandelingen van 2023 en 2024 het college verzocht om in gesprek te gaan over de ongewenste effecten van de huisvesting van internationale werknemers. Er zijn echter nieuwe ontwikkelingen waardoor dit onderwerp nog urgenter wordt. We constateren dat bedrijven in de leisure- en recreatiesector in Weert ook internationale werknemers huisvesten, terwijl hier duidelijke kaders zijn vastgesteld voor slechts drie locaties en niet vijf.

Op basis van de vastgestelde risico’s door de Adviesraad Migratie en de afspraken van de gemeenteraad, stelt Weert Lokaal de volgende vragen aan het college:

Is het college op de hoogte van het feit dat er in Weert bedrijven in de leisure- en recreatiesector ook internationale werknemers huisvesten?

Hoe verhoudt dit zich tot de afgesproken kaders in de beleidsnota “Huisvesting Internationale Werknemers”?

Welke interventies op het gebied van handhaving worden er gepleegd als er buiten de gestelde kaders constructies worden verzonnen om internationale werknemers te huisvesten?

Hoe wordt er gecontroleerd op de naleving van de duidelijke kaders die de raad heeft afgesproken met betrekking tot beheer en toezicht?

Hoe gaat het college om met illegale kamerverhuur? Weert Lokaal heeft signalen ontvangen dat aan initiatiefnemers eerst de mogelijkheid wordt geboden om de situatie te legaliseren, terwijl zij in overtreding zijn. Wat vindt het College hiervan?

Hoe gaat het college om met situaties waar sprake is van uitbuiting van mensen? Ook hiervan hebben we signalen ontvangen. Zijn we als gemeente voldoende uitgerust om deze situaties adequaat aan te pakken?

Als blijkt dat het huisvesten van internationale werknemers puur als een verdienmodel wordt ingezet. Heeft het college een beeld van wat dit betekent voor de voorzieningen in Weert?

Is de portefeuillehouder bereid om op korte termijn met de commissie- en raadsleden hierover in gesprek te gaan?

Fractievoorzitter Weert lokaal

Jurrella Kleinmoedig

Weert Lokaal dringt aan op verbeteringen in het evenementenbeleid van Weert.

Weert Lokaal Weert Lokaal Weert 06-05-2024 20:50

Op 26 juli van het afgelopen jaar heeft Weert Lokaal artikel 40-vragen gesteld met betrekking tot ontvangen signalen over het aanvraagproces voor evenementenvergunningen.

Als gevolg hiervan heeft Weert Lokaal, in samenwerking met diverse evenementenorganisaties, een constructief gesprek gevoerd met de portefeuillehouder. Tijdens dit overleg werden zowel frustraties als verschillen in inzichten besproken.

Vervolgens is de evenementenkalender geïntroduceerd, waarbij evenementenorganisatoren verplicht zijn een vooraankondiging te doen van hun evenement. Deze transparante aanpak heeft niet alleen geleid tot duidelijkheid in het proces, maar ook tot een betere spreiding van evenementen binnen de gemeente Weert. De feedback op deze kalender is overwegend positief geweest.

Desondanks blijkt uit recente gesprekken dat niet alle knelpunten zijn opgelost, wat een negatief effect heeft op bepaalde evenementen in Weert. Weert Lokaal zet zich in voor een aantrekkelijk evenementenbeleid in onze stad. Daarom is in het coalitieprogramma overeengekomen dat er één aanspreekpunt komt en dat de regeldruk wordt verminderd. Een dergelijk beleid is essentieel om onze doelen als gemeente, namelijk het aantrekken en behouden van bedrijven en bewoners en het zijn van een centrumgemeente, te realiseren.

Om deze redenen zal Weert Lokaal tijdens de raadsvergadering van 8 mei 2024, de volgende vragen aan het college stellen:

Is het college op de hoogte van het feit dat een belangrijk evenement voor Weert  Ban Topa Party, dit jaar niet zal plaatsvinden en wat vindt het college van deze ontwikkeling?

Is het college ervan op de hoogte dat verschillende organisaties moeite hebben met het opstellen van een veiligheidsplan en daarbij het meedenkend vermogen en de flexibiliteit van de gemeente missen? Hoe verhoudt dit zich tot het doel om de regeldruk te verlagen?

Welke rol vervult de evenementencoördinator tijdens het aanvraagtraject voor evenementenorganisatoren?

Is het college op de hoogte van het feit dat sommige organisatoren overwegen geen evenementen meer in Weert te organiseren vanwege het stroeve vergunningsproces?

Op welke wijze vindt de afstemming van aanvullende diensten plaats, zoals het regelen van een bezemwagen voor het schoonhouden van een evenemententerrein? Denkt de gemeente hierin mee of is dit de verantwoordelijkheid van de organisatie?

Is de portefeuillehouder bereid om vóór het zomerreces met de commissie- en raadsleden in gesprek te gaan over dit onderwerp? Gezien de bestaande mismatch in verwachtingen tussen partijen, Weert Lokaal streeft ernaar om tijdig (voor het vaststellen van de evenementenkalender 2025) ongewenste effecten bij te sturen voordat evenementenorganisatoren besluiten de handdoek in de ring te gooien.

Fractievoorzitter Weert Lokaal

Jurrella Kleinmoedig

DUS Weert feliciteert alle gedecoreerden uit de gemeente Weert (2024)

DUS Weert DUS Weert Weert 27-04-2024 09:25

DUS Weert feliciteert van ganser harte alle 10 inwoners van de gemeente Weert die dit jaar een Koninklijke onderscheiding hebben gekregen. Allen werden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau met uitzondering van de heer Leo Schreuders die werd benoemd als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Vanwege zijn vele verdiensten voor de gemeente Weert is de heer Peter Korten (wonende in Kinrooi) door de Nederlandse Ambassade bevorderd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Van harte gefeliciteerd namens fractie en bestuur van DUS Weert!

De heer Ton Aspers (Leuken)

Mevrouw Monique Caris-Frenken (Keent)

De heer Jo van Geneijgen (Leuken)

Mevrouw Riny Van de Groes-Schreurs (Moesel)

De heer Ed Oosterom (Boshoven)

De heer Mart Ramaekers (Boshoven)

Mevrouw Edith Rietjens – Pleunis (Stramproy)

De heer Leo Schreuders (Molenakker)

De heer Arnold Verhulst (Graswinkel)

Mevrouw Coby Wehkamp – De Boer (Keent)

De heer Peter Korten (wonende in Kinrooi)

Afvaardigingen van Parkmanagement Weert en van de Rogstaekers komen Fracties bijpraten

DUS Weert DUS Weert Weert 27-03-2024 11:22

DUS Weert organiseert regelmatig thema-uurtjes waarin verenigingen, organisaties en anderen uit de Weerter samenleving ons kunnen bijpraten over actuele zaken. Maandag 25 maart ontvangen we eerst een afvaardiging van Stichting Parkmanagement Weert en daarna een afvaardiging van V.V. de Rogstaekers.

Stichting Parkmanagement Weert

Wat doet Stichting Parkmanagement Weert en welke doelen worden nagestreefd? Dat horen wij graag van Natasja Geelen (Parkmanager), Geert van den Boomen (Joosten/Nukamel) en Rolf Derckx (LOA/Aldor). Er wordt zoal ingegaan op onderstaande items.

Is lokaal industriebeleid haalbaar en zinvol en wat vindt Parkmanagement hiervan?

De Gemeente streeft naar meer samenwerking binnen de Brainportregio, met Keyport en SML. Hoe kijkt Parkmanagement Weert aan tegen deze ontwikkelingen?

Onwenselijke ‘verdozing’ logistieke sector, huisvesting arbeidsmigranten, toename vrachtverkeer in en om Weert, dagelijkse verkeerscongestie. Welke rol kan Parkmanagement spelen om ongewenste ontwikkelingen te voorkomen?

Stichting Parkmanagement Weert geeft aan dat door de gemeentelijke cofinanciering de gezamenlijke ambities van de Bedrijvenverenigingen/BIZ-en en de Gemeente worden geborgd. Hierdoor kan er continuïteit van organisatie en activiteiten en een hechte, niet-vrijblijvende publiek-private samenwerking ontstaan, waardoor er een professionalisering van organisatie kan gebeuren. Bovendien kan via Parkmanagement inhoud worden geven aan de thema’s arbeidsmarkt, veiligheid en duurzaamheid. Invulling van deze ambities draagt bij aan de versterking van het economisch (vestigings) klimaat van Weert nog voordat blijvend wordt geïnvesteerd in de kwaliteit van de bedrijventerreinen.

V.V. de Rogstaekers

Over de zorgen van de toekomst van de Wieerter Vastelaovundj en de perikelen rond een subsidie aanvraag (d.d. 12 april 2023), participatie in en gemeentelijke kosten van Weert als Närrische Kulturstadt en enkele actuele ontwikkelingen komen Jasper Heesakkkers (Vorst) en Emiel van Riet (secretaris) van V.V. de Rogstaekers ons bijpraten. De volgende items komen aan bod.

De optocht, sfeer en het straatcarnaval.

Tekort aan zalen en bouwlocaties.

Betaalbaarheid voor de consument.

De kosten en de veiligheid van de Vastelaovundj.

Het behoud van carnaval als immaterieel cultureel erfgoed voor jong en oud.

De vraag om als ‘vastelaovendjgemeenschap’ gebruik te kunnen maken van een accommodatie die voor de Weerter gemeenschap is gebouwd en die door de Weerter gemeenschap is betaald.

Hoe men denkt over de relatie tussen en de betekenis van de Wieerter Vastelaovundj en de viering Weert als Närrische Kulturstadt.

FOTO’s

DUS Weert prikte zwerfvuil plus ‘vragen en klachten’ van inwoners op Moesel/Keent

DUS Weert DUS Weert Weert 28-10-2023 19:18

Vanuit het centrale punt bij winkelcentrum Moesel lopen een 7-tal mensen van DUS Weert zaterdag 28 oktober door diverse straten van Moesel en Keent om zwerfvuil te prikken. Daarnaast spreken we op het centrale punt onder het genot van een kopje koffie of thee met inwoners die hun vraag of klacht over hun wijk, straat of de gemeente aan ons kwijt willen.

Een 10-tal inwoners melden zich bij ons. Onderwerpen die ze aan ons kwijt willen gaan vooral over:

het onderhoud van de groenvoorzieningen;

het onderhoud van de straten en de stoepen;

sluipverkeer en te hoge snelheid van verkeer door de wijken;

het gebrek aan handhaving;

de slechte communicatie van de gemeente;

en de slechte klachtenafhandeling door de gemeente.

Naast alle informatie die we bij de inwoners ophaalden werden ook nog eens diverse zakken zwerfafval uit de wijk opgehaald.

Voor DUS Weert een geslaagde dag die we over enige tijd zeker gaan herhalen, maar dan in een andere wijk of dorp. Hou onze social media in de gaten want we komen ook een keer in uw buurt.

De juiste ontwikkelingen op de juiste plek!

Weert Lokaal Weert Lokaal Weert 27-10-2023 11:29

Op 28 september 2023 diende Weert Lokaal een motie in. Het doel? Het college verzoeken een overzicht te leveren van bedrijven gevestigd in of aangrenzend aan woonwijken.

We kijken ook naar plekken waar nu geen bedrijvigheid is, maar waar dit elk moment kan komen vanwege het huidige bestemmingsplan Hiermee bedoelen we niet de kapper in de woonwijk, integendeel, de kapper hoort thuis in de woonwijk. We willen juist situaties zoals die rond de Kanaalzone II voorkomen.

Grond is schaars

De beperkte grond kan niet driedubbel ingezet worden. Slimme, weloverwogen beslissingen zijn een must, vooral met de druk van woningbouw, bedrijfslocaties en energietransitie. We willen bovenal een gezonde leefomgeving voor onze inwoners. Minister Hugo de Jonge kwam met goed nieuws: geen zonneweides meer op vruchtbare landbouwgrond. Dat past perfect binnen de visie van Weert Lokaal: “Zonnepanelen op daken.”

Er is meer nodig

Met de vaststelling van de omgevingsvisie kunnen we aangeven welke locaties we niet langer zien zitten als bedrijventerrein. Maar we kijken ook waar bedrijvigheid wél kan bloeien. Weert groeit. Dat betekent dat er balans moet zijn tussen woonruimte, recreatie en bedrijvigheid.

Column: Alex in Wonderland – Citymarketing Weert – Kroniek van een aangekondigde mislukking

DUS Weert DUS Weert Weert 08-09-2023 13:26

In zijn column – Alex in Wonderland – neemt Alex u mee in de wonderlijke wereld van de Weerter politiek.

Citymarketing Weert – Kroniek van een aangekondigde mislukking

Ineens ligt er dan het raadsvoorstel genaamd Citymarketing Weert. Weert moet als gemeente opnieuw op de kaart worden gezet. Opnieuw? Jazeker. Elke generatie bestuurders heeft nu eenmaal eigen opvattingen over de manier waarop we Weert moeten verkopen aan boeren, burgers en buitenlui.

Parijs heeft de Eiffeltoren. Rome het Colosseum. Londen heeft de Beefeaters en Weert? Weert is Rogstaekersstad en Vlaaienstad. Nu wordt de rog met uitsterven bedreigd en zit Weert (bijna) zonder warme bakkers. Maar dat mag de pret niet drukken.

Terug naar het raadsvoorstel Citymarketing Weert. Voor een paar ton per jaar mag een nog op te tuigen organisatie Weert op de kaart gaan zetten. Wat dat ‘op de kaart zetten’ feitelijk behelst moet nog worden onderzocht en op papier gezet. Dat zien we wel.

En de centjes. Die zijn snel gevonden. Weert heeft immers Centrummanagement. Een goed draaiende organisatie, die de handjes laat wapperen en de binnenstad voorziet van de nodige activiteiten. Winkeliers blij, consumenten blij.

Het gemeentelijk budget van Centrummanagement wordt, met nog wat extra gemeentelijke euro’s, overgeheveld naar citymarketing. Centrummanagement legt vervolgens het loodje en citymarketing kan aan de slag. Een win-win situatie noemen ze dat in het gemeentehuis.

In juli 2022 kondigt de nieuwbakken stichting ‘Weert Marketing’ aan om Weert zowel lokaal als landelijk te gaan promoten. Het ‘merk’ Weert moet ervoor gaan zorgen dat Weert meer bekendheid krijgt. Die bekendheid moet zorgen voor groei. En – last but not least – moeten de Weertenaren trotser worden op de eigen stad.

Hoe men dat gaat doen moet nog worden uitgewerk in een marketingplan, luidt de boodschap. Dat zien we nog wel.

Nog geen jaar later is het kostbare gemeentelijk paradepaardje Weert Marketing echter alweer ter ziele. Wat er precies aan de hand is blijft in nevelen gehuld.

Hoe nu verder? Geen probleem. Er wordt binnenkort door de gemeente een zogenaamde Kwartiermaker aangesteld die moet zorgen voor het optuigen van een nieuwe citymarketingorganisatie. Kosten € 100.000,-. Over ezels en stenen gesproken!

Of Weert met dit geklungel op de kaart wordt gezet mag u zelf beoordelen. Het gemeentebestuur bezorgt zichzelf hiermee op z’n minst een gele kaart.

ALEX.

Art. 40 RvO-vragen locatiekeuze nieuwbouw Kwadrant

Weert Lokaal Weert Lokaal Weert 20-08-2023 10:00

Naar aanleiding van een artikel in De Limburger 25 juli j.l. hebben we kunnen vernemen dat de gemeente Weert de komende maanden onderzoek verricht naar een mogelijke nieuwe locatie voor de vestiging van het Kwadrant. Het oude Kwadrant zou inmiddels “op” zijn.

Uit het betreffende artikel blijkt verder dat een drietal locaties in beeld zijn voor deze nieuwe vestiging en dat deze de komende tijd nader worden onderzocht.

Tevens wordt aangegeven dat een scholencampus voor al het voortgezet onderwijs nabij het College in het recente verleden reeds is geopperd.

Gezien de bezorgde reacties die ons bereiken willen wij graag duidelijkheid over de volgende vra

Welke drie locaties worden de komende tijd nader onderzocht en is de locatie nabij het College daarbij daadwerkelijk ook nadrukkelijk in beeld?

Is het college van B&W zich bewust, in het geval sprake is van een locatie nabij het huidige college, dat deze bebouwd is? De strook naar het College toe is immers volledig belegd met chaletwoningen, diverse redelijk recent aangelegde sportaccommodaties en natuurlijk het College met bijbehorende faciliteiten.

Wordt bij de locatiekeuze ook gekeken naar de verkeersbewegingen die dit oproept? Zo kan men zich de vraag voorstellen hoe deze verkeersbewegingen, die in het geval van de College-locatie veelal de Randweg Zuid zullen doorsnijden, in de pas lopen met het eerdere raadsbesluit om een voorbereidingskrediet beschikbaar te stellen voor onderzoek naar de vermindering van oversteekplaatsen over en de doorstroming op de Ringbaan Zuid.

Kijkt het college verder dan de boven aangehaalde strook richting het College? Wat zijn dan de eventuele gevolgen voor het naastgelegen

Tuinpark Lamershof? Zit dit gebied ook in de te onderzoeken locatie? In 2008 is hier al een deel van gebruikt bij de aanleg van het huidige College. Het huurcontact loopt tot december 2026 (en is tot op heden steeds stilzwijgend verlengd met 5 jaar). Wordt dit contact opgezegd of weer stilzwijgend verlengd?

Mocht het betrekken van Tuinpark Lamershof aan de orde zijn dan willen wij u het volgende meegeven.

Dit volledig bezette tuinpark (211 actieve leden en 25 op de wachtlijst) draagt bij aan vele uitgangspunten die het college onderschrijft, denk hierbij aan de aandacht voor “positieve gezondheid”. Meer dan 200 actieve leden hebben hier hun dagelijkse ontspanning, hetgeen bijdraagt aan hun lichamelijke en mentale welbevinden.

Ook het uitgangspunt “iedereen doet mee” komt duidelijk in beeld. Er wordt getuinierd door jong en oud, leden van Nederlandse en ook velen van andere afkomst, welvarende en minder welvarende leden. Leden, hoe verschillend ook, die met elkaar praten en elkaar helpen. Een voorbeeld voor de inclusieve samenleving! Voor leden is het hebben van een tuintje vaak de enige mogelijkheid, gezien leeftijd of inkomen, om actief bezig te zijn en anderen te ontmoeten.

Tuinpark Lamershof vormt een groene oase in Weert met een uitbreide flora en fauna, welke biodiversiteit bevordert en een bijdrage levert aan het voorkomen van hittestress en wateroverlast. Hierbij verwijzen wij graag naar de gemeentelijke uitgangspunten over natuur en milieu.

Gezien het bovenstaande, genoeg aanleiding, om de gestelde vragen aan uw college te stellen.

Paul Spruijt, Weert Lokaal

WdG artikel: https://www.weertdegekste.nl/2023/08/weert-lokaal-stelt-vragen-over-locatiekeuze-nieuwbouw-kwadrant/

Wijkgerichte aanpak riolering en het herinrichtingsplan Moesel fase-1: top of flop?

DUS Weert DUS Weert Weert 11-08-2023 20:57

DUS Weert hecht grote waarde aan burgerparticipatie en goede communicatie zeker als projecten een grote impact hebben op de woon- en leefomgeving van de inwoners. Na een rondgang door de wijk blijkt uit gesprekken met bewoners dat er veel vragen en zorgen zijn over de huidige herinrichtingsplannen.

Voor de fractie DUS Weert is dit een reden om een aantal politieke vragen te stellen aan het college van B&W. Deze zogenaamde ‘Vragen Artikel 40 RvO’ moet het college dan binnen 30 dagen beantwoorden.

Ergens in 2020 heeft men besloten om het concept definitief ontwerp te wijzigen naar het definitief. De breedte van de rijbaan versmalt van 5,50 meter naar 5,00 meter.

a) Welke argumenten liggen ten grondslag aan deze wijzigingen?

b) Op wiens initiatief zijn deze wijzigingen doorgevoerd en is dit een gemandateerd besluit of een collegebesluit geweest?

c) Wat zijn de beoogde effecten van het smaller maken van de rijbaan en welke beweegredenen en onderbouwingen liggen hieraan ten grondslag?

d) Welke maatregelen neemt men indien zal blijken dat de doorstroming in de straten wordt belemmerd, er verkeersonveilige situaties en/of parkeerproblemen ontstaan agv. de gekozen weginrichting?

In de eerste voortgangsrapportage Gebiedsontwikkeling van juni 2023 staat “Communicatie is belangrijk onderdeel van project, gelet op lange voorbereidingstijd (plannen dateren van 2019-2020), niet alle bewoners kennen het plan”.

a) Wanneer is er over aanpassingen in de maatvoering van de wegprofielen (wegbreedte, stoepen, groenstroken, parkeerhavens) van concept ontwerp naar definitief ontwerp, vooraf en/of achteraf gecommuniceerd richting gemeenteraad, wijkraad, klankbordgroep en bewoners? Graag een overzicht van alle communicatiemomenten met bijbehorende data.

b) Waarom hebben bewoners nooit de definitieve inrichtingsplannen kunnen inzien op een inloopbijeenkomst? Op het laatst georganiseerde inloopmoment heeft men alléén inzage gehad in de voorlopige ontwerpen (VO) en het concept definitief ontwerp (cDO) die géén definitieve status hebben?

In enkele straten worden bij woningen zonder eigen oprit, de 3- of 4-onder-1-kappers, parkeerhavens aangelegd. Het betreft de Ernst Casimirstraat nrs. 21 en 22 en de Margrietlaan nrs. 42, 44 en 45. Bij de 3-onder-1-kapper van de Irenelaan nr. 42 komt echter geen parkeerhaven. Kan men aangeven op basis van welke argumenten er hier geen parkeerhaven wordt aangelegd terwijl het wel een vergelijkbare situatie betreft?

Is het college bereid om een (nieuwe) klankbordgroep in het leven te roepen die in de uitvoeringsfase kan/mag meedenken over zaken die tijdens de uitvoering voor de wijk van belang kunnen zijn?

Houdt het college vast aan de huidige plannen wanneer in de uitvoeringsfase al blijkt dat de gekozen maatvoering van de rijbaan in een of meerdere straten voor problemen gaat zorgen?

Ligt City Marketing Weert op zijn gat of is er nog hoop?

DUS Weert DUS Weert Weert 30-03-2023 18:54

Aan de stichting City Marketing Weert is een subsidie verleend van €375.000 daarnaast zijn er afspraken gemaakt over wat de verwachtingen zijn ten aanzien van City Marketing.

De fractie van DUS Weert stelt over City Marketing de onderstaande schriftelijk vragen en vraagt om een mondelinge beantwoording tijdens de eerstvolgende vergadering van de Commissie Ruimte en Economie op 5 april.

Nu blijkbaar personeel niet meer actief is of ziek thuis zit is onze vraag in hoeverre dit invloed heeft op de uitvoering van plannen en wat het risico is nu deze situatie is ontstaan?

Sinds wanneer zijn er problemen bij City Marketing? Wat is de actuele bezetting?

Model 2 basis is uitgangspunt. Er komt jaarlijks een evaluatie. Kan de evaluatie over 2022 ter beschikking van de raad worden gesteld?

Graag een specificatie van de kosten/uitgaven vanaf april 2021. Jaarlijks wordt er € 375.000 beschikbaar gesteld.

Wat is de stand van zaken van het mediaplan?

Is er al een meetmoment geweest zoals gesteld in het plan strategie en organisatie? En wat zijn daaruit de conclusies?

In hoeverre heeft de gemeente controle uitgevoerd op de voortgang? Er is iemand adviseur binnen de gemeentelijke organisatie die structureel verantwoordelijk is voor het onderdeel City Marketing en die regie voert op verschillende momenten. Die duiding willen wij aan deze vraag geven.

Op welke momenten is er door de gemeente overleg gevoerd met de stichting? (zie foto met 2 extra bepalingen in de subsidiebeschikking).

Wat is er uitgevoerd van het activiteitenplan 2022.

Kan de portefeuillehouder de huidige situatie schetsen?

Waarom functioneert City Marketing niet zoals het moet?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.