Groen Links Brabant stelt diverse vragen n.a.v. het aantal toegenomen verkeersdoden m.n. in Noord-Brabant. én Naar aanleiding van de discussie omtrent de N270 en het niet willen instellen van trajectcontroles in het licht van het nieuws van gisteren heeft de GroenLinks-fractie ook nog enkele vragen. 7. Noord-Brabant kiest voor meer asfalt, terwijl de provincie Limburg voor de N270 kiest voor lagere snelheid, trajectcontrole, rotondes, profielversmalling met dubbele strepen. Is het nieuws van gisteren aanleiding om het beleid omtrent de N270 te heroverwegen en te kiezen voor oplossingen zoals in Limburg? 8. Is het College nog steeds van plan het vrij liggende fietspad aan de N270 op te vervangen voor een ventweg voor landbouwverkeer? Is het College het met de GroenLinks-fractie eens dat het mengen van fietsers en landbouwverkeer de verkeersonveiligheid voor de fietsers zal vergroten? 9. Hoe kijkt het College aan tegen een snelfietspad als alternatief voor een deel van de mensen dat er nu voor kiest om met de auto over de N270 te rijden?
Veel verkeersdoden in Noord Brabant Bijna een kwart van alle verkeersdoden valt in onze provincie. 52 Brabanders meer dan het jaar ervoor, een stijging van maar liefst 53 procent, tegenover een landelijke stijging van 11 procent. Dit nieuws is hartverscheurend en roept in de ogen van de GroenLinks-fractie op tot actie. Naar aanleiding van het nieuws heeft de GroenLinks-fractie Statenvragen gesteld aan het College van GS. Lees hier verder: https://brabant.groenlinks.nl/nieuws/veel-verkeersdoden-noord-brabant