Nieuws van politieke partijen over GroenLinks inzichtelijk

146079 documenten

Plastic theezakjes 👎 Je kunt ...

GroenLinks GroenLinks Hollands Kroon 19-02-2019 09:17

Plastic theezakjes 👎 Je kunt natuurlijk gewoon losse thee gebruiken. Dat is nog lekkerder ook! ♻️

Voorzitter bestuur GroenLinks ...

GroenLinks GroenLinks Kerkrade 19-02-2019 08:38

Voorzitter bestuur GroenLinks Parkstad: ALI DALIRY

#80opdeZuilenseRing komt dichterbij! ...

GroenLinks GroenLinks Stichtse Vecht 19-02-2019 08:26

#80opdeZuilenseRing komt dichterbij! Initiatief van #GroenLinksProvincieUtrecht wordt ondersteund door meerderheid in de Provinciale Staten. Die 80 kilometer gaat (moet) er komen! We gaan VERDER! #voorverandering VAR nieuws

Campagne Provinciale Staten 2019 De ...

GroenLinks GroenLinks Wageningen 19-02-2019 06:55

Campagne Provinciale Staten 2019 De campagne voor de Provinciale Staten Verkiezingen van 20 maart is in volle gang. Meedoen met de campagne is een interessante en leuke ervaring. Doe mee, en meld je aan via onderstaande link! De verkiezingen voor de Provinciale Staten zijn woensdag 20 maart. Zoals bij de gemeenteraadsverkiezingen willen we ook bij deze verkiezingen goed uit de (stem)bus komen opdat we als GroenLinks het noodzakelijke verschil kunnen maken in de provincie. Doe daarom mee met de campagne en geef je op via onze website! In aanloop naar de Provinciale Staten verkiezingen van 20 maart gaan we langs de deuren in Wageningen, en staan we met een kraam op de zaterdagmarkt. Als zoveel mogelijk mensen meehelpen, dan gaan we nog heel veel zwevende kiezers over de streep halen! Elk uurtje van jouw hulp wordt hierbij enorm gewaardeerd. Klik daarom op onderstaande link en meld je aan voor de campagne, of meld je aan via onze website: wageningen.groenlinks.nl. https://wageningen.groenlinks.nl/meedoen2019 #PS19

Nummer 16 van onze lijst is Iris ...

GroenLinks GroenLinks Flevoland 19-02-2019 06:00

Nummer 16 van onze lijst is Iris Gadellaa: 'Ik ben 28 jaar oud en woon in Almere Buiten. Ik zie een inclusieve en groene toekomst voor Flevoland. De weidse opzet van Flevoland biedt hiervoor veel kansen die nu aangegrepen moeten worden. Daarnaast weet ik uit mijn jeugd in het dorp Muiderberg hoe belangrijk het is om toereikend OV te hebben. Ook in Flevoland kunnen we met GroenLinks nog veel verbeteren aan de OV bereikbaarheid van veel dorpen.'

Eickhout smeedt Europees akkoord voor schone vrachtwagens, ondanks Duitse tegenwerking | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Zeewolde 19-02-2019 00:00

“Ondanks forse tegenwerking van de Duitse regering zetten we een flinke stap om ook de transportsector in Europa een stuk klimaatvriendelijker te maken.” Na een nacht onderhandelen heeft Europarlementariër Bas Eickhout vanochtend vroeg een akkoord bereikt met de EU-landen over het terugdringen van de CO2-uitstoot door vrachtwagens. Die sector had tot nu toe nog geen uitstootlimieten.

Vrachtwagens moeten in 2025 15 procent minder uitstoten, in 2030 moet dat zijn teruggebracht tot 30 procent. Ook moet in 2025 2 procent van de verkochte vrachtwagens zonder of met heel weinig uitstoot zijn. Nu bedraagt de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen, zoals vrachtwagens, bussen en touringcars, nog zes procent van de totale CO2-uitstoot in Europa.

Eickhout: “Het waren lange en moeizame onderhandelingen, vooral doordat Duitsland steeds op de rem stond. Ik vind dat onbegrijpelijk, omdat juist duurzame innovatie de kansen geeft om in voorsprong te nemen op andere fabrikanten in de wereld. Toch is het een groot succes dat de Europese Unie voor het eerst actie onderneemt om de CO2-uitstoot door vrachtwagens aan te pakken.”

De nieuwe wetgeving zorgt er vooral voor dat het voor bedrijven goedkoper wordt om schonere vrachtwagens aan te schaffen. Volgens de klimaatafspraken moeten we ervoor zorgen dat we in 2050 geen CO2 meer uitstoten. Juist de transportsector kan die omslag relatief makkelijk maken, maar dan moet ze nu wel gaan inzetten op innovatie.

Eickhout smeedt Europees akkoord voor schone vrachtwagens, ondanks Duitse tegenwerking | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Waadhoeke 19-02-2019 00:00

“Ondanks forse tegenwerking van de Duitse regering zetten we een flinke stap om ook de transportsector in Europa een stuk klimaatvriendelijker te maken.” Na een nacht onderhandelen heeft Europarlementariër Bas Eickhout vanochtend vroeg een akkoord bereikt met de EU-landen over het terugdringen van de CO2-uitstoot door vrachtwagens. Die sector had tot nu toe nog geen uitstootlimieten.

Vrachtwagens moeten in 2025 15 procent minder uitstoten, in 2030 moet dat zijn teruggebracht tot 30 procent. Ook moet in 2025 2 procent van de verkochte vrachtwagens zonder of met heel weinig uitstoot zijn. Nu bedraagt de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen, zoals vrachtwagens, bussen en touringcars, nog zes procent van de totale CO2-uitstoot in Europa.

Eickhout: “Het waren lange en moeizame onderhandelingen, vooral doordat Duitsland steeds op de rem stond. Ik vind dat onbegrijpelijk, omdat juist duurzame innovatie de kansen geeft om in voorsprong te nemen op andere fabrikanten in de wereld. Toch is het een groot succes dat de Europese Unie voor het eerst actie onderneemt om de CO2-uitstoot door vrachtwagens aan te pakken.”

De nieuwe wetgeving zorgt er vooral voor dat het voor bedrijven goedkoper wordt om schonere vrachtwagens aan te schaffen. Volgens de klimaatafspraken moeten we ervoor zorgen dat we in 2050 geen CO2 meer uitstoten. Juist de transportsector kan die omslag relatief makkelijk maken, maar dan moet ze nu wel gaan inzetten op innovatie.

Eickhout smeedt Europees akkoord voor schone vrachtwagens, ondanks Duitse tegenwerking | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Rotterdam Centrum 19-02-2019 00:00

“Ondanks forse tegenwerking van de Duitse regering zetten we een flinke stap om ook de transportsector in Europa een stuk klimaatvriendelijker te maken.” Na een nacht onderhandelen heeft Europarlementariër Bas Eickhout vanochtend vroeg een akkoord bereikt met de EU-landen over het terugdringen van de CO2-uitstoot door vrachtwagens. Die sector had tot nu toe nog geen uitstootlimieten.

Vrachtwagens moeten in 2025 15 procent minder uitstoten, in 2030 moet dat zijn teruggebracht tot 30 procent. Ook moet in 2025 2 procent van de verkochte vrachtwagens zonder of met heel weinig uitstoot zijn. Nu bedraagt de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen, zoals vrachtwagens, bussen en touringcars, nog zes procent van de totale CO2-uitstoot in Europa.

Eickhout: “Het waren lange en moeizame onderhandelingen, vooral doordat Duitsland steeds op de rem stond. Ik vind dat onbegrijpelijk, omdat juist duurzame innovatie de kansen geeft om in voorsprong te nemen op andere fabrikanten in de wereld. Toch is het een groot succes dat de Europese Unie voor het eerst actie onderneemt om de CO2-uitstoot door vrachtwagens aan te pakken.”

De nieuwe wetgeving zorgt er vooral voor dat het voor bedrijven goedkoper wordt om schonere vrachtwagens aan te schaffen. Volgens de klimaatafspraken moeten we ervoor zorgen dat we in 2050 geen CO2 meer uitstoten. Juist de transportsector kan die omslag relatief makkelijk maken, maar dan moet ze nu wel gaan inzetten op innovatie.

Eickhout smeedt Europees akkoord voor schone vrachtwagens, ondanks Duitse tegenwerking | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Rotterdam Charlois 19-02-2019 00:00

“Ondanks forse tegenwerking van de Duitse regering zetten we een flinke stap om ook de transportsector in Europa een stuk klimaatvriendelijker te maken.” Na een nacht onderhandelen heeft Europarlementariër Bas Eickhout vanochtend vroeg een akkoord bereikt met de EU-landen over het terugdringen van de CO2-uitstoot door vrachtwagens. Die sector had tot nu toe nog geen uitstootlimieten.

Vrachtwagens moeten in 2025 15 procent minder uitstoten, in 2030 moet dat zijn teruggebracht tot 30 procent. Ook moet in 2025 2 procent van de verkochte vrachtwagens zonder of met heel weinig uitstoot zijn. Nu bedraagt de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen, zoals vrachtwagens, bussen en touringcars, nog zes procent van de totale CO2-uitstoot in Europa.

Eickhout: “Het waren lange en moeizame onderhandelingen, vooral doordat Duitsland steeds op de rem stond. Ik vind dat onbegrijpelijk, omdat juist duurzame innovatie de kansen geeft om in voorsprong te nemen op andere fabrikanten in de wereld. Toch is het een groot succes dat de Europese Unie voor het eerst actie onderneemt om de CO2-uitstoot door vrachtwagens aan te pakken.”

De nieuwe wetgeving zorgt er vooral voor dat het voor bedrijven goedkoper wordt om schonere vrachtwagens aan te schaffen. Volgens de klimaatafspraken moeten we ervoor zorgen dat we in 2050 geen CO2 meer uitstoten. Juist de transportsector kan die omslag relatief makkelijk maken, maar dan moet ze nu wel gaan inzetten op innovatie.

Eickhout smeedt Europees akkoord voor schone vrachtwagens, ondanks Duitse tegenwerking | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks Rotterdam Delfshaven 19-02-2019 00:00

“Ondanks forse tegenwerking van de Duitse regering zetten we een flinke stap om ook de transportsector in Europa een stuk klimaatvriendelijker te maken.” Na een nacht onderhandelen heeft Europarlementariër Bas Eickhout vanochtend vroeg een akkoord bereikt met de EU-landen over het terugdringen van de CO2-uitstoot door vrachtwagens. Die sector had tot nu toe nog geen uitstootlimieten.

Vrachtwagens moeten in 2025 15 procent minder uitstoten, in 2030 moet dat zijn teruggebracht tot 30 procent. Ook moet in 2025 2 procent van de verkochte vrachtwagens zonder of met heel weinig uitstoot zijn. Nu bedraagt de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen, zoals vrachtwagens, bussen en touringcars, nog zes procent van de totale CO2-uitstoot in Europa.

Eickhout: “Het waren lange en moeizame onderhandelingen, vooral doordat Duitsland steeds op de rem stond. Ik vind dat onbegrijpelijk, omdat juist duurzame innovatie de kansen geeft om in voorsprong te nemen op andere fabrikanten in de wereld. Toch is het een groot succes dat de Europese Unie voor het eerst actie onderneemt om de CO2-uitstoot door vrachtwagens aan te pakken.”

De nieuwe wetgeving zorgt er vooral voor dat het voor bedrijven goedkoper wordt om schonere vrachtwagens aan te schaffen. Volgens de klimaatafspraken moeten we ervoor zorgen dat we in 2050 geen CO2 meer uitstoten. Juist de transportsector kan die omslag relatief makkelijk maken, maar dan moet ze nu wel gaan inzetten op innovatie.