Nieuws van politieke partijen in Bernheze over CDA inzichtelijk

4 documenten

CDA Bernheze – Oss – ’s-Hertogenbosch inzake verkeersontwikkelingen Heesch-West

CDA CDA Bernheze 23-09-2019 09:33

CDA Bernheze – Oss – ’s-Hertogenbosch inzake verkeersontwikkelingen Heesch-West De ontwikkeling van het bedrijventerrein Heesch-West kent een geschiedenis van vele jaren. In die jaren, waarbij aanvankelijk ook de voormalige gemeente Maasdonk betrokken was, zijn plannen ontwikkeld, consequenties bekeken en mogelijke oplossingen besproken. Voor de bewoners, uit de omliggende kernen, is de verkeersafwikkeling van Heesch-West steeds een terugkerend punt van zorg. Eerder was door de gemeente Maasdonk tot deelname aan de ontwikkeling van het bedrijventerrein Heesch-West besloten onder voorwaarden van een rechtstreekse aansluiting op de A59. Tegelijkertijd zijn er in de gemeente ’s-Hertogenbosch, Bernheze en Oss stedelijke ontwikkelingen die gevolgen gaan hebben voor een toenemende druk op de A59. Denk hierbij aan de ontwikkeling van de oostelijke Landweg als ontsluiting van de Groote Wielen, 400 woningen in het plan ‘De Erven’ in Heesch en 800 woningen in Oss-West. In de Milieu Effect Rapportage (MER) ten behoeve van bedrijventerrein Heesch-West zijn alternatieve oplossingen afgewogen. Men is tot een planuitwerking gekomen waarvan de negatieve effecten door de bewoners van de aanliggende kernen als zeer zorgelijk wordt ervaren. Het gaat dan met name om luchtkwaliteit (fijnstof), sluipverkeer door de kernen als gevolg van files en geluidsoverlast. Extra sluipverkeer draagt onder andere bij aan de verkeersonveiligheid in de kernen in het bijzonder voor langzaam verkeer. Voor de bewoners geldt dat zij straks niet alleen met de toename van het verkeer door Heesch-West te maken krijgen maar ook met de gevolgen van de toenemende verkeersdruk voortkomend uit bovengenoemde ruimtelijke ontwikkelingen. Wij delen de zorgen van omwonenden als het gaat over de verkeersafwikkeling van Heesch-West en zullen bij de drie betrokken colleges schriftelijke vragen indienen om hier meer helderheid in te krijgen. Het is niet wenselijk dat de centra van Heesch, Vinkel en Geffen onevenredig extra verkeer krijgen te verwerken als gevolg van de woningbouwplannen en het toekomstig bedrijventerrein Heesch-West. Wij streven als CDA naar de aanleg van een duurzaam bedrijventerrein waarbij de impact op de omgeving en omwonenden zo beperkt mogelijk blijft.

Herinrichting Laar Nistelrode

CDA CDA Bernheze 14-01-2019 19:17

Herinrichting Laar Nistelrode We hebben er ongetwijfeld allemaal al wat (over)last van gehad. Sinds begin vorige week is de eerste fase van de herinrichting van start gegaan. Via diverse routes is de doorgaande weg midden door het dorp nu tijdelijk te omzeilen. Het is maar goed ook dat de herinrichting in fases plaats vindt, het beperkt de overlast op de alternatieve routes doordat er nu meer open kunnen blijven. Want wat nu als ook de kruising met de Heuvelstraat en die met de Hoef al open gebroken waren? De komende maanden zal het wel nog even wat behelpen zijn met elkaar. Maar uiteindelijk levert dit ons samen wel een fris nieuw centrum op. Met extra ruimte voor fietser, voetganger en passende doorgang voor de automobilist. Door nu zelf ook een passende andere route te nemen, of als het kan eens wat vaker de fiets te pakken draagt ook u hier aan bij. En daarnaast, met de serieuze plannen voor de locatie van de Brouwershoeve in het verschiet en in het vooruitzicht de verdere uitbreiding van woonwijk de Zwarte Molen; bouwen we samen aan een steeds mooier ‘Nisseroi’. Daar zijn wij als CDA Bernheze trots op! Mart Smits Fractievoorzitter CDA Bernheze

Vrachtverkeer door Heeswijk-Dinther blijft

Politieke Partij Blanco Politieke Partij Blanco CDA Bernheze 24-11-2018 13:34

Vrachtverkeer door Heeswijk-Dinther blijft

Afgelopen week heeft Politieke Partij Blanco een voorstel ingediend om zo snel mogelijk te starten met een onderzoek naar de haalbaarheid van het doortrekken van de ontsluitingsweg in Heeswijk-Dinther. Vrachtverkeer vanaf de N279 zou met deze nieuwe weg niet meer door de Torenstraat hoeven wanneer het richting Nistelrode of Loosbroek moet. Helaas stemden CDA, Lokaal en SP tegen en gaat het plan voor vele jaren de ijskast in.

De drie partijen willen wachten met het onderzoek tot de doorgaande route door het dorp is afgerond. De voorlopige planning is dat die pas op zijn vroegst eind 2022 klaar is. Maar het opknappen van de doorgaande route lost echter het probleem van het vele verkeer door de Torenstraat niet op. Sterker nog, daar zal het de komende jaren alleen nog maar drukker worden als gevolg van de uitbreidingswijk Rodenburg.

Politieke Partij Blanco had graag gezien dat we direct aan de slag zouden gaan om te kijken hoe we dat probleem structureel op kunnen lossen. Een nieuwe weg, of aanpassing van bestaande wegen, is niet iets wat in een paar jaar geregeld is. Alle reden om hier zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan. Jammer dat de coalitiepartijen dit weer voor jaren vooruit schuiven. Ook al omdat er door de wethouder alvast werd aangegeven dat het nog niet duidelijk is of de start van de aanpak van de doorgaande route ook echt in 2019 kan beginnen. Uitstel ligt dus alwéér op de loer.

Marko Konings

Fractievoorzitter Politieke Partij Blanco

Vrachtverkeer door Heeswijk-Dinther ...

Politieke Partij Blanco Politieke Partij Blanco CDA Bernheze 14-11-2018 16:24

Vrachtverkeer door Heeswijk-Dinther blijft Afgelopen week heeft Politieke Partij Blanco een voorstel ingediend om zo snel mogelijk te starten met een onderzoek naar de haalbaarheid van het doortrekken van de ontsluitingsweg in Heeswijk-Dinther. Vrachtverkeer vanaf de N279 zou met deze nieuwe weg niet meer door de Torenstraat hoeven wanneer het richting Nistelrode of Loosbroek moet. Helaas stemden CDA, Lokaal en SP tegen en gaat het plan voor vele jaren de ijskast in. De drie partijen willen wachten met het onderzoek tot de doorgaande route door het dorp is afgerond. De voorlopige planning is dat die pas op zijn vroegst eind 2022 klaar is. Maar het opknappen van de doorgaande route lost echter het probleem van het vele verkeer door de Torenstraat niet op. Sterker nog, daar zal het de komende jaren alleen nog maar drukker worden als gevolg van de uitbreidingswijk Rodenburg. Politieke Partij Blanco had graag gezien dat we direct aan de slag zouden gaan om te kijken hoe we dat probleem structureel op kunnen lossen. Een nieuwe weg, of aanpassing van bestaande wegen, is niet iets wat in een paar jaar geregeld is. Alle reden om hier zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan. Jammer dat de coalitiepartijen dit weer voor jaren vooruit schuiven. Ook al omdat er door de wethouder alvast werd aangegeven dat het nog niet duidelijk is of de start van de aanpak van de doorgaande route ook echt in 2019 kan beginnen. Uitstel ligt dus alwéér op de loer. Marko Konings Fractievoorzitter Politieke Partij Blanco

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.