Vlog #2 van Buddy Willem over rechten: Het kindgesprek Kinderen tussen 12 en 18 jaar worden door de rechter uitgenodigd om hun mening te geven als hun ouders gaan scheiden. Willem vraag zich af waarom kinderen hun mening moeten geven over iets waar ze misschien helemaal niet betrokken bij willen worden. En als een kind van 17 liever bij zijn vader wil wonen maar zijn moeder niet wil kwetsen, hoe breng je dat als kind dan over aan de rechter? Willem praat erover met advocaat Ria. Bekijk de vlog hier: https://www.villapinedo.nl/blog/filmpjes/vlog-het-kindgesprek/
4 documenten
Cursus Een puber met autisme – dat ...
Sociaal Zandvoort Zandvoort 20-12-2018 19:17
In de puberteit verandert er veel in het leven van een kind. Ze gaan een eigen identiteit ontwikkelen, zich afzetten tegen de ouders en ook de hormonen gieren door hun lijf. Voor kinderen met autisme is deze periode zelfs nog ingewikkelder dan voor gewone pubers. Hoe kunnen ze bijvoorbeeld leren e...
Bluijsblog 48 “ De jeugd heeft de toekomst”
CDA Zandvoort 18-03-2018 15:21
Tijdens onze campagne afgelopen zaterdag hebben we ook gesproken met de jeugd van Zandvoort. Het goed luisteren en wat er leeft bij onze jongeren is van groot belang. Er ligt een mooie uitdaging voor ons nieuwe jonge team om de komende vier jaar hier op extra in te zetten. Het begint natuurlijk met voldoende en betaalbare woningen voor jongeren en gezinnen in Zandvoort. Met de ontwikkeling in Nieuw noord die aanstaande is zetten we de eerste stap. “Mooi weer in Zandvoort” voor onze jongeren nu en in de toekomst is een gekoesterde wens van het CDA.
CDA: investeren in toerisme in Zandvoort doen we samen en is meer dan het budget voor Zandvoort Marketing / VVV
CDA Zandvoort 01-03-2018 07:46
De Zandvoortse Courant en ZFM deponeren de komende periode een aantal stellingen waarbij politieke partijen antwoord op moeten geven. De negende stelling gaat over het budget voor de VVV / Zandvoort Marketing. Stelling:Zandvoort Marketing/VVV Zandvoort: Het budget van Zandvoort Marketing moet tov VVVminimaal verdubbeld worden. De Zandvoort Marketing is door de VVV Zandvoort ontwikkeld en vastgelegd in de nieuwe slogan Zandvoort Beach for ……. Ook de gemeente Zandvoort heeft zijn bijdrage aan deze nieuwe strategie geleverd die wij van harte ondersteunen. Maar we blijven natuurlijk ook gewoon ZANDVOORT AAN ZEE. In het algemeen vindt het CDA het door de gemeente Zandvoort beschikbaar gestelde budget voor de VVV en de marketingstrategie ruim voldoende. Daarnaast is de inzet van de ambtelijke capaciteit op gebied van toerisme en marketing in ruime mate aanwezig. Dit college en onze ambtelijke organisatie hebben dit de afgelopen periode naar een hoger niveau gebracht en daar plukken we nu de vruchten van. Hiervoor is geen verdubbeling van budgetten vanuit de gemeentekas nodig. Wij denken dat met het ingestelde Innovatiefonds onze POP-UP strategie en natuurlijk de actieve ondernemers van Zandvoort er voldoende impulsen kunnen worden gegeven zonder dat de gemeente extra budgetten dient vrij te maken. Daarnaast hebben we nog wel onze strategische investeringsagenda die ook gebruik kan worden voor extra ontwikkelingen op gebied van toerisme en economie. Dus het CDA zegt : HET WORDT MOOI WEER IN ZANDVOORT.