Nieuws van politieke partijen in Nunspeet over SGP inzichtelijk

33 documenten

SGP stelt vragen over infrastructuur Elspeet NW

SGP SGP Nunspeet 20-11-2020 00:00

De SGP-fractie in de gemeente Nunspeet is blij dat de wijk Elspeet noordwest zijn voltooiing nadert. Er zijn echter nog wel vragen over de infrastructuur van de wijk. Wanneer alle wegen in de wijk gereed zijn is het verleidelijk om gebruik te maken van een sluiproute van de Nachtegaalweg naar de Boaz-Jachin school. Reinier de Bruin van de SGP-Fractie: “mensen in de wijk maken zich terecht zorgen over deze sluiproute en de snelheid van het verkeer”. Wij hebben hier vragen over gesteld. Zo willen we graag dat het duidelijk wordt dat dit een woonwijk is. Dit kan bijvoorbeeld door de bebording duidelijker te maken. Daarnaast vragen we het college nog eens goed te kijken of er voldoende snelheidsbeperkende maatregelen zijn genomen en zo nodig extra maatregelen te treffen. Ook vragen we ons af of het aantal parkeerplekken voldoende is. We hopen dat onze vragen ertoe leiden dat de veiligheid in de wijk toeneemt.” Het college zal binnen enkele weken schriftelijk reageren op de vragen van de SGP-fractie.

SGP-fractie bezoekt Schaapskooi Elspeet

SGP SGP Nunspeet 21-11-2019 00:00

De SGP-fractie legde een werkbezoek af aan de schaapskooi in Elspeet. Fractievoorzitter Harm Jan Polinder: “We vinden het belangrijk om regelmatig werkbezoeken te brengen aan bedrijven en andere organisaties in onze gemeente. De schaapskooi in Elspeet is voor ons een aangelegen onderwerp. We waren daarom blij dat we uitgenodigd werden. We vinden het bijzonder dat zoveel vrijwilligers veel tijd en energie steken in het besturen van de stichting of zich inzetten voor de dagelijkse werkzaamheden. Tegelijk zijn er ook zorgen geuit. De stichting is dringend op zoek naar een bestuurslid uit Elspeet om het bestuur te versterken. Dat is belangrijk voor de binding met het dorp en de verdeling van de werkzaamheden.”

Afgelopen maand overhandigde het bestuur een plan aan wethouder Marije Storteboom voor de bouw van een nieuwe Schaapskooi. “We hebben ons als fractie laten informeren over de inhoud van dat plan. Het komende jaar zullen we als gemeente ons hier over buigen. Er zal een geschikte plek gevonden moeten worden en uiteraard vormt de financiering van een nieuwe kooi nog een uitdaging. Als SGP-fractie nemen we alle signalen mee. We spraken onze waardering uit voor de professionaliteit van het plan dat door het bestuur is gepresenteerd.”

Het bezoek aan Elspeet werd door de SGP-fractie smaakvol afgesloten met een lunch in het nieuwe restaurant Op de Brink. “We combineerden ons twaalfuurtje met een gesprek met de uitbater van deze onderneming. Mooi om te zien hoe de jonge ondernemer zijn prachtige horecagelegenheid heeft vormgegeven.  Als SGP-fractie zijn we groot voorstander van bedrijvigheid in Elspeet. Vitale horeca en een levendig dorpscentrum horen daarbij. We kijken terug op een positieve, leerzame én smaakvolle ochtend!”

SGP-fractie op werkbezoek bij Van Essen en Veluvine

SGP SGP Nunspeet 13-11-2019 00:00

De SGP-fractie legt regelmatig werkbezoeken af binnen de verschillende kernen van de gemeente Nunspeet. Daarbij wordt gezocht naar een goede mix tussen commerciële bedrijven en non-profit organisaties. Op zaterdag 9 november waren we te gast op twee locaties in Nunspeet.

Om 9 uur zwaaide de deur van Van Essen Carcleaning B.V. aan de Ronding voor ons open. Het bedrijf verhuisde recent van Lepelingen naar een nieuw pand op het bedrijventerrein De Kolk. Fractievoorzitter Harm Jan Polinder is verrast over de duurzame oplossingen die binnen dit bedrijf zijn toegepast. “Als klant van Van Essen zie je alleen de wasboxen of de wasstraat, maar er komt ontzettend veel bij kijken. Zo is er onder andere een innovatieve waterzuiveringsinstallatie waardoor bijna al het was- en spoelwater kan worden hergebruikt. Slechts negen procent van het gebruikte water wordt als afvalwater afgevoerd.” De relatie met de gemeente is tijdens de werkbezoeken een vast onderdeel van de gesprekken. “Het is goed om te horen dat de communicatie met de gemeente door deze ondernemer als heel positief wordt ervaren. Er is goed meegedacht tijdens het proces van  vestiging van de onderneming op De Kolk. Als SGP-fractie zijn we daar erg blij mee.”

Het tweede bezoek die morgen brachten we aan Veluvine, waar directeur Hannelore Bosch de SGP-fractie ontving. “Mw. Bosch leidde ons rond door het gebouw. Het is bijzonder hoeveel organisaties hun plek binnen Veluvine hebben gevonden. Na de rondleiding zijn we met elkaar het gesprek aangegaan over de uitdagingen waar Veluvine mee te maken heeft. Ook hier wordt de communicatie met de gemeente als positief ervaren. Er zijn echter ook zorgen. Bijvoorbeeld over de gymnastiekvereniging die een plek gaat krijgen in de nieuwe sporthal op De Wiltsangh, terwijl zij momenteel een belangrijke huurder is van de sporthal van Veluvine. Dat signaal hebben we meegenomen en zullen we inbrengen in de verdere discussie over de realisatie van de nieuwe sporthal. We kijken terug op een positieve ochtend. Het is altijd goed en leerzaam om dergelijke werkbezoeken af te leggen!”

Zie ook onze Facebook pagina met foto's: https://www.facebook.com/SGPNSPT/.

SGP fractie op werkbezoek

SGP SGP Nunspeet 16-05-2019 00:00

Als plaatselijke fractie zijn we graag op de hoogte van alles wat in onze dorpen speelt. We trekken er daarom op uit. Afgelopen zaterdag bezochten we vakantiepark Groot Grobbenhorst en het Noord-Veluws Museum. Fractievoorzitter Harm Jan Polinder: “We gaan graag op werkbezoek bij bedrijven en instellingen. Dat leidt tot leerzame ontmoetingen. Op die manier houden we feeling met ondernemers en organisaties en kunnen we inspelen op hun actuele wensen en vragen.”

Alex Vinke van Groot Grobbenhorst leidde ons rond op zijn bedrijf en gaf daarbij een toelichting op de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Polinder: “We zijn onder de indruk van de manier waarop het park is vormgegeven en wordt onderhouden. Ook hadden we een goed gesprek over de vraag hoe we Nunspeet aantrekkelijk kunnen houden voor toeristen.”

Ons tweede bezoek betrof het Noord-Veluws Museum. “We wilden als  voltallige fractie graag kennis maken met het museum. We kregen een rondleiding door het museum en de expositie ‘Arthur Briët, Rembrandt van de Veluwe’. Daarnaast zijn we ontvangen door museumdirecteur Erik Stotijn. Het museum heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei en ontwikkeling doorgemaakt. De komende periode moeten voldoende financiële middelen gevonden worden om het museum een blijvende plaats te geven.  We hebben ons laten informeren over de uitdagingen en de kansen die het museum daartoe ziet. Als fractie hebben we moeite met de zondagsopenstelling van het museum. Dat hebben we in het verleden kenbaar gemaakt en ook tijdens dit bezoek benoemd. Vanuit het museum is daar begrip voor. Er is wederzijds opgemerkt dat het belangrijk is om met elkaar in gesprek te blijven, ook al delen we soms niet geheel dezelfde visie.”  Een bezoek aan het museum is volgens Polinder een echte  aanrader. “Vooral als inwoner van Nunspeet is het een mooie kans om onze dorpen te zien door de bril van getalenteerde kunstenaars uit het nabije verleden.”

Stem woensdag SGP in Gelderland! Uw ...

SGP SGP Nunspeet 19-03-2019 14:51

Stem woensdag SGP in Gelderland! Uw stem kan het verschil maken. Meer info: https://gelderland.sgp.nl/kieslijstverkiezingenprovincialestaten2019 #stemSGP

De SGP-afdeling van West Betuwe had ...

SGP SGP Nunspeet 18-03-2019 10:30

De SGP-afdeling van West Betuwe had zijn best gedaan om er een mooi werkbezoek van te maken. En met succes! Het werkbezoek startte bij Fruit Masters in Geldermalsen waar we een indruk kregen van de enorme hoeveelheid fruit die hier verpakt en verhandeld wordt. Over gezonde voeding gesproken. Daarna werd de SGP-delegatie van provincie, waterschap en gemeente met een busje rondgereden. We bezochten gemaal De Vlinder in Deil waar samenwerking tussen waterschap en fruittelers gezorgd heeft voor een uitstekende watervoorziening. Daarna waren we te gast bij GeoFort, een innovatief museum op een historische plaats in Herwijnen. Het fort maakte deel uit van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en dat is nog steeds goed zichtbaar. Het museum ontvangt nu jaarlijks duizenden bezoekers, waaronder heel veel leerlingen van basisscholen en voortgezet onderwijs. Vervolgens werden we meegenomen naar de problematiek van de A15 en de A2 en het onderliggende wegennet dat in toenemende mate onder druk staat. Zo zelfs, dat de hulpdiensten in spitstijden nauwelijks kunnen uitrukken omdat de wegen helemaal vol staan. Het laatste bezoek van de middag brachten we aan zorgboerderij De Leidsche Hoeven in Tricht. Hier steken dagelijks zo’n 40 bezoekers met een verstandelijke beperking de handen uit de mouwen. Er worden dieren verzorgd, maar er wordt ook getimmerd en gekookt. Je kunt als voorbijganger genieten van een bakje koffie met heerlijke zelfgebakken appeltaart. En natuurlijk even rondkijken in de landwinkel. De wandelroute ‘Leidschehoevenpad’ start voor de deur. Al met al een mooie en leerzame middag in een prachtig gebied.

SGP-BarneveldBennie Wijnne is het ...

SGP SGP Nunspeet 18-03-2019 07:54

SGP Statenlid Bennie Wijnne en ...

SGP SGP Nunspeet 18-03-2019 07:49

SGP Statenlid Bennie Wijnne en kandidaat Arnold Versteeg overhandigden zaterdag 16 maart Nederlands jongste slagersechtpaar in Arnhem een heerlijke slagroomtaart. Het echtpaar Van den Brink runt keurslagerij Schilder aan de Oostburgwal. Het jonge stel nam de taart blij verrast in ontvangst. De SGP zet zich ervoor in om ondernemerschap te stimuleren, ook vanuit de Provinciale Staten. Stem 20 maart SGP!

Wat doet de SGP met WATER? Die ...

SGP SGP Nunspeet 06-03-2019 13:42

Wat doet de SGP met WATER? Die vraag staat centraal tijdens de verkiezingsbijeenkomst van SGP Waterschap Vallei en Veluwe op 9 maart a.s. in Veessen (Stichting De Nijesteen, IJsseldijk 1). De sprekers zijn: Jowan Heres (voorzitter PKV Ermelo), Lambert Polinder (SGP Waterschap Vallei en Veluwe), Bennie Wijnne (SGP Gelderland), Jos Melenhorst. De planning is als volgt: 13.00 uur: inloop met koffie/thee 13.30 uur: opening door Jowan Heres voorzitter PKV Ermelo 13.40 uur: bijdrage Lambert Polinder namens de SGP-fractie waterschap Vallei en Veluwe en Bennie Wijnne namens de SGP-fractie Gelderland 14.15 uur: bijdrage vrijwilliger Jos Melenhorst over gebeurtenissen in het gebied Veessen-Wapenveld rond de aanleg van de Hoogwatergeul 15.00 uur: afsluiting bijeenkomst door Jowan Heres 15.10 uur: voor de liefhebber: wandelexcursie naar inlaatwerk Kerkdijk Aansluitend gelegenheid voor een drankje Welkom! Graag aanmelden via sgp@ps.gelderland.nl. Meer info via https://gelderland.sgp.nl/agenda/wat-doet-de-sgp-met-water/1818.

Vanochtend was Kees van der Staaij ...

SGP SGP Nunspeet 05-03-2019 13:31

Vanochtend was Kees van der Staaij gastpresentator van Goedemorgen Nederland, maar hij was niet de enige SGP’er in het programma. Ons Statenlid Bennie Wijnne was namelijk ook te zien in het programma over de wolf in Gelderland. Kijken dus, vanaf minuut 8 is Bennie te zien! https://www.npostart.nl/goedemorgen-nederland/05-03-2019/POW_04086621

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.