#DenHelder #winkels Delano Weltevreden DEN HELDER Miljoenen steken in Helderse winkelcentra zonder een plan hoe je meer mensen van buiten Den Helder naar de marinestad trekt, heeft geen enkele zin. Retailprofessor Cor Molenaar reageert daarmee in feite op het rapport van Stad & Co waarin de gemeente wordt gevraagd vijf jaar lang 5 ton te steken in een plan om de Helderse winkelgebieden vitaal te maken. Daarnaast steken ook de ondernemers er geld in. Molenaar voorspelt dat die aanpak niet zal werken: ,,Je krijgt er niet meer mensen door.’’ Molenaar presenteerde woensdagavond het belevingsonderzoek van het Ravelijncenter. Zijn gehoor in het Helderse stadhuis op Kooypunt bestond onder andere uit wethouders, politici en ondernemers. Wat Den Helder nodig heeft is een goed marketingplan, aldus Molenaar. ,,Als er geld beschikbaar is, moet je het daarin steken. Den Helder verkoopt zichzelf niet goed. Je moet eerst goede verkoopargumenten hebben en die vervolgens communiceren’’ Hij is bereid zo’n marketingplan voor Den Helder te schrijven. ,,Zoek verkering met je klanten. Er is zoveel moois te melden over dit gebied.’’ Molenaar vindt dat ondernemers met elkaar moeten samenwerken in plaats van ieder voor zich. ,,Als er dan mensen komen en die kopen niet, moet je je afvragen of je wel de juiste kwaliteit biedt.’’