Nieuws van politieke partijen in Haaksbergen inzichtelijk

2 documenten

Volg onze raads- en commissievergaderingen live | Enschede-Haaksbergen

GroenLinks GroenLinks Haaksbergen 26-10-2018 00:00

Via enschede.nl/bestuur vind je de mogelijkheid om de livestream te gebruiken en opnames te beluisteren van vergaderingen van de gemeenteraad en de stedelijke commissie. Agenda's vind je hier ook. Je bent van harte welkom in het stadhuis en op locatie met de stadsdeelcommissies om vergaderingen bij te wonen. 

Onder meer het randprogramma bij de stedelijke commissie kan heel verrassend zijn. Zo had collega Marianne Schouten afgelopen week een boeiend randprogramma georganiseerd over de 'rafelrandjes van de cultuur' in onze stad.

Graag tot ziens!

City marketing in Eindhoven | Enschede-Haaksbergen

GroenLinks GroenLinks Haaksbergen 26-10-2018 00:00

In september waren de Enschedese raadsleden op werkbezoek in  Eindhoven. De griffie had een mooi programma samengesteld. We hebben veel indrukken opgedaan. Maar wat neem je daarvan mee naar de Enschedese politiek?

City marketing Sinds 2012 kent Eindhoven een Stichting Eindhoven 365 die zich bezig houdt met City Marketing. Eindhoven wordt als ‘merk’ gepromoot. Volgens directeur Peter Kentie draait het om de vraag “Wat is Eindhoven?” Het antwoord daarop is gevonden door met inwoners en partijen en influencers aan de praat te gaan over de identiteit van Eindhoven. Dit leverde het volgende beeld op voor de identiteit, het imago en de ambitie.  

Hieruit is de ambitie voortgekomen die afgekort TDK is. Dit zijn de 3 economische pijlers waarop Eindhoven zich continu profileert. TDK staat voor Techniek, Design en Kennis. De gehele gemeenteraad in Eindhoven heeft ervoor gestemd dat Eindhoven zich nationaal en internationaal op TDK op de kaart wil zetten. De Stichting zorgt ervoor dat Eindhoven nationaal en internationaal bekendheid krijgt door festivals te organiseren zoals de internationaal bekende designweek, met influencers aan het werk te gaan en Eindhoven als dynamisch merk te promoten. Zo ontstaat er een levendige bruisende stad waar veel mensen op af komen.  Dit levert veel bezoekers op, nieuwe initiatieven en nieuwe ondernemers op het gebied van innovatie en techniek. Tevens is er een prachtig logo ontwikkeld wat als open bron beschikbaar is voor iedereen om er iets moois mee te doen. We hebben gezien dat dit werkt. Inwoners en bedrijven maken het logo passend voor eigen gebruik.

Effectieve marketing van stad en regio is een uitdaging. Be good and tell it, is ook in Enschede en Twente een veelgehoord motto en via de regio en Enschede Promotie is hier veel aandacht voor. Focus is daarbij van belang. Een duidelijke en vooral onderscheidende boodschap moet het doel zijn. Waar zijn we goed in en willen wij ons op laten voorstaan? Eindhoven biedt sowieso een interessant voorbeeld.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.