Nieuws van politieke partijen in Flevoland over PvdA inzichtelijk

3 documenten

Toespraak lijsttrekker Willem de Jager op ALV

PvdA PvdA Flevoland 17-03-2019 13:20

Na de verkiezing tot lijsttrekker sprak Willem de Jager de ALV toe. Hij maakt nogmaals duidelijk dat het een goede keuze was.

https://flevoland.pvda.nl/nieuws/toespraak-lijsttrekker-willem-de-jager-op-alv/

Het bericht Toespraak lijsttrekker Willem de Jager op ALV verscheen eerst op PvdA Flevoland.

Vitaal platteland, natuurbeheer & ontwikkeling natuurgebieden

PvdA PvdA Flevoland 13-02-2019 21:30

De PvdA streeft naar een vitale, duurzame en toekomstbestendige landbouwsector in een groen en leefbaar buitengebied. Stimulering van ecologische landbouw en natuurinclusieve landbouw (waarbij landbouw en natuur optimaal van elkaar kunnen profiteren), ondersteuning van innovatieve projecten en verduurzaming van de intensieve veehouderij zijn onze beleidsspeerpunten. Wij zijn tegen uitbreiding van de intensieve veehouderij, intensivering is alleen mogelijk als dit leidt tot meer dierenwelzijn of om te kunnen voldoen aan milieuvereisten.

Samenwerking tussen veeteelt- en akkerbouwbedrijven in de vorm van kringlooplandbouw, om enerzijds het mestoverschot terug te dringen en anderzijds het gebruik van kunstmest te verminderen, zullen wij stimuleren. Samen met de sector zoeken wij daarbij naar verduurzaming, onder andere bij energiegebruik en -opwekking.

Flevoland is natuur en landschap! Het groene en blauwe karakter van Flevoland maakt veel inwoners trots. Aan de bereikbaarheid van al dat moois (zowel binnen als buiten de steden) valt soms nog wel wat te verbeteren. Daar wil de PvdA zich nadrukkelijk voor inzetten. Het Nationaal Park Nieuw Land (Oostvaardersplassen, Lepelaarsplas, Markermeer en Markerwadden) neemt daarbij een bijzondere plaats in. Dit bijzondere en verrassende natuurgebied biedt een wijds, waterrijk en gevarieerd landschap en is gelegen tussen Almere en Lelystad en dichtbij Amsterdam.

Onder meer door een betere ontsluiting van de Lelystadse en Almeerse poortgebieden zal de toegankelijkheid van de Oostvaardersplassen worden vergroot, zonder daarbij de natuurwaarden te schaden. De Markerwadden zullen worden opengesteld voor het publiek, men kan er met een eigen boot aanmeren of met een veerboot vanuit Lelystad een bezoek brengen. Een klein bezoekerscentrum, een uitkijktoren, wandelroutes en vogelkijkhutten laten de bezoekers kennis maken met dit ecologisch bijzondere gebied. Met recht is hier sprake van Nieuw Land!

Door het grote aanpassingsvermogen van de agrosector in Flevoland vinden nieuwe ontwikkelingen, bedrijfsvormen, technieken en kennis hun weg naar de praktijk. Daarbij spelen de Flevolandse agrarische bedrijven en het agrarisch onderwijs een belangrijke rol als praktijklaboratorium. Met de agrosector en de mede-overheden wordt voor optimale condities voor de landbouw (een vruchtbare bodem, schoon water, een gezond ecosysteem en een goede infrastructuur) gezorgd.

Zeker zijn van een aantrekkelijke, beleefbare en vitale natuur!

Het bericht Vitaal platteland, natuurbeheer & ontwikkeling natuurgebieden verscheen eerst op PvdA Flevoland.

Het Verhaal van Flevoland

PvdA PvdA Flevoland 05-12-2017 14:47

Ruim 170 mensen waren aanwezig op het Vrijetijdscongres Flevoland donderdag 23 november jl. in het Agora Theater in Lelystad. Ik was, als lid van Provinciale Staten Flevoland, één van de geïnteresseerde aanwezigen.

Het Verhaal van Flevoland staat op papier. De afgelopen twee jaar is op basis van het Strategisch Marketingplan 2016-2020 in de praktijk samengewerkt aan het vertellen van dat unieke verhaal. Daarmee zijn al grote stappen gezet, maar is het nu tijd voor de vervolgstappen. Immers: de markt is uitdagend, de vrijetijdssector volop in beweging, het verhaal is nooit af en de Flevolandse ambitie is groot.

De rol van Toerisme Flevoland is cruciaal in het vermarkten van het merk Flevoland. Toerisme Flevoland onderkent dat de wereld niet stil staat. De wensen van reizigers veranderen; hun ervaringen, belevenissen en belevingen zoeven in no time over het internet, opgetogen bezoekers én trotse bewoners delen beelden van hun favoriete plekje op allerlei kanalen – en daar blíjven ze, open en bloot, voor iedereen vindbaar. Dat zet Toerisme Flevoland op scherp én dat biedt kansen. Dat vraagt om een andere, meer persoonlijke benadering.

Bovenstaande trends (het delen van belevenissen en trotse lokale verhalen) worden komend jaar ingezet om Het Verhaal van Flevoland verder te versterken. In de termen van het Strategisch Marketingplan 2016-2020 betekent dit voor 2018 het volgende voor de inzet van Toerisme Flevoland:

We verdiepen de verhaallijnen ‘Flevoland Waterland’ en ‘Nieuwe Natuur’. Met elkaar maken we het verhaal beleefbaar. We dagen partners uit om op basis van het Verhaal van Flevoland verhaallijnen te verdiepen en producten te ontwikkelen. Aanhakend bij trends als user generated contenten local content nodigen we bewoners uit te vertellen over hun Flevoland en dat verhaal te delen. Hiervoor ontwikkelen we een ambassadeurscampagne.

M.i. kunnen we het Verhaal van Flevoland nog sterker positioneren, waardoor het aantal overnachtingen van toeristen in onze provincie zal stijgen en het aantal banen in de sector toerisme en recreatie zal toenemen. Want er valt genoeg te beleven, maar het verhaal moet wel verteld worden! De keuze voor het uitdiepen van de verhaallijnen ‘Flevoland Waterland’ en ‘Nieuwe Natuur’ lijkt mij een goede, omdat de combinatie van water en natuur sterk verbonden is met onze provincie Flevoland.

Het bericht Het Verhaal van Flevoland verscheen eerst op PvdA Flevoland.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.