Nieuws van politieke partijen in Sliedrecht inzichtelijk

4 documenten

Goed nieuws voor alle ...

PRO Sliedrecht PRO Sliedrecht Sliedrecht 04-02-2019 09:24

Goed nieuws voor alle niet-commerciële partijen, over de (extra) kosten van reclame maken via de tweevlaksborden!

Vervolg gemeentelijk nieuws in ...

PRO Sliedrecht PRO Sliedrecht Sliedrecht 22-10-2018 08:16

Vervolg gemeentelijk nieuws in papieren krant Ondertussen zijn onze technische vragen over de slechte bezorging van De Merwestreek, met daarin de gemeentelijke pagina beantwoord door het college. Zie onze opmerking onder vorige bericht over dit onderwerp voor deze beantwoording. Helaas roepen deze antwoorden weer vragen op, en blijkt de bezorging nog steeds niet voldoende verbeterd te zijn. Daarom een nieuwe serie vragen, dit keer naast feitelijke ook vragen met een politieke lading: In uw beantwoording op de technische vragen van 11 oktober 2018 met bovenstaand onderwerp geeft u aan in gesprek te zijn gegaan met de Persgroep; Vraag 1: Welke afspraken zijn in dat gesprek gemaakt? Vraag 2: Welke argumenten geeft de Persgroep voor het structureel slecht uitvoeren van de bezorging krant? Vraag 3: Heeft u een deadline gegeven m.b.t. verbetering/oplossen van deze te kort schietende bezorging? Zo ja, wat is deze dan? Zo nee, waarom niet? U geeft aan in uw eerdere beantwoording op 24 okt een vervolg gesprek te hebben met de Persgroep; Vraag 4: Wat zijn de bespreekonderwerpen geweest en welke afspraken/conclusies zijn hierin getrokken? Vraag 5: Hoeveel bezorgklachten zijn er sinds de door PRO Sliedrecht gestelde technische vragen en uw beantwoording ( na 11 okt. 2018 dus) ontvangen bij : - de Persgroep - de gemeente In het contract staat bij artikel 6.5: Indien opdrachtnemer zijn verbintenissen voortvloeiende uit de overeenkomst niet geheel of niet behoorlijk is nagekomen, heeft Opdrachtgever het recht de betaling op te schorten Vraag 6: Heeft u gebruik gemaakt van dit artikel? Zo nee, waarom niet? Zo ja, per wanneer en hoe vaak is dit toegepast? Vraag 7: indien op vraag 7 uw antwoord nee is, bent u als nog van plan om dit artikel toe te passen? In het contract staat bij artikel 9.1 (zie ook c-e-9): Opdrachtgever kan een boete opleggen indien uit opeenvolgende wekelijks aan te leveren klachtenregistratie op een postcode meer dan 7 keer op basis van gemelde, gegronde klachten een na-bezorging moet plaatsvinden, gemeten over een periode van 6 maanden Vraag 8: Is dit artikel toegepast? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wanneer en hoe vaak? Het huidige contract loopt tot 31 mei 2019 ( zie 1.4.5.), met optie tot 1 jaar verlening. Vraag 9: Bent u van plan dit contract te verlengen, gezien de structurele slechte wijze van bezorging? Zo ja, wat zijn uw argumenten? Vragen m.b.t. m-e.27 ( contract): Vraag 10: Ontvangt de gemeente 1 x per week een klachtenregistratie? Zo ja, wat zijn daar de conclusies van? Zo nee, hoe komt dat? Vraag 11: Heeft u steekproefsgewijs controle gedaan op de directe na bezorging of verzending per post? Zo ja, wat zijn daar de resultaten van? Zo nee, waarom niet? Vraag 12: Bent u als Opdrachtgever tevreden over de wijze van klachtenafhandeling door de Persgroep naar inwoners toe die gebruik maken van de klachtenprocedure? Zo ja, op welke argumenten zegt u dat? Zo nee, wat zijn uw acties in deze? Wij zijn zeer benieuwd of het kwartje ondertussen gaat vallen bij de Persgroep die De Merwestreek uitgeeft. Mocht u geen Merwestreek ontvangen, blijf aub de klachten indienen bij De Merwestreek en hou ons op de hoogte.

Gemeentelijk nieuws in de papieren ...

PRO Sliedrecht PRO Sliedrecht Sliedrecht 07-10-2018 19:59

Gemeentelijk nieuws in de papieren krant De gemeente Sliedrecht informeert de inwoners op diverse manieren. Natuurlijk via de gemeentelijke website, de online media, d.m.v. flyers en brochures, maar ook nog steeds via de papieren krant. Elke week staat er gemeentelijk nieuws in de papieren krant De Merwestreek. Nu loopt ons raadslid Pieter Jacob de Borst Jr.al enkele weken tegen het probleem aan dat deze krant niet bezorgd wordt in zijn straat/wijk. Bij navraag bij anderen blijkt dit veel meer inwoners te treffen. Met name een deel oudere inwoners die graag op deze wijze geïnformeerd blijven missen nu de boot. En dat kan nooit de bedoeling zijn! Navraag, klachtenmeldingen en online benaderingen werpen geen vruchten af helaas. Er wordt slecht tot niet gecommuniceerd, en verbetering vindt niet voldoende plaats. N.a.v. hiervan stelt PRO Sliedrecht nu een aantal technische vragen aan het college over de contractuele afspraken hierover. Afhankelijk vd beantwoordingen gaan we hier verder op handelen. 1- Heeft de gemeente Sliedrecht een contract met de Persgroep m.b.t. wekelijkse publicatie van de gemeentelijke nieuwspagina in de papieren krant De Merwestreek 2- Zo ja, tot welke datum loopt dit huidige contract? 3- Welke voorwaarden/afspraken staan hierin opgenomen m.b.t. publicatie van de gemeentelijke nieuwspagina? 4- Kunt u ons dit contract ter inzage geven? 5- Bent u bekend met de problematiek m.b.t. wekelijkse bezorging van deze krant 6- Kunt u aangeven hoeveel huisadressen deze papieren krant wekelijks ontvangen? 7- Kunt u aangeven hoeveel huisadressen door bezorgproblematiek deze papieren krant niet ontvangen en uw gemeentelijk nieuwspagina’s niet te lezen krijgen? wordt vervolgd... en natuurlijk horen wij graag als ook u tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Gert-Jan SegersNadat we vorige week ...

ChristenUnie ChristenUnie Sliedrecht 20-10-2017 21:33

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.