Nieuws van politieke partijen over ChristenUnie inzichtelijk

62838 documenten

Hoger participatieniveau voor benoemen woningbouwlocaties Maartensdijk

ChristenUnie ChristenUnie De Bilt 26-04-2024 14:20

https://debilt.christenunie.nl/k/n6024/news/view/1495660/69105/foto gemeente Maartensdijk.jpgMet een unaniem aangenomen amendement heeft de ChristenUnie, samen met SGP, CDA en VVD, gezorgd voor een hoger participatieniveau van burgers voor het benoemen van woningbouwlocaties in Maartensdijk.

In de raadsvergadering van 28 maart jl. lag een raadsvoorstel voor om een voorbereidingskrediet beschikbaar te stellen om een extern onderzoek uit te voeren naar de mogelijkheden van de bouw van 200 woningen op verschillende locaties in Maartensdijk en daarbij het participatieniveau vast te stellen op het niveau ‘meedenken’.

ChristenUnie is voorstander van woningbouw in Maartensdijk, zowel om de leefbaarheid van de kern te versterken als om mede-invulling te geven aan het verminderen van de woningnood in onze gemeente. Ook vindt de ChristenUnie dat burgers goed en tijdig bij het zoeken naar bouwlocaties en het opstellen van woningbouwplannen betrokken moeten worden.

Daarom kan de ChristenUnie zich in de basis goed vinden in het raadsvoorstel. Ons tijdelijk raadslid Falco Jansen had echter nog wel twee punten. Te weten het genoemde aantal van 200 woningen en het voorgestelde niveau van burgerparticipatie voor het benoemen van zoeklocaties.

Het aantal van 200 woningen is gebaseerd op het coalitieakkoord van dit college. Er ontbreekt echter elke onderbouwing of onderzoek. Uit een eerder uitgevoerd extern onderzoek werd echter het aantal van 140 benodigde woningen genoemd. De wethouder gaf aan dat het aantal van 200 niet keihard is en dat per locatie gekeken wordt wat de haalbare woningbouwomvang is en dat de gemeenteraad per bouwplan nadere besluiten kan nemen. Desondanks diende Forza een amendement in voor maximaal 25 nieuwe woningen buiten de rode contouren. Over dit maximum aantal buiten de rode contouren ontspon zich een mooi debat tussen ons raadslid en Forza. Immers, waarop is het aantal van 25 gebaseerd? Hier bleek ook geen onderbouwing of onderzoek aan ten grondslag te liggen. In het debat met Falco Jansen gaf Forza aan dat het ook enkele woningen meer of enkele woningen minder mogen worden. Dit, al naar gelang de behoefte en logische mogelijkheden aan woningbouw buiten de rode contouren. Hier vonden ChristenUnie en Forza elkaar. ChristenUnie staat primair voor woningbouw binnen de bebouwde kom en meent dat het bouwen buiten de rode contouren tot het minimum beperkt moet blijven. Omdat ChristenUnie op voorhand geen streef- of maximaal aantal woningen buiten de rode contouren wil benoemen, heeft de ChristenUnie tegen dit amendement gestemd.

Het college heeft het niveau van burgerparticipatie op ‘meedenken’ gezet. ChristenUnie is er voorstander van om het participatieniveau voor het benoemen van de woningbouwlocaties op ‘meewerken’ te zetten. De inwoners van Maartensdijk weten immers zelf het beste welke locaties wenselijk zijn voor woningbouw en welke niet. Op het niveau ‘meewerken’ wordt de inwoners uit Maartensdijk de kans gegeven het participatietraject in te gaan met de zekerheid dat hun expertise wordt benut en hun wensen ten aanzien van woningbouwlocaties worden meegenomen en gerespecteerd. Het samen met SGP en CDA door ChristenUnie opgestelde en door VVD mede-ondertekende amendement om het participatieniveau op ‘meewerken’ te zetten, werd unaniem door de gemeenteraad aangenomen.

Het raadsvoorstel werd vervolgens, met verwerking van het amendement, unaniem aangenomen door de gemeenteraad.

Column raadspraat: Keuzes maken

ChristenUnie ChristenUnie Hardinxveld-Giessendam 25-04-2024 20:15

https://hardinxveld-giessendam.christenunie.nl/k/n6071/news/view/1495632/1055390/168x168 Aafke OuwerkerkIk vind keuzes maken lastig. Ik ben zo’n persoon die graag alles zou willen doen. Ik ben snel enthousiast, zie in veel dingen potentieel en maak het ook graag iedereen naar de zin. U begrijpt vast dat ik in mijn leven al vaak tegen de beperkingen van mijn tijd en energie ben aangelopen.

Een aantal jaar geleden kwam ik thuis te zitten met een burn-out. Waar ik eerder schijnbaar moeiteloos veel taken kon doen, had ik ineens niet meer genoeg energie voor de meest dagelijkse dingen. Ik leerde een harde les: Als je geen keuzes maakt doe je veel dingen half en kun je uiteindelijk niet de dingen doen die je het belangrijkste vindt.

Wat voor mijn dagelijks leven geldt, is ook aan de orde binnen onze gemeente. Deze week debatteert de gemeenteraad over het stellen van prioriteiten. Als raadsleden willen we allemaal het beste voor ons dorp en we zouden dan ook graag alle plannen die er zijn realiseren. Geld en capaciteit zijn  echter niet oneindig en dus moeten er keuzes gemaakt worden. Waar richt de gemeente zich de komende tijd op? Welke plannen brengen we als eerste verder? 

Ook hier geldt: allereerst moet er prioriteit zijn voor de dagelijkse en noodzakelijke dingen. In een gemeente gaat het dan bijvoorbeeld om onderhoud aan wegen of onderwijshuisvesting. Daarna volgt de vraag: wat kunnen we dan verder nog doen. Daarover gaat het debat. Wat heeft nu de grootste prioriteit om te doen? Daarmee vervallen die andere plannen niet. We kunnen er alleen niet als eerste aandacht aan besteden. 

Bent u nieuwsgierig naar hoe wij die keuzes maken en wat daarin onze overwegingen zijn? Wees welkom op de (digitale) publieke tribune!

Aafke Ouwerkerk

Column Kompas Hardinxveld-Giessendam, 24 april 2024 

Als dit rapport niet de druppel is om de toeslagen af te schaffen, wat dan wel?

ChristenUnie ChristenUnie Nederland 25-04-2024 11:09

Door Don Ceder op 25 april 2024 om 13:08

Als dit rapport niet de druppel is om de toeslagen af te schaffen, wat dan wel?

Bijdrage Don Ceder in debat met Parlementaire Enquêtecommissie Fraudebeleid en Dienstverlening

Voorzitter, het voelt gek om het te hebben over de kinderopvangtoeslagaffaire te hebben en hier te staan. Ik heb namelijk lang aan de andere kant gestaan, naast ouders die ook hier op de tribune zitten, in de strijd naar erkenning, recht en herstel.

Één van deze ouders heette Debora. Ze is jarenlang opgejaagd door de overheid en kreeg het stempel fraudeur. In 2012 begon de ellende met terugvorderingen van de Belastingdienst. In totaal liep het bedrag op tot 48 duizend euro. Hoeveel bewijs Debora ook naar de Belastingdienst opstuurde om aan te tonen dat de Belastingdienst het bij het verkeerde eind had: het was nooit genoeg. Ze gleed uiteindelijk weg in een diep moeras. Ze verloor haar baan, haar zelfwaardigheid, ze werd depressief, ze kon haar zorgverzekering niet meer betalen en kwam in de wanbetalersregeling, haar gebit ging achteruit, haar relatie liep op de klippen en ze werd depressief. Haar kinderen zagen een andere moeder en dat had ook effect op hen. Deborah was op een gegeven moment zowel fysiek, mentaal als financieel kapot en leefde van dag naar dag.

Voorzitter, dit verhaal van Debora is niet de enige. Duizenden ouders én kinderen is dit overkomen.

In het rapport wordt het gedicht van toeslagenkind Milton Moreira Morena geciteerd. Ik citeer hier enkele zinnen:

“Het is oké om mij safe te voelen, samen met mijn medemens.

Het is niet oké om alles maar te accepteren!

Het is niet oké om stil te blijven ik heb ook een stem! Wij allemaal.

Het is pas oké als ik zelf mag beslissen over mijn leven!!!

OKE!!”

Het is belangrijk om de verhalen van Debora, Milton en vele andere ouders en kinderen te blijven vertellen. Zodat we nooit vergeten hoe de overheid zoveel macht naar zich toe kan trekken, gelegitimeerd door een parlementaire democratie. En niet vergeten hoe de instituties allen kunnen falen in het beschermen van mensen tegen diezelfde macht van de overheid. Maar ook dat we begrijpen dat achter dit alles wantrouwen richting de burger zit. Dat zit achter het fraudebeleid, dat zit achter het toeslagenstelsel.

Voorzitter, dit rapport toont de noodzaak aan om nú keuzes te maken. En de belangrijkste die we moeten maken is het toeslagenselsel afschafffen!   Als dit rapport niet de druppel is om de toeslagen af te schaffen, wat dan wel?

De commissie oordeelt hard over de politiek die maar geen einde maakt aan het toeslagenstelsel. Ik citeer: “

de wetgever is blind voor de gevolgen voor mensen”.

Voorzitter, wat de ChristenUnie betreft laten trekken we echt een streep en rekenen we voor eens en voor altijd met het toeslagenstelsel af.

Voorzitter,

Ik wil de leden van de Parlementaire Enquêtecommissie Fraudebeleid en dienstverlening en hun ambtelijke ondersteuning heel hartelijk danken voor het werk dat door hen verricht is. Ook de leden van de commissie die nu geen Kamerlid meer zijn. Er ligt een omvangrijk en diepgravend rapport over het fraudebeleid van het Rijk en de uitvoeringsorganisaties. De commissie heeft grondig werk verricht en dat heeft het nodige van de leden gevraagd, aan tijd, aan inzet, aan het niet-beschikbaar zijn voor andere werkzaamheden. Dank allen.

Algemene reactie

De titel van het rapport is veelzeggend. Blind voor mens en recht. De overheid, rechterlijke macht en politiek is blind geweest voor mens en recht.

Dit rapport moet volgens de ChristenUnie-fractie de spreekwoordelijke druppel zijn om de wissel om te zetten.

Het systeem op basis waarvan dit kon gebeuren is gebouwd op wantrouwen. Een systeem gebouwd op rationele beslissingen en mensen die hun hele leven en inkomenssituatie gemakkelijk kunnen overzien. Maar dit systeem houdt geen rekening met flexibele arbeidscontracten, diffuse samenlevingsvormen en wisselende inkomens.

De regels in de sociale zekerheid moeten daarom menselijker. Dat betekent voor de ChristenUnie: eenvoudiger, meer oog voor wat van mensen gevraagd kan worden en met stevige rechtsbescherming.

Toeslagen

Voorzitter, ik wil beginnen bij de bron van de toeslagenaffaire. Het systeem van toeslagen dat anno 2024 nog steeds bestaat. Het systeem van toeslagen is bedoeld als inkomensbescherming. Om mensen te helpen met het betalen van zorg, wonen of zorg voor kinderen. Maar in de praktijk is het een

rekening van de woningcorporatie, zorgverzekeraar of kinderopvanginstelling.

De commissie trekt hier harde conclusies. Er liggen nog steeds onverantwoorde financiële risico’s en onrealistische verantwoordelijkheden bij mensen. De oorzaak hiervan zit diep in de kern van het toeslagenstelsel: voorschotfinanciering op basis van actuele inkomens.

De commissie roept de wetgever op: toon politiek lef en schaf het toeslagenstelsel af. Een oproep die mijn partij van harte ondersteunt. In de doorrekening bij ons verkiezingsprogramma doen we ook een concreet voorstel voor hoe een nieuw stelsel van inkomensbescherming en fiscaliteit eruit kan komen te zien. Het kan dus. We kunnen van de toeslagen af! Zodat mensen van een financieel onzeker huishoudboekje naar een zeker huishoudboekje gaan.

Waarom gebeurt het dan niet? Het cynische antwoord is, helaas: omdat er geen politieke wil is om het ook écht te gaan doen. Mijn collega Pieter Grinwis heeft de afgelopen weken de debatten rond kinderopvang en toeslagen gedaan. Daar proefde hij weinig urgentie om een gezamenlijke stip op de horizon te zetten: een toekomst zonder toeslagen.

Mijn fractie zou het onverteerbaar vinden als dit rapport niet de druppel is om deze stip wel te zetten. Ik hoor graag hoe de commissie dit beoordeelt.

Uitvoering

Voorzitter, over de uitvoering van de fraudewet en het boetebesluit heb ik nog enkele vragen aan de commissie.

De afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft de bepaling rond terugvordering altijd dwingendrechtelijk geïnterpreteerd. De bekende alles-of-niets benadering: de Dienst Toeslagen heeft geen ruimte om af te zien van een volledige terugvordering. Deze zeer strenge en ongenadige wijze van terugvorderen, zonder ruimte voor de uitvoering, was nooit de bedoeling geweest van de wetgever, geeft de commissie aan.

Waarom is, in de ogen van de commissie, de Raad van State altijd blijven vasthouden aan de alles of niets benadering ondanks de duidelijke uitspraken van bewindspersonen in diverse debatten?

Financiën en SZW waren in 2013 beide op de hoogte van de alles of niets-benadering en de harde gevolgen hiervan. Dit leidt enkel tot een onderlinge discussie met andere interpretaties.

Kan de commissie nader duiden welke interpretaties financiën en SZW aan de alles of niets-benadering gaven? En waarom is het in de ogen van de commissie toen niet gelukt om te komen tot een concrete oplossing? Ontbrak het aan politieke wil om dit op te lossen?

Ditzelfde geldt ook voor het boetebesluit. De 100%-boete werd in de sociale zekerheid de standaard terwijl minister Asscher stelde dat uitvoering ruimte had om verminderde verwijtbaarheid vast te stellen. Het UWV heeft ook herhaaldelijke verzoeken gedaan voor ruimte om subjectieve verwijtbaarheid mee te wegen bij het uitvoeren van de fraudewet. SZW hield vast aan het boetebesluit en gaf de ruimte niet, ondanks dat de ministers in politieke debatten aangaven dat er weldegelijk ruimte zou zijn.

Kan de commissie een verklaring geven waarom dit zo heeft kunnen misgaan?

De commissie wijst ook terecht op de zeer beperkte uitleg van het begrip ‘dringende reden’ in de sociale zekerheid. Iemand met een uitkering die een klein foutje maakte kan worden opgezadeld met een herziening en een grote terugvordering. De afgelopen jaren heeft mijn fractie gewerkt aan een initiatiefwet om de uitvoeringsinstanties meer ruimte te geven om de gevolgen van de terugvordering mee te wegen in het besluit. Afgelopen donderdag heeft de Centrale Raad van Beroep een cruciale uitspraak gedaan die onze initiatiefwet in principe overbodig maakt. De uitvoerende instantie is volgens de Centrale Raad verplicht een belangenafweging te maken waarvan de uitkomst niet onevenredig mag zijn. Het doel is bereikt, mijn fractie is daar heel blij mee. Hoe kijkt de commissie naar de uitspraak van afgelopen donderdag?

Aanbevelingen

De aanbevelingen die de commissie doet zijn belangrijk. Veel aanbevelingen zijn klip en klaar. De overheid moet een menselijker gezicht krijgen via een recht op persoonlijk contact. Het handhavings- en sanctioneringsbeleid moet worden herzien, de Autoriteit Persoonsgegevens moet versterkt worden enzovoorts.

Over enkele andere aanbevelingen heb ik nog enkele vragen.

De commissie adviseert de Raad van State te splitsen en de afdeling bestuursrechtspraak onder te brengen bij de rechterlijke macht. Rond deze aanbeveling constateert de commissie ook dat het opmerkelijk is dat vraagstukken over aanvullende inkomensvoorzieningen niet bij één rechtsprekende instantie zijn ondergebracht. De commissie doet daar vervolgens geen aanbeveling over. Is dit bewust? Zou één rechtsprekende instantie voor alle inkomensvoorzieningen inderdaad niet veel logischer en begrijpelijker zijn?

Voorzitter, ik ben zelf sociaal advocaat geweest en heb van dichtbij gezien dat de drempel te hoog is voor mensen om hun recht te halen. Dit terwijl in een rechtsstaat het toegang tot het recht cruciaal is. De commissie doet hiervoor twee belangrijke aanbevelingen. Allereerst de aanbeveling om een landelijk dekkend netwerk voor hulp en ondersteuning bij sociaaljuridische vraagstukken te garanderen. En vervolgens om de vergoedingen voor de sociale advocatuur te verhogen en de criteria voor gesubsidieerde rechtsbijstand te verruimen.

Heeft de commissie hiervoor ook een idee welk budget er met deze aanbevelingen gemoeid zouden moeten gaan?

Heeft de commissie ook een mening over de huidige inrichting van het stelsel van sociale advocatuur? Ik ben ervan overtuigd dat het stelsel op de schop moet omdat perverse financiële prikkels er nu niet altijd voor zorgen dat het belang van de cliënt op de eerste plaats staat. Ik ben benieuwd hoe de commissie dit ziet.

Voorzitter, de commissie oordeelt dat alle staatsmachten gefaald hebben. Ook de Tweede Kamer. De commissie beschrijft dat de wisselwerking tussen Kamerleden en journalisten gevolgen hebben gehad op de wijze waarop Kamerleden hun taak invullen. Dit leidde tot een papegaaiencircuit tussen politiek en media. Mijn fractie herkent deze dynamiek waar ook wij kwetsbaar voor zijn. Ook wij moeten erkennen dat we te laat signalen van gedupeerden en uit de uitvoeringsorganisaties hebben gezien.

Conclusie

Voorzitter, ik hoop dat dit rapport de wissels omzet. Want, zoals de commissie stelt: als we nu niets doen, kan het morgen weer gebeuren. Ik hoop, dat als ik ooit terugkeer als advocaat nooit meer een slachtoffer van een dergelijke affaire hoef bij te staan.

Als dit rapport niet de druppel is om de toeslagen af te schaffen, wat dan wel?

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 25-04-2024 11:09

Voorzitter, het voelt gek om het te hebben over de kinderopvangtoeslagaffaire te hebben en hier te staan. Ik heb namelijk lang aan de andere kant gestaan, naast ouders die ook hier op de tribune zitten, in de strijd naar erkenning, recht en herstel.

Als dit rapport niet de druppel is om de toeslagen af te schaffen, wat dan wel?

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 25-04-2024 11:09

Voorzitter, het voelt gek om het te hebben over de kinderopvangtoeslagaffaire te hebben en hier te staan. Ik heb namelijk lang aan de andere kant gestaan, naast ouders die ook hier op de tribune zitten, in de strijd naar erkenning, recht en herstel.

Arie Barendrecht nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Ede

ChristenUnie ChristenUnie Ede 25-04-2024 09:56

Arie Barendrecht is vanaf 1 mei de nieuwe fractievoorzitter van ChristenUnie Ede. Hij neemt het stokje over van Cora Otter. Cora is acht jaar fractievoorzitter geweest van de Edese ChristenUnie en maakt nu ruimte voor nieuw talent.

Raadsvergadering dinsdag 16 April 2024

ChristenUnie ChristenUnie Krimpenerwaard 25-04-2024 07:59

https://krimpenerwaard.christenunie.nl/k/n36046/news/view/1495610/603672/240425 Krimpenerwaardering.jpegDinsdag 16 april was de laatste raadsvergadering voor een kort reces voor de raad in verband met de meivakantie. Rond Hemelvaart gaat de politiek weer van start, in juni is dan pas weer de volgende vergadering. Ondanks het vooruitzicht van een vakantie was het weer een goed gevulde raadsvergadering.

De vergaderagenda stond net als vorige vergadering ter discussie. ChristenUnie steunde het voorstel om de Nota Grondbeleid later te bespreken in verband met een ingekomen brief van de wooncorporaties. De wethouder was van mening dat het onderwerp, ondanks deze plots verschenen brief, toch kon behandelen. Ook het voorstel om de transformatie van het dienstencentrum Schoonhoven pas in bij de kadernota te bespreken, werd ontraden. ChristenUnie was het betreft dat onderwerp wel met het college eens. Het college was klaarblijkelijk wel overtuigend genoeg in hun redevoering, over beiden onderwerpen konden volgens een meerderheid van de raad worden besloten.

De Nota Grondbeleid was een update van een al eerdere nota uit 2017, met de nieuwe nota hoopt de gemeente meer mogelijkheden te hebben voor actief grondbeleid. Hoewel de woningcorporaties hier en daar nog wat onduidelijkheden zagen, is het volgens de ChristenUnie uiteindelijk wel een stap in de goede richting. Na wat vragen van de ChristenUnie gaf wethouder Boere ook de toezegging om, waar mogelijk, zo veel mogelijk in contact te blijven met de woningcorporaties en samen op te trekken om ook de sociale huur de komende tijd goed geregeld te houden.

ChristenUnie kon na deze toezegging instemmen met de nota. Op voorstel van het CDA en Leefbaar Krimpenerwaard zijn er een paar tekstuele wijzigingen in de nota doorgevoerd, ChristenUnie is van mening dat deze wijzigingen zorgen van duidelijkere beschrijvingen van wat de gemeente wil.

De bibliotheek Schoonhoven moet in verband met de herinrichting van de Spoorzone naar een andere locatie. Het college stelde voor om de bibliotheek onder te brengen in het dienstencentrum aan het Doelenplein, de bibliotheek kon zich ook aansluiten bij dit voorstel. Hoewel het een duur plan is (4.4 miljoen euro), heeft ChristenUnie toch ingestemd. Zoals commissielid Joeri Jansen al eerder in een vergadering zei: ‘Als er een goedkoper en handiger alternatief was geweest, had het college daar waarschijnlijk al voor gekozen. Er gaat geen beter voorstel komen’.

Met dit voorstel wordt wel weer nieuw leven geblazen in een lang leegstaand gebouw. Bovendien krijgen we er nu ook een prachtig nieuwe bibliotheek bij, ChristenUnie kan zoiets alleen maar toejuichen.

We hadden graag gezien dat niet alleen de bibliotheek maar ook de Bastille een goede nieuwe locatie zouden krijgen, voorlopig is er voor de Bastille nog niets permanents gevonden. We zullen dit in de gaten blijven houden.

 

Na de vergadering hebben raadsleden Anthony Tom en Ton van Dorp nog een KrimpenerwaardeRing uitgereikt aan vertrekkende raadsgriffier Marie-Louise van Muijen. Na 5 jaar trouwe dienst zal zij een andere uitdaging aangaan. Wij danken haar voor haar goede inzet, haar zorgvuldige begeleiding in nieuwe manieren van vergadering (nieuwe vormen en ineens online met corona) en haar open karakter.

Wij wensen ook de heer van Beek veel succes in zijn taken als vervanger (interim griffier) van Marie-Louise..

SAVE THE DATE Woensdagavond 15 mei 2024

ChristenUnie ChristenUnie Krimpenerwaard 25-04-2024 07:52

https://krimpenerwaard.christenunie.nl/k/n36046/news/view/1495609/603672/240425 Segers.jpegWoensdagavond 15 mei komt voormalig ChristenUnie-partijleider Gert-Jan Segers naar de Krimpenerwaard! Hij zal met ons de 7 door hem getrokken lessen uit 10 jaar Haagse politiek delen. De avond vindt plaats in het Rehoboth-gebouw in Stolwijk (Achter de Kerk 7). De avond staat open voor alle geïnteresseerden en wordt georganiseerd door de afdeling Krimpenerwaard, in samenwerking met ChristenUnie-afdelingen uit omliggende gemeenten. Meer informatie volgt later. Wees welkom!

Raad: peil of alternatief voor Vlietland bespreekbaar is

ChristenUnie ChristenUnie Leidschendam- Voorburg 24-04-2024 19:17

Vorige maand lanceerde we als ChristenUnie een alternatief plan voor Vlietland. We willen namelijk geen vakantiehuizen in de natuur van Vlietland. We willen een groen Vlietland.

Meldpunt Kamperlijntje, melden kan tot 19 mei!

ChristenUnie ChristenUnie Kampen 24-04-2024 15:00

https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1469757/631962/kamperlijntje.JPG

In de gemeenteraad van Kampen is vaak aandacht gevraagd voor de uitval van het Kamperlijntje, de trein tussen Kampen en Zwolle, maar tot nu toe zonder resultaat.De trein valt te vaak uit, wat vaak kort van tevoren wordt gecommuniceerd. Het regelen van passend alternatief vervoer is daardoor niet mogelijk. Daarnaast rijdt de trein regelmatig niet op tijd, waardoor reizigers hun overstap moeten missen.

Oproep aan reizigersDe ChristenUnie Kampen en de ChristenUnie Jeugd Kampen willen onderzoeken hoe vaak er daadwerkelijk sprake is van uitval. Daarom roepen zij de inwoners van Kampen op een melding te doen wanneer het Kamperlijntje uitvalt of niet volgens de afgesproken tijden rijdt. Deze meldingen zullen worden overhandigd aan het college van burgemeester en wethouders met het dringende verzoek om deze kwantitatieve gegevens onder de aandacht te brengen bij het college van gedeputeerde staten van de Provincie en aan te dringen op een spoedige en adequate oplossing. De inwoners van Kampen verdienen immers een betrouwbaar en frequent openbaar vervoer.

Een melding doen? Dit kan tot 19 mei a.s.via  https://kampen.christenunie.nl/meldpuntkamperlijntjeMarijn van der Sluis en Klaas van der Kolk

https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1469757/631962/Marijn https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1469757/631962/7. Klaas van der Kolk-min (002)

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.