Bij de raadsvergadering van 27 februari stond het onderwerp citymarketing op de agenda. Omdat D66 sterk gelooft in internationaal denken en handelen zijn we ook zeker voor citymarketing. Meierijstad kan als nieuwe gemeente een interessante plek zijn waar startende ondernemers en jonge gezinnen zich kunnen settelen en waar recreanten kunnen genieten van de verschillende kwaliteiten die de drie kernen te bieden hebben.

Meierijstad heeft genoeg culturele dingen die de gemeente interessant maken. Maar over de verbinding met ‘food’ waren we minder enthousiast. De food-tak is een Veghels verhaal en D66 was en is van mening dat dit niet aansluit bij de Rooise en Schijndelse aard.

Er valt niet te ontkennen dat het Veghels verhaal een fantastisch verhaal is. D66 bewondert de economische kracht van de aan voeding gerelateerde bedrijven in Veghel. Maar dat heeft niets met heel Meierijstad te maken, enkel met Veghel. Toch heeft D66 uiteindelijk voor het voorstel citymarketing gestemd met het thema ‘food x cultuur’ daarin.

Uiteindelijk vindt D66 dat het voorstel tot stand gekomen is met veel openbare participatie en een uitgebreide verkenning. Alle Schijndelse en Rooise burgers hebben de kans gehad uitgebreid mee te praten en blijkbaar is daarin geen signaal gekomen dat zij ‘food’ niet herkennen als sterke kant van hun dorpen. Kans gehad, beurt voorbij! Wie zijn wij als volksvertegenwoordigers dan om de keuze voor food als sterk punt van Meierijstad af te keuren.  We hopen dan ook dat citymarketing Meierijstad een aantrekkelijke locatie maakt voor recreanten, starters op de woningmarkt, starters in het de ondernemingswereld en velen meer.

Het bericht Citymarketing smaakt naar Veghelse koek verscheen eerst op Meierijstad.