Nieuws van politieke partijen in Noordwijk over GroenLinks inzichtelijk

3 documenten

“Ik ben opgegroeid in Noordwijk, en ...

GroenLinks GroenLinks Noordwijk 20-11-2018 08:08

“Ik ben opgegroeid in Noordwijk, en studeer momenteel in Genève. Voor mijn studie International Affairs houd ik me bezig met internationale ontwikkelingen. Maar ik besef steeds meer hoe belangrijk het is dat we ons lokaal inzetten om voor verandering te zorgen, vooral wat betreft het milieu. Juist in onze eigen dorpen kunnen we zelf een bijdrage leveren aan een betere wereld. Mensen kunnen op simpele wijze bijdragen aan een beter milieu: afval scheiden, wat vaker de fiets of het openbaar vervoer pakken, zuinig zijn met elektriciteit. De gemeente moet dit stimuleren.”🍀 👉Stem 21 november op Marieke Pot (26), kandidaat 14 voor GroenLinks Noordwijk. 👉Lees meer over de drijfveren van Marieke: https://noordwijk.groenlinks.nl/mensen/14-marieke-pot

Hartelijke mensen ontmoetten wij in ...

GroenLinks GroenLinks Noordwijk 16-09-2018 14:39

Hartelijke mensen ontmoetten wij in de wijk Zeeburg in Noordwijkerhout! 🌻 We waren daar gisteren met ons huis-aan-huis team om te horen wat er leeft. Mensen wonen er graag. De grootste ergernis is het verkeer: auto's rijden er veel te hard, wat tot levensgevaarlijke situaties leidt. Wensen: meer speelplekken voor kinderen, en meer aandacht voor het onderwijs, want de klassen in de scholen zijn erg vol. Over de fusie met Noordwijk waren sommige mensen bezorgd. Blijven loketten voldoende bereikbaar? Maar ook optimistische geluiden: dankzij de fusie is er straks meer aandacht voor jeugdwerk, voor onderhoud van wegen en voor openbaar vervoer. Alle reacties zijn verzameld in een verslag en besproken in onze fractie. Hebben we u gemist en heeft u ons iets te vertellen? Laat het ons hieronder weten! 👇 #veranderingbeginthier

GROENLINKS standpunt inzake Duinpolderweg | Noordwijk

GroenLinks GroenLinks Noordwijk 29-01-2018 00:00

De GROENLINKS fracties van de Provinciale Staten van Noord- en Zuid-Holland en van de gemeenteraden van Bloemendaal, Hillegom, Noordwijkerhout, Haarlem, Heemstede en de afdelingen Lisse en Teylingen hebben gezamenlijk een standpunt ingenomen inzake het besluit van GS over het voorlopige voorkeursalternatief Duinpolderweg.

Dit standpunt luidt als volgt.

 

GROENLINKS wijst alle onderzochte tracévarianten en de op basis daarvan samengestelde varianten (zoals het Voorkeurs-altrnatief) af, tenzij

1) een variant onderdeel uitmaakt van een integraal plan dat gericht is op verduurzaming van ons vervoersysteem,

2) deze variant een logische lokale oplossing is voor een lokaal probleem,

3) deze variant zodanig ingepast wordt dat er minimale gevolgschade is voor de omgeving.

 

Toelichting.

GROENLINKS streeft naar de verduurzaming van het vervoersysteem in onze regio. Dat betekent een verschuiving van de auto als overheersend vervoermiddel naar meer duurzame vormen van vervoer zoals openbaar vervoer en de fiets. Geen van de varianten zoals onderzocht in de planMER van het Duinpolderweg-project dragen bij aan een dergelijke verduurzaming. Erger nog, alle varianten, afgezien van de nul-variant, bevorderen de groei van het autoverkeer. Daarom wijzen wij alle onderzochte varianten af. Het zijn immers allemaal eenzijdige 'asfalt' oplossingen.

In plaats daarvan pleiten wij voor een breed opgezet plan waarin verschillende vormen van vervoer worden opgenomen die in samenhang zorgen voor een goede bereikbaarheid, afname van verkeershinder en minimale gevolgen voor milieu. Wegverbindingen kunnen onderdeel zijn van dit plan, onder de voorwaarden zoals hierboven genoemd onder de punten 2 en 3.

Met dit plan beoogt GROENLINKS een schaalsprong van het openbaar vervoer in onze regio, zodanig dat dit een echt aantrekkelijk alternatief wordt voor de forenzen en andere reizigers. Op 15 januari jl. hebben de directeuren van 5 grote OV-bedrijven en de verkeerswethouders van 8 grote steden in een opinie-artikel (https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/15/investeer-nu-in-lightrail-om-verkeersinfarct-te-voorkomen-a1588414) gepleit voor forse uitbreiding van het lightrail-netwerk in de randstad. Onze regio moet zich hierbij aansluiten en op die manier een eind maken aan het dichtslibben van de wegen en de verkeersoverlast in de dorpskernen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.