Nieuws van politieke partijen in Krimpen aan den IJssel over CDA inzichtelijk

3 documenten

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

CDA onderzoek kruisingen Krimpen aan den IJssel levert resultaat op

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 20-02-2018 07:57

Krimpen aan den IJssel Het CDA heeft in 2017 een inventarisatie van onoverzichtelijke kruisingen overhandigd aan wethouder Marco Oosterwijk. In het rapport stonden 9 kruispunten beschreven waar de verkeersveiligheid niet optimaal is. De wethouder heeft de kruisingen laten onderzoeken en onlangs aangegeven dat voor een aantal kruisingen maatregelen genomen zullen worden. Het gaat om de volgende knelpunten: - T-kruising Vijverlaan - Moderato nabij de Groeiplaneet - Kruispunten Krimpenerbosweg - Populierenlaan - Vijverlaan - Kruisingen Omloop - Olympiade - Sportsingel en parkeerplaats De Korf - Ouverturelaan - Verlichting zebrapad Nieuwe Tiendweg thv. de Joh Calvijnschool Deze knelpunten zullen worden aangepakt bij de reeds geplande herbestratingsprojecten in de diverse wijken. Wat betreft de Ouverturelaan is het college aan het onderzoeken wat voor alle betrokken partijen de beste oplossing kan zijn om deze weg verkeersluw en veiliger te maken. Fred Slappendel, opsteller van het CDA-onderzoek kruisingen: “Het CDA is blij met de serieuze en voortvarende aanpak van de wethouder. Wij zullen de wethouder blijven volgen opdat alle knelpunten daadwerkelijk worden aangepakt”. Het CDA heeft overigens niet alleen concrete ideeën voor de verkeersveiligheid maar ook ideeën om de bereikbaarheid op korte termijn te verbeteren. Bijvoorbeeld door het verplaatsen van de P+R richting de polder zodat deze aantrekkelijker wordt voor de inwoners van de gemeente Krimpenerwaard, het verbeteren van het Openbaar Vervoer en van de Waterbus. foto: kruising Olympiade –Omloop – Sportsingel - De Korf

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.