Nieuws van politieke partijen in Maassluis over D66 inzichtelijk

2 documenten

D66 wil een 30km-zone in de ...

D66 D66 Maassluis 11-03-2018 10:09

D66 wil een 30km-zone in de Binnenstad. De Fietsersbond toont aan dat de kans op een ongeval met letsel op een 50km-weg 3,5 keer zo groot is dan op een 30km-weg! Bovendien is er op een 30km-weg minder uitstoot en minder geluidsoverlast van auto's. Daarom willen wij dat de maximumsnelheid op de P.C.Hooftlaan verlaagd wordt naar 30 km/uur. Daardoor kun je je als fietser veiliger in het centrum bewegen en is het fijner om in de binnenstad te lopen of te fietsen. De rondweg via de Industrieweg en de Rozenlaan moet tegelijkertijd aantrekkelijker worden, zodat de verschillende verkeersstromen van elkaar gescheiden zijn. Bussen moeten nog wel in de Binnenstad kunnen komen. https://www.fietsersbond.nl/nieuws/overal-30-binnen-bebouwde-kom/

D66 wil waterbusverbinding als vervangend vervoer Hoekse Lijn

D66 D66 Maassluis 15-12-2017 14:23

De fracties van D66 Maassluis, Schiedam en Vlaardingen, roepen op om op de kortst mogelijke termijn de Waterbusverbinding door te trekken naar Maassluis. Nu bekend is geworden dat het nog zeker een jaar zal duren voor de Hoekse Lijn kan gaan rijden, kan dit deels als vervangend vervoer dienen, omdat de Waterbus dicht langs het traject van de Hoekse Lijn vaart.

 

De vertraging die vele Maassluizers, Vlaardingers en Schiedammers dagelijks oplopen voor hun woon-werkverkeer en de overvolle bussen, zijn D66 een doorn in het oog. D66 pleit voor deze compensatie in de aanstaande onderhandelingen met Rotterdam, die verantwoordelijk is voor de vertraagde oplevering van de Hoekse Lijn.

“We krijgen veel klachten van inwoners over de drukte en lange reistijden in de tijdelijke busverbindingen die overvol zitten. Het is tijd voor een betere en structurele oplossing. De Waterbus is een wens die wij als D66-fracties al jaren uitspreken. Nu is het moment om daar versneld werk van te maken als compensatie voor het nóg verder vertragen van de Hoekse Lijn”, aldus Koen Kegel, fractievoorzitter van D66 Vlaardingen.

Ook Leo Eijskoot, fractievoorzitter van D66 Maassluis, vecht al jaren voor een Waterbusverbinding: “De Waterbus is een duurzaam vervoermiddel en kan een goede oplossing zijn voor een deel van de reizigers. Mogelijk kan komend jaar een proef worden gedaan, nu de opening van de Hoekse Lijn nog langer is uitgesteld. We zijn ervan overtuigd dat dit een doorslaand succes zal zijn.”

In Schiedam is afgelopen mei de eerste stopplaats geopend voor de Waterbus. “Er worden nu teveel reizigers de dupe voor te lange tijd. Laten we voor een alternatief zorgen. We verwachten een frequentere afvaart, als Vlaardingen en Maassluis ook worden opgenomen als stoppunten voor de Waterbus”, aldus Marcel Bregman, fractievoorzitter van de grootste partij in Schiedam, D66.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.