Nieuws van politieke partijen over Hart voor Delft inzichtelijk

4 documenten

Belofte maakt schuld, dit geldt ook voor wethouders!

Hart voor Delft Hart voor Delft Delft 10-04-2024 16:35

Al jaren zochten bewoners van de Olofsbuurt en het Westerkwartier naar een oplossing voor hun parkeerprobleem. De smalle straten kunnen de parkeerdruk niet aan en voor de hulpdiensten is er vrijwel nooit voldoende ruimte.

Totdat de gemeente een ‘groene opknapbeurt’ had bedacht en aangaf dat er 150 parkeerplekken zouden komen in de Prinsenhofgarage. Voor de bewoners van de twee buurten werden de 150 plekken zelfs gereserveerd.

In het Mobiliteitsplan Delft 2040 staat dat bij uitbreiding van het binnenstadse autoluw+ gebied, dit gefaseerd zou gebeuren.

Nu heeft het College van B&W opeens haastig besloten het zuidwestelijk deel van de binnenstad uit te breiden als autoluw+ gebied en moeten er versneld zo’n 480 auto’s van de grachten af.

Dat dit College opeens besluit te gaan marchanderen met de beschikbare parkeerplekken in de garages, lijkt voor Hart voor Delft sowieso onbestaanbaar. Dat nu ook de, aan de Olofsbuurt en het Westerkwartier beloofde en zelfs gereserveerde plekken op de schop gaan, is echt onvoorstelbaar. Belofte maakt schuld en dit geldt ook voor wethouders!

Reden voor ons om schriftelijke vragen aan de wethouder te stellen.

We houden je uiteraard op de hoogte!

Zie ook de artikelen van Omroep Delft en AD Delft over dit onderwerp:

Marcel Koelewijn

Bronnen: Omroep Delft en AD Delft

Belofte maakt schuld, dit geldt ook voor wethouders!

Hart voor Delft Hart voor Delft Delft 10-04-2024 16:35

Al jaren zochten bewoners van de Olofsbuurt en het Westerkwartier naar een oplossing voor hun parkeerprobleem. De smalle straten kunnen de parkeerdruk niet aan en voor de hulpdiensten is er vrijwel nooit voldoende ruimte.

Totdat de gemeente een ‘groene opknapbeurt’ had bedacht en aangaf dat er 150 parkeerplekken zouden komen in de Prinsenhofgarage. Voor de bewoners van de twee buurten werden de 150 plekken zelfs gereserveerd.

In het Mobiliteitsplan Delft 2040 staat dat bij uitbreiding van het binnenstadse autoluw+ gebied, dit gefaseerd zou gebeuren.

Nu heeft het College van B&W opeens haastig besloten het zuidwestelijk deel van de binnenstad uit te breiden als autoluw+ gebied en moeten er versneld zo’n 480 auto’s van de grachten af.

Dat dit College opeens besluit te gaan marchanderen met de beschikbare parkeerplekken in de garages, lijkt voor Hart voor Delft sowieso onbestaanbaar. Dat nu ook de, aan de Olofsbuurt en het Westerkwartier beloofde en zelfs gereserveerde plekken op de schop gaan, is echt onvoorstelbaar. Belofte maakt schuld en dit geldt ook voor wethouders!

Reden voor ons om schriftelijke vragen aan de wethouder te stellen.

We houden je uiteraard op de hoogte!

Zie ook de artikelen van Omroep Delft en AD Delft over dit onderwerp:

Marcel Koelewijn

Bronnen: Omroep Delft en AD Delft

Gladheidsbestrijding in Delft is ruim onvoldoende

Hart voor Delft Hart voor Delft Delft 20-01-2024 09:46

Het is deze week flink glad. Omdat Delft ervoor kiest alleen de hoofdwegen en ontsluitingswegen van strooizout te voorzien en dus niet de straten in de woonwijken, moeten we maar zelf zien hoe we op een doorgaande weg aankomen. Dit is voor velen met vallen en opstaan en soms met gevaar voor eigen leden en leven.

Hart voor Delft heeft meerdere meldingen van bewoners ontvangen, over hoe er door de gemeente niets met meldingen van bewoners over de gladde wegen wordt gedaan, want het is een woonwijk en daar doen we niks mee.

Ook is er onbegrip voor het beleid, dat stelt dat bewoners zich prima 400 meter al glibberend naar een doorgaande weg moeten kunnen verplaatsen.

De Gemeente Delft laat haar bewoners en zeker onze ouderen, met een gerust hart onderuit gaan, terwijl zij hun dagelijkse boodschappen doen.

“Koop zelf maar wat strooizout”, is het motto.

Concrete voorbeelden zijn bijvoorbeeld het Poptahof waar de Troelstralaan en de hoofdweg van Poptahof Noord niet bestrooid worden, terwijl dit hele belangrijke verkeersaders zijn voor de bewoners van deze buurt. Poptahof Noord is echter doodlopend en de bewoners daar hebben daarom pech gehad.

Maar ook in de binnenstad worden belangrijke plekken ‘vergeten’, zoals meerdere bruggen, die door de gladheid bijna als skipiste gebruikt kunnen worden.

En de hoofdwegen zijn, ondanks dat ze bestrooid worden, moeilijk begaanbaar. Automobilisten en fietsers die via de St. Sebastiaansbrug reizen, weten hier alles van.

Het Delftse strooibeleid is wat ons betreft beduidend onder de maat en dus zeker voor verbetering vatbaar.

Bij de eerstvolgende commissievergadering Ruimte en Verkeer, zullen we het college vragen of zij dezelfde mening zijn toegedaan.

Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Aïsha Sriram en Marcel Koelewijn.

Gladheidsbestrijding in Delft is ruim onvoldoende

Hart voor Delft Hart voor Delft Delft 20-01-2024 09:46

Het is deze week flink glad. Omdat Delft ervoor kiest alleen de hoofdwegen en ontsluitingswegen van strooizout te voorzien en dus niet de straten in de woonwijken, moeten we maar zelf zien hoe we op een doorgaande weg aankomen. Dit is voor velen met vallen en opstaan en soms met gevaar voor eigen leden en leven.

Hart voor Delft heeft meerdere meldingen van bewoners ontvangen, over hoe er door de gemeente niets met meldingen van bewoners over de gladde wegen wordt gedaan, want het is een woonwijk en daar doen we niks mee.

Ook is er onbegrip voor het beleid, dat stelt dat bewoners zich prima 400 meter al glibberend naar een doorgaande weg moeten kunnen verplaatsen.

De Gemeente Delft laat haar bewoners en zeker onze ouderen, met een gerust hart onderuit gaan, terwijl zij hun dagelijkse boodschappen doen.

“Koop zelf maar wat strooizout”, is het motto.

Concrete voorbeelden zijn bijvoorbeeld het Poptahof waar de Troelstralaan en de hoofdweg van Poptahof Noord niet bestrooid worden, terwijl dit hele belangrijke verkeersaders zijn voor de bewoners van deze buurt. Poptahof Noord is echter doodlopend en de bewoners daar hebben daarom pech gehad.

Maar ook in de binnenstad worden belangrijke plekken ‘vergeten’, zoals meerdere bruggen, die door de gladheid bijna als skipiste gebruikt kunnen worden.

En de hoofdwegen zijn, ondanks dat ze bestrooid worden, moeilijk begaanbaar. Automobilisten en fietsers die via de St. Sebastiaansbrug reizen, weten hier alles van.

Het Delftse strooibeleid is wat ons betreft beduidend onder de maat en dus zeker voor verbetering vatbaar.

Bij de eerstvolgende commissievergadering Ruimte en Verkeer, zullen we het college vragen of zij dezelfde mening zijn toegedaan.

Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Aïsha Sriram en Marcel Koelewijn

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.