➡️ Bizarre timing: aan het begin van het zomerreces maakt het kabinet de plannen voor Schiphol bekend: doorgroeien naar 540.000 vluchten per jaar. ➡️ Bizarre timing: een week na het presenteren van de klimaatplannen van 'het groenste kabinet ooit'. ➡️ Bizarre timing: Twee weken na de publicatie van het alarmerende rapport van het RIVM over de relatie tussen Schiphol, ultrafijnstof en gezondheidsrisico's. ➡️ Bizarre timing: er ligt een ingrijpend stikstofarrest waarover niemand nog weet wat de gevolgen zijn voor welke bouw en uitbreiding dan ook. ➡️ Bizarre timing: er is een geschil met Brussel over milieueffectrapporten. ➡️ Bizarre timing: uitgerekend minister Cora van Nieuwenhuizen heeft een luchtvaartnota in ontwikkeling waarvoor zij betrokken nederlanders, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties gevraagd heeft een zienswijze in te dienen. Ook GroenLinks Haarlemmermeer heeft zo'n zienswijze ingediend. De nieuwe luchtvaartnota zou eind van dit jaar gepubliceerd en besproken worden. ➡️ Bizarre timing: eerder deze week uitkomst milieutechnisch onderzoeksbureau CE Delft in opdracht van Greenpeace: Schiphol stoot bijna net zoveel CO2 uit als alle auto’s in Nederland bij elkaar. ➡️ Ook de bewonersorganisatie Schiphol is verbijsterd. "Terwijl we in overleg zijn met de minister, op haar verzoek, over de toekomst van Schiphol neemt ze een besluit dat Schiphol mag groeien".