De voordelen van TikTok voor bedrijven zijn talrijk – je moet alleen een duidelijke visie hebben op wat ze zijn en hoe je ze voor jouw merk kunt laten werken.

Als een van de nieuwste social media platforms groeit het gebruikersbestand van TikTok snel en wordt het snel een grote kans voor bedrijven om een nieuw, groter publiek te bereiken.

Bekijk in dit artikel de voordelen van TikTok voor bedrijven, zodat jij kunt inschatten of het voor jouw bedrijf de moeite waard is om tijd en geld in bijvoorbeeld tiktok volgers kopen te investeren.

Het publiek is internationaal

TikTok wordt gebruikt in meer dan 150 verschillende landen, en virale video’s op het platform kunnen de hele wereld bereiken. Als je internationale markten wilt bereiken, dan is TikTok een effectief platform om in contact te komen met nieuw publiek in andere landen.

Videomarketing is een prioriteit

De trend van videomarketing zal niet snel verdwijnen. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 86% van de mensen meer video’s van merken wil zien.

En hoewel 85% van de bedrijven video al gebruikt als marketingtool, is TikTok een goede manier om het bereik van je videocontent te vergroten. Als je nog geen video gebruikt dan biedt het een vrij toegankelijke manier om video in je bestaande marketingstrategie op te nemen.

Het is gemakkelijk om contact te maken met een publiek

Het is vrij eenvoudig om jouw bedrijf te promoten en een publiek te bereiken door een hashtag-uitdaging te lanceren. Je kunt een idee of thema kiezen en vervolgens gebruikers aanmoedigen om video’s te maken of na te maken met een door jou bedachte hashtag. Het is een goede manier om de interactie met jouw merk te vergroten en betrokkenheid aan te moedigen.

TikTok heeft een enorm, groeiend publiek

Er zijn meer dan 2 miljard downloads geweest van TikTok, en het heeft wereldwijd meer dan 800 miljoen actieve gebruikers. De belangrijkste demografische gebruikers van het platform zijn tieners en jonge volwassenen.

Maar het volume van de gebruikers en de snelheid waarmee het groeit, betekent dat het toegang kan bieden tot een enorm publiek en het lijkt gemakkelijker dan op andere kanalen om video-inhoud te creëren die viraal gaat en honderden of duizenden mensen bereikt.

Lees ook: Alles wat je moet weten over Hogwarts Legacy