Bruisend als de branding

Bruisend als de branding is jarenlang de leuze geweest voor Vlissingen. Als je echter op dit moment met inwoners en bezoekers praat, krijg je vaak te horen dat de bruisende branding een voorzichtig kabbelend golfje is geworden. 

En dat terwijl alle ingrediënten om Vlissingen weer echt te laten bruisen wel aanwezig zijn. Denk aan de boulevards, de stranden, de havens enzovoort. We moeten ze alleen zien en ontwikkelen. Een groot aandeel hierin kunnen de lokale ondernemers in Vlissingen hebben. Er zijn ideeën te over, maar vaak is een starre regelgeving er de oorzaak van dat deze ideeën niet tot het punt van uitvoering komen.

 

Er zal dus snel een regelgeving moeten komen die lokale ondernemers de ruimte geeft om initiatieven te kunnen ontplooien. Verder zal er daadkrachtig actie moeten worden ondernomen om nieuwe ondernemers naar Vlissingen te trekken, zodat de leegstand van winkelpanden voorkomen wordt. Evenementen zoals Onderstroom, Sail de Ruyter ,het Bevrijdingsfestival, maar ook het museum, de Piek en voorzieningen die ook bij wat minder weer mensen naar Vlissingen trekken moeten worden behouden, hier moet de gemeente maximaal effort in steken, maar ook de inwoners kunnen  hier een rol spelen, door het genereren van ideeën , de handen uit de mouwen steken als vrijwilliger voor de evenementen, maar vooral ook door zich tolerant op te stellen als er wat meer geluid en drukte is tijdens de evenementen en activiteiten die plaats vinden. Vlissingen moet weer een aantrekkelijke stad worden voor de inwoners, en een aanzuigende werking krijgen op mensen die met plezier willen kunnen winkelen en recreëren in onze potentieel mooie stad. 

  

Kortom, Vlissingen moet weer echt bruisend als de branding worden.

 

Jan Swennen