Bron Red de Veluwe: (stukje is door ons aangevuld) Ineens kwam vorige week donderdagavond nieuws uit de hoge hoed van de minister. Volgens haar zijn de laagvliegroutes niet lang meer nodig. Want vanaf 2022 zouden de vliegtuigen van Lelystad, tussen die van Schiphol, door kunnen klimmen naar hoger gelegen luchtruim. Wat de luchtverkeersleiding de afgelopen 10 jaar voor absoluut onmogelijk heeft gehouden, is met 1 persbericht opgelost. Natuurlijk wilde iedereen weten: 'Hoe dan en hoe hoog dan?' Maar voor vragen zoals deze was het ministerie niet meer bereikbaar. Want missie voltooid: we laten de mensen geloven dat de laagvliegroutes van de baan zijn. Niets is minder waar en garanties zijn er niet. Bovendien: Zonder wettelijke vastlegging, onderbouwing en status zijn alle beloftes, ook bij de rechter, helemaal niets waard zoals ook bij het vliegveld in Rotterdam bleek. De rechter kan namelijk geen straf opleggen als de vlieghoogtes - ook de minimale - geen wettelijke status hebben. De bewoners hebben dus het nakijken, want de rechterlijke macht kan niet handhaven omdat dit niet wettelijk is vastgelegd..... En als je toevallig in de teringherrie komt te zitten is dat jammer maar helaas: want u heeft dan namelijk te maken met een wettelijk aanvaard risico. Punt uit. Als de Tweede Kamerleden hierin meegaan, gaan ze weer akkoord met een plan waarvan de uitkomsten nog onzeker zijn. Net als toen ze 'Ja' zeiden tegen de uitbreiding zonder te weten van de laagvliegroutes.
1 documenten
Laagvliegroutes Friesland NEEBron ...
GroenLinks Hollands Kroon 27-04-2019 05:27
Laagvliegroutes Friesland NEE
Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.